Reportage busverkeer Zeist-Noord

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Reportage busverkeer Zeist-Noord

Bericht door Ferdinand »

Woensdagmiddag, 14 november 2018, ben ik op de fiets gestapt om wat foto's te maken rond Vollenhove en de 'Wegh ter Weegen' in Zeist. Momenteel rijden de bussen 52, 53 en 72 een omleiding via de Amersfoortseweg ivm grondig onderhoud van De Dreef in Vollenhove. Reizigers uit Vollenhove moeten gebruik maken van de bushalte De Dreef/Panweg en kunnen deze halte bereiken met de tijdelijke buslijn 253 die tussen het winkelcentrum en De Dreef/Panweg rijdt. Ook rijdt bus 575 nu bijna een jaar via Zeist-Noord (waar ik heel blij mee ben), die verdient dus ook een plekje. Tenslotte heb ik ook de zorgbus gefotografeerd waarbij het zo is dat de vraag 'zat er iemand in het busje?' als retorisch gezien kan worden.


Ook vond ik dit een goed moment om eens die camera uit de kast te pakken om eens wat foto's van hogere kwaliteit te maken. Ik heb alles maar op automatisch gezet, want ik snapte er eerlijk gezegd niet heel veel van. Oordeel zelf, of het wat geworden is :wink: .

Eerst ben ik een stukje in westelijke richting gefiets en ben daar gaan staan thv Golfclub De Pan. Hier moest ik even wachten omdat de eerstvolgende bus een kwartier vertraging had. Ik dacht eerst dat deze bus de vertraagde bus was. Bus 52 rijdt namelijk na Utrecht door naar Wijk als bus 41, maar deze had wel 41 maar geen Wijk. Uiteindelijk bleek dat 'ie leeg reed want 52 kwam even later alsnog.
AfbeeldingAfbeelding

Even later ben ik naar de overkant gefiets en ben vlakbij het 'Wegh ter Weegen'-bord gaan staan. Hier fotografeerde ik nog bus 52 in de andere richting.
Afbeelding

Plots kwam er een auto aan op het fietspad. Het bleek een bomeninspecteur te zijn. Ik was al bang dat er iemand gebeld was om mij daar weg te halen langs die drukke weg.
Afbeelding

Ik fietste naar Vollenhove over de A28. Aan de rechterkant zie je dan direct de enorme zee van fietsen bij de bushalte De Dreef/Panweg. U-OV is wel zo slim geweest om de fietsenstalling wat uit te breiden. Ik denk dat dat effectiever was dan het pendelbusje.
AfbeeldingAfbeelding

Bij het cafetaria aan De Dreef stond er een heleboel politie. Er stond een auto bij met Zwitsers kenteken en vermoedelijk de eigenaar van de auto. Uiteraard heb ik geen foto's gemaakt van deze agenten, maar toen er opeens een nieuwe politiewagen aan kwam rijden (de Mercedes-Benz) kon ik me niet inhouden en maakte toch een foto. De agenten stonden immers om de hoek achter het cafetaria.
Afbeelding
Hier zag ik een zoals altijd volle bus 53 halteren. In plaats van geschreeuw met 'warom film jai maij? Heé sjtop daamee!' zwaaide er zo waar iemand in de bus naar mij. Het is terug te zien, als je goed kijkt.
Afbeelding

Totaal niet volgens de 'dienstregeling' van bus 253 kwam dit busje ook voorrijden. Er zat alleen een oud vrouwtje in. Wel geinig dat U-OV de moeite heeft genomen om er ook echt stickers op te plakken.
Afbeelding

In Zeist-Noord hebben we natuurlijk ook naast 72 nog echte uithoflijnen die enorm snel naar de Uithof gaan. Het enige probleem is dat ze hier niet stoppen. Bus 203 heb ik geprobeerd te fotograferen, maar hij reed wel erg snel dus hij is een beetje wazig geworden.
Afbeelding

Hierna ben ik naar de Duinweg in Bosch en Duin gefietst voor de zorgbus. Omdat dit busje nergens is terug te vinden op het internet moet je altijd uitgaan van de vaste dienstregeling. Gelukkig kwam het busje perfect op tijd. Alhoewel, hij kwam te vroeg. Hij bleef nog even staan bij Eleos. Ik heb veel moeite gedaan om het langste stukje zonder bomen te vinden. Deze foto wil ik ook gaan gebruiken bij mijn rapport 'Plan B voor het OV in Bosch en Duin'.
Afbeelding

Als laatste trof ik nog buurtbus 575 op de Amersfoortseweg:
Afbeelding

Bedankt voor het lezen. Voel je vrij om nog meer tips te geven over het fotograferen!
Laatst gewijzigd door Ferdinand op do 15 nov 2018, 15:59, 4 keer totaal gewijzigd.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Reportage busverkeer Zeist-Noord

Bericht door Ferdinand »

Door technische problemen heeft het wat langer geduurd totdat de foto's geplaatst werden. Mijn excuses.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Reportage busverkeer Zeist-Noord

Bericht door Lijn 45 »

Kan je de foto's niet in een concept-bericht op het forum plaatsen, die je na plaatsing van de foto's online zet?

De een na laatste afbeelding is overigens bij mij verkeerd gedraaid. :wink:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Reportage busverkeer Zeist-Noord

Bericht door Ferdinand »

Volgens mij kun je in TapaTalk geen concepten maken. Dan heb ik dus geen bestand om foto's aan toe te voegen. Het bestand moet per se al gepubliceerd zijn. Sorry daarvoor.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Reportage busverkeer Zeist-Noord

Bericht door Z2N »

Misschien is dat wel een goede reden om geen tapatalk te gebruiken voor een bericht waarin je de inhoud van tevoren wil controleren, ik ben zelf ten minste een uur bezig met een goed tripverslag. (A)

Maar OT: Leuk om eens OV te zien uit een voor mij nauwelijks bekend deel van U-OV-land, en dat terwijl ik normaal gesproken toch 5x per week in bus 12 sta. Wel zou ik als advies geven om te kijken naar je camera, die heeft duidelijk moeite met scherpstellen, misschien zit er een optie ergens niet goed. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Reportage busverkeer Zeist-Noord

Bericht door Ferdinand »

Dat zit wel goed... ik ben net van level 2 naar lever 3 gegaan. Nadat ik die kleine Canon niet gesloopt heb vertrouwt mijn moeder me nu ook haar Nikon spiegelreflex camera toe
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Reportage busverkeer Zeist-Noord

Bericht door ODRAIL »

Mooie foto's :pos: :wink: .

Maar ... er staat nog een foto op z'n kant.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Reportage busverkeer Zeist-Noord

Bericht door Ferdinand »

Ik gok dat 'ie op zijn kant staat doordat ik hem verticaal genomen heb. Dat leek me wel toepasselijk op de Duinweg en is ook wel handig voor in mijn verslag. Ik denk dat de camera niet gedecteerd heeft dat ik hem verticaal nam en dat hij hem daarom niet gedraaid heeft. Op TapaTalk verschijnt hij vreemd genoeg wel verticaal. Ik kan morgen wel even kijken wat er gebeurt als ik hem er verkeerd inzet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten