Losse foto's van Traibergen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Losse foto's van Traibergen

Bericht door Wannes »

Zo nu en dan maak ik wel eens foto's van het OV (met name treinen). Deze zal ik hier posten.

Ik begin met een vrij oude foto van 18-02-2016. Op deze wat druilerige dag was ik vanaf Groningen naar Roodeschool en terug gereisd. Op het oude station Roodeschool maakte ik deze foto van een GTW waarvan de koersborden alvast op Groningen stonden.
Afbeelding
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Losse foto's van Traibergen

Bericht door ZO6176 »

Graag zien we meer.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Losse foto's van Traibergen

Bericht door Wannes »

Op 27 mei 2018 vertrok een stoomtrein van de SSN vanuit station Dordrecht naar het depot in Rotterdam.
Afbeelding
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Treinen spotten op de Zuidendijk en station Dordrecht

Bericht door Wannes »

Afgelopen zondag ben ik voor het eerst in mijn leven treinen gaan spotten. Ik had gekozen voor de welbekende spoorwegovergang op de Zuidendijk in Dordrecht en daarna ben ik nog naar het station van Dordrecht gegaan met onderstaande foto's als resultaat.
Zondag was misschien niet de beste dag, aan het einde van de dag waren mijn handen eraf gevroren en daar de mist zag je bijna niks, alhoewel dat leuke plaatjes opleverde.
Afbeelding
De sprinter naar Dordrecht rijd de mist in


Afbeelding
Een sprinter naar Arnhem


Afbeelding
De intercity naar Amsterdam doemt op uit de mist.


Afbeelding
Op de opstelsporen van het station Dordrecht stond deze intercity gestickert speciaal voor de boekenweek.


Afbeelding
Een overview van station Dordrecht
Laatst gewijzigd door Wannes op ma 17 dec 2018, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Losse foto's van Traibergen

Bericht door Aking »

Heb je die camerapaal er bewust op staan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Losse foto's van Traibergen

Bericht door Suus »

Ik heb het geloof ik ook al eens tegen iemand anders op forum gezegd dat die spotlocatie in Dordrecht van de eerste vier foto’s niet echt de beste is, met naast een bovenleidingsmast en een sein nu ook nog een bewakingscamera tussen jou en de trein. :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Losse foto's van Traibergen

Bericht door Wannes »

Aking schreef:Heb je die camerapaal er bewust op staan?
Nee, anders had ik hem ook niet meegefotografeerd.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Losse foto's van Traibergen

Bericht door Wannes »

Suus schreef:Ik heb het geloof ik ook al eens tegen iemand anders op forum gezegd dat die spotlocatie in Dordrecht van de eerste vier foto’s niet echt de beste is, met naast een bovenleidingsmast en een sein nu ook nog een bewakingscamera tussen jou en de trein. :oops:
Dat zag ik later ook. Ik ben al blij dat er een paar redelijke foto's tussen zaten. Mijn fotografeerapparaat (smartphone) kan niet zo goed omgaan met rijdende treinen wat veel onscherpe foto's opleverde.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Losse foto's van Traibergen

Bericht door ArrivaBas »

Ik raad de Wieldrechtse Zeedijk aan als spotplek. Staan de bestemmingen van de FLIRTs niet verkeerd om in de bijschriften, lettend op de omgeving?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Losse foto's van Traibergen

Bericht door Wannes »

ArrivaBas schreef:Ik raad de Wieldrechtse Zeedijk aan als spotplek. Staan de bestemmingen van de FLIRTs niet verkeerd om in de bijschriften, lettend op de omgeving?
Bedankt voor de tip en over de bestemmingen heb je inderdaad gelijk. Dat zal ik even aanpassen. Ik heb het zelf niet zo bijgehouden en vanuit de foto's kan ik de koersborden bijna niet lezen.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Busstations in Dordrecht tijdens de staking

Bericht door Wannes »

De plaatjes spreken denk ik voor zich:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Losse foto's van Traibergen

Bericht door Wannes »

Vanwege de wielerronde van Dubbeldam reed lijn 2 vandaag via het Damplein. Wat een mooie gelegenheid was voor een foto. Helaas niet zo goed gelukt vanwege tegenlicht. Maar ja, de bus rijdt maar één richting op.

AfbeeldingQbuzz 6111 by Abel Janssens, on Flickr
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten