Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Bericht door Ardan »

Morgen pas weer Verplichtingen, vanmiddag wat uren over en heerlijk weer. Er op uit dus! 47 kilometer gefietst richting Apeldoorn en Lieren, waarbij niet geheel toevallig de spoorbaan een aantal keren werd gekruist.
Het klopt dat er op veel foto's een wazige vlek linksboven is te zien. Krasje in de lens helaas, tijd voor een nieuwe camera.

We beginnen in Twello, waar een los ICM-drietje zich met een noodgang door het station spoedt op weg naar Apeldoorn.
Afbeelding

Daarna ging het verder langs Teuge International Airport. Het was erg druk in de lucht vandaag..
Afbeelding

Slecht plaatje uit de losse pols van een Optare op lijn 15 die mij passeerde in de tegenrichting..
Afbeelding

Hierna een korte fotostop bij het voormalige station Teuge dat in een ruime boog ligt. De hier gelegen baanwachterswoning 3b is vrij recentelijk erg fraai opgeknapt.
Afbeelding

In de s7000 is het een beetje haasje-over qua materieel tussen SGM en Matjes. Momenteel wordt de dienst weer verzekerd door Matjes, die Teuge passeren op weg naar Apeldoorn.
Afbeelding

Zagen we in Twello nog drie bakken in de IC richting Amersfoort, een half uur later zijn het er 11.
Afbeelding

Een kwartier later met bloedende benen door de braamstruiken dacht ik een prachtige plaat van de Pimpel te kunnen schieten, maar was nét een aantal nanosecondes te laat :evil:
Afbeelding

IJzer op de grond en ijzer in de lucht...
Afbeelding

Even later werd Apeldoorn Osseveld bereikt. Slechts één (niet bepaald lelijke) jongen wilde mee naar het Hoofdstation ( :') ), het aantal uitstappers was des te groter.
Afbeelding

Een blik op de AV van Apeldoorn leerde mij dat de Pimpel naar Berlijn juist daar zou vertrekken. Omdat de zon anders nogal kut stond besloot ik naar het andere perron te gaan voor een Bazenphoto, maar ook deze tweede poging werd mij niet gegund! Net te laat om het perron op te komen en de photo was niet meer te redden.
Afbeelding

Apeldoorn de Maten ligt slechts een klein stukje verder. Een koppeltje GTW 2/6-jes zonder RIS halteert...
Afbeelding

...en krijgt na het sluiten der overweg toestemming om onder geel-6 verder te rijden naar de eindbestemming Apeldoorn.
Afbeelding

Hierna reed ik verder richting het hoofddoel van deze tocht: station Beekbergen. Eerst gingen even wat seinen en borden op de plaat die je verder eigenlijk nooit ziet.. de betekenis vind je in de spoiler onder de photo :)
Afbeelding
Spoiler: show
Afbeelding
Aansluiting Apeldoorn Zuid, waar een aantal goederenwagens (hier zat een afvalverwerkingsbedrijf toch?) bezit van hebben genomen.
Afbeelding

Inmiddels was het avondspits, en een noemenswaardige hoeveelheid blik stond elkaars achterkant te bekijken.
Afbeelding

Vrij snel werd station Beekbergen bereikt, dat beveiligd wordt door dit fraaie dubbele armsein, onder toeziend oog van de maan (wit dingetje bovenin beeld).
Afbeelding

Wisselsteller met richtingspijl.
Afbeelding

Het terrein van de VSM op station Beekbergen (in Lieren :') ), waar divers fraai spul in een mooi avondzonnetje kon worden vereeuwigd :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De blokkendoos is zo te zien erg recentelijk nog opgeknapt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierna ging het weer huiswaarts. Te Klarenbeek kruisen een aantal GTW'tjes elkaar..
Afbeelding

En ik kon nog nét voor het donker thuiskomen :)
Afbeelding

Wij danken U weer voor de aandacht :)
Laatst gewijzigd door Ardan op di 11 mar 2014, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Bericht door isadora »

Ardan, heel fraai, mooie verzameling van oud en nieuw. :pos:
Maarreh, wie zijn "wij"? :?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Bericht door MdJ »

Hee, das dichtbij :mrgreen:

Goederenwagens op het zijspoortje is de Apdvam, het afvalverwerkingsbedrijf. Vroeger een "uitje", dat we naar "Aruba" gingen om hout in de containers te flikkeren :D
Spoiler: show
Aruba is de straat waaraan het bedrijf ligt. Ook Bonaire en Curacao liggen daar in de buurt
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Bericht door Michael »

Wederom een leuk verslag :pos:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Bericht door AppleMoose »

Mooi verslag weer :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Bericht door Ardan »

isadora schreef:Ardan, heel fraai, mooie verzameling van oud en nieuw. :pos:
Maarreh, wie zijn "wij"? :?
Pluralis Majestatis :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Bericht door Meltrain »

Fraai verslag. :pos:
En hoe heet de term dat je 'photo' zegt i.p.v. 'foto'? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Bericht door deadlock »

Nice. Is het alleen niet des overwegs?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Bericht door Ardan »

Nee, want 'sluiten' is niet in het bezit van de overweg. Of lul ik nou dom uit mijn nek zoals gewoonlijk?
@Meltrain: stom spelen met taal uit verveling/matige meligheid :')
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Nee, want 'sluiten' is niet in het bezit van de overweg. Of lul ik nou dom uit mijn nek zoals gewoonlijk?
Ja. Bezit maakt niet uit, het is een genitief. Best zonde dat we in het Nederlands goeddeels afscheid genomen hebben van dat geweldige concept, naamvallen -o-

Zowel in het Duits als in het Frans is het mannelijk. En niet dat dat alles zegt, het zegt in elk geval iets. In Slavische talen zijn zulke dingen altijd onzijdig trouwens. Maar vrouwelijk?? Nee :N
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Bericht door Ardan »

Nou is mijn mooie stoomtreintjestopic verneukt door mijn eigen taalkloterij :')
Ik doe ook maar wat
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Ardan on Tour #17: Oud en nieuw ijzer [30f]

Bericht door julsteren »

Maar alsnog blijven het mooie plaatjes ondanks je topique is verneuquet door dit taalkundig gekloot!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten