Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto's)

Bericht door TheKnitter »

Een foto-overzicht van de eerste tweeënhalve maand van mijn gekiekte reizigerstreinen (ik ben zelf een grotere goederentreinfan), met onderaan enkele bonussen van toch wel opvallende cargo's. Alle cargo's zal ik niet plaatsen, ik weet eenmaal dat OVNL meer op reizigersmeuk is gebaseerd ;)
Lang niet alle foto's staan van mij online; Af en toe wordt er iets geupload, de 'standaard' reizigersmeuk wordt zelfs zelden online gezet (SGM, ICM, SLT, VIRM, ICR).

Op 1 Januari 2014 ging het naar België per trein, richting de spoorlijnen rond Antwerpen en Hasselt, en werden even wat foto's gemaakt bij Mol, Hasselt en Genk:
Afbeelding
NMBS 4171 + 4101
Toen ik richting Neerpelt vertrok uit Mol zag ik dat hier een open stuk was, met de splitsing richting Neerpelt en Hasselt. Teruggekomen in Mol even een korte wandeling, en wachten maar.
Op deze foto verlaat de 4171 met de 4101 Mol, opweg naar Neerpelt.

Afbeelding
NMBS 4176
Tussen Mol en Hasselt rijden op zaterdagen en zondagen maar 1x/2 uur treinen, en worden in de week gekoppeld en gesplitst van de IR-treinen Antwerpen - Neerpelt vv. In de weekenden is er een pendeldienst Mol - Hasselt vv voorzien, en mocht de 4176 de hele dag heen- en weer pendelen, en arriveert hier in Mol.

Afbeelding
NMBS 4101 + 4171
Nadat deze 2 treinstellen mij even eerder al gepasseerd waren als IR-trein naar Neerpelt, komen de 2 treinstellen weer retour als IR-trein naar Antwerpen Centraal, en arriveren hier in Mol.

Toen ging het per trein door naar Hasselt-Genk-Hasselt, waar even een eetstop & hobbystop ingelast werd.
Te Genk:
Afbeelding
NMBS M6'n + 1912
Na Hasselt werd doorgereden naar Genk, waar de M6'n nog even op de foto konden.
Hier heeft de Treinbestuurder de trein weer opgebouwd voor vertrek richting Hasselt en de kust. Achterop duwt de 1912 de trein voort.

Terug naar Hasselt voor een etenspauze en even hobbypauze.
Afbeelding
NMBS 359 + 315
In Hasselt arriveerde IR 2911 naar Liège-Guillemins ruim op tijd in Hasselt op spoor 5.
De trein werd van spoor gewijzigd om stel 315 achter te laten, zodat de 315 met IR2934 terug kon sporen naar Antwerpen. Toen de 359 twee uur later terug kwam, werd deze weer versterkt met een Break, die vanuit de Bundel toekwam.

Afbeelding
NMBS 359
Tijdens een tussenstop in Hasselt vertrekt IR 2911 naar Liège-Guillemins met de 359. De 359 heeft hier zijn gemoderniseerde soortgenoot 315 achtergelaten, en spoort solo verder naar Luik.

Naast de Break staat een M6-ram geduwd door locomotief 1912 gereed als IC-trein naar Knokke. Op spoor 8, links in beeld, staat een M4-ram te wachten op de volgende inzet als piekuurtrein.

Afbeelding
NMBS 4176
In Hasselt kwam ik de 4176 opnieuw tegen, die hier als IR-trein 4435 naar Mol vertrekt.

Op 4 Januari mocht ik weer vroeg uit de veren, want het ging met Gekko123 (forumlid) per trein richting Antwerpen, Lille Flandres en Valenciennes.
Afbeelding
SNCF 3226
In Lille-Flandres kwam de TGV naar Paris Nord aan vanuit Tourcoing, en zal na een kering van 10 minuten nonstop doorracen naar Paris Nord.
Deze TGV begint op het opstelterrein bij Tourcoing, en stopt tussen Tourcoing en Lille-Flandres op een aantal stations, en gaat na Lille-Flandres nonstop naar Paris Nord.

Afbeelding
SNCF TGV 75
In Valenciennes arriveert enkele minuten te vroeg de TGV 7121 uit Paris Nord, met stel 75. Rechts in beeld ziet u het impossante stationsgebouw van Valenciennes.

Afbeelding
SNCF-TER 624 + 304 (?)
Te Lille-Flandres vertrekt de 624 met de 304 naar de opstelsporen.

Afbeelding
SNCF-TER 543B
Te Lille-Flandres staat op spoor 2 een fraaie, maar korte, TER-trein te wachten op vertrek naar de opstelsporen. Vlak na de klik werd opgetrokken naar het seintje, waar na enkele minuten vertrokken mocht worden.

Daarna heb ik weinig op hobbygebied uitgevoerd, één van de kliks op 12 januari 2014, toen ik opnieuw met Gekko123 op pad was.
Afbeelding
NMBS 08078 (L3687)
Tijdens een overstap in Schaarbeek van tram naar trein hadden wij wat tijd over, want wij liepen 40 minuten voor op schema.
Hierbij werd even op Schaarbeek een langere stop gehouden, om een treintje op de plaat te kunnen zetten, en beide gefotografeerde treintjes waren Desiro....
Hier vertrekt Desiro 08078 als L-trein naar 's-Gravenbrakel in een heerlijk zonnetje.

Daarna werd het vanzelf 19 januari, de dag dat de EETC Skitreinen omgeleid werden via Dordrecht. Één van de 2 Skitreinen passeerde in een heerlijk zonnetje.
Afbeelding
EETC 1254 + Skitrein (13416)

Maar ook de DDZ6 7625 was van de partij:
Afbeelding
NSR 7625

Op 26 januari werd de zwaar vertraagde Skitrein (ivm een storing in Duitsland) bij Geldermalsen opgewacht:
Afbeelding
EETC 1251 + Skitrein
De tweede trein niet opgewacht, want toen ging ik snel naar Dordrecht voor een cargo :wink:

De bonussen zijn kort maar krachtig:
26 Januari, overbrenging koninklijke rijtuig SR10 + de 2 ICR-rijtuigen naar Maastricht voor onderhoud, in de voorjaarsvakantie zou de Familie per trein richting Oostenrijk gaan, helaas door een defect niet doorgegaan. Gelukkig kreeg ik de melding optijd binnen, dus kon Culemborg nog bereikt worden:
Afbeelding
VR 203-2 + Koninklijke trein

Ook op 26 Janauri, na de EETC Skitrein te Geldermalsen werd snel koers naar Dordrecht gezet. HUSA zou passeren met de HTRS 189 096, de lok met de fraaie HUSA-bestickering. Gezien het bedrijf zou kappen, vond ik dit belangrijker als de tweede skitrein.
Afbeelding
HTRS 189 096 + Mortara-shuttle

Ik hoop dat er genoten is *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto

Bericht door Z2N »

Leuke foto's! :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto

Bericht door Meltrain »

Erg mooie foto's. :pos:
Klein vraagje: is 'ram' Belgisch voor stam ofzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto

Bericht door Suus »

*ding ding ding* Meltrain gaat door voor de koelkast :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto

Bericht door Etienne »

Zitten echt mooie foto's tussen :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto

Bericht door TheKnitter »

Meltrain schreef: Klein vraagje: is 'ram' Belgisch voor stam ofzo?
jazeker. Ik probeer bij België die termen ook te gebruiken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto

Bericht door ODRAIL »

Mooie foto's :wink: .
TheKnitter schreef:Afbeelding
HTRS 189 096 + Mortara-shuttle
Deze heb ik in november ook een keertje op de foto mogen zetten. Al is het wel een zwaar noodshot geworden :cry: . Maar goed, beter iets dan niets zullen we maar denken
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto

Bericht door deadlock »

Bee schreef:*ding ding ding* Meltrain gaat door voor de koelkast :wink:
Fout. Een ram is een aantal van iets in het Vlaams. Zo kan je ook een ram pintjes gedronken hebben.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto

Bericht door Suus »

Dus klopt het dat een rijtuigenstam een ram rijtuigen wordt genoemd in België. Meltrain mag zijn koelkast houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Dus klopt het dat een rijtuigenstam een ram rijtuigen wordt genoemd in België. Meltrain mag zijn koelkast houden.
Wat ben je toch ook een oneindig vermoeiend sujet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto

Bericht door TheKnitter »

deadlock schreef:
Bee schreef:*ding ding ding* Meltrain gaat door voor de koelkast :wink:
Fout. Een ram is een aantal van iets in het Vlaams. Zo kan je ook een ram pintjes gedronken hebben.
Je kan het ook erg letterlijk nemen zeg -o- We hebben het hier niet over bier ofzo hoor :wink:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto

Bericht door Michael »

Leuk verslag :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten