Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto's)
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto's)
Een foto-overzicht van de eerste tweeënhalve maand van mijn gekiekte reizigerstreinen (ik ben zelf een grotere goederentreinfan), met onderaan enkele bonussen van toch wel opvallende cargo's. Alle cargo's zal ik niet plaatsen, ik weet eenmaal dat OVNL meer op reizigersmeuk is gebaseerd ;)
Lang niet alle foto's staan van mij online; Af en toe wordt er iets geupload, de 'standaard' reizigersmeuk wordt zelfs zelden online gezet (SGM, ICM, SLT, VIRM, ICR).
Op 1 Januari 2014 ging het naar België per trein, richting de spoorlijnen rond Antwerpen en Hasselt, en werden even wat foto's gemaakt bij Mol, Hasselt en Genk:
NMBS 4171 + 4101
Toen ik richting Neerpelt vertrok uit Mol zag ik dat hier een open stuk was, met de splitsing richting Neerpelt en Hasselt. Teruggekomen in Mol even een korte wandeling, en wachten maar.
Op deze foto verlaat de 4171 met de 4101 Mol, opweg naar Neerpelt.
NMBS 4176
Tussen Mol en Hasselt rijden op zaterdagen en zondagen maar 1x/2 uur treinen, en worden in de week gekoppeld en gesplitst van de IR-treinen Antwerpen - Neerpelt vv. In de weekenden is er een pendeldienst Mol - Hasselt vv voorzien, en mocht de 4176 de hele dag heen- en weer pendelen, en arriveert hier in Mol.
NMBS 4101 + 4171
Nadat deze 2 treinstellen mij even eerder al gepasseerd waren als IR-trein naar Neerpelt, komen de 2 treinstellen weer retour als IR-trein naar Antwerpen Centraal, en arriveren hier in Mol.
Toen ging het per trein door naar Hasselt-Genk-Hasselt, waar even een eetstop & hobbystop ingelast werd.
Te Genk:
NMBS M6'n + 1912
Na Hasselt werd doorgereden naar Genk, waar de M6'n nog even op de foto konden.
Hier heeft de Treinbestuurder de trein weer opgebouwd voor vertrek richting Hasselt en de kust. Achterop duwt de 1912 de trein voort.
Terug naar Hasselt voor een etenspauze en even hobbypauze.
NMBS 359 + 315
In Hasselt arriveerde IR 2911 naar Liège-Guillemins ruim op tijd in Hasselt op spoor 5.
De trein werd van spoor gewijzigd om stel 315 achter te laten, zodat de 315 met IR2934 terug kon sporen naar Antwerpen. Toen de 359 twee uur later terug kwam, werd deze weer versterkt met een Break, die vanuit de Bundel toekwam.
NMBS 359
Tijdens een tussenstop in Hasselt vertrekt IR 2911 naar Liège-Guillemins met de 359. De 359 heeft hier zijn gemoderniseerde soortgenoot 315 achtergelaten, en spoort solo verder naar Luik.
Naast de Break staat een M6-ram geduwd door locomotief 1912 gereed als IC-trein naar Knokke. Op spoor 8, links in beeld, staat een M4-ram te wachten op de volgende inzet als piekuurtrein.
NMBS 4176
In Hasselt kwam ik de 4176 opnieuw tegen, die hier als IR-trein 4435 naar Mol vertrekt.
Op 4 Januari mocht ik weer vroeg uit de veren, want het ging met Gekko123 (forumlid) per trein richting Antwerpen, Lille Flandres en Valenciennes.
SNCF 3226
In Lille-Flandres kwam de TGV naar Paris Nord aan vanuit Tourcoing, en zal na een kering van 10 minuten nonstop doorracen naar Paris Nord.
Deze TGV begint op het opstelterrein bij Tourcoing, en stopt tussen Tourcoing en Lille-Flandres op een aantal stations, en gaat na Lille-Flandres nonstop naar Paris Nord.
SNCF TGV 75
In Valenciennes arriveert enkele minuten te vroeg de TGV 7121 uit Paris Nord, met stel 75. Rechts in beeld ziet u het impossante stationsgebouw van Valenciennes.
SNCF-TER 624 + 304 (?)
Te Lille-Flandres vertrekt de 624 met de 304 naar de opstelsporen.
SNCF-TER 543B
Te Lille-Flandres staat op spoor 2 een fraaie, maar korte, TER-trein te wachten op vertrek naar de opstelsporen. Vlak na de klik werd opgetrokken naar het seintje, waar na enkele minuten vertrokken mocht worden.
Daarna heb ik weinig op hobbygebied uitgevoerd, één van de kliks op 12 januari 2014, toen ik opnieuw met Gekko123 op pad was.
NMBS 08078 (L3687)
Tijdens een overstap in Schaarbeek van tram naar trein hadden wij wat tijd over, want wij liepen 40 minuten voor op schema.
Hierbij werd even op Schaarbeek een langere stop gehouden, om een treintje op de plaat te kunnen zetten, en beide gefotografeerde treintjes waren Desiro....
Hier vertrekt Desiro 08078 als L-trein naar 's-Gravenbrakel in een heerlijk zonnetje.
Daarna werd het vanzelf 19 januari, de dag dat de EETC Skitreinen omgeleid werden via Dordrecht. Één van de 2 Skitreinen passeerde in een heerlijk zonnetje.
EETC 1254 + Skitrein (13416)
Maar ook de DDZ6 7625 was van de partij:
NSR 7625
Op 26 januari werd de zwaar vertraagde Skitrein (ivm een storing in Duitsland) bij Geldermalsen opgewacht:
EETC 1251 + Skitrein
De tweede trein niet opgewacht, want toen ging ik snel naar Dordrecht voor een cargo
De bonussen zijn kort maar krachtig:
26 Januari, overbrenging koninklijke rijtuig SR10 + de 2 ICR-rijtuigen naar Maastricht voor onderhoud, in de voorjaarsvakantie zou de Familie per trein richting Oostenrijk gaan, helaas door een defect niet doorgegaan. Gelukkig kreeg ik de melding optijd binnen, dus kon Culemborg nog bereikt worden:
VR 203-2 + Koninklijke trein
Ook op 26 Janauri, na de EETC Skitrein te Geldermalsen werd snel koers naar Dordrecht gezet. HUSA zou passeren met de HTRS 189 096, de lok met de fraaie HUSA-bestickering. Gezien het bedrijf zou kappen, vond ik dit belangrijker als de tweede skitrein.
HTRS 189 096 + Mortara-shuttle
Ik hoop dat er genoten is *O*
Lang niet alle foto's staan van mij online; Af en toe wordt er iets geupload, de 'standaard' reizigersmeuk wordt zelfs zelden online gezet (SGM, ICM, SLT, VIRM, ICR).
Op 1 Januari 2014 ging het naar België per trein, richting de spoorlijnen rond Antwerpen en Hasselt, en werden even wat foto's gemaakt bij Mol, Hasselt en Genk:
NMBS 4171 + 4101
Toen ik richting Neerpelt vertrok uit Mol zag ik dat hier een open stuk was, met de splitsing richting Neerpelt en Hasselt. Teruggekomen in Mol even een korte wandeling, en wachten maar.
Op deze foto verlaat de 4171 met de 4101 Mol, opweg naar Neerpelt.
NMBS 4176
Tussen Mol en Hasselt rijden op zaterdagen en zondagen maar 1x/2 uur treinen, en worden in de week gekoppeld en gesplitst van de IR-treinen Antwerpen - Neerpelt vv. In de weekenden is er een pendeldienst Mol - Hasselt vv voorzien, en mocht de 4176 de hele dag heen- en weer pendelen, en arriveert hier in Mol.
NMBS 4101 + 4171
Nadat deze 2 treinstellen mij even eerder al gepasseerd waren als IR-trein naar Neerpelt, komen de 2 treinstellen weer retour als IR-trein naar Antwerpen Centraal, en arriveren hier in Mol.
Toen ging het per trein door naar Hasselt-Genk-Hasselt, waar even een eetstop & hobbystop ingelast werd.
Te Genk:
NMBS M6'n + 1912
Na Hasselt werd doorgereden naar Genk, waar de M6'n nog even op de foto konden.
Hier heeft de Treinbestuurder de trein weer opgebouwd voor vertrek richting Hasselt en de kust. Achterop duwt de 1912 de trein voort.
Terug naar Hasselt voor een etenspauze en even hobbypauze.
NMBS 359 + 315
In Hasselt arriveerde IR 2911 naar Liège-Guillemins ruim op tijd in Hasselt op spoor 5.
De trein werd van spoor gewijzigd om stel 315 achter te laten, zodat de 315 met IR2934 terug kon sporen naar Antwerpen. Toen de 359 twee uur later terug kwam, werd deze weer versterkt met een Break, die vanuit de Bundel toekwam.
NMBS 359
Tijdens een tussenstop in Hasselt vertrekt IR 2911 naar Liège-Guillemins met de 359. De 359 heeft hier zijn gemoderniseerde soortgenoot 315 achtergelaten, en spoort solo verder naar Luik.
Naast de Break staat een M6-ram geduwd door locomotief 1912 gereed als IC-trein naar Knokke. Op spoor 8, links in beeld, staat een M4-ram te wachten op de volgende inzet als piekuurtrein.
NMBS 4176
In Hasselt kwam ik de 4176 opnieuw tegen, die hier als IR-trein 4435 naar Mol vertrekt.
Op 4 Januari mocht ik weer vroeg uit de veren, want het ging met Gekko123 (forumlid) per trein richting Antwerpen, Lille Flandres en Valenciennes.
SNCF 3226
In Lille-Flandres kwam de TGV naar Paris Nord aan vanuit Tourcoing, en zal na een kering van 10 minuten nonstop doorracen naar Paris Nord.
Deze TGV begint op het opstelterrein bij Tourcoing, en stopt tussen Tourcoing en Lille-Flandres op een aantal stations, en gaat na Lille-Flandres nonstop naar Paris Nord.
SNCF TGV 75
In Valenciennes arriveert enkele minuten te vroeg de TGV 7121 uit Paris Nord, met stel 75. Rechts in beeld ziet u het impossante stationsgebouw van Valenciennes.
SNCF-TER 624 + 304 (?)
Te Lille-Flandres vertrekt de 624 met de 304 naar de opstelsporen.
SNCF-TER 543B
Te Lille-Flandres staat op spoor 2 een fraaie, maar korte, TER-trein te wachten op vertrek naar de opstelsporen. Vlak na de klik werd opgetrokken naar het seintje, waar na enkele minuten vertrokken mocht worden.
Daarna heb ik weinig op hobbygebied uitgevoerd, één van de kliks op 12 januari 2014, toen ik opnieuw met Gekko123 op pad was.
NMBS 08078 (L3687)
Tijdens een overstap in Schaarbeek van tram naar trein hadden wij wat tijd over, want wij liepen 40 minuten voor op schema.
Hierbij werd even op Schaarbeek een langere stop gehouden, om een treintje op de plaat te kunnen zetten, en beide gefotografeerde treintjes waren Desiro....
Hier vertrekt Desiro 08078 als L-trein naar 's-Gravenbrakel in een heerlijk zonnetje.
Daarna werd het vanzelf 19 januari, de dag dat de EETC Skitreinen omgeleid werden via Dordrecht. Één van de 2 Skitreinen passeerde in een heerlijk zonnetje.
EETC 1254 + Skitrein (13416)
Maar ook de DDZ6 7625 was van de partij:
NSR 7625
Op 26 januari werd de zwaar vertraagde Skitrein (ivm een storing in Duitsland) bij Geldermalsen opgewacht:
EETC 1251 + Skitrein
De tweede trein niet opgewacht, want toen ging ik snel naar Dordrecht voor een cargo
De bonussen zijn kort maar krachtig:
26 Januari, overbrenging koninklijke rijtuig SR10 + de 2 ICR-rijtuigen naar Maastricht voor onderhoud, in de voorjaarsvakantie zou de Familie per trein richting Oostenrijk gaan, helaas door een defect niet doorgegaan. Gelukkig kreeg ik de melding optijd binnen, dus kon Culemborg nog bereikt worden:
VR 203-2 + Koninklijke trein
Ook op 26 Janauri, na de EETC Skitrein te Geldermalsen werd snel koers naar Dordrecht gezet. HUSA zou passeren met de HTRS 189 096, de lok met de fraaie HUSA-bestickering. Gezien het bedrijf zou kappen, vond ik dit belangrijker als de tweede skitrein.
HTRS 189 096 + Mortara-shuttle
Ik hoop dat er genoten is *O*
Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto
Leuke foto's! :)
Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto
Erg mooie foto's. :pos:
Klein vraagje: is 'ram' Belgisch voor stam ofzo?
Klein vraagje: is 'ram' Belgisch voor stam ofzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto
*ding ding ding* Meltrain gaat door voor de koelkast
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto
Zitten echt mooie foto's tussen :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto
jazeker. Ik probeer bij België die termen ook te gebruiken.Meltrain schreef: Klein vraagje: is 'ram' Belgisch voor stam ofzo?
Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto
Mooie foto's .
Deze heb ik in november ook een keertje op de foto mogen zetten. Al is het wel een zwaar noodshot geworden . Maar goed, beter iets dan niets zullen we maar denken
Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto
Fout. Een ram is een aantal van iets in het Vlaams. Zo kan je ook een ram pintjes gedronken hebben.Bee schreef:*ding ding ding* Meltrain gaat door voor de koelkast
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto
Dus klopt het dat een rijtuigenstam een ram rijtuigen wordt genoemd in België. Meltrain mag zijn koelkast houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto
Wat ben je toch ook een oneindig vermoeiend sujet.Bee schreef:Dus klopt het dat een rijtuigenstam een ram rijtuigen wordt genoemd in België. Meltrain mag zijn koelkast houden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto
Je kan het ook erg letterlijk nemen zeg -o- We hebben het hier niet over bier ofzo hoordeadlock schreef:Fout. Een ram is een aantal van iets in het Vlaams. Zo kan je ook een ram pintjes gedronken hebben.Bee schreef:*ding ding ding* Meltrain gaat door voor de koelkast
Re: Reizigersmeuk op het spoor in Januari & Bonussen (17Foto
Leuk verslag :pos:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten