Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Suus »

Lijkt mij niet persé nodig eerlijk gezegd, met twee kan de normale dienst gereden worden, om :25 komt de trein uit Antwerpen aan, om :35 vertrekt de trein naar Antwerpen (tenzij ik mis vergis hebben ze een kering van 1u10 in Neerpelt) dus dat kost je twee perronsporen. De twee P-treinen die per week in Neerpelt komen kan je dan op spoor drie kwijt (P 8222 uit Leuven op vrijdag en P 8220 naar Heverlee op zondag).

Volgens mij is het aantal sporen daar ook meer een erfenis van het industrieverleden in die hoek en de oude spoorlijnen naar Hasselt en Eindhoven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Mr-W »

Mr-W schreef: We zijn via een alternatieve route met Lijn 196 Maarheeze Moonslaan - Valkenswaard Markt naar Leende gegaan omdat een touringcar veel fijner is dan een Amba.
Helaas betekend dat wel dat Leeftijdskorting en dalkorting niet worden aangesproken en ik dus te veel heb betaald. Heb vorige week het lange forumulier ingevuld en kreeg dit als antwoord
Connexxion OV Klantenservice schreef: Geachte heer,



Hartelijk dank voor uw klachtenformulier.



Wij vinden het spijtig voor u dat er mogelijk een te hoog saldo is afgeschreven van uw ov-chipkaart. Klaarblijkelijk is de oorzaak daarvan een afstellingsprobleem van de apparatuur. Wij zijn bezig om in overleg met de leverancier van de apparatuur en de software dit probleem definitief op te lossen.



Door middel van het restitutieformulier, dat u via http://www.connexxion.nl/vergoeding-ov- ... kaart/1159 kunt invullen, vraagt u het bedrag terug. U kunt daarbij de optie 1. ‘Problemen met uitchecken’ – ‘niet kunnen uitchecken’ – ‘Apparatuur defect’ selecteren en vervolgens ‘afgeschreven bedrag € 8,--‘ aanklikken. Wij verzoeken u om in het veld van de toelichting kort het probleem te vermelden en de eventuele andere data en tijden, als uw restitutie-aanvraag betrekking heeft op meerdere data en tijden.



Zodra wij uw informatie hebben ontvangen, nemen wij uw reactie in behandeling. Als uw restitutie-aanvraag wordt goedgekeurd, dan wordt het saldo voor u klaargezet. U kunt deze als bestelling ophalen bij één van de oplaadpunten.



Met vriendelijke groet,



Medewerker klantenserice
Connexxion OV Klantenservice
Uiteindelijk moet je weer het standaard formulier invullen,maar dan €8 aanvinken :')
(pak zelf bij een verkeerde halte altijd €4 omdat dat het dichtst bij het teveel afgeschreven bedrag ligt)
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door MrEmiel »

Heb zelf eens meegemaakt bij een buurtbusje een Weert dat de chauffeur iedereen meenam, uiteindelijk met 12 passagiers in een 8 persoonsbus :D
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door jo171 »

Meltrain schreef:Waarom kun je op zaterdag gratis naar Neerpelt?
En waarom heeft het station van Neerpelt 4 sporen? :shock:
Dan is het markt in Neerpelt.
Dan kun je Van Neerpelt naar Overpelt,Hamont-Achel gratis reizen.
Om eerlijk te zeggen is de openbaar vervoer in Belgie goedkoper dan Nederland.
Maar de dienstregeling in Belgie is slechter dan Nederland.
Bijvoorbeeld alle lijnen van Neerpelt rijden op zaterdag op een uurdienst.
En zondag 1 keer in de 2 uren dat is echt belachelijk.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door jo171 »

Volgens mij is het aantal sporen daar ook meer een erfenis van het industrieverleden in die hoek en de oude spoorlijnen naar Hasselt en Eindhoven.[/quote]

Zou er i.p.v. de oude spoorbaan van Neerpelt-Eindhoven een HOV baan komen langs vlaamse achterland??
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Suus »

Ik heb vernomen dat het perron van spoor 4 tijdelijk is, het wordt na de werken terug een parking.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door Mr-W »

Na het volgen van de instructies op bovenstaande email kreeg ik dit terug van CXX
Geachte heer,



Onlangs heeft u ons ingelicht over uw reis. U meldde ons dat er te veel saldo van uw OV-chipkaart is afgeschreven of dat u anderszins kosten hebt gemaakt. U verzocht ons derhalve om restitutie. Met deze brief komen wij op uw verzoek terug.



Wij hebben voor u een onderzoek uitgevoerd. Daaruit is gebleken dat er geen sprake is van door u teveel betaald saldo tijdens het gebruik van uw OV-chipkaart in één van onze bussen of trams, noch zijn er anderszins kosten gemaakt waarvoor u recht hebt op een vergoeding.



Op basis hiervan zult u begrijpen dat wij niet tot restitutie kunnen overgaan.



Heeft u nog vragen? Mailt u ons gerust.

Ons e-mailadres: klantenservice@connexxion.nl



Met vriendelijke groet,

Connexxion Klantenservice
Terwijl er wel degelijk teveel geld is afgeschreven,wat kan ik nu het beste doen? Ik heb geen zin in een lang getouw trek om €0,58 cent,maar eigenlijk vind ik wel dat ze die problemen op moeten lossen.....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door fogeltje »

Boeit niet of het 0,58 cent, 0,04 cent of 29020 euro is, je hebt teveel betaald en dat is geld wat Connexxion onrechtmatig verkregen heeft en dus gewoon terug moet betalen (ze hebben er waarschijnlijk al rente over gevangen, weliswaar miniscuul weinig maar als je dat van alle onrechtmatige transacties optelt kom je op jaarbasis vast bij een bedrag uit waar je mooi van uit kunt gaan eten). Ik zou gewoon een nieuw klachtenformulier invullen, refereren naar het eerste antwoord (waar ze gewoon erkennen dat er een fout met hun apparatuur is en dat ze dat proberen op te lossen en dat je in de tussentijd een restitutieformulier moet invullen), een afschrift van je ingevulde restitutieformulier (je krijgt daar per e-mail altijd een afschrift van) om aan te tonen dat je dat netjes en correct (zo correctmogelijk, want je kunt idd alleen 4 of 8 euro aanvinken) en de afwijzing van de klacht en erop hameren dat Hermes al gezegd heeft dat ze fout zitten en dat jij kunt aantonen dat je ook gewoon teveel betaald hebt. Maak eventueel zelf nog aan hand van 9292 het rekensommetje voor je. Dit kost het vol tarief, ik heb die en die korting, dan zou ik dit moeten betalen en dit is afgeschreven (bij voorkeur met screenshot of uitdraai van je chipkaart, maar dat hoeft niet, dat kunnen ze ook zelf achterhalen). Afschrift naar ROSRE erbij doen. Mochten ze weer afwijzen, vraag dan WAAROM. Niet alleen "uit ons onderzoek blijkt bla bla", laat je heel specifiek zijn waarom dat zo is (denken ze soms dat jij geen korting krijgt ofzo?).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Middagje Neerpelt (B) (15 Foto's)

Bericht door huibf »

gebruik:

https://www.hermes.nl/restitutieformulier/586

* Kies verderop voor de 'reden' > Saldo afgeschreven terwijl op abonnement is gereisd.
* Vul dan verder op afgeschreven bedrag in en het te verwachten afgeschreven bedrag
* Bij de opmerking: Handheld/Mobile Scanner herkend niet het Dalurenkortingproduct niet waardoor het Voltarief is betaald.
Graag het verschil retour.

Eventeel de gehele periode aangeven, zodat ze de hele maand kunnen terugstorten.
Bijvoorbeeld met de opmerking: Gereisde periode van 1 maart tot 31 maart 2014

Mocht je er daarna nog niet uitkomen, dan de klantenservice benaderen. Men is op de hoogte van deze problematiek.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten