NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Bericht door mijack1985 »

Zoals jullie wel weten werd de NSS top gehouden in Den Haag. Connexxion had de opdracht voor het vervoer blijkbaar kleine 2,5 jaar geleden binnen gehaald. Het betrof o.a. het vervoer van politie personeel en militairen naar Den Haag uit het hele land. De top zelf duurde twee dagen, maar die dagen daarvoor was er al veel vervoer naar Den Haag. En eigenlijk werd er ook gerekend op veel ritten na de top, maar woensdag de 27e was alles en iedereen al terug.

Ook ik had veel gereden die periode en heb ook wat foto's kunnen maken. Veel kijkplezier.

Vrijdag de 21e had ik dienst op de 836. Eerst een schoolrit door Den Haag en daarna van Valkenburg naar Gilze. Had tot die dag nog nooit van vliegveld Valkenburg gehoord. Maar nu weet ik ook dat ze daar de musical "Soldaat van Oranje" spelen.

Afbeelding
Hier in de ochtend op stalling Zeist.

Afbeelding
Deze Amba stond niet op zijn plek, langs de hekken staan de wagens van Tours en ruimte is schaars in Zeist :p

Afbeelding
Moest nog voor de ingang van vliegveld Valkenburg wachten op een collega voordat we het terrein op mochten.

Afbeelding
We zouden uiteindelijk met drie bussen vanaf Valkenburg naar Gilze rijden, maar ik moest nog wachten op mijn eenheid. Niet dat ik dat erg vond, want kon daar mooi mee eten in de kantine. Eten bij defensie is altijd goed geregeld. :pos:

Afbeelding
's Avonds nog even op Utrecht Busstation West kwartiertje pauze gehouden.

Zondag de 23e (de 22e had ik vrij gevraagd. Vind me werk erg leuk, maar op mijn verjaardag werken had ik geen trek in) had ik weer dienst op de 836. Busnummer waarmee ik zou rijden was volgens mij wel 4 keer gewijzigd door de planning :wink: Maar had twee keer een rit De Meern politiebureau naar Den Haag Kyocera stadion en een rit intern Den Haag.
Met touringcars werd personeel van de politie opgehaald tot het stadion. Daar moesten ze wapens e.d. inleveren en stapten ze over op de (OV)pendelbussen naar hotels. Er mochten geen wapens mee naar het hotel.

Alles was goed geregeld voor personeel (politie, chauffeurs) daar. Voorzieningen en catering e.d. Op de pendelbussen naar hotels reden voornamelijk uitzendkrachten. Alleen een vijftal chauffeur van Tours reden ook mee.

Afbeelding
Bij Kyocera Stadion.

Afbeelding
Met collega wachtend in De Meern bij het politie bureau.

Afbeelding
Wachtend bij World Forum voor een rit naar Juliana Kazerne Den Haag.

Maandag de 24 stond ik 24uur reserve van 15:30 tot 03:30. De naam zegt het al, als er iets mis ging in de planning of er was een extra rit aanvraag dan mocht ik aan de bak. Uiteindelijk niet veel gedaan, alleen een rit van Ypenburg via Leiden naar Noordwijk, Kyocera naar Rijswijk en weer een rit Den Haag intern.

Afbeelding
Die dag reed ik met de 200.

Afbeelding
Mobiele regiecentrum van Projexx en politie.

Afbeelding
Wachtend op collega, die werd opgehouden.

Afbeelding

Afbeelding
Een van de vele pendelbussen.

Dinsdag de 25e had ik weer reservedienst van 13:30 tot 01:30, met de 207. Alleen een rit Den Haag intern en Wassenaar Amsterdam Oranje Nassau Kazerne gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Met de 207, wachtend op de dingen die komen gaan.

Afbeelding
Connexxion Tours 3544.

Afbeelding
De 222.

Afbeelding
Ook andere bedrijven werden ingehuurd zoals o.a. Ringelberg Tours.

Afbeelding
Tours was goed aanwezig beide dagen.

Afbeelding
8688.

Afbeelding
8799.

Afbeelding
GVU 4120.

Afbeelding
De 8423 en 3505.

Afbeelding
Breng 8649.

Afbeelding
8799.

Afbeelding
GVU 4123.

Afbeelding
Hermes 3462.

Afbeelding
En later in de avond/ nacht met de 207 nog op Marnixstraat busstation.

De dagen daarna weinig ritten gedaan die iets te maken hadden met NSS. Maar wel de nodige kilometers gemaakt.
Dat was hem weer voor deze keer.
Laatst gewijzigd door mijack1985 op ma 31 mar 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Bericht door Michael 1988 »

Leuke repo. :pos: Overigens als Connexxion nu bussen ging gebruiken die al uit dienst zijn snap ik wel (de van Hool's en de Breng bussen onder andere), maar waarom ze nu bussen inzetten als pendelbus die normaal dienst rijden in de concessies snap ik dan weer niet. Er is zat materieel dat is opgelegd of dat terzijde staat dat ze kunnen gebruiken (heel GVU wagenpark en dan nog bussen van SRAN, ZHN, Twente enz.).

Daarnaast, mochten jullie als chauffeurs wel zelfstandig volledig op het terrein van Valkenburg rijden of alleen in een bepaald gebied (al dan niet onder begeleiding van de beveiliging daar)? Ik heb er namelijk in 2009 met Leidens Ontzet met mijn toenmalige baas op het terrein gestaan om te overnachten (naast alle exploitanten van die kermis daar). Wij mochten toen alleen in een bepaald gebied komen en niet zomaar zonder toestemming op een ander deel van het terrein rijden (iets wat wij op de tweede dag wel moesten gaan doen door problemen). Maar ik weet niet of dat nog steeds zo is, of inmiddels is veranderd. Ik neem even aan van niet.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Bericht door mijack1985 »

@Michael1988. Nou die keer werden we opgewacht bij de slagbomen. Moest toen alleen wachten op de derde bus en dan pas konden we het terrein op. Onder begeleiding werden we naar Hangar 12 gereden. En de tweede keer dat ik daar was, kon ik me gewoon melden bij slagboom en naar de slaapvertrekken rijden.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Bericht door Michael 1988 »

Hetzelfde als bij ons toen. Eerste keer werden wij ook begeleid. Ook toen we verder het terrein op moesten om de pony's te plaatsen (stonden op een omheind grasveld een eindje verderop). Alleen mochten wij niet zomaar verder het terrein op zonder toestemming en begeleiding (ook niet toen we ineens alle pony's kwijt waren en ze bij de verkeerstoren stonden). We mochten toen ook niet buiten de omheining zelf komen, wel met de vrachtwagen van en naar de wei en ingang, maar niet te voet en al helemaal niet naar de hangars.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Bericht door mijack1985 »

Beide de meeste kazernes hoef ik me alleen te melden en dan naar het betreffende gebouw rijden ;-)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Bericht door zone5324bericht... »

Vanaf het stadion werd er inderdaad veel meer gereden.
Vanaf IDL was het vervoer beperkt.
Je kon goed merken, dat de meeste agenten van de regio Haaglanden gewoon op eigen gelegenheid naar de werkplek gingen en dus ook weer op eigen gelegenheid naar huis...

ik heb me wel vermaakt, maar heb die 2 dagen, dat er ik er bij kon zijn niet veel gedaan...
maar voor mij is het ook maar een bijbaantje...
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Bericht door mijack1985 »

zone5324bericht... schreef:
ik heb me wel vermaakt, maar heb die 2 dagen, dat er ik er bij kon zijn niet veel gedaan...
maar voor mij is het ook maar een bijbaantje...
Leuk dat je je vermaakt hebt. Ik vond het ook een erg leuk project om aan mee te werken. :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Bericht door Michael 1988 »

mijack1985 schreef:
Afbeelding
Het valt mij nu pas op. Schijnbaar zag een chauffeur van Connexxion (of zo'n uitzendkracht) die dagen als "Open dagen van defensie". Wist niet dat de NSS Top gelijk open dagen waren van defensie (dus publiekelijk toegankelijk voor iedereen) :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op ma 31 mar 2014, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Bericht door Michael »

Je bedoelt de foto van een Volvo 8700 niet die van een Integro. :roll:
Laatst gewijzigd door Michael op ma 31 mar 2014, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Bericht door Michael 1988 »

Ik had hem ondertussen gecorrigeerd. Zag de fout later pas.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Bericht door zone5324bericht... »

bij beide locaties, waren er nog een aantal bussen met infoxx... en als je dan nog een paar mensen hebt, die weten hoe ze in het algemene deel kunnen komen, dan krijg je altijd wel iemand die dan ook met de bestemming gaat rommelen.

vrijdag de 21ste reed er eentje rond, met de tekst, dat de chauffeur met pensioen ging...

volgens mij was zondag of maandag, dat er een mail rond ging, dat fotograferen op het terrein van IDL ten strengste verboden was...
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: NSS Top 2014 (26 BUSfoto's).

Bericht door mijack1985 »

Als je kan inloggen met Infoxx kan je idd met de bestemmingen spelen. Ik doe dat ook wel eens als ik met een OV bus rij. Bij mij zijn me favoriete bestemmingen onder andere: Projexx Evenementenvervoer & Connexxion. Ook laatst tijdens de Huishoudbeurs had ik even met de Infoxx gespeeld :mrgreen: Moest de bus toen terug naar Wageningen vanuit Amsterdam.

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten