BRAM (NL) meets Nostalbus (B)
BRAM (NL) meets Nostalbus (B)
In 2014 gaan bij beide stichtingen de verfpotten open voor het schilderen van een bus uit het wagenpark. Het betreffen hier de 9056, die weer het NZH-uiterlijk krijgt en de 110818 die weer in de NMVB-huisstijl komt te rijden. Laatstgenoemde reed vandaag tijdelijk onder het nummer 119802, waarmee hij nog enige tijd bij B&C uit Turnhout heeft gereden.
Ikzelf had vanuit Den Haag de trein van 07:53, om op tijd in Utrecht te kunnen zijn.
De 9056 komt 's ochtends omstreeks 8:45 aanrijden bij Utrecht Centraal op de Mineurslaan, met als lijnfilm de route die wij naar Breda gaan rijden.
Om stipt 9:00 vertrokken we met een select gezelschap richting Breda, waar ook nog enkele mensen zouden instappen. Op de buffer in Breda gaf dit ook gelegenheid om deze combinatie op foto te zetten.
Vervolgens werd de route voortgezet als lijn 145 naar Meersel-Dreef. Exact op de grens bij grenspaal 219 werd een fotostop gehouden.
Om de hoek bij de halte Nieuw-Dreef stonden de Belgen ons al op te wachten. De 9056 ging hierna terug naar Breda en met de 119802 werd de rit voortgezet...
...naar Meerle, waarbij de Kerk een fotostop gehouden werd als lijn 43 barré.
De bus rijdt door als lijn 43 barré en de volgende fotostop is in het dorpje Wortel...
...en daarna op de Kolonieweg in Merksplas-Kolonie. Enkele malen per dag reed vroeger (en tegenwoordig nog steeds) lijn 43(0) spitsritten via de Kolonie. Tegenwoordig is dit ook niet meer dan een gevangenis en opvangplaats voor illegalen.
Op de route naar Turnhout bevindt zich in het dorpje Beerse een enkelbaans brug, ook bij dit markante punt werd een fotostop gehouden.
Via Turnhout werd (vanwege tijdsgebrek, geen fotostop) verder gereden als lijn 45 naar Ravels-Eel, waar op het Vooreel een fotostop gehouden werd...
...en ook bij het oude NAVO-vliegveld in Weelde-Station werd een fotostop gehouden. In een loods op de achtergrond staan diverse museumbussen (al dan niet als wrak) van De Lijn opgeslagen.
Daarna werd doorgereden naar Baarle-Nassau/Hertog, waar één uur lunchpauze ingeroosterd was. Hier werd de 119802 omgewisseld voor de 9056, waarmee de middag gereden zou worden. In dat ene uur konden de 5054 van lijn 132 en 4223 van lijn 460 (die zelfs op zondag zwaar in de vertraging reed) op de foto gezet worden.
Vlak voor vertrek kon in Baarle-Nassau een line-up gemaakt worden met de 5874 die in de tegengestelde richting van lijn 132 reed.
Vervolgens werd via De Gaarshof doorgereden naar de Karnemelkstraat in Breda, waar vervolgens een fotostop gehouden werd als achtereenvolgens lijn 316, 115 en 119.
Via de route van lijn 119 werd doorgereden naar de bushalte Strijpenseweg en de molen iets verderop. Bij beide punten werd wederom een fotostop gehouden.
Een ander dorpje hier vlakbij is Moerdijk, op de Steenweg werd bij de Klokkenstoel de bus weer op de gevoelige plaats vastgelegd.
Vanaf Lage Zwaluwe werd de route van lijn 122 afgereden naar de kerk in Lage Zwaluwe en via Hooge Zwaluwe naar het Kruispunt in Wagenberg.
Langzamerhand werd de terugtocht richting Baarle-Nassau weer aangevangen, waar de Belgen weer af zouden stappen. Onderweg werd nog bij station Breda en in Ulicoten een fotostop gehouden.
In Baarle-Nassau werd eerst naar de garage gereden om de chauffeur van de 119802 af te zetten en daarna werd naar de halte Lovers gereden. Hier werd nog één line-up gemaakt tussen beide bussen, alvorens beide bussen weer terug naar Breda (Utrecht) en Gent reden.
Ikzelf stapte in Breda uit en ging met de Intercity Direct van 18:57 naar Rotterdam en vervolgens met de RandstadRail naar huis.
Veel leesplezier!!
Ikzelf had vanuit Den Haag de trein van 07:53, om op tijd in Utrecht te kunnen zijn.
De 9056 komt 's ochtends omstreeks 8:45 aanrijden bij Utrecht Centraal op de Mineurslaan, met als lijnfilm de route die wij naar Breda gaan rijden.
Om stipt 9:00 vertrokken we met een select gezelschap richting Breda, waar ook nog enkele mensen zouden instappen. Op de buffer in Breda gaf dit ook gelegenheid om deze combinatie op foto te zetten.
Vervolgens werd de route voortgezet als lijn 145 naar Meersel-Dreef. Exact op de grens bij grenspaal 219 werd een fotostop gehouden.
Om de hoek bij de halte Nieuw-Dreef stonden de Belgen ons al op te wachten. De 9056 ging hierna terug naar Breda en met de 119802 werd de rit voortgezet...
...naar Meerle, waarbij de Kerk een fotostop gehouden werd als lijn 43 barré.
De bus rijdt door als lijn 43 barré en de volgende fotostop is in het dorpje Wortel...
...en daarna op de Kolonieweg in Merksplas-Kolonie. Enkele malen per dag reed vroeger (en tegenwoordig nog steeds) lijn 43(0) spitsritten via de Kolonie. Tegenwoordig is dit ook niet meer dan een gevangenis en opvangplaats voor illegalen.
Op de route naar Turnhout bevindt zich in het dorpje Beerse een enkelbaans brug, ook bij dit markante punt werd een fotostop gehouden.
Via Turnhout werd (vanwege tijdsgebrek, geen fotostop) verder gereden als lijn 45 naar Ravels-Eel, waar op het Vooreel een fotostop gehouden werd...
...en ook bij het oude NAVO-vliegveld in Weelde-Station werd een fotostop gehouden. In een loods op de achtergrond staan diverse museumbussen (al dan niet als wrak) van De Lijn opgeslagen.
Daarna werd doorgereden naar Baarle-Nassau/Hertog, waar één uur lunchpauze ingeroosterd was. Hier werd de 119802 omgewisseld voor de 9056, waarmee de middag gereden zou worden. In dat ene uur konden de 5054 van lijn 132 en 4223 van lijn 460 (die zelfs op zondag zwaar in de vertraging reed) op de foto gezet worden.
Vlak voor vertrek kon in Baarle-Nassau een line-up gemaakt worden met de 5874 die in de tegengestelde richting van lijn 132 reed.
Vervolgens werd via De Gaarshof doorgereden naar de Karnemelkstraat in Breda, waar vervolgens een fotostop gehouden werd als achtereenvolgens lijn 316, 115 en 119.
Via de route van lijn 119 werd doorgereden naar de bushalte Strijpenseweg en de molen iets verderop. Bij beide punten werd wederom een fotostop gehouden.
Een ander dorpje hier vlakbij is Moerdijk, op de Steenweg werd bij de Klokkenstoel de bus weer op de gevoelige plaats vastgelegd.
Vanaf Lage Zwaluwe werd de route van lijn 122 afgereden naar de kerk in Lage Zwaluwe en via Hooge Zwaluwe naar het Kruispunt in Wagenberg.
Langzamerhand werd de terugtocht richting Baarle-Nassau weer aangevangen, waar de Belgen weer af zouden stappen. Onderweg werd nog bij station Breda en in Ulicoten een fotostop gehouden.
In Baarle-Nassau werd eerst naar de garage gereden om de chauffeur van de 119802 af te zetten en daarna werd naar de halte Lovers gereden. Hier werd nog één line-up gemaakt tussen beide bussen, alvorens beide bussen weer terug naar Breda (Utrecht) en Gent reden.
Ikzelf stapte in Breda uit en ging met de Intercity Direct van 18:57 naar Rotterdam en vervolgens met de RandstadRail naar huis.
Veel leesplezier!!
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: BRAM (NL) meets Nostalbus (B)
Best leuke plaatjes met voor jouw doen nog een hoop omgeving erop, zo zie ik ze graag! Jammer alleen dat er ook een paar tussen zitten waar de hele foto scherp lijkt, behalve de bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: BRAM (NL) meets Nostalbus (B)
Stond dit er serieus op?Etienne schreef:
Want ik moest daar best hard om lachen. :D
🍉
Re: BRAM (NL) meets Nostalbus (B)
Jazeker, deze bestemming had de organisatie er speciaal op gezet als reactie naar dat "Sorry, geen dienst" wat je tegenwoordig ziet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: BRAM (NL) meets Nostalbus (B)
Leuke plaatjes in een bekende omgeving. Zelfs mijn werk is op de foto's die in de Karnemelkstraat gemaakt zijn te zien
Re: BRAM (NL) meets Nostalbus (B)
Leuke foto's. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: BRAM (NL) meets Nostalbus (B)
Ik heb wel respect voor mensen die de hele dag in zo'n groene stadsbus rond kunnen toeren!
Re: BRAM (NL) meets Nostalbus (B)
Wat betaal je nou ongeveer voor zoiets? Ik zou zelf met een eurotje of 5 wel klaar zijn namelijk :')
Maar het ziet er naar uit dat je een leuke dag hebt gehad :Y
Maar het ziet er naar uit dat je een leuke dag hebt gehad :Y
Re: BRAM (NL) meets Nostalbus (B)
Mooi verslag,vind de foto in Merksplas-Kolonie het mooist :pos:Etienne schreef:
...en daarna op de Kolonieweg in Merksplas-Kolonie. Enkele malen per dag reed vroeger (en tegenwoordig nog steeds) lijn 43(0) spitsritten via de Kolonie. Tegenwoordig is dit ook niet meer dan een gevangenis en opvangplaats voor illegalen.
Re: BRAM (NL) meets Nostalbus (B)
Deze hele dag kostte €16,00 voor niet-leden en €13,00 voor leden van beide stichtingen.Aking schreef:Wat betaal je nou ongeveer voor zoiets? Ik zou zelf met een eurotje of 5 wel klaar zijn namelijk :')
Maar het ziet er naar uit dat je een leuke dag hebt gehad :Y
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten