VSM: Stoomtreinen op Hemelvaartsdag

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

VSM: Stoomtreinen op Hemelvaartsdag

Bericht door bjorn keith »

Hallo allemaal!

Ditmaal geen reportage maar gewoon een aantal fotootjes en een filmpje van afgelopen donderdag toen ik bij de VSM was. Elk jaar op Hemelvaartsdag is de ''Nationale Stoomtreindag'' en word er een uitgebreide dienstregeling gereden. Dit jaar waren de 23 071, 50 307 en de 64 415 onder stoom en ''Hippel'' 636 reed een paar keer tussen Loenen en Beekbergen heen en weer met een goederentrein.

Hier het filmpje van de gehele dag:

https://www.youtube.com/watch?v=0r3O0fvleb4

De BR23 staat verkeerd om voor de blokkendoosstam die tussen Loenen en Beekbergen reed:
Afbeelding. by NSM Bjorn, on Flickr

Sfeerplaatje in de richting van Loenen, het was helaas een regenachtige dag:
Afbeelding. by NSM Bjorn, on Flickr

De 2530, 2233 en de 661:
Afbeelding. by NSM Bjorn, on Flickr

De 661, deze loc is een poosje door EETC gehuurd en pas net weer terug bij de VSM. De loc draagt nog steeds de EETC opschriften:
Afbeelding. by NSM Bjorn, on Flickr

De 636 vertrekt met de goederentrein uit Loenen:
Afbeelding. by NSM Bjorn, on Flickr

De BR23 rijdt langs de blokkendoosstam heen om weer met de goede kant vooraan naar Beekbergen te rijden:
Afbeelding. by NSM Bjorn, on Flickr

De BR23 is weer aangekoppeld aan de stam en wacht de vertrektijd af:
Afbeelding. by NSM Bjorn, on Flickr

De BR50 wacht op zijn volgende klus:
Afbeelding. by NSM Bjorn, on Flickr

De BR23 rijdt richting de blokkendoosstam om weer een slagje naar Loenen te rijden.
Afbeelding. by NSM Bjorn, on Flickr
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: VSM: Stoomtreinen op Hemelvaartsdag

Bericht door Ardan »

Leuk hoor :D Ik had er ook nog heen gewild maar met dat regenachtige weer toch maar niet gedaan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: VSM: Stoomtreinen op Hemelvaartsdag

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's. :pos:
Reed de 23 071 de hele dag tussen Loenen en Beekbergen of werd er ook afgewisseld?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: VSM: Stoomtreinen op Hemelvaartsdag

Bericht door bjorn keith »

Dank jullie wel! :D
Ardan schreef:Leuk hoor :D Ik had er ook nog heen gewild maar met dat regenachtige weer toch maar niet gedaan.
Het weer zat helaas niet mee inderdaad. Als je toch nog is de VSM wil bezoeken, Terug naar Toen is absoluut aan te bevelen! *O* Vorig jaar ben ik er bij geweest en is echt erg leuk, dacht dat ik hier ook een verslag ervan heb staan bij Over je Reiservaringen. Hoop er ook komend jaar weer te zijn.
Meltrain schreef:Leuke foto's. :pos:
Reed de 23 071 de hele dag tussen Loenen en Beekbergen of werd er ook afgewisseld?
Er werd zeker afgewisseld. In Beekbergen werd er steeds van loc gewisseld, de rijtuigstammen waren wel vast. De blokkendoosstam reed tussen Loenen en Beekbergen en de Oostenrijkers reden tussen Beekbergen en Apeldoorn.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten