Voorne-Putten,Goeree,Zeeland en Antwerpen.[25 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Voorne-Putten,Goeree,Zeeland en Antwerpen.[25 foto's]

Bericht door dylanwild94 »

Op zaterdag 4 Oktober heb ik met iemand een reisje in de zuidwestelijke gedeeltes van dit land gemaakt met een uitstapje naar Antwerpen.

We beginnen eerst in Rozenburg op het Raadhuisplein waar ik deze fraaie plaat kan maken met de“molen de Hoop” en een bus op de voorgrond.
Afbeelding
Connexxion 8332. Rozenburg Zh,Molenweg.

Daarna ging het naar Hoogvliet waar door spoorvernieuwing tussen Hoogvliet en Spijkenisse bussen in plaats van metro's reden.
Afbeelding
RET 220. Hoogvliet Rotterdam, Hoogvliet Metro.

Afbeelding
RET 354. Hoogvliet Rotterdam, Hoogvliet Metro.

Na het in Hoogvliet gezien te hebben ging het richting Spijkenisse en wel bij de busbaan langs de Groene Kruisweg vlakbij de halte Zinkseweg. Waar de Connexxion 5160 op foto ging met zijn “Musical Anne” reclame op lijn 101
Afbeelding
Connexxion 5160. Spijkenisse, Groene Kruisweg.

Na weer een stukje gereden te hebben kwamen we in Oudenhoorn bij de halte Zorgboerderij waar deze Connexxion 5135 op lijn 106 vast gelegd werd.
Afbeelding
Connexxion 5135. Oudenhoorn, Dorpsweg

Een stukje doorrijden en dan kom je in Hellevoetsluis. Waar ik deze foto heb gemaakt heb van de Connexxion 5155 op lijn 101.
Afbeelding
Connexxion 5155. Hellevoetsluis, Kanaalweg oostzijde.

Een stukje verder stond deze Connexxion 5152 klaar bij de halte kooistee als lijn 102. bij het wegrijden heb ik hem op de foto gezet en deed de chauffeur vriendelijk seinen naar de fotograaf.
Afbeelding
Connexxion 5152. Hellevoetsluis, Ravenseweg

We gaan een stukje naar het noorden en wel naar Brielle waar ik deze Connexxion 5139 op de foto heb gezet bij de Halte Centrum op lijn 103.
Afbeelding
Connexxion 5139, Brielle, Schrijversdijk

Verder naar Rockanje waar we na wat geluncht te hebben deze Connexxion 5151 op de foto zetten bij de halte tweede slag op lijn 103.
Afbeelding
Connexxion 5151, Rockanje, Tweede Slag

Daarna ging het naar Stellendam en wel bij het busstation waar ik een paar foto's heb gemaakt van een Arriva bus die op zijn eindpunt zijn tijd aan het afwachten was om weer naar Rotterdam te gaan als lijn 136 en een TCR bus op lijn 104.
Afbeelding
Arriva 8370, Stellendam, Busstation

Afbeelding
TCR 435, Stellendam, Busstation

Toen door gereden naar Dirksland waar we een “oh daar is de bus al” moment hadden met dit als resultaat. Alweer de Arriva 8370. :P
Afbeelding
Arriva 8370. Dirksland, Kaai

Verder ook Oude-Tonge aangedaan waarbij we een kijkje hebben genomen bij de werkplaats van TCR waar dus de 398 buiten stond. Ook de 539 stond buiten maar niet op een erg fotogenieke plek voor dit reisverslag.
Afbeelding
TCR 398 Oude-Tonge, Tramweg

In Oude-Tonge ook nog even naar het busstation geweest waar we de Arriva 8370 voor de 3e keer tegen kwamen maar nu maar niet op de foto gezet hebben anders zou de chauffeur ook wel gek worden van ons. :lol: Al werd hij hier wel afgelost en stapte in deze Arriva 8373. :mrgreen:
Afbeelding
Arriva 8373. Oude-Tonge,Busstation

Deze foto verklapt wat onze volgende stop wordt op onze tour.
Afbeelding
Connexxion 8879. Oude-Tonge, Busstation
Zierikzee Busstation dus. Na de auto te hebben geparkeerd op wel een hele leuke plaats.
Afbeelding

Ging nogmaals de Connexxion 8879 op de foto maar nu op lijn 134.
Afbeelding
Connexxion 8879, Grachtweg,Zierikzee

Na Zierikzee gingen we over de zeelandbrug naar Goes alwaar we een stukje van het station af deze Connexxion 2969 op de foto hebben gezet als lijn 132.
Afbeelding
Connexxion 2969, Goes,Piet Heinstraat.

Ook zijn we naar het station zelf gelopen waar deze Connexxion 2962 op de foto gezet is nadat hij het busstation verlaat naar Yerseke als lijn 27.
Afbeelding
Connexxion 2962. Goes, Lijnbaan

Na Goes was het de Bedoeling om naar Bergen op Zoom te gaan. Maar door een ongeval op de A4 en de daarop volgende file op de A58 viel na een brainstorm sessie het idee om de grens over te gaan naar Antwerpen. Dus zo gezegd zo gedaan bij knooppunt Markizaat rechtsaf en richting België!

In Antwerpen aangekomen hadden we meteen geluk met deze Scania citywide LE van pachter B&C-De Duinen die het busstation Rooseveltplaats verlaat als lijn 429.
Afbeelding
B&C- De Duinen 106385. Antwerpen, rooseveltplaats.

Een ander soort bus dat je niet zo heel veel tegenkomt is deze gelede versie van de VDL Jonckheere transit die staat zijn tijd af te wachten een rit te beginnen op lijn 500.
Afbeelding
De Lijn 4961, Antwerpen, Rooseveltplaats

Altijd leuk als je enthousiasten Chauffeurs heb die zwaaien naar je zoals deze chauffeurs van pachter bus de polder. Met wagenpaarnummer 1317 en busnummer 112217 op lijn 36.
Afbeelding
Bus de Polder 1317, Antwerpen, Rooseveltplaats.

Dit geluk hadden we ook om op de foto te zetten want deze VDL Jonckheere Communo is een uitstervend ras en zijn vervanging rijd al rond in de vorm van een Iveco Crossway.
Afbeelding
De lijn 3295, Antwerpen, Rooseveltplaats.

Na deze bus op de foto te hebben gezet zijn we in het oude havengebied van Antwerpen een Belgisch patatje gaan eten.

Na dat patatje zijn we in het oude haven gebied gegaan waar ik deze vanHool A600 van NOXX Antwerp ex De Lijn 2410 op de foto heb gezet.
Afbeelding
NOXX Antwerp, Antwerpen, Straatsburgdok Noordkaai

Als afsluitende foto wil ik jullie deze vanHool A360 niet laten vergeten. Het is de slechtste foto uit het reisverslag maar ik vind het toch de moeite waard om hem te delen alleen maar om wat er in de lijnfilm staat.
Afbeelding
Het paleis, Antwerpen, Straatsburgdok Noordkaai

Na deze foto zijn we weer huiswaarts gegaan.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van dit verslag. Zo niet in ieder geval bedankt voor het kijken.

Dylanwild94
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voorne-Putten,Goeree,Zeeland en Antwerpen.[25 foto's]

Bericht door waldo79 »

Mooi verslag.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Voorne-Putten,Goeree,Zeeland en Antwerpen.[25 foto's]

Bericht door Daelea »

Leuk verslag, aardig wat variatie in bussen en bedrijven :)

Ik vroeg me af: is het voor zij die niet zo bekend zijn in de omgeving Rozenburg niet verwarrend dat de 105 daar al staat met "Metro Akkers via Metro C"? Dat die bussen binnen Spijkenisse zo rijden, okee, maar het lijkt me toch wel handig als de naam 'Spijkenisse' er minstens op staat ("Spijkenisse Akkers via Metro C"?)...
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Voorne-Putten,Goeree,Zeeland en Antwerpen.[25 foto's]

Bericht door Mr-W »

Leuk verslag, en mooie auto :pos:
Zit daar in de buurt van de noordkaai nog een grote stalling van De Lijn ?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Voorne-Putten,Goeree,Zeeland en Antwerpen.[25 foto's]

Bericht door dylanwild94 »

Ja een opleg en een stukje verder een stalling.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Voorne-Putten,Goeree,Zeeland en Antwerpen.[25 foto's]

Bericht door BrengMe »

Fraaie platen!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Voorne-Putten,Goeree,Zeeland en Antwerpen.[25 foto's]

Bericht door Michael »

Leuk verslag en een bekende auto. met degene waar jij op pad ben geweest ben ik 2 weken geleden 2 dagen naar België geweest. Ik zal binnekort daarvan nog wel een verslag plaatsen.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Voorne-Putten,Goeree,Zeeland en Antwerpen.[25 foto's]

Bericht door Andrei »

Leuk verslag! Altijd heel erg grappig om "mijn" 101 te zien op een plaat. Zit er zelf bijna dagelijks in richting Metro Centrum (en vice versa). Wel lef dat je de via Stellendam bent gegaan, is nogal een zit volgens mij zo!
Constantia et labore.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Voorne-Putten,Goeree,Zeeland en Antwerpen.[25 foto's]

Bericht door julsteren »

Mooie foto's, het is dat ik niks met die regio heb, maar de foto's zijn mooi :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Voorne-Putten,Goeree,Zeeland en Antwerpen.[25 foto's]

Bericht door Dafdriver »

O en ik maar denken dat ze op de Zaterdag nog bij de ZWN aan het werk waren op kantoor. :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten