Julsteren nach Hannover! (24 f)
Julsteren nach Hannover! (24 f)
Julsteren nach Hannover! 24 foto's.
Gisteren (16-10-2014) ben ik samen met mijn reislustige grootmoeder weer een dagje door het land ten oosten van ons gereisd, het was dan wel handig dat grootmoeder meeging want dan scheelt dat weer een duur ritje met de IC Berlijn naar Bad Bentheim, waarvan er gister ook een paar waren uitgevallen, normaal kak ik hier een heel verhaal neer, maar dit keer begin ik maar gelijk met de foto's :D
DISCLAIMER: ja, er staan ALWEER mensen op de foto's van me, ook al willen ze dat niet, maar dit officiële gedoe begint een beetje saai te worden, sorry.
Een schattig rangeerlocje van de Bentheimer Eisenbahn in Bad Bentheim. Deze was druk in de weer met goederenwagens, ook schoof er nog een NS 1700 daar voor mijn neus langs ;)
Intussen werd de ET019 van de WFB (25% eigendom van Abellio, dus er zit iets Nederlands aan deze trein) voorgereden. Dit treinstel is vijfdelig en wordt normaal gesproken niet ingezet op de verbinding Bad Bentheim-Bielefeld Hbf, maar uitsluitend op Rheine-Münster Hbf en Osnabrück Hbf-Münster Hbf.
Er werd een Niedersachsenticket gekocht en de eerste etappe naar een regenachtig Rheine kon beginnen! *O*
Dat er een vijfje reed was blijkbaar geen verkeerde keuze, in Salzbergen kwam er een legioen van schoolkinderen rond de 11-12 jaar de trein in, inclusief schooljuffen.
Rheine, twee treintjes van de 426 serie komen binnnen om als RB naar Münster te rijden, deze trein rijdt alleen door de weeks, dit is ook een afwijking, normaal rijden hier Silberlinge.
Wij gingen in deze trein, een dikke 111 met 5 dosto's. Rechts staat IC 240 naar Amsterdam Centraal.
Bagagerekken *O* *O* *O* :Y :Y :Y
De reis naar Hannover verliep voorspoedig. Geen problemen, behalve een half minuutje wachten in Kirchlengern op een vertraagde trein naar Bad Bentheim.
In Hannover stond deze ICE3M op een middenspoor, er was iets mee, want in de deurramen zat een gat en er kwamen snoeren uit die gaten in de deurramen.
Ook kwam deze mooie ICE1 het station binnenrollen :D
Dit was dan een stadtbahn stel uit Hannover, van het type TW2000 of TW2500, ze zijn best luidruchtig en de geluiden tijdens het rijden wekt de illusie dat je op een fiets met lekke banden rijdt.
Dit was een wat ouder stel, TW6000 dacht ik, heeft ook in Den Haag gereden, de fotokwaliteit is om te huilen, sorry, maar het is i.v.m. de belichting dat de foto's een beetje onscherp zijn, kut metrotunnels. Dit station is trouwens Krüpke, een waar wahalla voor stadtbahn-liefhebbers, perrons op drie niveau's.
Station Messe/Ost, het zuidelijke eindpunt van lijn 6. Hier stond een TW2000 buiten dienst langs een perron.
Grootmoeder poseert voor het station.
Weer terug met lijn 6 naar Krüpke.
Laaaange roltrappen op Krüpke.
Je kunt niet zeggen dat hier weinig tramlijnen komen
Terug op het Hbf, het is heeel gehaaste foto, maar ik wil hem toch delen, het komt namelijk bijna nooit voor buiten de spits dat er een ''langzug'' word ingezet, bestaande uit een TW2000 en 2 keer een TW2500, een TW2500 is een TW2000 met aan 1 kant een doorgang waardoor ze altijd gekoppeld moeten zijn aan een soortgenoot.
Mooie close-up van het grote vertrekbord van het Hbf, mét trein naar Amsterdam!
Er kwamen op spoor 1 twee lintjes van de Erixx binnen, en op de achtergrond staan de restauraties van de IC140/240.
Wij zijn met de S5 met als bestemming Bad Pyrmont naar Hameln gegaan, en hier zie je de kont van die trein in Hameln, mooie rit door een heuvellandschap!
Een werktrein stond daarzo opgesteld.
Speciaal voor de bordjesfappers :')
En toen kwam er een lintje binnen, eentje van de NordWestBahn, op de relatie Hildesheim-Bünde.
Deze Lint had tafeltjes en Bagagerekken, geeft toch een iets luxere indruk dan van het Syntus-spul.
Bünde, aan het begin van de avond.
Ja de ET019 weer :')
Nee, deze foto is niet mislukt, het was de bedoeling dat de kop van de trein scherp was en de rest niet, zodat het lijkt dat de trein zeer snel rijdt. Was een experimentje. Met deze trein zijn we naar Osnabrück gegaan voor het diner.
Het was inmiddels stikkedonker geworden dus dan geen mooie foto's meer, kut iPhone. Huilen.
Maar...
In Osnabrück, op de terugweg van het eten naar het perron, kwam net deze HKX binnen met Belgische rijtuigen, leuke verassing *O*
De reis terug naar Bad Bentheim was saai, we zagen immers niks.
In Bad Bentheim, toen ik de trap op was gelopen van de perrontunnel, kwam deze NS 1700 mij nog goeiedag zeggen, en daarmee sluit ik dit verslag af!
Dank voor de aandacht.
Gisteren (16-10-2014) ben ik samen met mijn reislustige grootmoeder weer een dagje door het land ten oosten van ons gereisd, het was dan wel handig dat grootmoeder meeging want dan scheelt dat weer een duur ritje met de IC Berlijn naar Bad Bentheim, waarvan er gister ook een paar waren uitgevallen, normaal kak ik hier een heel verhaal neer, maar dit keer begin ik maar gelijk met de foto's :D
DISCLAIMER: ja, er staan ALWEER mensen op de foto's van me, ook al willen ze dat niet, maar dit officiële gedoe begint een beetje saai te worden, sorry.
Een schattig rangeerlocje van de Bentheimer Eisenbahn in Bad Bentheim. Deze was druk in de weer met goederenwagens, ook schoof er nog een NS 1700 daar voor mijn neus langs ;)
Intussen werd de ET019 van de WFB (25% eigendom van Abellio, dus er zit iets Nederlands aan deze trein) voorgereden. Dit treinstel is vijfdelig en wordt normaal gesproken niet ingezet op de verbinding Bad Bentheim-Bielefeld Hbf, maar uitsluitend op Rheine-Münster Hbf en Osnabrück Hbf-Münster Hbf.
Er werd een Niedersachsenticket gekocht en de eerste etappe naar een regenachtig Rheine kon beginnen! *O*
Dat er een vijfje reed was blijkbaar geen verkeerde keuze, in Salzbergen kwam er een legioen van schoolkinderen rond de 11-12 jaar de trein in, inclusief schooljuffen.
Rheine, twee treintjes van de 426 serie komen binnnen om als RB naar Münster te rijden, deze trein rijdt alleen door de weeks, dit is ook een afwijking, normaal rijden hier Silberlinge.
Wij gingen in deze trein, een dikke 111 met 5 dosto's. Rechts staat IC 240 naar Amsterdam Centraal.
Bagagerekken *O* *O* *O* :Y :Y :Y
De reis naar Hannover verliep voorspoedig. Geen problemen, behalve een half minuutje wachten in Kirchlengern op een vertraagde trein naar Bad Bentheim.
In Hannover stond deze ICE3M op een middenspoor, er was iets mee, want in de deurramen zat een gat en er kwamen snoeren uit die gaten in de deurramen.
Ook kwam deze mooie ICE1 het station binnenrollen :D
Dit was dan een stadtbahn stel uit Hannover, van het type TW2000 of TW2500, ze zijn best luidruchtig en de geluiden tijdens het rijden wekt de illusie dat je op een fiets met lekke banden rijdt.
Dit was een wat ouder stel, TW6000 dacht ik, heeft ook in Den Haag gereden, de fotokwaliteit is om te huilen, sorry, maar het is i.v.m. de belichting dat de foto's een beetje onscherp zijn, kut metrotunnels. Dit station is trouwens Krüpke, een waar wahalla voor stadtbahn-liefhebbers, perrons op drie niveau's.
Station Messe/Ost, het zuidelijke eindpunt van lijn 6. Hier stond een TW2000 buiten dienst langs een perron.
Grootmoeder poseert voor het station.
Weer terug met lijn 6 naar Krüpke.
Laaaange roltrappen op Krüpke.
Je kunt niet zeggen dat hier weinig tramlijnen komen
Terug op het Hbf, het is heeel gehaaste foto, maar ik wil hem toch delen, het komt namelijk bijna nooit voor buiten de spits dat er een ''langzug'' word ingezet, bestaande uit een TW2000 en 2 keer een TW2500, een TW2500 is een TW2000 met aan 1 kant een doorgang waardoor ze altijd gekoppeld moeten zijn aan een soortgenoot.
Mooie close-up van het grote vertrekbord van het Hbf, mét trein naar Amsterdam!
Er kwamen op spoor 1 twee lintjes van de Erixx binnen, en op de achtergrond staan de restauraties van de IC140/240.
Wij zijn met de S5 met als bestemming Bad Pyrmont naar Hameln gegaan, en hier zie je de kont van die trein in Hameln, mooie rit door een heuvellandschap!
Een werktrein stond daarzo opgesteld.
Speciaal voor de bordjesfappers :')
En toen kwam er een lintje binnen, eentje van de NordWestBahn, op de relatie Hildesheim-Bünde.
Deze Lint had tafeltjes en Bagagerekken, geeft toch een iets luxere indruk dan van het Syntus-spul.
Bünde, aan het begin van de avond.
Ja de ET019 weer :')
Nee, deze foto is niet mislukt, het was de bedoeling dat de kop van de trein scherp was en de rest niet, zodat het lijkt dat de trein zeer snel rijdt. Was een experimentje. Met deze trein zijn we naar Osnabrück gegaan voor het diner.
Het was inmiddels stikkedonker geworden dus dan geen mooie foto's meer, kut iPhone. Huilen.
Maar...
In Osnabrück, op de terugweg van het eten naar het perron, kwam net deze HKX binnen met Belgische rijtuigen, leuke verassing *O*
De reis terug naar Bad Bentheim was saai, we zagen immers niks.
In Bad Bentheim, toen ik de trap op was gelopen van de perrontunnel, kwam deze NS 1700 mij nog goeiedag zeggen, en daarmee sluit ik dit verslag af!
Dank voor de aandacht.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Julsteren nach Hannover! (24 f)
Mooie reportage toch. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Julsteren nach Hannover! (24 f)
Leuk hoor :D Van de Hannoverse Stadtbahn ken ik alleen station Hbf toen ik er even gauw indook afgelopen zomer tijdens een overstap uit Berlijn, moet het echt eens verder gaan onderzoeken.
Ik doe ook maar wat
Re: Julsteren nach Hannover! (24 f)
Leuk verslag.
Het belangrijke station van de Hannoverse Stadbahn heet: Kröpcke
Ook mooi is de oude interlokale tramlijn naar Sarstedt
Het belangrijke station van de Hannoverse Stadbahn heet: Kröpcke
Hannover heeft zeker een mooi Stadbahn net.Ardan schreef:Leuk hoor :D Van de Hannoverse Stadtbahn ken ik alleen station Hbf toen ik er even gauw indook afgelopen zomer tijdens een overstap uit Berlijn, moet het echt eens verder gaan onderzoeken.
Ook mooi is de oude interlokale tramlijn naar Sarstedt
Re: Julsteren nach Hannover! (24 f)
Ik had al het vermoeden dat er iets niet klopte aan Krüpke :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Julsteren nach Hannover! (24 f)
De langzüge op de lijnen 1 en 3 rijden op schooldagen in de ochtendspits en daarna weer vanaf 13.00 uur (scholierenspits) tot na de avondspits. Je kunt ze dus de hele middag tegenkomen.
Re: Julsteren nach Hannover! (24 f)
julsteren schreef:DISCLAIMER: ja, er staan ALWEER mensen op de foto's van me, ook al willen ze dat niet, maar dit officiële gedoe begint een beetje saai te worden, sorry.
Wat? Kan jou dat nou bommen man :)
Dit is vooral wat ook in Houten gereden heeft, naar Castellum op en neer, tot een paar jaar geleden.
Dit was een wat ouder stel, TW6000 dacht ik, heeft ook in Den Haag gereden,
Re: Julsteren nach Hannover! (24 f)
Ja klopt, Houten had er 2, en Den Haag een stuk of 6. In Boedapest rijden ze nog in een vol arsenaal, in Hannover is het met een paar jaartjes afgelopen voor die beestjes.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Julsteren nach Hannover! (24 f)
HTM heeft 10 TW6000-en aangeschaft. Twee voor de lijn in Houten en 8 voor de dienst op lijn 11.
leesvoer
leesvoer
Re: Julsteren nach Hannover! (24 f)
Er was een optie voor meer, de HTM heeft met een TW6000 proefritten gedaan op de Hofpleinlijn en aan NS voorgesteld de gehele exploitatie van die twee lijnen met tientallen in Hannover overbodige TW6000's te doen. NS heeft dat (niet helemaal ten onrechte) afgewezen, waarna de TW6000's aan Budapest zijn verkocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Julsteren nach Hannover! (24 f)
De TW6000 die nog in Hannover rijden zijn behoorlijk afgeleefd. Versleten interieur, kapotte deuren en dat soort zaken. Wie die nog overneemt kan ze over een paar jaar alsnog vervangen. Maar goed we zijn ook al weer een paar jaar verder..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten