Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time!)
Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time!)
Ladies and Gentelman, this story is about England, so have a cup of thea and enjoy the journey trough my holiday :pos:
All the pictures in this report are with copyright
Héhé, na 8 weken school eindelijk herfstvakantie. Dan ga je natuurlijk iets leuks doen. En na een jaar gespaard te hebben ging ik met mijn vader op vakantie naar Engeland, naar London, to be precise :)
De reis begon om 21.50 in Helmond, mijn DDZ6 had zoals altijd weer vertraging maar gelukkig haalde hij Eindhoven nog net dus dat was helemaal prima :)
Ik ging met de bus naar London, wilde dat altijd al eens proberen en het kostte maar 8 euro. Dan weet je wat je kan verwachten...
We stonden met 40 man op de halte op de bus te wachten die al 15 minuten telaat was en uiteindelijk pas om 23.30 vertrok. Om 12 uur waren we nog 20 kilometer van de grens met België. We moesten nog eens anderhalfuur op een parkeerplaats ergens in België wachten. Het was 2 uur en hadden de boot gemist. Dus dan optie 2, de Eurotunnel. En zo reden we naar Calais.
We zijn we snel overgegaan op Plan B, de Eurotunnel, toen moesten we om half 5 de bus uit(het is echt koud in Calais!!) en we werden gecontroleerd door de Britten. Hier staat onze Volvo met VanHool Upgrades(niet dat het nu zo goed was, het leek wel een Hermes Citaro) te wachten op ons bij de terminal in Calais.
We hadden op letterlijk drie minuten de trein gehaald, anders moesten we weer 1.5 uur wachten. We deden slechts 45 minuten over de rit in de tunnel wat resulteerde in dat we al om 6 uur 's ochtends in London waren. En ja, zelfs in London gaat de eerste metro op zondag pas om 07.00.
Tijdens het wachten kwam ik nog een Class 455 en een Class 377 van Southern tegen op London Victoria
En natuurlijk ga je ook een stukje met de bus, dit keer lijn 70 naar South Kensington.
Mijn eerste dubbeldekker op de foto was lijn 74 naar Baker Street
En ook de NS is in London te vinden, hier onder de naam Abellio! Later in dit verslag meer!
Na een kopje kofiie kwam mijn eerste ritje met de metro, het werd vanaf South Kensington richting Kings Cross met 1973 tube stock van de Piccadilly Line. Dit is de ingang van het metrostation South Kensington.
Een oude Wright Dubbeldekker op lijn 17 van Metroline naar het metrostation van Archway bij London Bridge.
En nu even wat gebouwen, hier is de ingang voor de treinen van London Blackfriars.
Ook een heel mooi opvallend gebouw in London, en ook met zijn 310 meter het hoogste gebouw van de stad, The Shard.
De St. Paul's met een stukje Millenium Bridge op de voorkant.
Die zul je dan ook net weer tegenkomen. En natuurlijk ook uit Duitsland!
Hierna na het nieuwe metrostation Southwark geweest. Station heeft mooi design.
En natuurlijk ook de bijbehorende metro, 1996 stock van de Jubilee Line in Stratford. En ze hebben dat speciale buffers!
Na een beetje rondgekeken te hebben namen we de trein van Stratford naar London Liverpool Street. Omdat we maar maximaal 10 minuten hoefde te wachten kon alleen de London Overground nog op de foto.
Hier staat hij dan, een Class 378 met het kenmerkende gele front te wachten op zijn vertrek naar Richmond via Highbury & Islington.
Net voor de onze kwam de Abellio Greater Anglia stoptrein naar Ilford nog, gereden met een oude Class 315. Nu Abellio/NS komt voor de samenwerking met Greater Anglia worden alle treinen grijs(sinds 2012). Dus een in de blauwe kleurstelling zien is nog zeldzaam :pos: Het kan tot 2016, dan gaat de nieuwe concessie in.
En dan mag het druk zijn in Stratford, alleen 8 minuten zijn zo om. Dus daar kwam onze trein aan. Ook en Class 315. Alleen hij was grijs. Dus dat betekent dat hij al van AbellioNS/Greater Anglia was. Hij had wel goede stoelen. Dus even lekker in de trein gezeten naar London Liv St. zoals ze het daar zeggen
Na het station uitgelopen te zijn kwamen we terecht in het bankendistrict. Hier vind je dan natuurlijk ook het grote geldcentrum van het land, The Gherkin.
De ingang van het station van Liverpool Street lijkt klein, maar binnen heb je gewoon de beschikking over 32 sporen
Een geit... Helemaal mooi :Y
1992 Stock van de Central Line in Northolt. Rechts komt er een aanrijden richting Epping, degene op het zijspoor ging naar Loughton.
Na ons afgezet te hebben in Greenford, waar wij de dieseltrein naar Paddington zouden nemen, vertrok hij weer richting Central London.
En het kan zelfs in London nog! Terwijl je wacht genieten van de oude armseinen langs de hoofdlijn van Chiltern Railways Alysbury-London Marylebone.
Deze trein bracht mij via Ealing Broadway naar Paddington. Het is een Class 165, een nieuwere en ingekorte versie van de driedelige Class 166. Het lijntje lijkt tot Ealing Bdw. een beetje op dat van Z2N. Maximum snelheid van 40 kmpu en de stations zakken in en zijn verlaten.
Op de hoofdlijn stopten wij op Acton Main Line Daar kwam ik een Class 59 tegen met Yeoman zinkwagons op Acton Works. Van Meltrain gehoord dat het een Class 59 was en dat die erg zeldzaam zijn, ben er heel blij mee dus :D Thanks Meltrain!
In Paddington is het nog een en al diesel! Dus even wat rondgelopen en dieselgeur van de vertrekkende treinen flink kunnen ruiken. Wat hier rijdt is niks vergeleken GTW :pos: Hier staat het symbool van de First Great Western(FGW), de Class 43 HST samen met een Class 180 'Adelante' uit 2002. Dat is hun paradepaardje. Net zoals NS dat van DDZ vind. :Y Toch Bee?
Zo nu even wat treinen die je standaard in Paddington tegen komt!
Class 180 'Adelade' van FGW
Class 360 van de Heathrow Connect.
Class 1 no. 11? Nee dit is gewoon een Class 166 opweg naar Reading
Een Class 43 HST. Kijk boven de motorwagen je ziet dat Engelse machinisten altijd flink gas geven bij vetrek..
Class 332 van Heathrow Express
Daarna weer terug naar de (stations)gebouwen. We besloten het metrostation van Maida Vale te gaan bekijken. Dat scheen heel mooi te zijn. Onderweg naar de metro kon ik nog eem mooie foto maken van de vierdelige stationskap van Paddington.
Na aankomst bleken de geruchten waar. Het was een heel klein gebouw maar het was prachtig. Binnen vond je mozaïek en buiten een fraai afgewerkt stationsgebouw.
Hierna gingen naar het hotel, het was 12 uur dus we mochten inchecken. Eerst moesten we naar Willesden Junction. Dat deden we met 1972 Mark 2 stock. Oftewel de Plan V van de Underground
Nadat ik naar boven was gelopen, naar het perron van de Overground, kwam ik nog een paar oude locomotieven en een Class 221 'Super Voyager' van VirginTrains tegen
Net voordat mijn trein kwam kon ik nog even een goed voorbeeld geven van dat een metro net op een rups lijkt
1972 Mark 2 stock van de Bakerloo Line
En toen kwam onze trein met bestemming Clapham Junction die ons naar Shepherds Bush bracht.
In London gaan bijna alle buslijnen van metrostation naar metrostation, wel over een heel grote afstand. Maar dat betekent dat je hier in een richting alleen maar bussen riching White City zag. Hier lijn 316. Waarschuwing; dit is geen Volans!
Hee, weer een NS bus! Deze keer met lijn 49 erop en dezelfde bestemming als net, White City.
Ook de Fransen zijn er met hun RATP groep, en natuurlijk hebben die gewoon weer oude meukbussen.
Hierna na St. Pancras International afgereisd. Hier hangt sinds jaar en dag deze mooie klok.
Volgende keer ga ik toch echt met de Eurostar. Gewoon omdat het cool is :pos:
En dan vraag je af, hoe hebben ze het toch voor elkaar gekregen de stationskap uit één stuk te bouwen?
Op het gewone nationale Kings Cross stond nog een Class 91 met 'ICR' van East Coast klaar voor vertrek richting York. Hier met het stuurstandrijtuig op de foto.
Voor de sprinters gebruikt men hier Class 365, allebei in een verschillend kleurtje wachtend op vertrekt
Nu maken we even een grote sprong naar de Docklands, Canary Wharf. Alles is hier zo dicht mogelijk op elkaar gepropt. Dus ook het station.
De Docklands Light Railway(DLR) is een machinistloze trein. Hier kun je dus lekker voorin zitten en spelen alsof je zelf rijdt Hier vertrekt er een vanuit Stratford naar Canary Wharf.
In Engeland combineren ze ondewijs met werken. Hier leren ze machinisten die Paddington inkomen hoe je van 1 tot 6 telt
Class 319 van City Thameslink op London Blackfriars, deze maakt precies het zelfde geluid als Mat 64! Deze was onderweg naar Sevenoaks.
De nieuwe tweedelige sprintertreinen van Southeastern die het type Class 466 betreffen hier op London Bridge. Ze rijden vanwege hun eigen lengte in combinaties van 5 stellen. Net zoals reeks 41 in België.
In een grote stad als London kom je ook nog wel eens een nieuwe Optare voor 16 personen tegen! En je vind het allemaal op Lijn 72 van de RATP groep :Y
Ook London moet nieuwe bussen, dit is hem dan geworden. Officieel heet hij de 'New Bus For London' maar hij heeft al de bijnaam Borisbus(vernoemd naar de burgermeester, Boris Johnson, die deze bus zelf ontworpen heeft). Lijn 10 naar Kings Cross. Het leuke is dat ze echt een 'hop on-hop off platform' hebben net zoals de Routemasters van 50 jaar geleden.
Dag 2 van 3 ben ik begonnen met treinen kijken in Maryland en Forest Gate, twee nietszeggende stationnetjes aan de lijn naar Ilford.
Class 321 van AbellioNS/Greater Anglia naar Ipswich.
Class 90 'Freightliner' van Felixstowe naar Stratford Containerterminal.
8 bakken Class 315 naar Shenfield.
Class 360 Desiro van AbellioNS
Greater Anglia naar Clacton.
Een bezoek aan London kan niet zonder een bezoek aan de Big Ben, hier staat hij mooi bij de 'blauwe' lucht.
Go Ahead London! Met lijn 453 naar Marylebone, hierachter staat lijn 53 naar Whitehall via Straakven
Touringcar vs Lijn 24 naar Parliament Square via Mierlo
Year of the bus, overal in de stad staan 200 van deze busbeeldjes, deze vond ik wel leuk.
De vlag van de Underground hangt hoog Zo doe je dat bij het hoofdkwartier van de Underground op 55 Broadway
De andere ingang van dit oer-Engelse bedrijf zit natuurlijk dan op dit adres;
En ook een London Cab mag niet ontbreken!
De laatste dag alweer, ik begon met een bezoekje aan Buckingham Palace, zoals elke toerist zou doen(behalve die uit Japan. Die doen dat hun eerste dag al). Ik kwam net optijd, er ging een guard lopen :)
Hierna nog door Green Park gaan lopen terug naar het Centrum
Deze hydraulische buffers in Paddington zijn gewoon cool, dat kan niet anders
Even nog treinen spotten op Royal Oak
S-Stock, net nieuw op de Underground. Vergelijkbaar met SLT.....
En ook hier doet Wifi zijn intrede en probeert Transport for London(TfL) de vertraging te verminderen. Dat lukt ze aardig.
Een mooie brug van de Metropolitan Railway uit 1914 in Kilburn
Metroline met een bus??!! Hier lijn 332 naar Paddington.
S8 Stock van de Metropolitan Line rijdt hier als intercity en skipt hier 5 stations.
1996 stock van de Jubilee Line stopt hier wel
Hierna zijn we het metrostation van St.Johns Road gaan bekijken met de oude borden
Daarna hebben we de bus genomen richting het Centrum en nog wat Crunchie's gekocht. Nog even op Embankment Bridge gaan staan en een foto gemaakt van de London Eye, daarna zijn we teruggegaan naar Victoria waar ik de Class 442 van de Gatwick Express er nog op kon zetten. Daarna terug naar de bus.
De Chauffeur van de bus kwam uit Haarlem dus dat was allemaal heel gezellig. We reden over een snelweg in de buurt van Dover naar de haven, ze hadden een project gedaan met lichtjes dus het leek net een startbaan van een vliegveld. Aangezien de normale weg afgesloten was moesten we met onze Mercedes-Benz Integro over een smal weggetje via Dover Castle. Onze boot naar Duinkerke had 1 uur vertraging en schommelde zo erg dat ik niet lekker was. Maarja kan gebeuren. Uiteinelijk had ik de s1900 van 07.03 en lag ik half 8 in mijn bed en heb tot een uur geslapen. Heerlijke maar vermoeiende vakantie! :pos:
Wil je meer weten over Transport for London? Bekijk dan deze link. Thanks for your attention!
http://tfl.gov.uk/
All the pictures in this report are with copyright
Héhé, na 8 weken school eindelijk herfstvakantie. Dan ga je natuurlijk iets leuks doen. En na een jaar gespaard te hebben ging ik met mijn vader op vakantie naar Engeland, naar London, to be precise :)
De reis begon om 21.50 in Helmond, mijn DDZ6 had zoals altijd weer vertraging maar gelukkig haalde hij Eindhoven nog net dus dat was helemaal prima :)
Ik ging met de bus naar London, wilde dat altijd al eens proberen en het kostte maar 8 euro. Dan weet je wat je kan verwachten...
We stonden met 40 man op de halte op de bus te wachten die al 15 minuten telaat was en uiteindelijk pas om 23.30 vertrok. Om 12 uur waren we nog 20 kilometer van de grens met België. We moesten nog eens anderhalfuur op een parkeerplaats ergens in België wachten. Het was 2 uur en hadden de boot gemist. Dus dan optie 2, de Eurotunnel. En zo reden we naar Calais.
We zijn we snel overgegaan op Plan B, de Eurotunnel, toen moesten we om half 5 de bus uit(het is echt koud in Calais!!) en we werden gecontroleerd door de Britten. Hier staat onze Volvo met VanHool Upgrades(niet dat het nu zo goed was, het leek wel een Hermes Citaro) te wachten op ons bij de terminal in Calais.
We hadden op letterlijk drie minuten de trein gehaald, anders moesten we weer 1.5 uur wachten. We deden slechts 45 minuten over de rit in de tunnel wat resulteerde in dat we al om 6 uur 's ochtends in London waren. En ja, zelfs in London gaat de eerste metro op zondag pas om 07.00.
Tijdens het wachten kwam ik nog een Class 455 en een Class 377 van Southern tegen op London Victoria
En natuurlijk ga je ook een stukje met de bus, dit keer lijn 70 naar South Kensington.
Mijn eerste dubbeldekker op de foto was lijn 74 naar Baker Street
En ook de NS is in London te vinden, hier onder de naam Abellio! Later in dit verslag meer!
Na een kopje kofiie kwam mijn eerste ritje met de metro, het werd vanaf South Kensington richting Kings Cross met 1973 tube stock van de Piccadilly Line. Dit is de ingang van het metrostation South Kensington.
Een oude Wright Dubbeldekker op lijn 17 van Metroline naar het metrostation van Archway bij London Bridge.
En nu even wat gebouwen, hier is de ingang voor de treinen van London Blackfriars.
Ook een heel mooi opvallend gebouw in London, en ook met zijn 310 meter het hoogste gebouw van de stad, The Shard.
De St. Paul's met een stukje Millenium Bridge op de voorkant.
Die zul je dan ook net weer tegenkomen. En natuurlijk ook uit Duitsland!
Hierna na het nieuwe metrostation Southwark geweest. Station heeft mooi design.
En natuurlijk ook de bijbehorende metro, 1996 stock van de Jubilee Line in Stratford. En ze hebben dat speciale buffers!
Na een beetje rondgekeken te hebben namen we de trein van Stratford naar London Liverpool Street. Omdat we maar maximaal 10 minuten hoefde te wachten kon alleen de London Overground nog op de foto.
Hier staat hij dan, een Class 378 met het kenmerkende gele front te wachten op zijn vertrek naar Richmond via Highbury & Islington.
Net voor de onze kwam de Abellio Greater Anglia stoptrein naar Ilford nog, gereden met een oude Class 315. Nu Abellio/NS komt voor de samenwerking met Greater Anglia worden alle treinen grijs(sinds 2012). Dus een in de blauwe kleurstelling zien is nog zeldzaam :pos: Het kan tot 2016, dan gaat de nieuwe concessie in.
En dan mag het druk zijn in Stratford, alleen 8 minuten zijn zo om. Dus daar kwam onze trein aan. Ook en Class 315. Alleen hij was grijs. Dus dat betekent dat hij al van AbellioNS/Greater Anglia was. Hij had wel goede stoelen. Dus even lekker in de trein gezeten naar London Liv St. zoals ze het daar zeggen
Na het station uitgelopen te zijn kwamen we terecht in het bankendistrict. Hier vind je dan natuurlijk ook het grote geldcentrum van het land, The Gherkin.
De ingang van het station van Liverpool Street lijkt klein, maar binnen heb je gewoon de beschikking over 32 sporen
Een geit... Helemaal mooi :Y
1992 Stock van de Central Line in Northolt. Rechts komt er een aanrijden richting Epping, degene op het zijspoor ging naar Loughton.
Na ons afgezet te hebben in Greenford, waar wij de dieseltrein naar Paddington zouden nemen, vertrok hij weer richting Central London.
En het kan zelfs in London nog! Terwijl je wacht genieten van de oude armseinen langs de hoofdlijn van Chiltern Railways Alysbury-London Marylebone.
Deze trein bracht mij via Ealing Broadway naar Paddington. Het is een Class 165, een nieuwere en ingekorte versie van de driedelige Class 166. Het lijntje lijkt tot Ealing Bdw. een beetje op dat van Z2N. Maximum snelheid van 40 kmpu en de stations zakken in en zijn verlaten.
Op de hoofdlijn stopten wij op Acton Main Line Daar kwam ik een Class 59 tegen met Yeoman zinkwagons op Acton Works. Van Meltrain gehoord dat het een Class 59 was en dat die erg zeldzaam zijn, ben er heel blij mee dus :D Thanks Meltrain!
In Paddington is het nog een en al diesel! Dus even wat rondgelopen en dieselgeur van de vertrekkende treinen flink kunnen ruiken. Wat hier rijdt is niks vergeleken GTW :pos: Hier staat het symbool van de First Great Western(FGW), de Class 43 HST samen met een Class 180 'Adelante' uit 2002. Dat is hun paradepaardje. Net zoals NS dat van DDZ vind. :Y Toch Bee?
Zo nu even wat treinen die je standaard in Paddington tegen komt!
Class 180 'Adelade' van FGW
Class 360 van de Heathrow Connect.
Class 1 no. 11? Nee dit is gewoon een Class 166 opweg naar Reading
Een Class 43 HST. Kijk boven de motorwagen je ziet dat Engelse machinisten altijd flink gas geven bij vetrek..
Class 332 van Heathrow Express
Daarna weer terug naar de (stations)gebouwen. We besloten het metrostation van Maida Vale te gaan bekijken. Dat scheen heel mooi te zijn. Onderweg naar de metro kon ik nog eem mooie foto maken van de vierdelige stationskap van Paddington.
Na aankomst bleken de geruchten waar. Het was een heel klein gebouw maar het was prachtig. Binnen vond je mozaïek en buiten een fraai afgewerkt stationsgebouw.
Hierna gingen naar het hotel, het was 12 uur dus we mochten inchecken. Eerst moesten we naar Willesden Junction. Dat deden we met 1972 Mark 2 stock. Oftewel de Plan V van de Underground
Nadat ik naar boven was gelopen, naar het perron van de Overground, kwam ik nog een paar oude locomotieven en een Class 221 'Super Voyager' van VirginTrains tegen
Net voordat mijn trein kwam kon ik nog even een goed voorbeeld geven van dat een metro net op een rups lijkt
1972 Mark 2 stock van de Bakerloo Line
En toen kwam onze trein met bestemming Clapham Junction die ons naar Shepherds Bush bracht.
In London gaan bijna alle buslijnen van metrostation naar metrostation, wel over een heel grote afstand. Maar dat betekent dat je hier in een richting alleen maar bussen riching White City zag. Hier lijn 316. Waarschuwing; dit is geen Volans!
Hee, weer een NS bus! Deze keer met lijn 49 erop en dezelfde bestemming als net, White City.
Ook de Fransen zijn er met hun RATP groep, en natuurlijk hebben die gewoon weer oude meukbussen.
Hierna na St. Pancras International afgereisd. Hier hangt sinds jaar en dag deze mooie klok.
Volgende keer ga ik toch echt met de Eurostar. Gewoon omdat het cool is :pos:
En dan vraag je af, hoe hebben ze het toch voor elkaar gekregen de stationskap uit één stuk te bouwen?
Op het gewone nationale Kings Cross stond nog een Class 91 met 'ICR' van East Coast klaar voor vertrek richting York. Hier met het stuurstandrijtuig op de foto.
Voor de sprinters gebruikt men hier Class 365, allebei in een verschillend kleurtje wachtend op vertrekt
Nu maken we even een grote sprong naar de Docklands, Canary Wharf. Alles is hier zo dicht mogelijk op elkaar gepropt. Dus ook het station.
De Docklands Light Railway(DLR) is een machinistloze trein. Hier kun je dus lekker voorin zitten en spelen alsof je zelf rijdt Hier vertrekt er een vanuit Stratford naar Canary Wharf.
In Engeland combineren ze ondewijs met werken. Hier leren ze machinisten die Paddington inkomen hoe je van 1 tot 6 telt
Class 319 van City Thameslink op London Blackfriars, deze maakt precies het zelfde geluid als Mat 64! Deze was onderweg naar Sevenoaks.
De nieuwe tweedelige sprintertreinen van Southeastern die het type Class 466 betreffen hier op London Bridge. Ze rijden vanwege hun eigen lengte in combinaties van 5 stellen. Net zoals reeks 41 in België.
In een grote stad als London kom je ook nog wel eens een nieuwe Optare voor 16 personen tegen! En je vind het allemaal op Lijn 72 van de RATP groep :Y
Ook London moet nieuwe bussen, dit is hem dan geworden. Officieel heet hij de 'New Bus For London' maar hij heeft al de bijnaam Borisbus(vernoemd naar de burgermeester, Boris Johnson, die deze bus zelf ontworpen heeft). Lijn 10 naar Kings Cross. Het leuke is dat ze echt een 'hop on-hop off platform' hebben net zoals de Routemasters van 50 jaar geleden.
Dag 2 van 3 ben ik begonnen met treinen kijken in Maryland en Forest Gate, twee nietszeggende stationnetjes aan de lijn naar Ilford.
Class 321 van AbellioNS/Greater Anglia naar Ipswich.
Class 90 'Freightliner' van Felixstowe naar Stratford Containerterminal.
8 bakken Class 315 naar Shenfield.
Class 360 Desiro van AbellioNS
Greater Anglia naar Clacton.
Een bezoek aan London kan niet zonder een bezoek aan de Big Ben, hier staat hij mooi bij de 'blauwe' lucht.
Go Ahead London! Met lijn 453 naar Marylebone, hierachter staat lijn 53 naar Whitehall via Straakven
Touringcar vs Lijn 24 naar Parliament Square via Mierlo
Year of the bus, overal in de stad staan 200 van deze busbeeldjes, deze vond ik wel leuk.
De vlag van de Underground hangt hoog Zo doe je dat bij het hoofdkwartier van de Underground op 55 Broadway
De andere ingang van dit oer-Engelse bedrijf zit natuurlijk dan op dit adres;
En ook een London Cab mag niet ontbreken!
De laatste dag alweer, ik begon met een bezoekje aan Buckingham Palace, zoals elke toerist zou doen(behalve die uit Japan. Die doen dat hun eerste dag al). Ik kwam net optijd, er ging een guard lopen :)
Hierna nog door Green Park gaan lopen terug naar het Centrum
Deze hydraulische buffers in Paddington zijn gewoon cool, dat kan niet anders
Even nog treinen spotten op Royal Oak
S-Stock, net nieuw op de Underground. Vergelijkbaar met SLT.....
En ook hier doet Wifi zijn intrede en probeert Transport for London(TfL) de vertraging te verminderen. Dat lukt ze aardig.
Een mooie brug van de Metropolitan Railway uit 1914 in Kilburn
Metroline met een bus??!! Hier lijn 332 naar Paddington.
S8 Stock van de Metropolitan Line rijdt hier als intercity en skipt hier 5 stations.
1996 stock van de Jubilee Line stopt hier wel
Hierna zijn we het metrostation van St.Johns Road gaan bekijken met de oude borden
Daarna hebben we de bus genomen richting het Centrum en nog wat Crunchie's gekocht. Nog even op Embankment Bridge gaan staan en een foto gemaakt van de London Eye, daarna zijn we teruggegaan naar Victoria waar ik de Class 442 van de Gatwick Express er nog op kon zetten. Daarna terug naar de bus.
De Chauffeur van de bus kwam uit Haarlem dus dat was allemaal heel gezellig. We reden over een snelweg in de buurt van Dover naar de haven, ze hadden een project gedaan met lichtjes dus het leek net een startbaan van een vliegveld. Aangezien de normale weg afgesloten was moesten we met onze Mercedes-Benz Integro over een smal weggetje via Dover Castle. Onze boot naar Duinkerke had 1 uur vertraging en schommelde zo erg dat ik niet lekker was. Maarja kan gebeuren. Uiteinelijk had ik de s1900 van 07.03 en lag ik half 8 in mijn bed en heb tot een uur geslapen. Heerlijke maar vermoeiende vakantie! :pos:
Wil je meer weten over Transport for London? Bekijk dan deze link. Thanks for your attention!
http://tfl.gov.uk/
Laatst gewijzigd door Plan-V444 op zo 02 nov 2014, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Flirt!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Allemachtig, wat een hoop foto's
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Als ik dat zo zie mis ik die stad weer even, it's been too long...
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Leuke Repo. Ook erg veel variatie in de foto's
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Mooi verslag. :pos:
1972 Stock is mijn favoriete Londense metromaterieel.
1972 Stock is mijn favoriete Londense metromaterieel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Leuk verslag! *O*
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Dankjulliewel!
En Meltrain, ik vind 1972 stock ook het leukst samen met 1973 stock. Maar als je kijkt naar de rest vind ik eigenlijk al deep-level stock fijn(1992, 1995, 1996, 2009 stock). Maarja zie het maar net als Plan-V. Die vind ik ook net iets leuker als SGMm Sub Surface stock vind ik ook wel grappig maar toch niet iets minder leuk. En natuurlijk de Wright bussen bovengronds *bus*
En Meltrain, ik vind 1972 stock ook het leukst samen met 1973 stock. Maar als je kijkt naar de rest vind ik eigenlijk al deep-level stock fijn(1992, 1995, 1996, 2009 stock). Maarja zie het maar net als Plan-V. Die vind ik ook net iets leuker als SGMm Sub Surface stock vind ik ook wel grappig maar toch niet iets minder leuk. En natuurlijk de Wright bussen bovengronds *bus*
Hallo Flirt!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Plan-V444, lekker relaxed begin voor de zondagochtend, ik heb genoten. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Prachtig verslag. Heb je eigenlijk ook wat toerisme bedreven in Londen of alleen maar metro's en treinen zitten te fotograferen
De mortuis nil nisi bene
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Veeeeeel foto's *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Wederom bedankt! Ik heb ook toerisme bedreven. Maar wel een beetje achter de Japanners aangelopen
Ze hadden iets nieuws uitgevonden; de selfie stok. gewoon een plastick stok waar je je telefoon op zet en er zit een klik dink aan dat je met je hand kan bewegen en zo op het foto knopje op je telefoon drukken. Zo maken die mensen een groter selfie :X :?
Ze hadden iets nieuws uitgevonden; de selfie stok. gewoon een plastick stok waar je je telefoon op zet en er zit een klik dink aan dat je met je hand kan bewegen en zo op het foto knopje op je telefoon drukken. Zo maken die mensen een groter selfie :X :?
Hallo Flirt!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Haha ja, dat zag ik ook afgelopen vakanties in grote toeristensteden. Ziet er suf uit ;)
Leuk verslag!
Leuk verslag!
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Ik vind de selfie al bespottelijk :6 :neg: . De ikke-ikke-ikke maatschappij op zijn best. Als ik naar het Colosseum ga neem ik een foto van het bouwwerk en niet van mijzelf - zo zonde van de foto
De mortuis nil nisi bene
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Haha inderdaad, slaat eigenlijk nergens op, 15 pond voor een stukje plastic. En ze blijven het ook gewoon kopen. Ook jullie bedankt voor de complimenten! :D
Hallo Flirt!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Leuk verslag! Londen altijd +1 :pos:
Mijn enige ervaring met Abellio Greater Anglia was niet zo'n fijne, maar dat lag verder niet aan Abellio zelf. Ik ging in september ruim op tijd richting Southend Airport vanuit Liverpool Street en thv Stratford stond de trein een lange tijd stil vanwege een lekkage die een overstroming had veroorzaakt een paar km verderop. Uiteindelijk met een slakkengangetje verder gereden en pas toen we Londen uit waren kwam de trein op snelheid. Uiteindelijk iets van anderhalf uur vertraging. Ik heb bij aankomst in Southend samen met nog 20 anderen voor mijn leven gerend om mijn vlucht naar Schiphol te halen. Anders was ik kapitalen kwijt aan een nieuw ticket en last-minute hotel. Het is gelukkig niet zover gekomen. (A)
Mijn enige ervaring met Abellio Greater Anglia was niet zo'n fijne, maar dat lag verder niet aan Abellio zelf. Ik ging in september ruim op tijd richting Southend Airport vanuit Liverpool Street en thv Stratford stond de trein een lange tijd stil vanwege een lekkage die een overstroming had veroorzaakt een paar km verderop. Uiteindelijk met een slakkengangetje verder gereden en pas toen we Londen uit waren kwam de trein op snelheid. Uiteindelijk iets van anderhalf uur vertraging. Ik heb bij aankomst in Southend samen met nog 20 anderen voor mijn leven gerend om mijn vlucht naar Schiphol te halen. Anders was ik kapitalen kwijt aan een nieuw ticket en last-minute hotel. Het is gelukkig niet zover gekomen. (A)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Zeg ouwe socialist, ga 'es met steentjes gooien in de Hallepoortstraat te Brussel en laat ons met rust. Ok? Thnx! :DObus schreef:Ik vind de selfie al bespottelijk :6 :neg: . De ikke-ikke-ikke maatschappij op zijn best. Als ik naar het Colosseum ga neem ik een foto van het bouwwerk en niet van mijzelf - zo zonde van de foto
🍉
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Leuk, leuk :). k dacht eerst, dé plan V 444 in the UK, dus dacht eerst "HUH?!"
Anyway. Leuk verslagje :).
Metropolitan Line is een van de relaxtere lijnen overigens. Van de zomer voor business steeds van/naar Uxbridge moeten reizen. Uxbridge-St. Pancras gaat lekker snel tussen Wembley en Baker Street ;). Heb je ook de Emirates Air Line geprobeerd? valt ook onder TFL, dus je kan er met Oyster betalen (wel iets duurder dan normaal), maar is ook wel eens grappig om te doen :).
En de Waterloo & City Line (enige lijn van de Underground die ik nog nooit heb gedaan, van de 9-10x dat ik er geweest ben)?
Je hebt zo te zien flink wat gefotografeerd van het OV daar, dus ik deel de vraag van Obus , maar je had al antwoord gegeven (yes, ik ben verschrikkelijk sloom ;)).
Anyway. Leuk verslagje :).
Metropolitan Line is een van de relaxtere lijnen overigens. Van de zomer voor business steeds van/naar Uxbridge moeten reizen. Uxbridge-St. Pancras gaat lekker snel tussen Wembley en Baker Street ;). Heb je ook de Emirates Air Line geprobeerd? valt ook onder TFL, dus je kan er met Oyster betalen (wel iets duurder dan normaal), maar is ook wel eens grappig om te doen :).
En de Waterloo & City Line (enige lijn van de Underground die ik nog nooit heb gedaan, van de 9-10x dat ik er geweest ben)?
Je hebt zo te zien flink wat gefotografeerd van het OV daar, dus ik deel de vraag van Obus , maar je had al antwoord gegeven (yes, ik ben verschrikkelijk sloom ;)).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
- Locatie: Krommenie
- Contacteer:
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Hoe heet die bus maatschappij waar je mee ging voor 8 euro.Plan-V444 schreef:Haha inderdaad, slaat eigenlijk nergens op, 15 pond voor een stukje plastic. En ze blijven het ook gewoon kopen. Ook jullie bedankt voor de complimenten! :D
Re: Plan-V444 in England! (A lot of photos so take your time
Leuke foto's :)
Even dacht ik dat iemand Plan V in England gespot had :? I need coffee!
Even dacht ik dat iemand Plan V in England gespot had :? I need coffee!
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten