mb90 on Tour #77: Herfstkleuren + een middag W-Brabant [16f]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #77: Herfstkleuren + een middag W-Brabant [16f]

Bericht door mb90 »

Het is, zoals uiteraard bekend, herfst en dat zorgt weer voor mooi verkleurde blaadjes. Op een aantal dagen heb ik daar de afgelopen maand OV-gerelateerde foto's van gemaakt, maar dat waren er los van elkaar wat weinig voor een verslag. Nu staan deze bij elkaar met daarbij ook gelijk een ritje die ik afgelopen zaterdagmiddag door West-Brabant maakte.
Ik begin met de herfstfoto's en wel in voor mij vertrouwde omgeving. :P Op de Claes de Vrieselaan in Rotterdam reden op 19 oktober nog trams, zoals de historische tramlijn 10:
Afbeelding

Maar vooral tramlijn 4 naar het Marconiplein was er te vinden:
Afbeelding

Afbeelding

Op 1 november kwam ik in Arnhem uit. Daar vielen de herfstkleuren op de meeste plaatsen nog wat tegen, maar gelukkig niet overal. Aan de Rosendaalseweg waren de bomen in de middenberm al op dreef, wat hier te zien is met de trolley 5251 als lijn 7 naar Rijkerswoerd:
Afbeelding

In de Paul Krugerstraat passeerde trolley 5214 als lijn 3 naar Het Duifje ook wat net verkleurde blaadjes:
Afbeelding

Dan naar het Brabantse land. Nog net voor de middag kwam ik aan bij de Bergse Brug tussen Geertruidenberg en Raamsdonksveer. Nog net in Geertruidenberg kwam de 5823 als lijn 126 naar Breda langs met de kerktoren en de koeltoren van Geertruidenberg en de Amercentrale:
Afbeelding

Even later kwam ook Amba 5313 hierlangs, maar dan als lijn 123 naar Raamsdonksveer:
Afbeelding

Via Made en Terheijden reed ik verder naar Breda. Op de Hogeschoollaan, waar het nu lekker rustig was, kwam ik opnieuw de 5823 tegen. Dit keer als lijn 10 naar Oosterhout:
Afbeelding

Een klein stukje verderop, op de Poolseweg, kwam lijn 12 naar Nieuw Wolfslaar met de 3935 langs:
Afbeelding

Aan de andere kant van het nu nog braakliggende terrein bij het Amphia Ziekenhuis Molengracht kwam weer lijn 10 naar Oosterhout langs, maar nu met de 5820:
Afbeelding

Aan de andere kant van het tankstation kwam lijn 401 naar Utrecht langs de mooie bomenrij in de middenberm van de Claudius Prinsenlaan:
Afbeelding

Richting het ziekenhuis is ook nog een leuke bomenrij te zien met herfstkleuren. Hier kwam de Amba 5297 als lijn 131 naar het station van Breda langs:
Afbeelding

Toen ging ik een stukje verder naar het westen van Brabant. Om precies te zijn naar Halsteren. Helaas was daar de zon verdwenen achter de sluierbewolking, maar dat weerhield mij er niet van om toch een foto te maken bij de molen Sancto Antonio van de Amba 5350 als lijn 111 naar Bergen op Zoom:
Afbeelding

Via een ritje over Tholen kwam ik in het altijd drukke Stampersgat uit. Vooral bekend van de Suikerunie, maar het heeft ook een leuk oud dorpsstraatje. Ook was hier een intocht van Sinterklaas en Zwarte Piet geweest, getuige ook de vele vlaggen die hier Zwarte Piet welkom heetten (ook links op de foto te zien). Hier komt Volans Amba 5336 als lijn 111 naar Roosendaal door Stampersgat:
Afbeelding

En de rit de andere kant op komt hier over het dorpspleintje met Amba 5346 opweg naar Bergen op Zoom:
Afbeelding

Tot slot een foto vanuit Fijnaart. Daar kwam een paar minuutjes voor zonsondergang de Volans Amba 5332 als lijn 103 naar Roosendaal over de Molenstraat:
Afbeelding
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: mb90 on Tour #77: Herfstkleuren + een middag W-Brabant [

Bericht door isadora »

Ik vind ze MOOOOI!!!!!! :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #77: Herfstkleuren + een middag W-Brabant [

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes! (En deels ook herkenbaar uit de regio waar ik vandaag was :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: mb90 on Tour #77: Herfstkleuren + een middag W-Brabant [

Bericht door Mr-W »

Leuke foto's :pos: van een voor mij onbekend gebied :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #77: Herfstkleuren + een middag W-Brabant [

Bericht door Milco »

Leuk verslag inderdaad! (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #77: Herfstkleuren + een middag W-Brabant [

Bericht door Michael »

Leuke foto's :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #77: Herfstkleuren + een middag W-Brabant [

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten