mb90 on Tour #78: Eerste ritten van Arriva W-Brabant (10st)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #78: Eerste ritten van Arriva W-Brabant (10st)

Bericht door mb90 »

Vandaag was/is het zoals bekend de eerste dag voor Arriva in West-Brabant. Een deel van de dag werd dus door mij besteed aan een ritje door West-Brabant met wat nieuwe bussen en voor wat foto's.
Met de eerste rit van lijn 310 vanaf Rotterdam naar Bergen op Zoom (gereden door de 7280) ging ik naar Brabant. Een stuk stillere bus dan de Amba's die hier eerst reden. Kinderziektes waren er nog wel in de vorm van ontbrekende actuele reisinformatie in de bus en een niet werkende chipkaartlezer voorin. Na deze rit ging de bus verder op een gewone streeklijn en dat zou ik later hier nog meer zien. De 7280 is hier dus te zien als lijn 105 naar Putte:
Afbeelding

De 3 stadslijnen van Bergen op Zoom zijn van 22-23-25 naar lijn 2-3-5 gegaan. Hier komt lijn 3 aan bij het station om daarna verder te gaan als lijn 112 naar Roosendaal:
Afbeelding

Roosendaal was ook mijn volgende bestemming. Hier ging ik echter niet per bus, maar per trein naartoe. Daar trof ik nog net een Volans Volvo. Eigenlijk dezelfde als voor lijn 310, alleen dan met Volans logo's erop. Hier de 7258 als lijn 312 naar Etten-Leur:
Afbeelding

De streeklijnen hier zijn van Amba's naar Citea's gegaan, zoals hier te zien is met lijn 103 met overigens links op de foto de nieuwe voetgangersbrug:
Afbeelding

De stadslijnen van Roosendaal zijn van Volvo 7700-en eveneens naar Citea's gegaan. Hier de 8929 als lijn 2 naar Tolberg met erachter de 8930 als lijn 3:
Afbeelding

Dan de derde en laatste stad die ik zou bezoeken; Breda. Daar zijn de stadslijnen (de Baroniebussen) ook van Volvo 7700-en naar Citea's gegaan, maar dan naar de Citea SLF. Een lekker stille Citea. Hier de 8153 op het busstation vlak voor vertrek als lijn 6:
Afbeelding

Voor wat meer foto's ging ik met deze lijn naar de Vlaszak. Daar kwam al meteen lijn 326 van de Bijster naar Geertruidenberg langs met de 7274:
Afbeelding

Naar de Bijster kwam lijn 327 vanuit Tilburg langs met erachter de 316 naar Etten-Leur:
Afbeelding

De Brabantliners zijn van een Volvo 8700 naar een Mercedes Intouro gegaan. Hier te zien met de 7305 als lijn 401 naar Utrecht:
Afbeelding

Als laatste foto eentje van stadslijn 12 met de nieuwe Citea SLF (de 8165):
Afbeelding
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #78: Eerste ritten van Arriva W-Brabant (10

Bericht door Etienne »

Leuke foto's. Uiteraard afwachten wat het morgen gaat worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #78: Eerste ritten van Arriva W-Brabant (10

Bericht door Meltrain »

Inderdaad erg leuke foto's. :pos: :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #78: Eerste ritten van Arriva W-Brabant (10

Bericht door Milco »

Mooie foto's! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #78: Eerste ritten van Arriva W-Brabant (10

Bericht door Daniel »

Fraaie platen!

Die via-bestemming van lijn 6 is wel een wat ongelukkige, immers rijden zowel lijn 6 als 12 naar Nieuw Wolfslaar via de Vlaszak. Een punt waar de lijnen wel verschillend rijden als via zou handiger zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #78: Eerste ritten van Arriva W-Brabant (10

Bericht door Michael »

Waar Veolia amper met via bestemmingen werkte gebruikt Arriva bijna alleen maar bestemmingen met een via erin. Verder staat er bij lijn 4 en 5 naar Princenhage alleen maar Princenhage op de film terwijl ze allebei een andere eindbestemming hebben in Princenhage. dat had er wel op mogen staan vind ik.

Mooie plaatjes in ieder geval.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: mb90 on Tour #78: Eerste ritten van Arriva W-Brabant (10

Bericht door isadora »

Mooi foto's, en een leuk verslag.
En wat trouwens een genot, gewone filminformatie, zonder kleurtjes en tierelantijntjes.
Gewoon; lijnnummer - bestemming.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten