mb90 en France #4: Wat losse foto's uit de omgeving

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 en France #4: Wat losse foto's uit de omgeving

Bericht door mb90 »

Dit is het 4e en laatste verslagje van deze serie van mijn vakantie in Frankrijk. Deze serie is niet zo groot en bestaat vooral uit foto's van OV die vanuit de auto gemaakt zijn.

Tijdens de heenreis kwam ik bij Perpignan, vlak voor onze eindbestemming, nog deze dubbele TGV-Duplex tegen naar Perpignan. Hier komen ze naast de snelweg A9 te rijden:
Afbeelding

In het dorpje waar ik zat, Fuilla, komt alleen een belbus voor 1 €uro. Die komt dus alleen op afroep, maar echt storm loopt dat niet. Ik heb in 2,5 week geen busje gezien daar. :P Buiten de stadjes (waar gewone abri's staan) zien de haltes er zo uit, zoals hier in Fuilla:
Afbeelding
In deze halte mocht ik overigens 2 jaar terug nog schuilen voor een flinke wolkbreuk...

Onderweg naar het strand, waar we regelmatig naartoe gingen, passeerden we elke keer 2 spoorwegovergangen. Die zijn zoals meerdere overwegen erg hobbelig. Hier is een foto van een overweg:
Afbeelding

Ook passeerden we dan dit viaduct waar de spoorlijn Perpignan - Villefranche overheen gaat:
Afbeelding

In het plaatsje waar het strand was reed een toeristisch treintje rond. Dit is de loc ervan:
Afbeelding

Tijdens onze rit naar Andorra passeerden we vaak de route van de Train Jaune via allerlei overwegen en viaducten. Het mooiste viaduct is al te zien in het verslag over die trein, maar dit viaduct stond daar nog niet tussen en is ook wel vrij:
Afbeelding

Verder gingen we een dagje naar Spanje. Langs de snelweg bij de grens is mooi de in aanleg zijnde TGV tussen Perpignan en Barcelona te zien. Hier tussen de Spaanse plaatsen Figueres en La Jonquera:
Afbeelding

Tussen La Jonquera en de Franse grens zijn ze een stuk minder ver. Aan de kranen is dat goed te zien:
Afbeelding

Tot slot kon ik tijdens onze terugreis nog een Franse bus op de foto zetten. Alleen wel vanaf de achterkant en vlak voor zonsondergang. Hij is opweg naar de remise in Perpignan en komt vanuit Millas. Het is een grote broer van de Irisbusjes in het DAV-gebied en in Groningen:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten