Daniel on tour #87: Van Amersfoort naar Amsterdam (12)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #87: Van Amersfoort naar Amsterdam (12)

Bericht door Daniel »

Van de meeting eerder dit jaar waren nog wat dagkaartjes over en 'tis natuurlijk zonde om die zomaar te laten verlopen. Zodoende vandaag maar eens een tourtje per Connexxion-bus ondernomen. En tja, naar aanleiding van de weeknummer-discussie in het verslagje wat fogeltje eerder plaatste... deze week kent dus de enige drie dagen waarop je op een kaartje dat tot eind 2014 geldig is een stempel van week 1 van 2015 kunt krijgen...
Afbeelding

Na even flink doorgelopen te hebben richting station Amersfoort was ik daar precies op tijd voor de eerste rit van de dag: even voor het middaguur ging het met lijn 70 richting Hilversum. Zo met de sneeuwresten op de weilanden was het stukje tussen Amersfoort en Soest nog mooier dan anders en na het geslinger door Soest heen volgde dan nog het fraaie traject door de bossen langs Hoge Vuursche. In Hilversum stapte ik bij de halte Hollandselaan alvast uit, dat was namelijk wel een fraaie omgeving voor wat plaatjes. Zo zien we hier alvast wat het vervolg zou gaan worden, maar lijn 320 is hier nog op weg naar station Hilversum als hij over de Soestdijkerstraatweg passeert...

Afbeelding
Connexxion 5761 - Hilversum, Soestdijkerstraatweg

Ook Qbuzz komt hier langs, zo zien we hier de 4517 die als lijn 59 op weg naar Zeist is over de Emmastraat passeren...
Afbeelding
Qbuzz 4517 - Hilversum, Emmastraat

Inmiddels een klein stukje verderop kwam ik dan ook nog de Hilversumse stadsdienst tegen en waren alle kleurtjes die door de Emmastraat rijden compleet...
Afbeelding
Connexxion 8568 - Hilversum, Emmastraat

Moest echter nog wat verder om bij een halte te komen waarvandaan ik de reis kon vervolgen. Vlak daarvoor trof ik lijn 121 nog op het Gooilandplein...
Afbeelding
Connexxion 4185 - Hilversum, Gooilandplein

Inmiddels zou het nog maar 4 minuutjes duren voordat de 5761 van de eerste foto eraan kwam bij halte Schapenkamp. Met die bus ging het verder voor een comfortabel ritje naar Huizen alwaar ik net voor het busstation bij halte De Haar uitstapte. Het was er niet zo heel lang wachten voordat lijn 108 langskwam...
Afbeelding
Connexxion 8458 - Huizen, Huizermaatweg

In het oudere deel van Huizen kende ik al een fraai plekje, dus dat werd maar even opgezocht. Zo kwam ik dus op de Haardstedelaan terecht waar lijn 100 naar Bussum passeerde...
Afbeelding
Connexxion 8466 - Huizen, Haardstedelaan

Ik reisde weer verder vanaf de Karel Doormanlaan, waar als eerste lijn 101 nog langskwam...
Afbeelding
Connexxion 8485 - Huizen, Karel Doormanlaan

Weer met de 320 ging de reis verder, het uiteindelijke reisdoel was namelijk nog een stukje van de nieuwe R-net lijnen in Amstelland-Meerlanden mee te pakken. Om daar te komen was de eerstvolgende etappe een ritje naar Muiden P+R alwaar ik nog een kwartier te vroeg bleek voor m'n aansluiting. Dat leende zich mooi voor twee plaatjes van de verschillende typen R-net busjes die daar langskomen...
Afbeelding
Connexxion 5707 - Muiden, Maxisweg

Afbeelding
Connexxion 5770 - Muiden, Maxisweg

Daarna ging het snel: lijn 328 bracht me bij station Amsterdam Bijlmer waar ik overstapte op de 300 richting Amstelveen. Daar aangekomen stond de tot R-netbus getransformeerde MAN voor lijn 356 al klaar. Al na net een minuutje kwam die al richting de halte gereden waar ik de enige instapper zou zijn in deze bus waarvan de R-net stoelbekleding nog nieuw rook. De reisinformatie ging in staking zodra de bus de A9 op reed, maar gelukkig had ik onthouden dat ik er bij de derde halte uit moest. Halte 1 en 2 waren ook lekker onderscheidend: "Schiphol Noord" en "Knooppunt Schiphol Noord". Nadat we die tweede gepasseerd waren volgde ook nog de melding dat halte "Knooppunt Schiphol Noord" vervallen was, beetje laat en daarnaast ook niet waar: het is alleen nog een tijdelijke halte momenteel.

Maargoed, de reis ging dus naar Badhoevedorp waar ik kon uitstappen bij de nieuwe halte in de richting waarin hij wel klaar is. Opvallend genoeg heeft deze R-net halte overigens een andere naam dan de reguliere halte die er direct om de hoek ligt terwijl je dat toch wel als een overstappunt kunt zien (voor Badhoevedorp - Amstelveen v.v.)
Door een aardig deel van Badhoevedorp rijdt sinds de nieuwe dienstregeling alleen nog Schiphol Sternet, zoals hier in het laatste licht van de dag op de Pa Verkuijllaan...
Afbeelding
Connexxion 3966 - Badhoevedorp, Pa Verkuijllaan

Een eindje verderop kon ook nog de Sternet-lijn 192 in de andere richting op de foto...
Afbeelding
Connexxion 3977 - Badhoevedorp, Burgemeester Amersfoordtlaan

De laatste bus voor deze dag zou uiteindelijk lijn 145 worden die hier zojuist bij de halte waar ik instapte arriveert...
Afbeelding
Connexxion 3912_Badhoevedorp-BurgemeesterAmersfoordtlaan

Via een wel heel verrassend fraaie route langs de randjes van Amsterdam, die moet ik toch even in gedachten houden om eens voor wat plaatjes op te zoeken, ging het naar het Leidseplein alwaar de duisternis inmiddels was ingevallen. Met de eerste de beste tram, toevallig lijn 1, ging het daarvandaan richting station. Maar wellicht had ik toch beter even kunnen wachten want die tram was wel erg druk, vooral toen bij latere haltes nog wat reizigers zich erbij persten bij een deur waar ze eigenlijk helemaal niet mochten instappen. Gelukkig kwam er een halte verder nog een zitplekje vrij zodat het weer enigszins mogelijk werd om adem te halen, want werd zowat fijngeperst in die tram.
Vanaf het centrale station vervolgens maar de IC naar Amersfoort terug gepakt, dat ging toch wat vlotter, waarna een mooi rondreisje weer ten einde was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Daniel on tour #87: Van Amersfoort naar Amsterdam

Bericht door isadora »

Daniel bedankt voor de fraaie serie, en niet in de laatste plaats, omdat je ook mijn prachtige dorp met een bezoek hebt vereerd. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #87: Van Amersfoort naar Amsterdam (12)

Bericht door Milco »

Leuke foto's zeker met de omgeving erbij! :)
Vooral de eerste foto, van die Citea in Hilversum, vind ik prachtig. :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Daniel on tour #87: Van Amersfoort naar Amsterdam (12)

Bericht door JWM »

Daar aangekomen stond de tot R-netbus getransformeerde MAN voor lijn 356 al klaar.
Waarom zijn daar geen foto's van opgenomen in dit reisverslag?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Daniel on tour #87: Van Amersfoort naar Amsterdam (12)

Bericht door Hainje »

JWM schreef:
Daar aangekomen stond de tot R-netbus getransformeerde MAN voor lijn 356 al klaar.
Waarom zijn daar geen foto's van opgenomen in dit reisverslag?
Ja Daniël! Schande!!!11!!!1!¡¹
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #87: Van Amersfoort naar Amsterdam (12)

Bericht door Daniel »

Omdat 'ie al gelijk aan kwam rijden, want hij stond wel heel mooi voor een plaatje op de bufferplaats daar. Had geen zin op de volgende te wachten en wel een foto te maken, dat had me immers maarliefst 9 minuten wachten gekost :P (Die ik uiteindelijk in Badhoevedorp heb moeten wachten voor ik een plaatje daar kon maken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #87: Van Amersfoort naar Amsterdam (12)

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Daniel on tour #87: Van Amersfoort naar Amsterdam (12)

Bericht door julsteren »

Prachtig, zoals we van jou gewend zijn. Ik doe het je niet na *bus*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #87: Van Amersfoort naar Amsterdam (12)

Bericht door Michael »

Leuk verslag :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten