Plan-V444 met 'N Jikkemiene bij de Zuunuge Zeeuwen,22 foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Plan-V444 met 'N Jikkemiene bij de Zuunuge Zeeuwen,22 foto's

Bericht door Plan-V444 »

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden, maar toen het nog heerlijk voorjaarsvakantie was ben ik wezen logeren bij mijn oma in Middelburg. Zaterdagochtend nog even in Brabant en Limburg geweest en toen de s2600 richting de Zeeuwse eilanden. Toen zat ik 's avonds lekker aan een verse jikkemiene met boter(een Zeeuwse Bolus, lokaal specialiteit en mierzoet :D ). Zondags nog even langs de boulevard in Vlissingen gelopen en toen belde het thuisfront weer met het woordje 'school' :evil:

Zoals altijd begon mijn reisje vroeg in de morgen op het prachtige stationnetje van Brandevoort waar de trein mij richting Venlo bracht, ook al is het gewoon zaterdag, de eerste trein gaat toch echt pas om 07:24 in Brabant....
Hierdoor kwam ik net na achten aan in het Limburgse Venlo. Wegens werkzaamheden reed er één Veolia trein tot Venray en de rest geknipt Roermond-Venlo(knip)-Nijmegen. Toch had de machinist van deze trein na veel moeite het voor elkaar gekregen dit op de display van zijn GTW's te krijgen
Afbeelding

Hierna ben ik naar Eindhoven gereisd omdat er stroomstoringen optraden rond Sittard, bovendien kreeg ik bezoek uit de Randstad :D
Tijdens het wachten in Eindhoven kon ik toch weer even genieten van wat nog tot eind 2017 te zien is, de 482 vertrok richting Nijmegen(foto 1(s9600 / s4400)) terwijl een kwartiertje later de 944 op zijn gemak zijn weg maakte richiting Tilburg Universiteit(foto 2(s5200)).
Afbeelding
Afbeelding

Na 40 minuten wachten kwam er dan eindelijk eens een carnavalsexpress uit Den Bosch aanzetten. Nadat er aan de noodrem was getrokken en hij bijna doofgeschreeuwd was had Z2N het toch weer gehaald tot het zuiden. Toen had ik er gezellig een reisgenoot bij :pos:

Zelf ben ik totaal geen carnavalvierder, daarom had ik ook dit weekend gekozen om even snel naar Zeeland te 'vluchten'
Na wat overleggen besloten we hem verder bloot te stellen aan het 'gevaar van carnaval voor Randstedelingen' en onze reis voort te zetten richting Roermond.
We hadden de s800 maar laten gaan omdat we 1e klas hadden dus besloten we de s3500 te nemen vanwege de betere stoelen :lol: Tijdens het wachten kwam ook nog even de 189-093 met een containertrein langs richting Venlo.
Afbeelding

Eenmaal aangekomen en een bloemetje voor mijn tante gekocht, kreeg ook Z2N de leuke verassing van de Veolia-trein naar Venlo voor zich, stamp en stampvol :roll:
Afbeelding
Ook de volgende s800 liet zich nog even snel zien, 10 bakken VIRM.
Afbeelding

Na onze aankomst in Venlo werden we blij verrast door het nieuwe, vierdelige, treinstel van Keolis dat in zijn frisse liverei van Rhein-Ruhr Express samen met zijn voorganger stond te wachten in de Limburgse zon.
Afbeelding

Ook hebben we nog even de 1254 van EETC gezien waarna we de s1900 richting Deurne namen. Daar hebben we even gewisseld voor het sprintertje naar Brandevoort zodat ik mijn koffer kon ophalen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadat Z2N Brandevoort bewonderd had en zich totaal verbaasd had hoe rustig het hier op zaterdag kan zijn begon de reis richting Zeeland. We werden nog even tegengehouden omdat het busje(lijn 552) weer eens haltes oversloeg en dus moesten we rennen om de trein van 15.07 nog te halen. Via Tilburg en Breda kwamen we uiteindelijk in Roosendaal waar ook de Brusselaar zich nog even liet zien met de 186-234 op kop.
Afbeelding

Uiteindelijk na 3 uurtjes kwamen we aan in Middelburg, waar nog een mooie line-up van MAN's stond. Later kwam lijn 54 voorrijden voor zijn laatste rit richting Veere Langedam.
Afbeelding
Afbeelding

Nadat ik ingetrokken was bij mijn oma en Z2N gedag had gezegd, begon het zoete avondje. Heerlijk TV kijken met een Jikkemiene en een kop warme chocomel :pos:

De dag erop zijn we vroeg opgestaan en hebben de trein naar Vlissingen genomen. Ineens viel mij op dat het dak van station Middelburg de zee weerspiegelt terwijl de s2600 richting Lelystad er even langsaf rijdt.
Afbeelding

Toen zijn we heerlijk gaan uitwaaien langs het water en kwamen we nog langs Uncle Beach, waar je van nog kunt genieten van wat oude en vergane glorie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na de wandeling langs het water zijn we gaan zitten bij een restaurantje waar je de boten af en aan zag varen ver de Westerschelde op.
Afbeelding

Later zijn we verder de Boulevard afgelopen en heb ik een lesje van mijn oma gehad over de oude gebouwen van Napoleon en wat er nog rest. Dit is een oude opslagtoren met 4 meter dikke muren, het enige overgebleven gebouw van de verdediginslinie.
Afbeelding

Toen zijn we naar haar zoon gegaan, hij verzamelt ook spullen van het spoor en toen was ik weer een oude pet rijker :D :pos: We hadden de bus via Koudekerke genomen naar Middelburg en na een lekker middageten en een spelletje was het weer tijd om de koffer in te pakken, Z2N was alweer in Goes, aangezien hij toch het hele weekend tijd had en het leuk vond om mee te gaan.

Eenmaal aangekomen op het station zei ik Zeeland weer gedag met deze Volvo die heel apart staat geparkeerd. Dit is dan ook echt OP de halte :wink: Lang leve deze geniale Zeeuwse chauffeus! 8-)
Afbeelding

Tijdens de terugreis kwamen we tijdens onze overstap in Boxtel nog de 1777 tegen die als LLT(losse loc transport) onderweg was naar Eindhoven. Na gewacht te hebben op de s1900 stoof hij weer vandoor.
Afbeelding

Even later kwam ik in de trein naar Brandevoort nog een goede vriend van mij en Z2N(nfl) tegen waarmee de laatste kilometer naar huis nog gezelliger waren.

Ik was helemaal opgeknapt en kan er weer tegenaan, tot de volgende keer Zeeland! :D
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Plan-V444 met 'N Jikkemiene bij de Zuunuge Zeeuwen,22 fo

Bericht door Z2N »

Leuk verslag, om een een of andere reden komt het mij ook erg bekend voor... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Plan-V444 met 'N Jikkemiene bij de Zuunuge Zeeuwen,22 fo

Bericht door Plan-V444 »

Goh, daar kan ik me vaag ook wel wat van herinneren :P
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Plan-V444 met 'N Jikkemiene bij de Zuunuge Zeeuwen,22 fo

Bericht door Mr-W »

Leuk verslag :pos:
Plan-V444 schreef:Nadat Z2N Brandevoort bewonderd had en zich totaal verbaasd had hoe rustig het hier op zaterdag kan zijn begon de reis richting Zeeland. We werden nog even tegengehouden omdat het busje(lijn 552) weer eens haltes oversloeg en dus moesten we rennen om de trein van 15.07 nog te halen.
Zeur van de 552 anders had Z2N kennis kunnen maken met het fenomeen de flexbus.
Al krijgt Z2N op zaterdag niet de volledige experience mee zoals doordeweeks met chauffeurs van een niet nader te noemen organisatie. Die van Connexxion Taxi Services slaan meestal geen haltes over en houden zich goed aan de dienstregeling is mijn ervaring.
Plan-V444 schreef:Uiteindelijk na 3 uurtjes kwamen we aan in Middelburg, waar nog een mooie line-up van MAN's stond. Later kwam lijn 54 voorrijden voor zijn laatste rit richting Veere Langedam.
Afbeelding

Altijd zo opvallend in Zeeland dat de bussen zo mooi op volgorde staan. Ook in Oostburg hadden we dat in de zomer :pos:
Plan-V444 schreef:Eenmaal aangekomen op het station zei ik Zeeland weer gedag met deze Volvo die heel apart staat geparkeerd. Dit is dan ook echt OP de halte :wink: Lang leve deze geniale Zeeuwse chauffeus! 8-)
Afbeelding
Die was nog niet helemaal wakker zo te zien. Die haltepaal heeft zo te zien de carnaval niet overleeft, het gele haltebord is foetsie.
Laatst gewijzigd door Mr-W op ma 09 mar 2015, 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Plan-V444 met 'N Jikkemiene bij de Zuunuge Zeeuwen,22 fo

Bericht door Hainje »

Carnaval en Zeeland? Huh? :?
🍉
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Plan-V444 met 'N Jikkemiene bij de Zuunuge Zeeuwen,22 fo

Bericht door Plan-V444 »

@Hainje @Mr-W, jep ook Zeeland hadden ze toegeslagen en bij vertrek kwam de chauffeur lachend met een camera bij zijn bus aanlopen..

Over lijn 552 kunnen we idd maar beter niks zeggen en iedereen die de 'full-experience' wil meemaken moet doordeweeks tussen 9-16 uur even langskomen.....
Z2N houd hem nog tegoed :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Plan-V444 met 'N Jikkemiene bij de Zuunuge Zeeuwen,22 fo

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag. De niet-OV-foto's vind ik het leukst. :wink:
Maar Z2N had zoveel tijd dat hij zondag nog even een rondje Alphen - Goes - Helmond - Alphen deed om jou gezelschap te houden? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Plan-V444 met 'N Jikkemiene bij de Zuunuge Zeeuwen,22 fo

Bericht door Plan-V444 »

Thanks! Vond de niet-OV foto's ook erg leuke plaatjes zo vroeg op de ochtend in Vlissingen!
En jep, Z2N had zeeën van tijd dus was een gezellig reisje. Aangezien het zondag was en de s9600 maar 1x per uur reed had ik gezelschap tot Eindhoven. :D Nogmaals bedankt Z2N! ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten