Julsteren doet Groningen (14 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Julsteren doet Groningen (14 foto's)

Bericht door julsteren »

De afgelopen tijd hebben jullie geen verslagen meer van mijn reizen gezien (voor sommigen is dat meer goed dan slecht nieuws :X ), dat komt doordat ik ook een gewoon leven heb, mja. Dat terzijde, afgelopen zaterdag was het 11 april, en m'n vriendin en ik hadden nog dagkaarten liggen, dus het was al snel bepaald dat het naar Groningen ging (ik ben zelf al vaker in Groningen geweest). Maar goed, om 7:30 ging de wekker en om kwart over negen zaten we in de intercity naar Almelo.

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
In Almelo kon deze trein dan op de foto, misschien is het niet te zien, maar sinds het laatste verslag is de fotokwaliteit iets vooruit gegaan, van iPhone 4 naar iPhone 5 :')

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
Ook Plan V 444 was aanwezig in Almelo.

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
En Lint 34 Erik Hulsebosch (zo heette die tweewielerberijder toch?) stond klaar voor het gebruikelijke rondje tanken op zaterdagochtend naar Hengelo.

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
Eenmaal in Zwolle werd ik helemaal blij, ER STOND DD-AR, en deze ging i.v.m. werkzaamheden niet verder dan Zutphen, maar zou d'r ook niet aan willen denken om er in te moeten zitten tot Roosendaal.

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
En hier nog eens de 1700 met het Buffeltje waarmee wij uit Almelo kwamen op Zwolle, vanuit onze volgende trein, een schommelboot deluxe (VIRM-4) als intercity naar het hoge noorden.

Eenmaal in Groningen was het tijd voor andere dingen (ja vriendinnetjes hé), dus we skippen weer even een paar uur, totaan het teruglopen naar het Hoofdstation.

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
Vlakbij het station kwam ik deze paarse Citaro tegen, het hele Q-Link concept snap ik niet, of beter gezegd, ik snap niet dat het werkt dat de juiste bussen op de juiste lijnen rijden.

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
En op het station werd ik helemaal blij, er stond een HESS bus met een lengte van 24 meter, ze zijn echt imposant lang :Y

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
En hier kwam de sprinter uit Zwolle binnen, deze reed lekker ruim met VIRM-IV.

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
En er kwam ook een VIRM-VI binnen met een intercity uit de richting Zwolle.

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
Als je dan toch in GTW-paradijs bent, mag een plaatje van een GTW dan ook niet ontbreken. :Y

Hierna was het tijd om weer terug richting Enschede te gaan.

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
En daar stond ook iets leuks op spoor 1. Een DD-AR met originele 1e klas in een tussenbak *O* en de bovenverdieping van de stuurstand was ook nog mooi groen van binnen, leuke vangst :Y

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
Tussen de knopen door is Zwolle echt doods, ik kon deze foto maken vanaf de loopbrug waar op dat moment enkel ik en m'n vriendin op stonden.

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
Nou, nog eentje om het af te leren :lol:

Afbeelding11-04-2015 Enschede - Almelo - Zwolle - Groningen - Zwolle - Enschede by deotten1, on Flickr
En met deze foto sluit ik het verslag af, het was een erg leuke dag en ook leuk om na een tijdje inactief te zijn op de spoorhobby weer een leuk reisje te maken met foto's, en dan het plezier van de herinneringen ophalen tijdens het typen van het reisverslag :D
Laatst gewijzigd door julsteren op ma 13 apr 2015, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Julsteren doet Groingen (14 foto's)

Bericht door isadora »

Erik Hulsebosch.......doet mij meer denken aan schaatsen.

Maar goed, leuke verzameling. :pos:

Even de titel resetten, verder niets meer aan doen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Julsteren doet Groingen (14 foto's)

Bericht door Thom91 »

Volgens mij is het ook wel duidelijk dan onze Julsteren een vriendin heeft. :lol:

Leuk!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Julsteren doet Groningen (14 foto's)

Bericht door Meltrain »

Die foto van station Zwolle in de schemering. :D :pos: :D
Verder een leuk verslag. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Julsteren doet Groningen (14 foto's)

Bericht door Milco »

Leuke foto's! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten