Ddrs on tour #27: Sporen van A(mersfoort) tot Z(andvoort)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #27: Sporen van A(mersfoort) tot Z(andvoort)

Bericht door Daniel »

M'n tweede vakantiedag, vandaag dus, bestond uit 'n samenraapseltje van dingen die ik toch nog eens wilde doen. Om te beginnen maar weer via Geldermalsen en Utrecht richting Amersfoort gereisd, waar ik even 'n stukje het centrum in liep voor wat bus-plaatjes op een andere plek dan het station.
Had vantevoren al uitgevonden dat lijn 6 en 7 als enige niet ruimschoots langs maar vrij dicht langs de binnenstad reden, dus werd die route eerst maar eens met een bezoekje vereerd. Op de Westsingel trof ik de 8645 als lijn 7...
Afbeelding

Vervolgens maar weer terug naar de Stadsring, waar een uitstervend ras voorbij kwam: een bus in Stadsvervoer Nederland-kleurstelling...
Afbeelding

En ook de gelede bus op lijn 6 die ik al eerder zag maar toen nog niet kon vastleggen...
Afbeelding

Onderweg naar het station nog wat Alliance B96's in hun laatste maanden tegengekomen, net als een al vergroende SVN-bus...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog meer uitstervend spul kwam ik op het station tegen in de vorm van de ACTS 1254 en 6703 voorop een containertrein...
Afbeelding

De reis ging daarna verder per IC naar Amsterdam, waarvandaan de IC die alleen Haarlem Spaarnwoude overslaat met naar Zandvoort aan Zee bracht. Ben nog heel even aan zee wezen kijken, maar dat hield ik al snel voor gezien... 't was er maar frisjes en ik waaide zowat de boulevard af.
Terug naar het station dus, waar ik net op tijd was om de binnenkomende strandtrein die gezien het weer tot het kortst mogelijke is ingekort vast te leggen...
Afbeelding

En nog een keertje onder de kap in Haarlem...
Afbeelding

Vanaf Haarlem dan weer verder gereisd naar Leiden, daarvandaan naar Alphen a/d Rijn en aldaar weer overgestapt op de lightrail naar Gouda. In die lightrail viel me op dat de omroepstem dezelfde is als in de Sprinters, maar hoe lang is dat nu al zo... de laatste keer dat ik erin zat kan ik me niet herinneren dat de omroep automatisch was.
Maargoed, vanaf Gouda ging het verder per sprinter naar Rotterdam Centraal waar ik weereens in de mij welbekende t1963 terecht kwam. Tot slot nog overgestapt op het stoppertje naar Stadspolders om weer thuis te kunnen komen.

De statistiekjes:
Reisroute: Dordrecht Stadspolders - Geldermalsen - Utrecht C. - Amersfoort - Amsterdam C. - Zandvoort aan Zee - Haarlem - Leiden C. - Alphen a/d Rijn - Gouda - Rotterdam C. - Dordrecht - Dordrecht Stadspolders
Reisduur: 7 uur 30 minuten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten