Ddrs on tour #28: Heuvellandse V'tjes

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #28: Heuvellandse V'tjes

Bericht door Daniel »

Vandaag voor de tweede keer in korte tijd richting het Heuvelland gereisd om dan toch maar eens wat Heuvellandse V'tjes vast te kunnen leggen. Na als een gek richting station Stadspolders gelopen te zijn was ik daar nog net op tijd voor 't stoppertje wat me naar het centraal station zou brengen, zodat ik nog de t1929 kon halen. Die bracht me met een kleine vertraging in Eindhoven, waar gelukkig de t829 nog wel was blijven wachten.
Een reis met veel luid kletsende ouderen in de coupé volgde, gelukkig werd het in Sittard dan eindelijk wat stiller. Dat de tijd begint te dringen bleek wel in Heerlen, waar de nieuwe 7.501 en 7.502 al stonden te wachten op wat komen gaat. Maargoed, ik stapte er in de t32036 die me in Schin op Geul zou brengen. Daar volgde een aardige afdaling gevolgd door 'n flinke klim om bij een onbewaakte overweg te kunnen komen... tja, dat ben ik als randstedeling natuurlijk niet gewend :P

Na niet al te lange tijd snelde de IC naar Maastricht voorbij...
Afbeelding

Daarna het nog wat hogerop gezocht, ik was daar immers voor een foto met heuvels erop...
Afbeelding

Na weer afgedaald te zijn naar het spoorwegniveau passeerde de 849 als IC naar Maastricht...
Afbeelding

Daarna maar weer teruggelopen naar het station, waar ik wel erg veel geluk bleek te hebben. Zonder het te weten kwam ik daar zo'n beetje tegelijk aan met de ZLSM-trein uit Simpelveld naar Valkenburg :)
Afbeelding

Ook wel leuk om Arie te horen omroepen "De stoomtrein naar Valkenburg vertrekt van spoor 3", da's weereens wat anders als een vertrekkende internationale trein of de werkzaamheden. En tja, toen resteerde nog de verbazing over de spoornummering in Schin op Geul: van links naar rechts hebben ze er spoor 2, 1, 3 en 4 :roll:
Het stoppertje naar Maastricht miste ik net, maar dat kwam eigenlijk wel mooi uit. Kon zo nog even een richting Klimmen-Randsdaal voor alweer een plaatje van de 848 als IC naar Maastricht...
Afbeelding

Na in Maastricht even wat gegeten te hebben ging het per IC naar Roermond, waarvandaan de rest van de terugreis al boemelend plaatsvond. Eerst maar eens richting Nijmegen in GTW 7.209 met op de hol geslagen omroep, gevolgd door 'n stukje per IC naar Arnhem.
Daar dan weer het dieseltje naar Tiel genomen, wat toch aardig druk was zo in de spits. Allesbehalve druk was het in trein die me naar Geldermalsen bracht, wat wil je met 2x DDAR in de tegenspitsrichting :wink: Vanuit Geldermalsen ging het tot slot met Arriva richting Dordrecht Stadspolders, waar ook deze reis weer ten einde kwam.

De statistiekjes:
Reisroute: Dordrecht Stadspolders - Dordrecht - Eindhoven - Heerlen - Schin op Geul - Klimmen-Ransdaal - Maastricht - Roermond - Nijmegen - Arnhem - Tiel - Geldermalsen - Dordrecht Stadspolders
Reisduur: 9 uur en 30 minuten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Ddrs on tour #28: Heuvellandse V'tjes

Bericht door Marc »

Reiziger Ddrs schreef:Daar volgde een aardige afdaling gevolgd door 'n flinke klim om bij een onbewaakte overweg te kunnen komen... tja, dat ben ik als randstedeling natuurlijk niet gewend :P
En daarna ook nog eens bergop om het landschap in beeld te krijgen :wink:. Het zijn wel mooie plaatjes geworden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten