Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door DrechtBlub »

Hallo daar mensjes, mijn eerste grotere reisverslag op dit forum geloof ik, maargoed, veel plezier met lezen.

Ik heb een vriend die ik kende van een transport gebaseerde Minecraft (No comments please) server, ik had vandaag de mogelijkheid die te ontmoeten in real life in arnhem, en heb daarvan een reisverslag gemaakt.

Ik, mijn reisgenoten en de persoon die ik ontmoet heb, staan NIET op de foto's, rekening houdend met hoe wij over privacy denken.

Het verhaal startte op dordrecht centraal (om 9.40), waar ik door een slechte aansluiting een mooi half uurtje had om wat busjes en treinen op de foto te zetten.


1. Ooit een foto van lijn 801 gezien, die voor het eerst sinds tijden weer eens vaste ritten had in de zomer?
Afbeelding

2. Geloof dat deze bus ook nogal moe was, of had hij gewoon geen zin in dienst? :P
Afbeelding

3. Lijntje 388 kan er ook nog wel bij, met zo'n mooie nieuwe volvo.
Afbeelding

...Een paar wazige foto's verder...

4. ... Hebben we hier nog the 5407 als lijntje 3 naar crabbehof.
Afbeelding

5. Toen direct er achter zat lijn 5, die met de 5427 rijd, wat grappig genoeg precies 20 nummertjes hoger was dan de bus ervoor. (Sorry foor de weerspiegeling in deze foto.)
Afbeelding

6. Dan nog met 7 minuten vertraging lijn 165, die reed met de 8312
Afbeelding

7. En nog lijn 13 richting sliedrecht met een onbekend busnummer. (Reisgenoot eruit geknipt)
Afbeelding

8. En als laatste bus in dordrecht nog lijn 4 naar de merwedepolder die met de 5414 reed.
Afbeelding

9. Op naar de trein! hier zie je de Intercity naar lelystad Centrum, die met een enkel 6 delig VIRM stel reed. De machinist zwaait, maar dat is niet goed te zien op de foto jammergenoeg.
Afbeelding

10. En daar is onze bus op wielen die ons naar geldermalsen gaat brengen. (Kan die machinist zo wel iets zien eigenlijk?)
Afbeelding

11/12. In de trein, die al je het niet zou zeggen als je het zo ziet, behoorlijk vol zat.
Afbeelding

Afbeelding

Heel leuk en lang gesprek gehad met een oudere vrouw in de trein, die helemaal uit delft kwam (kwiekjes hoor). Het was erg gezellig en ze vergat bijna uit te stappen waar ze eruit moest :P. Vond het jammer, want we hadden nog wel wat tijd te gaan op de route.

13/14. Nog wat plaatjes van het hollandse landschap, wat ik zelf oerlelijk vind, maargoed, iedereen zijn mening.
Afbeelding

Afbeelding

15/16. Onze boemel bij aankomst in Geldermalsen, nadat iedereen in en uitgestapt was, het zag zwart van de mensen met witte T-Shirts.
Afbeelding

Afbeelding

17. NS sprinter naar Den Bosch en mogelijk verder, kon het bord niet goed lezen zover af was het.
Afbeelding

18. Voorbijdenderende intercity met onbekende bestemming.
Afbeelding

19. Ooit bij stil gestaan hoe mooi die palen eigenlijk zijn?
Afbeelding

20. Geparkeerde dinges. (Wat is het?)
Afbeelding

Na even als lunch lekker witte ijsthee met framboos en vlierbesblaadjes van hero en een frikadelbroodje te hebben gekocht en opgepeuzeld te hebben, gingen we door naar tiel. De ijsthee is zeker aangeraden, erg sterk maar smaakt heerlijk, en de broodjes van de kiosk zijn zoals bij elke kiosk gewoonweg geweldig.

21. En daar is onze 4 delige prive wagen naar tiel.
Afbeelding

22. De overstap op tiel, na eerst 8 minuten gekookt te worden in een zon, ben geen eitje... of toch wel...
Afbeelding

23. Verrassend anders dan de eerdere spurt aan de binnenkant, door de motorwagen heenlopen bij deze dieseluitvoering is zeek afgeraden, het was er op z'n minst 45 graden.
Afbeelding

24-26. Nog wat landschapsplaatjes.
Afbeelding

Afbeelding
Vond de volgende onlangs de weerspiegeling toch een mooie plaat.
Afbeelding

27. De boemel na aankomst, mijn eerste keer in Arnhem, mooi station zeg. Sinds wanneer staan er 2 bestemmingen op die display? "Elst Tiel" Het is inmiddels 12.25
Afbeelding

28. Stoptrein (Ook op borden aangeduid als stoptrein, niet sprinter!) naar Ede-Wageningen. Had hem eigenlijk nog willen nemen voor de connexxion treinen, maar dat is er niet meer van gekomen.
Afbeelding

29. In dit bakbeesd kwam mijn vriend uit duitseland aan.
Afbeelding

30. Zijn kaartje.
Afbeelding

31. Niet de beste foto ooit maar ik was echt onder de indruk van het design.
Afbeelding

32. Lijn 2 bij de tijdelijke halte voor het busstation- voor uitstappers, dit is de eerste trolleybus die ik ooit in het echt heb gezien.
Afbeelding

33. Lijn 5 naar Schuytgraaf, we hebben deze bus helemaal rond gereden, de bus welfs met de airco aan ontiegelijk warm.
Afbeelding

34. Mooi "Kleurtje".
Afbeelding

35. Arnhem is best wel mooi geloof ik...
Afbeelding

36. Vanuit lijn 5... Kon nauwelijks blijven staan, de chauffeur reed als een bezetene.
Afbeelding

37. Dat ziet er toch niet uit als een bus... :roll:
Afbeelding

38. Deze vlinder zat nogal vast in de bus :cry:
Afbeelding

39. Welkom bij Conn = Breng... (Slordig hoor)
Afbeelding

40. Citea 8468 van arriva op lijn 26, nog nooit zelf een citea gezien, mooi busje.
Afbeelding

41. Volgens de planningsplaatjes zou er toch Arnhem Centraal moeten staan...
Afbeelding

42. DDZ als sprinter naar zwolle.
Afbeelding

43. Arriverende breng trein.
Afbeelding

44. Nog een spurtje.
Afbeelding

45. Intercity naar den helder. Met 2 gekoppelde 4 delige VIRM treinstellen.
Afbeelding

46. Sprinter naar nijmegen, met een SGM 2tje.
Afbeelding

47. Trolley lijn 3. naar het duifje, na een lekker ijsje van smullers.
Afbeelding

48. CNG stadsbus op lijn 10.
Afbeelding

49. Trolleybus 6 richting de laar west. (busnr. 5244)
Afbeelding

50. Buslijn 27 naar doetinchem, van arriva, rijdend met de berkhof 8445.
Afbeelding

51. Toch wel een van de mooiste plaatjes vind ik, trolleybuslijn 2 naar hoogkamp. (Waar volgensmij geen premiers op horen te rijden...)
Afbeelding

52. Lijn 331 van breng naar nijmegen op eenzaam platformpje S.
Afbeelding

53. Geparkeerde breng vloot bussen achter het busstation.
Afbeelding

54. En trolleylijn 6 naar de laar west, nogmaals.
Afbeelding

55.Stuurcabine van de premier.
Afbeelding

Kort stopje bij de spar gemaakt, setje jongeren vond het nodig om ons gay idioten te noemen omdat hij duits was. Als we niet de telefoon bij de oor hadden gehouden om 112 hadden gebeld was het ongetwijfeld van hun kant af in een steek of -vechtpartij afgelopen. (Bedrijgen deden ze.) Ze liepen (bang) weg.

56. Heb later deze lijn 6 naar de elsweide genomen.
Afbeelding

57. Interieur
Afbeelding

58. Mini watervalletje bij de elsweide.
Afbeelding

59. Mooie bus hoor. (Elsweide)
Afbeelding

60. En de stuurcabine.
Afbeelding

61. Hmm de bus heeft ooit hier gestopt?
Afbeelding

62. Mooi rustike plaatje, de bomen zijn niet storend onlangs dat ze voor de bus staan.
Afbeelding

63. Moet dat nu ook al wifi hebben? wow... Waar gaan we naartoe met onze wereld. :N
Afbeelding

64. Waar is dit gat voor? Geen asbak of wel :N
Afbeelding

65. Minidris
Afbeelding

66. Foto van binnenin de bus.
Afbeelding

Aardige chauffeur trouwens, lang en leuk gesprek mee gehad tijdens de rit.

67. 2 Spurts op het station.
Afbeelding

68. Lijn 60 naar tolkamer?
Afbeelding

69. Zelfde bus, onscherp plaatje maar toch heeft het wat, geen idee waarom.
Afbeelding

Na een lekkere maaltijd bij de subway, met een leuk nieuw drankjes idee. Je kon tot 6 verschillende dranken mixen, en vanille, limoen en kersen extract toevoegen, voor maar een eurotje, en eindeloos gratis bijvullen. Heerlijk, 50% ijsthee met vanille en 50% cola met Limoen is echt een aanrader.
70. Apart apparaatje hoor.
Afbeelding

71. Intercity naar zwolle, en die was LANG, 3 delig+4 delig+3 delig aan koploper.
Afbeelding

72. Intercity naar nijmegen, met wat lelijke graffiti, ik heb niks tegen die mooie platen, maar dit slaat nergens op, gewoon zonde.
Afbeelding

73. Weer een breng treintje.
Afbeelding

74. En een ICE trein(tje).
Afbeelding

75. Wat doet het world trade center hier? :lol:
Afbeelding

76. Paal, kon je niet een meter verderop gaan staan?
Afbeelding

77. ICE naar frankfurt, mijn vriend ging er mee weg, inmiddels al 19.37
Afbeelding

78. Na op de terugweg een migraine te hebben gehad, was het bij rotterdam weer weggetrokken, en kon ik dit plaatje schieten van onze IC van Utrecht naar Rotterdam.
Afbeelding

79. En onze IC op dordrecht, met de tegentrein er tegenover.
Afbeelding

80. Lijn 7 naar het centrum. Inmiddels 21.**
Afbeelding

81. En mijn bus naar huis, en daarmee is dit fotoverlsag tot een einde gebracht, na een lange dag van reizen en fotograferen, en druk in het engels praten, met een vriend uit duitseland. Vergeet niet even een reactie achter te laten he?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op do 06 aug 2015, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door regenmaker »

32. Lijn 2 bij de tijdelijke halte voor het busstation- voor uitstappers, dit is de eerste trolleybus die ik ooit in het echt heb gezien.
Het gaat natuurlijk om de groene Syntus bus erachter, van de Stadsdienst van Apeldoorn! Trolleys zijn niet zo boeiend. :P

Verder leuk verslag. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door DrechtBlub »

regenmaker schreef:
32. Lijn 2 bij de tijdelijke halte voor het busstation- voor uitstappers, dit is de eerste trolleybus die ik ooit in het echt heb gezien.
Het gaat natuurlijk om de groene Syntus bus erachter, van de Stadsdienst van Apeldoorn! Trolleys zijn niet zo boeiend. :P

Verder leuk verslag. :pos:
Ah, een syntus fan? ik zag maar 1 syntus bus vandaag, in het busstation, die op de foto was me niet opgevallen. De foto van de bus was extreem onscherp, ik kan hem wel via PM sturen als je wil, maar vond hem niet goed genoeg voor het verslag.

- Dankjewel voor het compliment, ik had veel kritiek op de kleine en slecht gemaakte plaatjes in mijn eerste verslag
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door isadora »

Aardig verslag met ook een heel aantal fraaie foto's.

Maar............, ik had er toch een paar mindere uitgehaald, als ik jou was geweest.
Veel spiegeling en veel overdadig (tegen-)licht vallen met name op.
Daarnaast zou ik het fijn vinden, dat je plaatsnamen gewoon met hoofdletter schrijft.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door deadlock »

Ik vind de foto's maar matig, teveel van hetzelfde en een opmerking dat je zelf niet op de foto staat vanwege hoe je over privacy denkt is grote nonsens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door waldo79 »

Kan me bij deadlock aansluiten. Er zitten een aantal aardige foto's in, maar het advies is om vooral te selecteren :x

Zelf niet in beeld willen komen vanwege privacy vind ik een lachertje als je de privacy van anderen niet respecteert :idea:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door deadlock »

Oh mag prima van mij hoor, anderen op de foto zetten, daar zijn gewoon regels over en die zijn niet overtreden hier, het is gewoon een domme opmerking, als je niet op de foto wil dan ga je niet op de foto, dat hoef je niet te melden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door DrechtBlub »

deadlock schreef:Oh mag prima van mij hoor, anderen op de foto zetten, daar zijn gewoon regels over en die zijn niet overtreden hier, het is gewoon een domme opmerking, als je niet op de foto wil dan ga je niet op de foto, dat hoef je niet te melden.
Dan meld ik het in het volgende verslag toch niet? Ik heb mijn eigen mening over privacy, en ik houd er ook rekening mee dat anderen dat ook hebben, ik vraag ook wanneer mogelijk als mensen herkenbaar in beeld staan, of het een probleem is.
waldo79 schreef:Kan me bij deadlock aansluiten. Er zitten een aantal aardige foto's in, maar het advies is om vooral te selecteren :x

Zelf niet in beeld willen komen vanwege privacy vind ik een lachertje als je de privacy van anderen niet respecteert :idea:
Selectie? Ik heb al een selectie van 81 *mooie (naar mijn idee van goede foto's, hier hoef jij het niet mee eens te zijn.) fotootjes uitgezocht, uit de set van 156 foto's.

Anyway, ik zal kijken of ik er volgende keer nog wat meer van de wat minder goede foto's eruit zal vissen.
Ik blub in het Drecht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door deadlock »

De eerste foto waar niet zoveel mis mee is is 16. Je fotografeert bijna altijd tegen de zon in, het onderwerp hoort normaliter juist verlicht te zijn. Er zijn er veel onscherp, de horizon staat scheef, et cetera. Dan kan je dit wel een kleine selectie vinden, ik zie er geen enkele die de moeite van het publiceren in een blad waard is en slechts een stuk of 10 die ik hier zou publiceren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door deadlock »

Met foto's is het altijd net zoals met muziek. Je mag prima vinden dat dit:
https://www.youtube.com/watch?v=RVX9XbfZPCE

goede muziek is, maar de algemene consensus is toch echt dat het volledige bagger is zeg maar ;) En je kan dan twee dingen doen; Of beter je best doen of negeren en vooral doorgaan. Ik erger me er verder niet aan hoor, ik open dan in het vervolg je topics niet meer want er staat toch niets in wat de moeite waard is zeg maar :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door regenmaker »

deadlock schreef:goede muziek is, maar de algemene consensus is toch echt dat het volledige bagger is zeg maar ;)
Nee joh, de consensus is dat het geweldig is. :lol:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door Stefan »

deadlock schreef:De eerste foto waar niet zoveel mis mee is is 16. Je fotografeert bijna altijd tegen de zon in, het onderwerp hoort normaliter juist verlicht te zijn. Er zijn er veel onscherp, de horizon staat scheef, et cetera. Dan kan je dit wel een kleine selectie vinden, ik zie er geen enkele die de moeite van het publiceren in een blad waard is en slechts een stuk of 10 die ik hier zou publiceren.
Exactly, dat dus.

Vind het leuk dat je je foto's wilt delen, helemaal geen problemen mee. Maar je mag inderdaad iets selectiever zijn (of gewoon proberen op de omstandigheden te letten bij het fotograferen) met het uitzoeken van je foto's. Neem vooral eens een kijkje in andere verslagen, daar kun je vast wat inspiratie op doen.

Overigens: Dikke hit trouwens! :') :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door Daniel »

Volledig eens met de eerdere reacties, meeste foto´s zijn niet echt de moeite van het publiceren waard. En wat een foto van lijn 801 betreft: ja hoor daar heb ik er genoeg van gezien. Allicht ook omdat ik er zelf de nodige van gemaakt heb :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door Meltrain »

Zover ik weet, heet het land aan de oostzijde van Nederland nog altijd "Duitsland" en niet "duitseland". :wink:
Die "SLT" op foto 46 is trouwens een SGM
regenmaker schreef:Trolleys zijn niet zo boeiend. :P
Trolleybussen zijn de meest interessante bussen die er zijn. :D
Opvallend trouwens dat lijn 2 op die foto als eindbestemming "Arnhem CS" heeft.
deadlock schreef:De eerste foto waar niet zoveel mis mee is is 16.
13 en 15 zijn ook nog wel aardig. Verder ben ik het volledig met je eens.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Reisjes met wilburg #2-Dagtrip arnhem,- Ontmoeting vriend uit duitseland. (81 Foto's)

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef:Trolleybussen zijn de meest interessante bussen die er zijn. :D
Trolleys zijn gewoon bussen met een ''touwtje'' aan een bovenleiding meer niet of een tram zonder rails. :P Maar waarschijnlijk doen ze je meer aan een trein of tram denken dan een gewone bus. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten