Limburg, Duitsland en Belgische Kust (37 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Limburg, Duitsland en Belgische Kust (37 foto's)

Bericht door Milco »

Ja, nog een verslag van mij. Ik liep wat achter en had ook niet altijd tijd en zin, maar vandaag wel en de foto’s zijn goed genoeg voor een verslag naar mijn mening. :)

In juli was ik met mijn ouders twaalf dagen op vakantie. Eerst zes dagen op een bungalowpark in Posterholt (waarvandaan we ook geregeld naar Duitsland gingen) en daarna zes dagen in een appartement in Oostende.

Ik heb niet iedere dag foto’s gemaakt, dus er kunnen wat sprongen in de tijd in het verhaal zitten. :p
Ook zijn diverse foto’s wat grijs doordat we regelmatig regen hadden. :(

Op de heenweg gingen we vanaf ’s-Hertogenbosch via de N279 naar Limburg. Onderweg in Meijel stopten we bij een tankstation en daar kon ik deze Hermes-Ambassador op de foto zetten:
Afbeelding

De volgende dag waren we tegen de avond even in Posterholt, alwaar deze Ambassador langs rijdt op de Vlodropperweg:
Afbeelding

Ook zijn we een dag naar Duitsland gegaan, waarbij we naar Erkelenz en Mönchengladbach zijn gegaan.

Foto’s van Erkelenz:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto’s van Mönchengladbach:
Afbeelding

ik had zo'n vermoeden dat de rechterbus wellicht in Nederland gereden heeft. Alleen ik weet het niet zeker en misschien is he took niet zo. Iemand die dit weet toevallig? :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We waren ook een dag in Venlo. Naar Eindhoven reden door werkzaamheden geen treinen, dus werden er touringcarbussen ingezet:
Afbeelding

Afbeelding

Ook het reguliere busvervoer ging gewoon door, hieronder te zien met Veolia Transport en NIAG uit Duitsland:
Afbeelding

Afbeelding

Door tegenverkeer kon deze Breng-bus niet later op de foto:
Afbeelding

Ik ben ook nog even bij de treinen wezen kijken. De stoptrein Roermond – Nijmegen reed tussen Venlo en Nijmegen met dubbele stellen, naar Roermond met een enkel stel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot mijn verbazing stond er toen ik terug kwam bij het busstation een Breng-Ambassador geparkeerd en die zijn vrij zeldzaam:
Afbeelding

Hierna naar België. Op de zaterdag hadden wij onderweg veel regen, maar in Oostende was het droog en zonnig. In de avond maakte ik twee foto’s van de trams die hier langs de kust rijden:
Afbeelding

Afbeelding

Op maandag waren we bij de Atlantik Wall, waar je een wandelng kunt maken door diverse schuilkelders van tijdens de Eerste en Tweede Wereldoorlog. Vanaf enkele punten op deze looproute kun je ook leuke foto’s maken van de trams:
Afbeelding

Afbeelding

De volgende dag waren we in De Panne. Helaas reed de trein net weg toen we aankwamen en kwam juist de volgende toen we net weer wegreden, dus jullie moeten het zonder treinen doen. Trams reden er wel, net als deze vrij aparte Irisbus van de Franse vervoerder DK’Bus Marime:
Afbeelding

In het dorp De Panne zelf maakte ik ook nog een foto:
Afbeelding

Op de (ik dacht) woensdagavond waren we in Oostende zelf. Bij het station heb ik nog wat foto’s gemaakt van de bussen en een sleeptram:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donderdag gingen we weer naar huis, twee dagen eerder dan gepland, maar ondanks de mooie foto’s hadden we veel regen, dus onze kustvakantie is letterlijk in het water gevallen. :(

Hopelijk vonden jullie het alsnog een leuk verslag. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburg, Duitsland en Belgische Kust (37 foto's)

Bericht door ArrivaBas »

Nog een hele hoop mooie platen! :D

En ik wist niet dat Rurtalbahn ook naar Mönchengladbach reed... :N
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Limburg, Duitsland en Belgische Kust (37 foto's)

Bericht door isadora »

Met name de foto's aan de Belgische kust bekoorden me het meest, dankjewel. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburg, Duitsland en Belgische Kust (37 foto's)

Bericht door regenmaker »

Ik zie Mönchengladbach Hbf. Doet me goed dat anderen daar ook zijn geweest, mooie stad. Verder mooie plaatjes. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburg, Duitsland en Belgische Kust (37 foto's)

Bericht door Meltrain »

De Kusttram. :D *O*
En opnieuw ben ik het eens met isadora. :wink:
En de 6102 is dus geel tegenwoordig. :') Dat is een unieke tram: het is de enige van dat type die een hogevloersmiddenbak heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Limburg, Duitsland en Belgische Kust (37 foto's)

Bericht door Globetrotter »

Leuke foto's! Zijn die Breng- Ambassadors overgekomen vanuit een andere concessie?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburg, Duitsland en Belgische Kust (37 foto's)

Bericht door Daniel »

Leuk verslagje. Dat grijs nam je vooral erg letterlijk met die eerste foto, de bus werkte er ook niet echt mee natuurlijk :P De rest valt nog reuze mee qua grijsheid.
Vooral die kusttrams langs de vrij ruige zee zijn fraaie plaatjes en ook die GTWtjes in Venlo in combinatie met die berg sporen, wissels en portalen ernaast maakt dat best een geinig plaatje :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburg, Duitsland en Belgische Kust (37 foto's)

Bericht door Michael »

De Citea's in Limburg gaan nu steeds zeldzamer worden. Ze worden langzaamaan omgewisseld voor ex Brabantse Ambassador's zodat de Citea's klaargemaakt kunnen worden om in de Hoeksche Waard te gaan rijden vanaf December.

Leuke foto's verder :pos:
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburg, Duitsland en Belgische Kust (37 foto's)

Bericht door Mr-W »

regenmaker schreef:Ik zie Mönchengladbach Hbf. Doet me goed dat anderen daar ook zijn geweest, mooie stad. Verder mooie plaatjes. :wink:
Zelf alleen overgestapt, is de binnenstad dan mooi? De stationsomgeving sprak me niet echt aan.

@Milco fraaie plaatjes :pos: Ook bijzonder dat je een Breng Amba en lijn 929 op de foto hebt kunnen zetten in Venlo. *bus*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten