Daniel on tour #100: Diesels zonder draad (8 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #100: Diesels zonder draad (8 foto's)

Bericht door Daniel »

Gezien volgende maand de eerste werkzaamheden beginnen om het traject Zwolle - Wierden van bovenleiding te voorzien vond ik het op de mooie zonnige septemberdag die het vandaag tijd was toch wel hoog tijd om dat traject nog een keertje op te zoeken. Zodoende ging het na even rustig wakker worden aan het eind van de ochtend met de IC van 11.07 uur richting Zwolle. Onderweg moest rondom Ermelo nog even rustig gereden worden wat het even spannend maakte of het goed zou gaan met de knoop in Zwolle maar dat viel gelukkig mee: ik had nog voldoende tijd om van perron te wisselen. Uiteindelijk bleek, vast mede gezien alle omreisadviezen, de 7935 zelfs nog de vertraagde IC vanaf de Hanzelijn af te wachten.

Al dieselend ging het met die trein richting Raalte waar ik de dieselaandrijving voor beenspieraandrijving verruilde. Ik had logischerwijs nog een half uur voordat de eerstvolgende trein in dezelfde richting zou passeren dus was er nog wel tijd om even langs de route van bus 165 te kijken...
Afbeelding
Syntus 4136 - Raalte, Westdorplaan

Het was daarna toch nog even doorfietsen, maargoed, mooi op tijd was ik bij de onbewaakte overweg in de Sportlaan in Raalte. Aldaar passeerde, ook weer vanwege de omreisroute wegens de werkzaamheden bij Deventer, al snel de 7937 die met een trio DM'90 op weg was naar Enschede...
Afbeelding
NSR 3440+3436+3444 (Sprinter 7937 Zwolle - Enschede) te Raalte

Via een binnendoorroute ging het vervolgens in de richting van Heino. Was wel te merken dat ik op het platteland was, zo kwam ik op een zeker moment op een fietspad terecht dat bestond uit twee sporen waar geen gras groeide tussen een bomenrij in. De overweg die ik eigenlijk uitgezocht had bleek zich in een grondig afgesloten "rustgebied" compleet met verboden toegang-bordjes te bevinden dus ging het gauw een overweg terug. Nog op het grondgebied van Raalte passeerde hier de 7939 die toch wel wat krapper dan z'n voorganger eruit zag met een los stelletje...
Afbeelding
NSR 3431 (Sprinter 7939 Zwolle - Enschede) te Raalte

In Heino zelf kwam ik op nog wel wat onbegaanbaarder paden terecht waardoor het niet zo opschoot. Dat werd dan maar even een kleine pauze tussendoor in afwachting van de 7943 op weg naar Enschede net ten noorden van station Heino...
Afbeelding
NSR 3437+3447 (Sprinter 7943 Zwolle - Enschede) te Heino

Heino is één van de stations waar gekruist wordt, dus niet veel later volgde de tegentrein op weg naar Zwolle...
Afbeelding
NSR 3435+3449 (Sprinter 7948 Enschede - Zwolle) te Heino

Voor de terugweg richting Raalte koos ik toch maar voor een route die wat begaanbaarder was, dus ging het via het dorpje Heino zelf. Aldaar komt ook lijn 166 die toevallig net langs zou komen op het moment dat ik het dorp door kwam. Kwam het dus toch nog mooi uit dat ik een treintje later dan eerst gedacht op de foto had...
Afbeelding
Syntus 4006 - Heino, Canadastraat

De volgende foto zou ik pas weer in Raalte maken, want wilde toch ook nog even langs het spoor in de richting Nijverdal een kijkje nemen. Met een losse DM'90 had het precies gepast voor de foto, maarja, de 7949 bestond uit 3x DM'90. De trein passeert hier op de brug over het Overijssels Kanaal in Raalte...
Afbeelding
NSR 3428+3446+3438 (Sprinter 7949 Zwolle - Enschede) te Raalte

Als afsluiter dan nog een plaatje van een trein de andere kant op: de 7956 op weg naar Zwolle trof ik bij het dorpje Mariënheem gelegen tussen Raalte en Nijverdal...
Afbeelding
NSR 3448+3445 (Sprinter 7956 Enschede - Zwolle) te Mariënheem

Met de daaropvolgende trein keerde ik vervolgens weer terug naar Zwolle om daarvandaan weer de IC terug naar Amersfoort te pakken, 40 minuutjes die op een of andere manier zo voorbij leken te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Daniel on tour #100: Diesels zonder draad (8 foto's)

Bericht door AppleMoose »

Mooie foto reportage. Ik vind alleen wel dat de voorkant van de treinen te prominent in beeld staan. Iets meer van de zijkant van de treinen op de foto's zouden de foto's mijn inziens fraaier worden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Daniel on tour #100: Diesels zonder draad (8 foto's)

Bericht door Suus »

Foto vier is bij far de mooiste foto.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #100: Diesels zonder draad (8 foto's)

Bericht door Milco »

Leuke foto's. :)
De foto van lijn 166 zag ik eerder deze avond al voorbijkomen op de wiki. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Daniel on tour #100: Diesels zonder draad (8 foto's)

Bericht door isadora »

Mooi Daniel. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #100: Diesels zonder draad (8 foto's)

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #100: Diesels zonder draad (8 foto's)

Bericht door Daniel »

Ronaldussen schreef:Ik vind alleen wel dat de voorkant van de treinen te prominent in beeld staan. Iets meer van de zijkant van de treinen op de foto's zouden de foto's mijn inziens fraaier worden.
Dat was met de beschikbare plekken langs het spoor alleen niet echt te doen: er staat nogal wat struikgewas langs het spoor wat in de weg stond voor een foto meer van de zijkant. Waar dat er niet stond heb ik de foto al wat meer van de zijkant gemaakt, zoals je op de tweede foto ziet.
Foto 1 was overigens ook een lastig geval gezien ik niet zo iemand ben die met een ladder rondloopt: die moest ik dus wel zo maken om hoog genoeg te staan om over het hek heen te fotograferen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Daniel on tour #100: Diesels zonder draad (8 foto's)

Bericht door AppleMoose »

Het is en blijft altijd behelpen inderdaad, al doe ik zelf al jaren niet meer aan treinenfotografie, alleen op vakantie wil ik nog wel wat plaatjes schieten als ik een station tegenkom.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten