Hallo, bonjour of Guten Tag? Welkom in de Euregio Maas/Rijn!
Geplaatst: zo 03 apr 2016, 18:27
Hallo Leute! Aangezien het al behoorlijk lang geleden was dat er iets werd gedaan leek Goede Vrijdag een uitgelezen kans om iets te doen nu we allebei tijd hadden, bovendien, alles rijdt volgens de weekdienstregeling terwijl het Euregio Ticket voor weekendtarief wordt verkocht. Beter kan niet :D
Maarja, 's ochtends begon het allemaal al handig. De avond ervoor had ik een feest, vandaar dat er pas om 09:00 vertrokken kon worden ipv 07:00, wat Mr-W graag wilde. Als creative oplossing is hij met de 552 naar Station Helmond geweest om daar in te stappen. Ondertussen in Brandevoort 'wilde mijn fiets niet starten' en wordt ik op de benenwagen aangewezen. De trein naar Eindhoven wordt nog net gehaald. En met groot geluk, het was Mat 64, de 464+447. Helaas bleek dit voor mij de allerlaatste keer in dit materieel te zijn. Ga ze toch wel missen I guess.
Na aankomst in Eindhoven staan de stellen te wachten totdat ze opnieuw de regen inmochten richting Nijmegen. Voor ons werd het bus 172 naar Valkenswaard Markt.
Aangekomen in Valkenswaard ging het meer met de oude vertrouwde buurtbus ons buurland in. Na wat inkopen bij de Spar in Achel werd het tijd voor de monsterrit, gezellig anderhalf uur in een overvolle Scania naar Hasselt. Niet bepaald een aanradar, maar toch, weinig andere opties..
Hier staat de bus na aankomst in Hasselt om terug te gaan naar Achel. Het is inmiddels weer middag :D
Nu NS zich meer op kerntaken gaat richten en stationshoreca gaat wegdoen is dit ook in België te merken. C'est du Pain(de Belgische Broodzaak), sluit voor een korte periode en bood daarom alle broodjes aan voor een goede prijs. Ik met een broodje en Mr-W met een frietje ging het richting de trein. De IC trein in de richting van Liers.
Tijdens het wachten kwam er nog wat langs, weer eentje om de verzameling toe te voegen. Misschien spreekt het mijn gebruikersnaam tegen, maar ik verzamel TRAXXEN en 189'ers
Groetjes uit Bilzen!
Gelukkig zijn op deze verbinding nog verrassend veel niet-gemoderniseerde AM'80 stellen in dienst, lang leve die tweede klas!
Na aankomst in Liers zag ik iets staan wat ik nog nooit op de foto heb gekregen, maar eindelijk kan deze ook van het lijstje af, een Mercedes-Benz O405 van de TEC *bus*
Tijdens het wachten op de volgende trein kwam deze combinatie als leeg materieel van het opstelterrein af om richting het zuiden te vertrekken, misschien als P-trein.
En waarschijnlijk hebben de meesten het al in de gaten, welke trein begint er in Liers en is een mooie afwisseling verder Wallonië in? Juist, IC 114 naar Luxembourg! Hint hint, binnenkort doe ik(Plan-V444) nog iets wat met deze trein te maken heeft.
Even bij de bocht van Herstal nog de trein vereeuwigd :Y
En even na de tunnel kwam uit de luidsprekers: 'Le prochain arrêt, Liège-Guillemins!'
En na een kleine 10 minuten was het weer tijd voor vertrek, tot over drie weekjes weer! :D
In Liège hadden we niet zoveel zin even naar de stad te lopen, dus werd het maar even bij de bussen voor het station gehouden
Chauffeurs schijnen het nog al leuk te vinden om met hun gelede wagens even flink door de bocht heen te scheuren, alleen dan moet er wel even opgelet worden of er niemand het zebrapad gebruikt.
Deze stond ook nog op mijn lijstje, met het klassiekertje naar Verviers, je ervaart de route dan toch anders als in I11 in de IC Oostende-Eupen
Na aankomst werd het treintje nog even op de foto gezet alvorens verder te gaan richting Welkenraedt, samen met het imposante station staat het treintje te wachten op het kopspoor totdat het terug mag als L-trein in de richting van Herstal.
Van Verviers naar Welkenraedt mochten we het doen met de IC200 uit Courtrai, ook leuk voor de verandering. Aangekomen was er nog even tijd op de locomotief op de foto te zetten, en kijk nu, het spoor gaat weer 'werven'!
Deze trein werd genomen omdat 40 minuten in Verviers wachten niet zo leuk was. Daarom werd het opgesplist in twee delen, das toch wat beter. Uiteindelijk kwam de trein uit Oostende die ons verder naar Eupen bracht.
Verassend genoeg bleek de I11 combinatie ook nog over een I6 rijtuig te beschikken, dus weer een mooi extraatje voor de verzameling!
Vanaf Eupen Bushof ging het met lijn 14 richting Aachen, we kregen een gelede Citaro mee *bus* Het busstation van Eupen is nog vrij druk -in ieder geval druk genoeg voor wat aparte plaatjes- en er is zat te zien.
Kijk nou, weer een O405! :o
Na aankomst in Aachen werd er, zoals altijd, een bezoekje gebracht aan de Rathausplatz en de Starbucks, waar voor de Duitse tarieven weer een bekertje warme chocomel werd meegenomen. Langzaam terug naar het station, wat rondkijken, en toen even snel naar Rothe Erde, de brug over.
Aangekomen kwam er een overbrengingsrit aan(waarschijnlijk uit Köln/Koblenz/Düren), ik was nog net optijd, alleen het had wat beter gekund, maarja het blijkt wel een BR111.. En dat zijn mooie machines :pos:
Op het Hauptbahnhof werd deze loc(185-635) ook weer aan de verzameling toegevoegd :D
Omdat er geen treinen reden besloten wij met lijn 44 naar Heerlen terug te gaan. Het werd een VDL van Veolia. Had mij dan maar het Schienenersatzverkehr gegeven naar Herzogenrath, alleen moest je daar ook nog overstappen op een bus naar Heerlen en de tijd was een beetje op. Maar als ik had geweten dat deze het treinvervangend vervoer zou rijden.....
Lang leve deze O405G *bus*
En toen moest ik weer afscheid nemen van Duitsland, en werd het donker. Het ging via Sittard en Weert weer terug naar Eindhoven waar we meteen lijn 24 inkonden naar huis, om 22:30 was ikzelf weer thuis en na zo'n dag is het zien van je kussen al genoeg... Gute Nacht!
Maarja, 's ochtends begon het allemaal al handig. De avond ervoor had ik een feest, vandaar dat er pas om 09:00 vertrokken kon worden ipv 07:00, wat Mr-W graag wilde. Als creative oplossing is hij met de 552 naar Station Helmond geweest om daar in te stappen. Ondertussen in Brandevoort 'wilde mijn fiets niet starten' en wordt ik op de benenwagen aangewezen. De trein naar Eindhoven wordt nog net gehaald. En met groot geluk, het was Mat 64, de 464+447. Helaas bleek dit voor mij de allerlaatste keer in dit materieel te zijn. Ga ze toch wel missen I guess.
Na aankomst in Eindhoven staan de stellen te wachten totdat ze opnieuw de regen inmochten richting Nijmegen. Voor ons werd het bus 172 naar Valkenswaard Markt.
Aangekomen in Valkenswaard ging het meer met de oude vertrouwde buurtbus ons buurland in. Na wat inkopen bij de Spar in Achel werd het tijd voor de monsterrit, gezellig anderhalf uur in een overvolle Scania naar Hasselt. Niet bepaald een aanradar, maar toch, weinig andere opties..
Hier staat de bus na aankomst in Hasselt om terug te gaan naar Achel. Het is inmiddels weer middag :D
Nu NS zich meer op kerntaken gaat richten en stationshoreca gaat wegdoen is dit ook in België te merken. C'est du Pain(de Belgische Broodzaak), sluit voor een korte periode en bood daarom alle broodjes aan voor een goede prijs. Ik met een broodje en Mr-W met een frietje ging het richting de trein. De IC trein in de richting van Liers.
Tijdens het wachten kwam er nog wat langs, weer eentje om de verzameling toe te voegen. Misschien spreekt het mijn gebruikersnaam tegen, maar ik verzamel TRAXXEN en 189'ers
Groetjes uit Bilzen!
Gelukkig zijn op deze verbinding nog verrassend veel niet-gemoderniseerde AM'80 stellen in dienst, lang leve die tweede klas!
Na aankomst in Liers zag ik iets staan wat ik nog nooit op de foto heb gekregen, maar eindelijk kan deze ook van het lijstje af, een Mercedes-Benz O405 van de TEC *bus*
Tijdens het wachten op de volgende trein kwam deze combinatie als leeg materieel van het opstelterrein af om richting het zuiden te vertrekken, misschien als P-trein.
En waarschijnlijk hebben de meesten het al in de gaten, welke trein begint er in Liers en is een mooie afwisseling verder Wallonië in? Juist, IC 114 naar Luxembourg! Hint hint, binnenkort doe ik(Plan-V444) nog iets wat met deze trein te maken heeft.
Even bij de bocht van Herstal nog de trein vereeuwigd :Y
En even na de tunnel kwam uit de luidsprekers: 'Le prochain arrêt, Liège-Guillemins!'
En na een kleine 10 minuten was het weer tijd voor vertrek, tot over drie weekjes weer! :D
In Liège hadden we niet zoveel zin even naar de stad te lopen, dus werd het maar even bij de bussen voor het station gehouden
Chauffeurs schijnen het nog al leuk te vinden om met hun gelede wagens even flink door de bocht heen te scheuren, alleen dan moet er wel even opgelet worden of er niemand het zebrapad gebruikt.
Deze stond ook nog op mijn lijstje, met het klassiekertje naar Verviers, je ervaart de route dan toch anders als in I11 in de IC Oostende-Eupen
Na aankomst werd het treintje nog even op de foto gezet alvorens verder te gaan richting Welkenraedt, samen met het imposante station staat het treintje te wachten op het kopspoor totdat het terug mag als L-trein in de richting van Herstal.
Van Verviers naar Welkenraedt mochten we het doen met de IC200 uit Courtrai, ook leuk voor de verandering. Aangekomen was er nog even tijd op de locomotief op de foto te zetten, en kijk nu, het spoor gaat weer 'werven'!
Deze trein werd genomen omdat 40 minuten in Verviers wachten niet zo leuk was. Daarom werd het opgesplist in twee delen, das toch wat beter. Uiteindelijk kwam de trein uit Oostende die ons verder naar Eupen bracht.
Verassend genoeg bleek de I11 combinatie ook nog over een I6 rijtuig te beschikken, dus weer een mooi extraatje voor de verzameling!
Vanaf Eupen Bushof ging het met lijn 14 richting Aachen, we kregen een gelede Citaro mee *bus* Het busstation van Eupen is nog vrij druk -in ieder geval druk genoeg voor wat aparte plaatjes- en er is zat te zien.
Kijk nou, weer een O405! :o
Na aankomst in Aachen werd er, zoals altijd, een bezoekje gebracht aan de Rathausplatz en de Starbucks, waar voor de Duitse tarieven weer een bekertje warme chocomel werd meegenomen. Langzaam terug naar het station, wat rondkijken, en toen even snel naar Rothe Erde, de brug over.
Aangekomen kwam er een overbrengingsrit aan(waarschijnlijk uit Köln/Koblenz/Düren), ik was nog net optijd, alleen het had wat beter gekund, maarja het blijkt wel een BR111.. En dat zijn mooie machines :pos:
Op het Hauptbahnhof werd deze loc(185-635) ook weer aan de verzameling toegevoegd :D
Omdat er geen treinen reden besloten wij met lijn 44 naar Heerlen terug te gaan. Het werd een VDL van Veolia. Had mij dan maar het Schienenersatzverkehr gegeven naar Herzogenrath, alleen moest je daar ook nog overstappen op een bus naar Heerlen en de tijd was een beetje op. Maar als ik had geweten dat deze het treinvervangend vervoer zou rijden.....
Lang leve deze O405G *bus*
En toen moest ik weer afscheid nemen van Duitsland, en werd het donker. Het ging via Sittard en Weert weer terug naar Eindhoven waar we meteen lijn 24 inkonden naar huis, om 22:30 was ikzelf weer thuis en na zo'n dag is het zien van je kussen al genoeg... Gute Nacht!