Antwerpen, Gent-Sint-Pieters en Oostende (42 foto's)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Antwerpen, Gent-Sint-Pieters en Oostende (42 foto's)
Op zaterdag 7 mei ben ik weer op pad geweest. Aangezien ik nog een Hema-dagretour had, ben ik naar Oostende afgereisd. Afgelopen zomer was ik hier al een week met vakantie; een verslag hiervan zwerft nog ergens rond op dit forum. :)
Iets na zeven uur ging ik de deur uit en met de stadsbus naar station Almere Centrum. Aldaar moest ik even wachten, maar even later kwam de NS-bus naar Weesp aan. Helaas konden er maar vijf mensen mee omdat de bus erg druk was, maar gelukkig was ik één van de vijf:
Veel mensen op Almere Centrum waren niet blij dat ze niet meekonden, maar gelukkig werden we op het Stadhuisplein tegemoet gereden door drie andere NS-bussen, waaronder zelfs een dubbeldekker en ik neem aan dat ze niet alle drie de andere kant op gingen, naar Almere Oostvaarders.
Onze chauffeur stopte bij Almere Muziekwijk alleen voor een enkele uitstapper; bij Almere Poort mochten zo’n vier mensen de bus in. Omdat de A6 afgesloten was, gingen we geheel parallel aan de snelweg naar Muiderberg en vervolgens via de brug bij de A1 naar Weesp. Aldaar waren we ruim op tijd voor de sprinter naar Schiphol Airport.
Om de tijd te doden totdat de volgende trein zou komen, liep ik even naar buiten. Bij de Aankomstpassage zette ik Connexxion 3968 op de foto:
Hierna ging ik weer naar het perron en wel naar spoor 4. Na even wachten kwam mijn volgende trein aan:
Via een leuke, maar wel langzame route, reisde ik uiteindelijk naar Antwerpen-Centraal. Tot Rotterdam was het erg rustig, maar in Rotterdam Centraal vertrokken we bijna zitvol en vanaf Roosendaal waren er zelfs staanplaatsen in de trein.
Onderweg, wel al in Antwerpen, zette ik vanuit de trein deze busremise op de foto:
Aangekomen in Antwerpen-Centraal klom ik vanaf het onderste naar het bovenste perronniveau. Aldaar kon ik deze treinen op de foto zetten. Onthoud even dat de rechter trein nummer 4196 had trouwens.
Hierna kwamen twee Deense Neuzen binnenrollen:
Hierna zette ik deze bus op de foto. Waarom je trouwens 4196 moest onthouden? Dat is ook het wagenparknummer van deze bus.
Hierna stapte ik in de trein op een foto eerder, waarmee ik naar Gent-Sint-Pieters reisde. Aldaar liep ik direct naar het busstation en daar stond deze MAN Lion’s City van Hoorebeke & Zoon:
Op het nabijgelegen Koningin Maria Hendrikplein kwam even later een Nederlands product voorbij:
Even later reed er een Jonckheer Transit voorbij, met reclame over De Lijn:
Niet veel later volgde het bustype dat hier in Almere ook rijdt; de Van Hool AG300 :
Nadat ik al enkele Hermelijn-trams gezien had, kwam er een vrij nieuwe Flexity 2 langs. De lengte: 43 meter :
Bij het station stond wel ‘gewoon’ een Hermelijn:
Hierna kwam er een PCC langs De wissels bij dit station werden telkens omgezet door de bestuurder:
Hierna moest ik weer naar het perron, want mijn volgende trein zou er even later aankomen. Echter, hij bleek zo’n negentien minuten vertraging te hebben. Intussen kon ik wel deze trein (welk type?) op de foto krijgen:
Op spoor 2 stonden even later deze twee Deense Neuzen:
Met uiteindelijk zo’n zeventien minuten vertraging kwam mijn volgende trein; een dubbeldekker met aan beide kanten een locomotief:
Met deze trein ging ik naar Oostende, alwaar we met zo’n kleine twaalf minuten vertraging arriveerden.
In Oostende kon ik op de Leopold III-laan deze Kusttram op de foto zetten:
Aan de overzijde van dit water ligt de Vindictivelaan, daar konden deze twee bussen op de foto:
Op de Natiënkaai, voor het station, kwam deze VDL Citea Hybrid voorbij:
Bij de halte Stadhuis, aan de andere kant van de Vindictivelaan, kwam deze buiten dienst-tram voorbij gereden:
Terug nabij het station kwam deze vrij oude Van Hool langs, op weg naar de ‘stelplaats’:
Bij de tramhaltes bij station Oostende kon ik deze twee BN-trams op de foto zetten:
Even later kwam er een tram achteruit langs, op weg naar de verderop gelegen stelplaats. Best geinig om een bestuurder achterin te zien zitten, nooit geweten dat dit mogelijk zou zijn trouwens :D :
Hier een tram op de stelplaats en een bus ernaast:
Hierna liep ik weer terug naar Vindictivelaan, waarvan ik al eerder een foto had geplaatst. Deze keer kwamen er een nieuwe en een oude Van Hool voorbij:
Bij het perron stond inmiddels deze dubbeldekker:
Ik had echter nog even de tijd voordat ik weer zou vertrekken, dus ging ik even terug naar de tramhaltes. Aldaar kwam er een Hermelijn langs en dat was meteen de enige die ik hier zag:
Overigens eindigde deze tram bij station Oostende en ook de volgende tram, die 'gewoon' met een BN reed, werd leeggehaald, wat veel reizigers overduidelijk niet leuk vonden. Pas de derde tram reed weer door naar Knokke:
Hierna ging ik met de trein terug naar Antwerpen. Met drie treinstellen MS08 reden we vrij vlot, maar wel met enkele vrij lange stops, naar Antwerpen-Berchem.
Nadat ik daar in de buurt wat had gegeten, liep ik naar het gecombineerde bus- en tramstation. Aldaar werd het vrij bewolkt, dus vandaar dat de foto’s donker zijn. ;)
Vanuit de Guldenvliesstraat kwam deze Citaro aangereden:
Verderop in de Guldenvliesstraat zette ik deze Hermelijn op de foto:
Even later kwam deze ‘losse’ PCC langs:
Bij het bus- en tramstation vertrok even later deze Hermelijn:
Ook kwam er een vrij nieuwe Van Hool Hybrid langs:
In de Guldenvliesstraat zette ik deze twee PCC’s op de plaat :
Hierna liep ik weer naar het treinstation. Daar had ik nog even de tijd, dus kon ik nog een MS08 op de foto zetten, die onderweg was naar Antwerpen-Centraal:
Een niet allerdaagse foto, maar wel leuk, vond ik deze plaat van een Citaro vanaf het perron:
Hierna zette ik deze MS08 op de foto, als intercity naar Charleroi-Sud.
Hierna volgde een trein die wat meer bij de staat van de perrons en de overkappingen past; twee Varkensneuzen kwamen voorbij:
Nadat er nog een andere trein langsreed (een Break toch?)...:
...kwam de Benelux naar Brussel langs, met I6/I10-rijtuigen:
Niet lang hierna volgde de Benelux naar Nederland:
Hiermee reisde ik naar Rotterdam Centraal, vanaf daar met de IC direct naar Schiphol Airport, de ruime rijtijd-sprinter ([serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie]) naar Weesp en de stopbus naar Almere Centrum. Na een leuke dag reizen was ik tegen kwart over elf weer thuis. :D
Sorry voor de wat donkere foto’s bij Berchem, maar ik kon de bewolking helaas niet wegblazen. Het waren wellicht wat veel foto’s, maar zo is er voor ieder wat wils te zien. :)
Meer foto's staan op mijn website. Verder heb ik op deze dag elf filmpjes gemaakt, deze staan inmiddels op mijn Youtubekanaal. De links naar mijn website en Youtube vind je in mijn onderschrift. :)
Iedereen bedankt voor het kijken! *O*
Iets na zeven uur ging ik de deur uit en met de stadsbus naar station Almere Centrum. Aldaar moest ik even wachten, maar even later kwam de NS-bus naar Weesp aan. Helaas konden er maar vijf mensen mee omdat de bus erg druk was, maar gelukkig was ik één van de vijf:
Veel mensen op Almere Centrum waren niet blij dat ze niet meekonden, maar gelukkig werden we op het Stadhuisplein tegemoet gereden door drie andere NS-bussen, waaronder zelfs een dubbeldekker en ik neem aan dat ze niet alle drie de andere kant op gingen, naar Almere Oostvaarders.
Onze chauffeur stopte bij Almere Muziekwijk alleen voor een enkele uitstapper; bij Almere Poort mochten zo’n vier mensen de bus in. Omdat de A6 afgesloten was, gingen we geheel parallel aan de snelweg naar Muiderberg en vervolgens via de brug bij de A1 naar Weesp. Aldaar waren we ruim op tijd voor de sprinter naar Schiphol Airport.
Om de tijd te doden totdat de volgende trein zou komen, liep ik even naar buiten. Bij de Aankomstpassage zette ik Connexxion 3968 op de foto:
Hierna ging ik weer naar het perron en wel naar spoor 4. Na even wachten kwam mijn volgende trein aan:
Via een leuke, maar wel langzame route, reisde ik uiteindelijk naar Antwerpen-Centraal. Tot Rotterdam was het erg rustig, maar in Rotterdam Centraal vertrokken we bijna zitvol en vanaf Roosendaal waren er zelfs staanplaatsen in de trein.
Onderweg, wel al in Antwerpen, zette ik vanuit de trein deze busremise op de foto:
Aangekomen in Antwerpen-Centraal klom ik vanaf het onderste naar het bovenste perronniveau. Aldaar kon ik deze treinen op de foto zetten. Onthoud even dat de rechter trein nummer 4196 had trouwens.
Hierna kwamen twee Deense Neuzen binnenrollen:
Hierna zette ik deze bus op de foto. Waarom je trouwens 4196 moest onthouden? Dat is ook het wagenparknummer van deze bus.
Hierna stapte ik in de trein op een foto eerder, waarmee ik naar Gent-Sint-Pieters reisde. Aldaar liep ik direct naar het busstation en daar stond deze MAN Lion’s City van Hoorebeke & Zoon:
Op het nabijgelegen Koningin Maria Hendrikplein kwam even later een Nederlands product voorbij:
Even later reed er een Jonckheer Transit voorbij, met reclame over De Lijn:
Niet veel later volgde het bustype dat hier in Almere ook rijdt; de Van Hool AG300 :
Nadat ik al enkele Hermelijn-trams gezien had, kwam er een vrij nieuwe Flexity 2 langs. De lengte: 43 meter :
Bij het station stond wel ‘gewoon’ een Hermelijn:
Hierna kwam er een PCC langs De wissels bij dit station werden telkens omgezet door de bestuurder:
Hierna moest ik weer naar het perron, want mijn volgende trein zou er even later aankomen. Echter, hij bleek zo’n negentien minuten vertraging te hebben. Intussen kon ik wel deze trein (welk type?) op de foto krijgen:
Op spoor 2 stonden even later deze twee Deense Neuzen:
Met uiteindelijk zo’n zeventien minuten vertraging kwam mijn volgende trein; een dubbeldekker met aan beide kanten een locomotief:
Met deze trein ging ik naar Oostende, alwaar we met zo’n kleine twaalf minuten vertraging arriveerden.
In Oostende kon ik op de Leopold III-laan deze Kusttram op de foto zetten:
Aan de overzijde van dit water ligt de Vindictivelaan, daar konden deze twee bussen op de foto:
Op de Natiënkaai, voor het station, kwam deze VDL Citea Hybrid voorbij:
Bij de halte Stadhuis, aan de andere kant van de Vindictivelaan, kwam deze buiten dienst-tram voorbij gereden:
Terug nabij het station kwam deze vrij oude Van Hool langs, op weg naar de ‘stelplaats’:
Bij de tramhaltes bij station Oostende kon ik deze twee BN-trams op de foto zetten:
Even later kwam er een tram achteruit langs, op weg naar de verderop gelegen stelplaats. Best geinig om een bestuurder achterin te zien zitten, nooit geweten dat dit mogelijk zou zijn trouwens :D :
Hier een tram op de stelplaats en een bus ernaast:
Hierna liep ik weer terug naar Vindictivelaan, waarvan ik al eerder een foto had geplaatst. Deze keer kwamen er een nieuwe en een oude Van Hool voorbij:
Bij het perron stond inmiddels deze dubbeldekker:
Ik had echter nog even de tijd voordat ik weer zou vertrekken, dus ging ik even terug naar de tramhaltes. Aldaar kwam er een Hermelijn langs en dat was meteen de enige die ik hier zag:
Overigens eindigde deze tram bij station Oostende en ook de volgende tram, die 'gewoon' met een BN reed, werd leeggehaald, wat veel reizigers overduidelijk niet leuk vonden. Pas de derde tram reed weer door naar Knokke:
Hierna ging ik met de trein terug naar Antwerpen. Met drie treinstellen MS08 reden we vrij vlot, maar wel met enkele vrij lange stops, naar Antwerpen-Berchem.
Nadat ik daar in de buurt wat had gegeten, liep ik naar het gecombineerde bus- en tramstation. Aldaar werd het vrij bewolkt, dus vandaar dat de foto’s donker zijn. ;)
Vanuit de Guldenvliesstraat kwam deze Citaro aangereden:
Verderop in de Guldenvliesstraat zette ik deze Hermelijn op de foto:
Even later kwam deze ‘losse’ PCC langs:
Bij het bus- en tramstation vertrok even later deze Hermelijn:
Ook kwam er een vrij nieuwe Van Hool Hybrid langs:
In de Guldenvliesstraat zette ik deze twee PCC’s op de plaat :
Hierna liep ik weer naar het treinstation. Daar had ik nog even de tijd, dus kon ik nog een MS08 op de foto zetten, die onderweg was naar Antwerpen-Centraal:
Een niet allerdaagse foto, maar wel leuk, vond ik deze plaat van een Citaro vanaf het perron:
Hierna zette ik deze MS08 op de foto, als intercity naar Charleroi-Sud.
Hierna volgde een trein die wat meer bij de staat van de perrons en de overkappingen past; twee Varkensneuzen kwamen voorbij:
Nadat er nog een andere trein langsreed (een Break toch?)...:
...kwam de Benelux naar Brussel langs, met I6/I10-rijtuigen:
Niet lang hierna volgde de Benelux naar Nederland:
Hiermee reisde ik naar Rotterdam Centraal, vanaf daar met de IC direct naar Schiphol Airport, de ruime rijtijd-sprinter ([serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie]) naar Weesp en de stopbus naar Almere Centrum. Na een leuke dag reizen was ik tegen kwart over elf weer thuis. :D
Sorry voor de wat donkere foto’s bij Berchem, maar ik kon de bewolking helaas niet wegblazen. Het waren wellicht wat veel foto’s, maar zo is er voor ieder wat wils te zien. :)
Meer foto's staan op mijn website. Verder heb ik op deze dag elf filmpjes gemaakt, deze staan inmiddels op mijn Youtubekanaal. De links naar mijn website en Youtube vind je in mijn onderschrift. :)
Iedereen bedankt voor het kijken! *O*
Laatst gewijzigd door Milco op wo 18 mei 2016, 22:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Antwerpen, Gent-Sint-Pieters en Oostende (43 foto\s)
Volgensmij rijden de Hermelijnen op de kusttram alleen in de zomermaanden op een verdichtingstraject en komen ze hiervoor speciaal over uit Gent en Antwerpen.
Die lange tram in Gent ziet er wel indrukwekkend uit, rijden die ook in Antwerpen?
Die lange tram in Gent ziet er wel indrukwekkend uit, rijden die ook in Antwerpen?
Re: Antwerpen, Gent-Sint-Pieters en Oostende (43 foto\s)
Leuke foto's! Al vraag ik mij wel af wat daar links op de foto gebeurt bij de Hermelijn aan de kust
Die treinen waarvan het nummer met 41 begint zijn van het type MW41. Ze worden ook wel Playmobils of Wasmachines genoemd.
@JWM: De Albatrossen zijn er ook al in Antwerpen, zo rond de 30 stuks nu. Daar gaan de laatste niet-gemoderniseerde PCC's deze weken (eindelijk!) uit dienst.
Die treinen waarvan het nummer met 41 begint zijn van het type MW41. Ze worden ook wel Playmobils of Wasmachines genoemd.
@JWM: De Albatrossen zijn er ook al in Antwerpen, zo rond de 30 stuks nu. Daar gaan de laatste niet-gemoderniseerde PCC's deze weken (eindelijk!) uit dienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Antwerpen, Gent-Sint-Pieters en Oostende (43 foto\s)
InderdaadBee schreef:Leuke foto's! Al vraag ik mij wel af wat daar links op de foto gebeurt bij de Hermelijn aan de kust
De niet gemoderniseerde PCC's... dat impliceert dat er nog wat blijft rondrijden van dat materieel wat echt beter in een museum zou passen.
Re: Antwerpen, Gent-Sint-Pieters en Oostende (43 foto\s)
Ja, de trams van de bouwjaren 1960 t/m 1962 moeten er voor de zomer uit zijn.
De trams uit de bouwjaren 1966 t/m 1975 zijn in de jaren '90 volledig uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, daarvan wordt naar de staat gekeken bij het uit dienst stellen, een deel zal op reserve gaan omdat in Antwerpen altijd eerst een verlenging wordt gebouwd en daarna pas wordt bedacht dat er ook materieel nodig is...
De trams uit de bouwjaren 1966 t/m 1975 zijn in de jaren '90 volledig uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, daarvan wordt naar de staat gekeken bij het uit dienst stellen, een deel zal op reserve gaan omdat in Antwerpen altijd eerst een verlenging wordt gebouwd en daarna pas wordt bedacht dat er ook materieel nodig is...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Antwerpen, Gent-Sint-Pieters en Oostende (43 foto\s)
Type is MW41.Milco schreef:Op
Hierna moest ik weer naar het perron, want mijn volgende trein zou er even later aankomen. Echter, hij bleek zo’n negentien minuten vertraging te hebben. Intussen kon ik wel deze trein (welk type?) op de foto krijgen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Antwerpen, Gent-Sint-Pieters en Oostende (43 foto\s)
Die mensen naast de tram liepen gewoon te klieren met elkaar, niks aan de hand verder.
Dylan: dat had Bee hierboven al uitgelegd. ;)
Dylan: dat had Bee hierboven al uitgelegd. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Antwerpen, Gent-Sint-Pieters en Oostende (43 foto\s)
Ik was mijn bericht nog aan het typen toen Bee antwoorden.Milco schreef:Die mensen naast de tram liepen gewoon te klieren met elkaar, niks aan de hand verder.
Dylan: dat had Bee hierboven al uitgelegd. ;)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Antwerpen, Gent-Sint-Pieters en Oostende (42 foto's)
Leuk verslag, met over het algemeen prima foto's. :pos:
Dat de foto's bij Berchem wat donkerder zijn is niet zo erg en zelfs wel leuk.
Helaas is wel een deel van de foto's bij Berchem nogal scheef, terwijl dat in de rest van het verslag niet zo is. Per ongeluk je camera een beetje scheef houden kan iedereen overkomen, maar het kan geen kwaad om de foto dan naderhand even recht te zetten. :)
Het tweede was mij ook niet bekend (meestal moet hij staan), maar een hulpstuurstand is wel noodzakelijk om in geval van calamiteiten, of bij het driehoeken, een stukje achteruit te rijden. Elke tram heeft minstens een hulpstuurstand aan de achterzijde.
Dat de foto's bij Berchem wat donkerder zijn is niet zo erg en zelfs wel leuk.
Helaas is wel een deel van de foto's bij Berchem nogal scheef, terwijl dat in de rest van het verslag niet zo is. Per ongeluk je camera een beetje scheef houden kan iedereen overkomen, maar het kan geen kwaad om de foto dan naderhand even recht te zetten. :)
Wat wist je niet: dat er een hulpstuurstand zou zijn of dat de bestuurder bij de hulpstuurstand kan zitten?Milco schreef:
Even later kwam er een tram achteruit langs, op weg naar de verderop gelegen stelplaats. Best geinig om een bestuurder achterin te zien zitten, nooit geweten dat dit mogelijk zou zijn trouwens :D :
Het tweede was mij ook niet bekend (meestal moet hij staan), maar een hulpstuurstand is wel noodzakelijk om in geval van calamiteiten, of bij het driehoeken, een stukje achteruit te rijden. Elke tram heeft minstens een hulpstuurstand aan de achterzijde.
Dat is de Guldenvliesstraat. ;)In de Cogels-Osylei zette ik deze twee PCC’s op de plaat :
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Antwerpen, Gent-Sint-Pieters en Oostende (42 foto's)
Ik had nog nooit een tram achteruit zien rijden eigenlijk. Wist dat het mogelijk was, maar niet dat het op deze manier ging. ;)
De foto's die scheef zijn: dat zie ik zelf eigenlijk niet tot bijna niet. Ik wil ze ook graag zo houden zoals ik ze gemaakt heb, gewoon 'puur natuur' zonder aanpassingen. :)
De straatnaam heb ik aangepast. :)
De foto's die scheef zijn: dat zie ik zelf eigenlijk niet tot bijna niet. Ik wil ze ook graag zo houden zoals ik ze gemaakt heb, gewoon 'puur natuur' zonder aanpassingen. :)
De straatnaam heb ik aangepast. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Antwerpen, Gent-Sint-Pieters en Oostende (42 foto's)
Dat is een MW41 (MW=motorwagen). De enige dieseltreinen die ze in België hebben voor passagiersvervoer. Rond Gent zijn er nog wel wat lokale lijnen die niet geëlektrificeerd zijn.Milco schreef:Hierna moest ik weer naar het perron, want mijn volgende trein zou er even later aankomen. Echter, hij bleek zo’n negentien minuten vertraging te hebben. Intussen kon ik wel deze trein (welk type?) op de foto krijgen:
Ze hebben een hele reeks bijnamen vanwege hun "kwaliteiten"
* De Wasmachines: bij stilstand in de stations zouden ze vrij stevig beginnen trillen
* De playmobils: ze zijn vanbinnen met vrij veel plastic afgewerkt.
* Verder vliegt er met enige regelmaat wel eens een in brand.
Leuke reportage trouwens *O*
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten