Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door DrechtBlub »

Deel 1: viewtopic.php?f=56&t=12693
Deel 3: viewtopic.php?f=56&t=12781

Hallo mensen, ben ik weer met een ov verslag. Deze keer ben ik op vakantie naar Engeland geweest en heb ik mijn reis (redelijk) goed gedocumenteerd.

(Van te voren notitie: Ik heb an alle mensen die prominent in de foto's staan gevraagd of het een probleem was dat ze in een reisverslag op deze site kwamen.)

Ik heb meerdere migraines gehad onderweg dus er zijn wat foto's bij van mindere kwaliteit. Ook zijn er foto's bij die gemaakt zijn met mijn moeders telefoon (Niet genoeg tijd om fototoestel te pakken). Deze zijn natuurlijk ook van mindere kwaliteit en resolutie.

Ik wilde al een paar jaar naar Engeland op vakantie maar het kwam er nooit van, door de kosten en andere situaties. Dit jaar mocht het dan toch gebeuren en ben ik naar Ipswich en Liverpool geweest om vrienden te ontmoeten en heb ik nog een paar daagjes gehad in het stervensdrukke London. Ik ben in London vanwege de migraines niet het centrum in geweest jammergenoeg maar ik heb toch nog wel een redelijke set leuke plaatjes ook daar. Eerst op weg naar station Dordrecht, waar nu, gelukkig nogsteeds the internationale IC naar brussel halteerd. (Die trouwens zeker 80-100 in stappers had op Dordt, relatief vol perron, ik hoop dat daar een goed alternatief voor komt richting Brussel).


In deel 2 van dit verslag heb ik de volgende route gereisd:
Van waar ik een online vriendin heb ontmoet, naar Liverpool, waar ik nog een online vriendin heb ontmoet (Ik hoop dat die 2 binnenkort ook eens de kans krijgen, we zijn al ruim een jaar met z'n drie-en een hecht vriendengroepje) en dan terug naar London richting mijn hotel daar. Plaatjes van het hotel daar komen bij het volgende en tevens laatste deel.
Afbeelding

Na lekker in het bubbelbad te hebben gelegen met de Life is Strange soundtrack aan op de achtergrond en goede nacht slaap, dat mag ook wel na 11 en een half uur reizen en een migraine die ongever 2 uur heeft geduurt. Hoedanook, door gaat het verhaal nu weer. Tijd om te ontbijten.

1. Eigenlijk is de B&B innocence rooms east niet echt een B&B, meer een combinatie tussen een B&B en een aparthotel met de (al den wel gezamenlijke) woonkamer en zijn keuken en ontbijt buffet, geen ontbijt gemaakt door de eigenaren of een kok, dat mag je zelf bij het buffet doen, iets wat ik leuk vind, anderen niet altijd.
Afbeelding

2. En hier dus mijn ontbijtje. Het enige wat ik tot het avondeten heb gegeten en daarmee dus ook waarschijnlijk de oorzaak van de migraine die ik later nog ga krijgen. Crumpets vind ik trouwens absoluut walgelijk blijkt nu dus.
Afbeelding

3. Na nog een half uurtje in het zonnetje te hebben gezeten (Omg, zon in Engeland? kan dat echt?) in deze tuin was het weer tijd om mijn spullen te pakken, Op dat moment 2 rugzakken, een boodschappentas, een reistas en een sporttas.
Afbeelding

4. En toen gingen we. Buiten ontdekten we om de hoek verrassend genoeg een fietsenwinkel. De enige die ik in heel Engeland heb gezien. Vanaf de stoep voor de fietsenwinkel kon ik deze foto maken van een bus die vanuit het depot aan kwam rijden om lijn X5 te gaan bedienen, waar wij mee aan zijn gekomen. Nog in de oude kleuren.
Afbeelding

5. En hier kwam onze bus, als verassing ook een dubbeldekker. Er rijden er maar 6 van in Ipswich rond dus dat was een gelukje.
Afbeelding

6. Onder een langzaam betrekkende lucht heb ik nog een fotootje van mijn eerste ritje boven in een dubbeldekker ooit gemaakt.
Afbeelding

7. Nadat ik een hug attack heb gekregen van eerder genoemde online vriendin, dat is toch wat, iemand die helemaal uit Nederland komt voor je kan ik me zo voorstellen, zijn we naar holywells park gelopen, waar het spontaan begon te plenzen. Hier nog een snelle foto:
Afbeelding

8. We hebben besloten om te gaan bowlen, onderweg kwamen we langs de jachthaven waar ik nog deze foto heb gemaakt...
Afbeelding

9. ...en deze ook!
Afbeelding

10. Hier zijn we wezen bowlen: Namco F :) nscape Ipswich. (Foto van mobiel)
Afbeelding

11. Na een erg leuke twee uur was het tijd om te gaan. De trein kwam er aan! (Hé dat rijmt!). Met tranen in de ogen weer afscheid genomen en naar het station gegaan.
Afbeelding

12. Waar deze trein op de foto gezet werd. Nog geen minuut voordat de welbekende migraine weer toesloeg.
Afbeelding

13. Deze reis kostte maar 25 pond voor ons drie-en samen, geweldig, nog beter was dat het maar 33 was voor 1e klas, dat hebben we dan ook geboekt. Op verzoek, omdat ik het niet kon heeft mijn moeder deze foto genomen. De eerste klas was erg comfortabel en ik heb dan ook heerlijk liggen pitten in mijn stoel.
Afbeelding

14. Bij aankomst op London Liverpool Street ging het weer een beetje en heb ik onze trein nog op de foto gezet.
Afbeelding

Na een kort ritje met de metro naar Euston Square ging het weer mis. Na met moeite Euston te hebben bereikt heb ik langzaam maar zeker avond gegeten en met veel koppijn in een drukke trein naar Liverpool gezeten. Na aankomst op het station was de migraine wel echt voorbij, op wat lichte hoofdpijn na. In het toilet op Liverpool Lime Street was een dronkenlap in de WC's zijn wiener aan het laten zien aan iedereen en ik heb de politie er bij gehaald. Ze zijn de meneer achterna gegaan aangezien op het intentioneel laten zien van "Ledermaten" een best wel hoge boete staat in Engeland. Ik heb er verder niks meer van gehoord aangezien onze, maar 2 keer per uur rijdende metro naar Wallasay Village, de locatie van ons hotel er aan kwam. (Wie bedenkt dat nou, een metro maar 2 keer per uur...)

Bij aankomst bij onze B&B was het direct leuk, er zaten 2 dronken meiden voor de deur die kennelijk te veel Vodka op hadden en die dachten dat ik, met mijn best wel lange, blauwe emo haar, John Lennon was.
Eenmaal binnen gelopen liepen we de hel in, een drukke bar met een hele bende aan zuiplappen en meiden van hopelijk boven de 16 op gigantisch hoge stiletto hakken met een glas vodka in de handen. Daar sta je dan met je bagage, na een 4 uur durende migraine om 11 uur in de avond...

Het personeel was vriendelijk en vertelde ons al snel dat de B&B 2 vloeren hoger zat en er geen geluidsoverlast is van het café boven. Dat was ook zo gelukkig. De kamer zou volgens de boekingswebsite 48 pond moeten zijn excl. ontbijt maar deze was maar 40 pond. Echt niks dus. De kamer was niet groot maar comfortabel en koel. De gedeelde badkamer was klein, maar goed onderhouden en schoon.

15. Onze kamer in Sheridans. (Foto van mobiel)
Afbeelding

Na een lekkere rustige en lange nacht slaap gingen we naar benee voor ontbijt, en o nee, daar ging het helemaal mis...

Gefopt, de drukke bar van gisteren avond was nu omgetoverd tot een heerlijk rustig ontbijtrestaurantje en ik heb er een heerlijke tosti met bacon en een gepocheerd ei op. Dit kostte voor ons drie-en 9 pond. De koffie en thee was gratis. 49 pond inclusief ontbijt voor één nacht in een comfortabee B&B? dat doen we nog eens.

Hierna gingen we naar de coop supermarkt (want hoera, die hebben ze daar ook!) voor wat water en eten voor onderweg. Tot onze verassing, behoorde stroopwafels ook tot dat eten. (En nee, het was een buurtsupermarkt, geen megastore.)

16. Toen we weg gingen om de tweede vriendin te ontmoeten heb ik het (oude) gebouw nog even op de foto gezet...
Afbeelding

17. ...en deze telefooncel ernaast.
Afbeelding

18. Na 5 minuutjes lopen waren we aangekomen bij het metrostation van wallasay village. In dat mini gebouwtje daarboven zit, zoals al eerder gezegd, dus nog steeds 19 uur per dag een mannetje in een hokje kaartjes te verkopen op een station waar ongeveer evenveel passagiers gebruik van maken als van Dordt Zuid per dag en waar maar 2 metro's per uur per richting stoppen.
Afbeelding

19. Het station ligt dan ook op een letterlijke steenworp afstand van het veel drukkere wallasay grove road station. Waar bijna drie keer zoveel passagiers gebruik van maken.
Afbeelding

20. En daar kwam die dan de metro. Die dus met een gewone trein rijd hier en niet meet een lichter metrostel. Het begint ook weer te betrekken, maar dit keer blijft het droog.
Afbeelding

We zijn uitgestapt bij Conway Park waar het grote Europapools bad zit waar ik ben wezen zwemmen met de andere vriendin, waar ik tevens ook een hug-attack van kreeg toen ze me zag. We hebben het erg naar ons zin gehad. Mijn haar wat minder, dat was nu nagenoeg wit geworden, Haar haar ook, dat was ooit roze :roll:
Na het zwemmen zijn we naar Liverpool One gegaan om lekker sushi te eten. Onderweg heb ik nog wat foto's gemaakt.

21. Deze bus die wel heel graag de Olympische spelen wilde winnen, hij was nu al goudkleurig.
Afbeelding

22. Eerst het stadscentrum door, wat wel iets weg heeft van Rotterdam. Nu nog deze bussen in Rotterdam laten rijden en het zijn net zusjes, die twee steden.
Afbeelding

23. Na een chauffeur die niet op de foto wilde en gebaarde foto te verwijderen (wat ik dus ook heb gedaan) heb ik maar even een foto van de architectuur gemaakt.
Afbeelding

24. Quick fact: zebrapaden zijn prima fotolocaties!
Afbeelding

25. Daar zijn we dan, het Gigantische Liverpool One Een winkelcentrum net naast het centrum ongeveer net zo groot als het hele stadscentrum van Dordrecht. Het is modern, maar niet lelijk. En druk...
Afbeelding

26. Sushiiiiiii!!!!!!!!!!!!!¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡!!!!!!!!!!!
Afbeelding
(Die was heerlijk trouwens.)

27. Na een lange dag van winkelen, zwemmen enzo moesten we ook nog naar London dus ik besloot om na nog een paar selfies en een pakje tucjes er doorheen te jagen samen afscheid te nemen van de vriendin uit Liverpool. Ik heb het erg naar mijn zin gehad maar ben nu erg moe. Hier een foto van het station Liverpool Lime Street
Afbeelding

Filet Americain kennen ze niet in Engeland, dus na een nu wel goed toiletbezoek en een lekker broodje met kip, pesto, bacon en ei en een klein uurtje wachten ging onze trein. Deze kwam 5 minuten later dan gepland aan dus het was chaos en de gereserveerde stoelen schermpjes deden het niet in de trein want de machinist had geen tijd om het "Benodigde bestand" te downloaden bij het station.

28. Dit is onze trein. In mijn ogen de beste foto van het verslag, vinden jullie dat ook of heb ik weer eens geen doppen in mijn knar zitten. Deze trein is een Intercity op z'n Engels, met 200km/h door het Britse landschap, geweldig in de schemering. Dat is pas "intercity Direct".
Afbeelding

29. Euston station baby! (9.30pm lokale tijd)
Afbeelding

30. En als laatste deze foto op het busstation naar euston.
Afbeelding

We hebben hierna een de nieuwe routemaster gezeten naar Archway want de Northern line reed niet die Zondag en na een paar minuten lopen kwamen we aan bij ons aparthotel, SoArch. Ons thuis voor de komende 3 nachten.

Bedankt voor het lezen, binnenkort komt deel 3. Commentaar/complimenten/tips etc. is zoals altijd meer dan welkom!
Sorry dat dit deel nogal laat was by the way.

Groeten van Wilburg!
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op di 11 okt 2016, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door Chrysa »

Mooie foto's!

Hoeveel was je kwijt voor die treinkaartjes? Kan me herinneren dat Engeland echt schreeuwend duur is qua OV.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door isadora »

Mooi werk Wilburg, ook het volgende deel zie ik met belangstelling tegemoet. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door DrechtBlub »

Chrysa schreef:Mooie foto's!

Hoeveel was je kwijt voor die treinkaartjes? Kan me herinneren dat Engeland echt schreeuwend duur is qua OV.
Eurostar: ong. 59 euro per richtng per kaartje. (Inclusief "naar elk Nederlands station")

65 pond 3 personen heenreis naar Ipswich
33 pond 1e klas 3 personen terugreis naar London

90 pond 3 personen naar liverpool
90 pond 3 personen terugreis naar London

De 30 pond oyster cards voor London hebben we in ons bezoek nog niet half opgemaakt.

Het ligt heel erg aan de tijd maar als je het echt goed zou plannen qua tijd kan je voor 84 pond retourtje london-liverpool met z'n drie-en en 50 pond retourtje London - Ipswich met z'n 3en. 1e klas op virgin is ongeveer 50% duurder, bij Abellio ongeveer 15-20%. een Dagkaart voor de bus in Ipswich was 2 pond (alle lijnen onbeperkt per persoon), wat ironisch is aangezien de ritkaarten voor sommige ritten duurder zijn. (Al moet je wel minimaal met z'n 3en en maximaal met z'n 7en-en zijn om die dagkaarten te mogen aanschaffen.) De metro van Liverpool Lime Street naar Wallasay Village was 1.80 Pond enkele reis, valt dus ook mee. Voeg daar door de Brexit gedaalde pond-waarde aan toe en je kan best wel een aardig reisje plannen.

Als je kaartjes ter plekke koopt ben je trouwens veel duurder uit, soms wel 10-15 keer duurder. Op sommige momenten is een kaartje kort van te voren naar liverpool richting de 300 pond per stuk per richting. Planning is key, maar als je goed plant, is het ook niet duur.
isadora schreef:Mooi werk Wilburg, ook het volgende deel zie ik met belangstelling tegemoet. :pos:
Thanks!, Het volgende deel is of heel kort, of heel lang. Dat ligt eraan hoeveel tijd ik heb volgende keer met schrijven. (Afhangend daarvan splits ik dit verslag in 3 of 4 delen)
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door Z2N »

Leuk verslag hoor, alhoewel de rit binnen Engeland met Virgin Trains niet heel interresant is (behalve in de Borders in Cumbria). :)

Overigens, die M op de trein in Liverpool staat niet voor Metro maar voor Mersey. Het betreft treinen (tegen National Rail-tarief en spoorwegwetgeving), geëxploiteerd door Merseyrail, een bedrijf dat een samenwerking is van Serco en NS-dochterbedrijf Abellio. In Engeland komt derde rail vaker voor bij spoorwegen, met name in Zuid-Oost Engeland. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door DrechtBlub »

Ja en Nee, veel borden hebben tegenwoordig "etro" naast de M staan. Sommige een combinatie van "erseytravel" en "etro" (En ik heb er ook een paar met alleen "erseytravel" of "erseytravel train" gezien). Het is officieel geen Metro natuurlijk maar word in de volksmond wel zo genoemd. Logisch dus ook. (En nee, ze zijn niet echt consistent met de bordjes)

De situatie is daar gek, het zijn normale treinen op normaal treinspoor door een metrotunnel door het centrum met stations op de afstand die je van een metro verwacht en word in de volksmond dus ook metro genoemd daar. "Going with the train to Conway Park" en "Goign with the metro to Conway Park" hoor je daar allebij veel. Aangezien het in de volksmond een Metro is heb ik het in mijn verslag een Metro genoemd.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door Z2N »

Metro's rijden geen twee keer per uur, anders is het gewoon een ondergrondse trein. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door DrechtBlub »

Nouja, technisch gezien rijd die 8 keer per uur maar hij splits redelijk snel op in 2 stukken en dan nog een keertje wat later, ik zat op één van de uiteinden. En wie zegt dat metros niet 2*Uur rijden, Wel eens met de tube naar Amersham geweest? :wink:
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door Z2N »

Dat is ook niet echt metro-waardig meer natuurlijk, dat is het pas als er zo vaak gereden wordt dat je zonder dienstregeling kan reizen. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door DrechtBlub »

Dan zijn alle branches van de metropolitan line in London zeker ook geen metro :X
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door Z2N »

Je zou het bijna zeggen, ik ken zat halteintervallen van Nederlandse IC-treinen die korter zijn dan de Metropolitan line. :wink:

Maar om serieus te blijven: Er is geen enkel voorbeeld te vinden van een benaming als Metro voor het Merseyrail-netwerk. De OV-autoriteit houdt het op treinen, die rijden onder de naam Merseyrail. En dat kan natuurlijk best verwarrend zijn, zeker ook als de haltes er soms uitzien als een metrostation (met Liverpool Central als hoogtepunt), maar het betreft een hoofdspoorweg, waar kaartjes deel zijn van het National Rail-kaartsysteem, en waar je in theorie zo een dieseltrein van Virgin op zou kunnen laten rijden. Dit komt in het Verenigd Koninkrijk wel wat vaker voor, zoals op de Northern City Line in Londen en de Argyle Line in Glasgow. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag. :)

Merseyrail kun je het beste vergelijken met de S-Bahn van Berlijn of Hamburg: derde rail, veel stops en een hoge frequentie in het centrum en minder stops en een lagere frequentie erbuiten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D2-Dat is pas Intercity Direct! (30 Fotos)

Bericht door DrechtBlub »

Meltrain schreef:Leuk verslag. :)

Merseyrail kun je het beste vergelijken met de S-Bahn van Berlijn of Hamburg: derde rail, veel stops en een hoge frequentie in het centrum en minder stops en een lagere frequentie erbuiten.
Hier kan ik het mee-eens zijn.
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten