Daniel on tour #104: Grote busjes door kleine straatjes (6 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #104: Grote busjes door kleine straatjes (6 foto's)

Bericht door Daniel »

Vanwege het KLM Open in Spijk rijdt Arriva van 8 t/m 11 september met een speciale pendeldienst, lijn 873, tussen station Gorinchem en de golfbaan in Spijk. Na afgelopen week al gezien te hebben dat de inzet best de moeite waard was vandaag maar eens die kant op gegaan. Vanuit Amersfoort allereerst via Utrecht om daar per Qliner 387 de weg naar Gorinchem te vervolgen. In Gorinchem tot slot per OV fiets verder gegaan, dat was gewoon een veel geschikter vervoermiddel over de route van de 873 dan een bus :mrgreen:

Lijn 873 rijdt bij gebrek aan een keermogelijkheid op het eindpunt een hele grote lusroute. Richting Spijk neemt de bus de kortste route over de Arkelsedijk, Zuiderlingedijk en Spijksesteeg om vervolgens onder het Lingebos langs naar Vuren te rijden, waarna via de N830 naar Gorinchem wordt teruggekeerd.
Op de Zuiderlingedijk kwam ik de eerste bus tegen wat Ambassador 8336 was...
Afbeelding
Arriva 8336 - Gorinchem, Zuiderlingedijk

De tweede omloop van de pendelbus werd door de gelede 7809 gereden die ik in Spijk even opwachtte, waar via de route van de reguliere lijn 73 door het dorp gereden werd...
Afbeelding
Arriva 7809 - Spijk, Spijkse Kweldijk

Echt smal werd de route pas nadat vanaf de normale busroute afgeslagen werd richting de ingang van het KLM Open. Nou had dat ook wel weer z'n voordelen want het tegemoetkomend verkeer kon niet veel anders dan achter mij op de uitwijkplaats wachten tot de bus voorbij was en de foto gemaakt...
Afbeelding
Arriva 8336 - Spijk, Julianaweg

Zoals ik al schreef werd vervolgens via Vuren teruggereden. Op de Poelweg waren de bermen maar een heel klein beetje stoffig :P
Afbeelding
Arriva 7809 - Vuren, Poelweg

Na een bezoekje aan de plaatselijke Spar om de trek en dorst even te stillen kwam ik weer terug bij het laatste smalle stukje pendelbusroute. Vlak voor de 8336 weer de N830 op rijdt kon ik 'm nogmaals vastleggen op de Molenweg...
Afbeelding
Arriva 8336 - Vuren, Molenweg

Via diezelfde provinciale weg was ik zelf vervolgens ook weer snel terug in Gorinchem. Vlak voor het station kwam ik daar nog een keer de 7809 tegen...
Afbeelding
Arriva 7809 - Gorinchem, Concordiaweg

Eenmaal terug op het station de tweewieler maar weer ingeleverd, waarna het via een touristische omreisroute (via Dordrecht en Schiphol dit keer) voor de broodnodige variatie weer terug naar Amersfoort ging. Een rit die nog best mee viel in drukte eigenlijk, ondanks alle omreisadviezen en minder rijdende treinen op een deel van de route.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Daniel on tour #104: Grote busjes door kleine straatjes (6 foto's)

Bericht door Chrysa »

Hoeveel mensen zaten er in die bussen? Golftournooibezoekers en busreizigers lijken me een ander soort mensen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Daniel on tour #104: Grote busjes door kleine straatjes (6 foto's)

Bericht door isadora »

De plaatjes op de Julianaweg en Molenweg..........mmm.....helemaal ZEN. 8-) :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Daniel on tour #104: Grote busjes door kleine straatjes (6 foto's)

Bericht door Dafdriver »

Chrysa schreef:Hoeveel mensen zaten er in die bussen? Golftournooibezoekers en busreizigers lijken me een ander soort mensen.
Leuke personenauto's waren er inderdaad daar ook te zien maar toch was het geen luchtvervoer te noemen.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Daniel on tour #104: Grote busjes door kleine straatjes (6 foto's)

Bericht door Dafdriver »

Chrysa schreef:Hoeveel mensen zaten er in die bussen? Golftournooibezoekers en busreizigers lijken me een ander soort mensen.
D'r werd wel gebruik gemaakt van de bussen. De inzet zal ook wel gebaseerd zijn op de ervaringen uit het verleden toen er op andere locatie's gespeeld werd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten