Reisjes met wilburg #5-Engeland D3-Op avontuur in Londen! (52 Foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Reisjes met wilburg #5-Engeland D3-Op avontuur in Londen! (52 Foto's)

Bericht door DrechtBlub »

Deel 1: viewtopic.php?f=56&t=12693
Deel 1: viewtopic.php?f=56&t=12714

Hallo mensen, ben ik weer met een ov verslag. Deze keer ben ik op vakantie naar Engeland geweest en heb ik mijn reis (redelijk) goed gedocumenteerd.

(Van te voren notitie: Ik heb an alle mensen die prominent in de foto's staan gevraagd of het een probleem was dat ze in een reisverslag op deze site kwamen.)

Ik heb meerdere migraines gehad onderweg dus er zijn wat foto's bij van mindere kwaliteit. Ook zijn er foto's bij die gemaakt zijn met mijn moeders telefoon (Niet genoeg tijd om fototoestel te pakken). Deze zijn natuurlijk ook van mindere kwaliteit en resolutie.

Ik wilde al een paar jaar naar Engeland op vakantie maar het kwam er nooit van, door de kosten en andere situaties. Dit jaar mocht het dan toch gebeuren en ben ik naar Ipswich en Liverpool geweest om vrienden te ontmoeten en heb ik nog een paar daagjes gehad in het stervensdrukke London. Ik ben in London vanwege de migraines niet het centrum in geweest jammergenoeg maar ik heb toch nog wel een redelijke set leuke plaatjes ook daar. Eerst op weg naar station Dordrecht, waar nu, gelukkig nogsteeds the internationale IC naar brussel halteerd. (Die trouwens zeker 80-100 in stappers had op Dordt, relatief vol perron, ik hoop dat daar een goed alternatief voor komt richting Brussel).


Dit is deel 3

het laatste deel van dit verslag (sorry dat die zo lang op zich heeft laten wachten)
In dit deel staan wat avontuurtjes in Londen beschreven en gefotografeerd - En de reis naar huis staat er ook in.

1. Welkom bij SoArch, een mooi oud school gebouw uit 185? waar nu een relatief goed onderhouden (al waren de meubels niet geweldig) aparthotel.
Afbeelding

2. Hier de lobby/check-in. Mooi, strak en simpel
Afbeelding

3. Wij hadden een kamer aan de achterkant van het hotel dat alleen via de parkeerplaats bereikbaar was. - Geweldig voor de privacy en makkelijk want mijn moeder rookt.
Afbeelding

4. Om even een korte tour van de kamer te geven. Hier kom je binnen. De woonkamer met kitchenette en slaapbank. Klein maar functioneel en netjes.
Afbeelding

5. Rechts van de Kitchenette kan je met dit rare trappetje naar boven... (Sorry voor de donkere foto)
Afbeelding

6. ...om bij de slaapkamer uit te komen. Netjes en koel. (Wij hebben het zelf zo rommelig opgemaakt, deze foto is van vlak voor vertrek, dat is niet wat het hotel deed.)
Afbeelding

7. En links was van de Kitchenette was een kleine badkamer met een nogal heel raar systeem. Er was links een toilet, recht voor je een spoelbak en rechts een douche. Om te zorgen dat de badkamer niet zijknat werd moest je de badkamerdeur open zetten om met het klas een dichte wand te vormen. Erg onhandig maar de douche was fijn. Ter notitie: Naast de spiegel zat één "Scheerapparaat" stopcontact en zowaar een europees stopcontact waar onze stekker gewoon in kon.
Afbeelding

8. Het hotel ligt naast een kerk die volgens reviews nogal luidruchtig kan zijn...
Afbeelding

9. ...maar dat was geen probleem, er was onderhoud toen wij er waren. Wel was er een nogal luidruchtige meeuwen familie.
Afbeelding

Hier de locatie van ons Aparthotel SoArch...
Afbeelding

10. ...Wat zoals je kan zien ook naast het Upper Holloway London Oveground station ligt waar ik dit plaatje kon schieten.
Afbeelding

De rest van deze 3e vakantiedag is gebruikt om lekker uit te rusten en de lokale eetzaakjes te verkennen. Mocht je hier ooit een keer zijn, Che Cosa heeft de lekkerste pizza's. Als je meer een fan bent van Dürum Döner dan kan je terecht bij Harman. <-- Dit was heel lekker.
De buurt rond SoArch is een hele gemixte buurt. Wij zouden het hier een achterbuurt noemen maar dat was het niet echt. Propvol mensen van niet europese origine maar gezellig, rustig en vol met winkeltjes en eetgelegenheden. Aardige locals inbegrepen.
Er is ook nog een Sainsbury's en een tesco. Bij de Sainsbury's hebben ze de lekkerste rooibos thee. Ik baal dat ik niet meer had meegenomen. Vorige week het laatste zakje opgemaakt. In de avond hebben we Pizza gegeten. (Van Che Cosa natuurlijk)

Dag 4 was bloedheed. 31 graden Celcius met volle zon en dat in Engeland. Er is niet veel gedaan tot aan de avond. Na lekker een Dürum Döner van topkwaliteit bij harman te hebben gehaald zijn we op pad gegaan naar de Mill Hill East halte op de tube waar eens per kwartier een shuttle vanaf Finchley Central naartoe rijd te bezoeken.

11. Eerst kwamen we deze bus op lijn 43 naar London Bridge nog tegen. Een plek waar we jammergenoeg niet naartoe zijn geweest vanwege mijn migraine klachten.
Afbeelding

12. Archway tube station blijkt best wel diep te zitten. Dat had ik niet verwacht aangezien nog geen 5 kilometer verder op de Northern Line de hoogste brug op de tube zit. Het Dollis Brook Viaduct
Afbeelding

13-15. Rol de rockmuziek, het is stationsbrodjestijd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

16. Op Finchley Central heb ik de enige goede foto van een tube trein op de hele reis genomen.
Afbeelding

17. En na een goede 10 minuten wachten gingen we met de shuttle (die met een normaal tube treinstel rijd) over het Dollis Brook viaduct naar Mill Hill East gegaan.
Afbeelding

18. Hier de kop van de trein:
Afbeelding

Mill Hill East is een klein station met ongeveer evenveel reizigers per dag als Zwijndrecht. De reden waarom hier nogsteeds een shuttle naartoe gaat ieder kwartier is omdat dit station onderdeel was van het "Northern Heights" plan om de Northern Line te verlengen tot aan Bushey Heath. Deze is gebouwd (ongeëlektrificeerd) tot aan Edgeware. het was geëlektrificeerd tot aan Mill Hill East en toen het project gecanceld werd bleef Mill Hill East daarom bestaan in de situatie zoals die vandaag is.

19. Hier het station:
Afbeelding

20. Na dezelfde trein terug gepakt te hebben tot Finchley Central zijn we daar nog even gebleven voor mijn moeder's rookpauze. Hier de achteringang.
Afbeelding

21. In Finchley Central hing ook deze prachtige oude tube kaart nog gemaakt door Harry (Henrey) Beck. De disgner van de moderne tubekaart die hier in Finchley woonde.
Afbeelding

Op de terugweg was ik erg moe, Ik wilde ook nog naar Highgate maar dat is niet meer gelukt. Bizar genoeg bleek achteraf dat als ik dit wel had gedaan dat ik een vriend uit een online spel was tegen gekomen. Hij was aan het fotograferen daar en onze trein stond er op. Ik voelde me achteraf nogal stom maar zo'n toeval had ik me nooit kunnen voorstellen. Na nog een Döner Wrap te halen was het welletjes en ben ik moe op bed neergeploft.

22. Op dag 4 was het rustig en pakte we de benenwagen om een stukje te lopen naar archway park. Dit onbekende gebouw dat we onderweg vonden heeft een mooie mogelijkheid voor een foto gegeven...
Afbeelding

23. ...Maar dit is een OV forum dus deze bus mag er ook bij.
Afbeelding

24. Archway Park was meer een speeltuin dan een park met een hele lange en snelle glijbaan al was die kokend heet en bijna niet aanraakbaar.
Afbeelding

25. Toen liepen we richting de winkels om ramen noodles te scoren. Onderweg viel het op dat dat dit gebouw heel erg leek op een tube station ingang...
Afbeelding

26. ...Wat ook zo bleek te zijn. Nu een nachtclub, ooit was dit gebouw de ingang voor het toen nog "Archway Pub" genaamde tube station aan de Northern Line bij Archway. Deze speciale roundel is dan ook geplaatst als aandenken aan die tijd.
Afbeelding

27. Hier de pub (die werd verbouwd) aan de achterkant van de oude tube ingang. En ja, dit is echt Engeland. 32 graden en geen wolkje aan de lucht.
Afbeelding

28. Na nog snel dit plaatje te schieten...
Afbeelding

29. ...kwamen we aan bij Shinobi Sushi. Een japans restaurant wat er pas kort zit. Wonder boven wonder zit er niks in de noodlesoep waar ik niet tegen kan en ik heb er dan dus erg van genoten. Heel erg lekker. (Ik had de fishcake en een beetje noodles al op hier op het plaatje...)
Afbeelding

30. Terug naar ons hotel voor avondeten. Deze foto van een bus ter hoogte van Archway Tube is eigenlijk fout belicht maar het heeft wel wat.
Afbeelding

Al snel was de dag over en waren we toe aan onze laatste nacht.

31. De volgende dag zijn we met bagage en al nog één laatste tripje wezen maken in de bloedhitte die er nogsteeds was, Richting Crouch Hill en dat bleek niet voor niks... (Stationsbordjes Alert)
Afbeelding

32. ...want deze foto staat nu op wikipedia!
Afbeelding

33. Op de kleine overground en tube haltes kan je deze geinige kleine palen vinden die werken als een soort informatie kiosk en alarmpunt.
Afbeelding

34. Hier is onze trein terug naar Upper Holloway
Afbeelding

35. Het was tijd om te gaan, met de bus richting St. Pancras, maar niet voordat ik nog snel een souvenir heb gehaald bij een lokale curiosity winkel.
De bus was laat waardoor deze foto nog gemaakt kon worden:
Afbeelding

36. En toen kwam onze bus - Doei Archway :N
Afbeelding

37. Boven in zo'n routemaster is echt leuk!
Afbeelding

38. Na er 35 minuten in te hebben gezeten voor een ritje van 14 minuten (yay, File) was het welletjes geweest en zijn we uitgestapt voor St. Pincras
Afbeelding

39. Met een wat gevaarlijke slingel kon ik nog dit allerlaatste busplaatje schieten op het voorplein.
Afbeelding

40. Dit stond voor het station te pronken...
Afbeelding

41. St. Pancras is niet alleen van buiten heel mooi, maar ook van binnen.
Afbeelding

42. Tot mijn verbazing zat er nog heel veel meer detail in de afwerking van het standbeeld uit deel 1. Hier een kleine zoom-in:
Afbeelding

43. Na een vlotte security check en een korte zoektocht naar een 2 pond muntje, want die wilde ik als souvenir kwamen we in de wachtruimte terecht:
Afbeelding

44. na een tijdje werden we geroepen voor onze trein. Nog net een zakje gummy's kunnen halen.
Afbeelding

45. Onze trein bij aankomst in Brussel:
Afbeelding

Na een lekker stokbroodje Filet Americain die ik mijn gebrekkig Frans moest bestellen omdat ze niet eens Engels praten daar en een bak ijs van de ijscoman in het station zijn we naar buiten gegaan voor mijn moeders welbekende rookpauze.

46. Daardoor kon er ook nog een tram in dit verslag! *O*
Afbeelding

47. Aangekomen op ons platform moest eerst dit toiletbrilletje nog even weg boemelen...
Afbeelding

48. ...om deze breaks zichtbaar te maken (Ze braken niet trouwens, ze bleven elkaar gewoon kussen)
Afbeelding

49. Toen kwam onze trein...
Afbeelding

50. ...waar we een (wat lijkt op een) gedeclasseerde eerste klas tegenkwamen.
Afbeelding

51. heerlijk zitten dus. Welke idioot die stoelen heeft ontworpen is een ander verhaal...
Afbeelding

52. Aangekomen in Dordrecht heb ik dit plaatje nog geschoten. Een beslissing waar ik blij mee ben aangezien die prachtig is geworden (al zeg ik het zelf.)
Afbeelding

Dat was het, nu ga ik met mijn moeie hoofd slapen. De reis was geweldig en het schrijven van dit verslag ook. Alle delen samen hebben me ongeveer 11 uur gekost. Ongeveer 1/10e van de totale vakantie in tijd gezien.

Groeten van Wilburg!
Ik blub in het Drecht.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D3-Op avontuur in Londen! (52 Foto's)

Bericht door Durashift »

Leuk.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D3-Op avontuur in Londen! (52 Foto's)

Bericht door isadora »

Dank je Wilburg. :pos:
Migraine is een echte spelbederver, ik kan je de hand geven.

Maar, dat het je weerhield het drukke centrum te bezoeken, vind ik dan weer niet jammer.
Zo krijg je eens wat andere plaatjes van de stad, dan de welbekende highlights.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D3-Op avontuur in Londen! (52 Foto's)

Bericht door DrechtBlub »

isadora schreef:Dank je Wilburg. :pos:
Migraine is een echte spelbederver, ik kan je de hand geven.

Maar, dat het je weerhield het drukke centrum te bezoeken, vind ik dan weer niet jammer.
Zo krijg je eens wat andere plaatjes van de stad, dan de welbekende highlights.
Migraine is inderdaad vaak een spelbederver voor me. Ik ben al blij dat de hele reis is gelukt zonder al te veel problemen. (2 relatief korte migraines afgezien). Ik vind het leuk om te reizen en zou graag vaker reisverslagen maken maar ik heb er vaak gewoon de energie niet door vanwege doorlopende klachten en zo nu en dan een migraine aanval. Zo leven is niet altijd leuk maar ik kom er wel doorheen. Binnenkort komt er een nieuw verslagje met een trip naar Den Haag :)

Over de "welbekende highlights" gesproken, Ik vind het vooral jammer dat ik de trams en de DLR niet heb gezien. :')
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten