September 2016: op vakantie in Nîmes, Salou en Cambrils (40 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

September 2016: op vakantie in Nîmes, Salou en Cambrils (40 foto's)

Bericht door Milco »

Omdat het buiten steeds donkerder en kouder wordt, even wat zomerse plaatjes van de maand september. 8-)

Van donderdag 1 september tot en met zaterdag 17 september was ik op vakantie: tot en met 3 september in Nîmes in Frankrijk en daarna twee weken in Cambrils in Spanje. 8-)

Na een lange autorit, waren mijn ouders en ik op de eerste van september in de avond bij ons aparthotel in Nîmes, dat tegenover het station lag. :)
Op de vrijdag zijn we door Nîmes wezen lopen, al hebben we niet veel locaties bezocht omdat het bijna 35 graden was.

Op de Boulevard Sergent Triaire, achter het station, kon ik deze bus van maatschappij Edgard platen als lijn C32:
Afbeelding

Geen idee wat voor bustype het is overigens, ik vermoed een Iveco maar zeker weten doe ik het niet.

Even later volgde er een vrij nieuwe Mercedes-Benz Citaro van busmaatschappij Tango:
Afbeelding

Vanaf de andere kant, op de Boulevard Talabot, passeerde een oudere Citaro:
Afbeelding

Wederom volgde er een Citaro, weer vanaf de andere kant:
Afbeelding

Op de Languedoc-Roussillon Midi-Pyrénées volgde deze Renault met een Citaro op de achtergrond:
Afbeelding

Vlak daarna volgde er een Irisbusje:
Afbeelding

Hierna liep ik naar het treinperron. Door de warmte ben ik eigenlijk onder de overkapping gebleven, dus de foto’s zijn niet de állerbesten. Wel heb ik enkele foto’s kunnen maken, zoals van deze stoptrein (ga ik vanuit…):
Afbeelding

Ook deze Intercity kwam langs, met een locomotief die wij hier ook kennen. 8-)
Afbeelding

Hierna kwamen er twee aan elkaar gekoppelde dubbeldekker-TGV’s langs. Van aankomst heb ik geen goede foto kunnen maken, maar wel van het vertrek van de lange sliert:
Afbeelding

Hierna volgde er weer een stoptrein, een rode dit keer:
Afbeelding

Zoals ik eerder al vertelde, lag ons aparthotel naast het station. Helaas hadden we geen kamer met leuk uitzicht, maar vanuit een raam aan de gang kon ik alsnog een leuke foto maken van het station:
Afbeelding

Op de vrijdagmiddag zijn we naar het Place des Arènes gelopen. Hier kwamen erg veel bussen voorbij en ik zal een aantal foto’s laten zien.
Eerst kon ik echter nog een foto maken van diverse bussen voor het station en het aparthotel:
Afbeelding

Dan naar de Place des Arènes, alwaar ik met wat inzoomwerk een foto kon maken van deze Renault:
Afbeelding

Vanaf de andere kant volgde deze vrij nieuwe Citaro G:
Afbeelding

Hierna volgde een vrij oude bus, volgens mij een Renault:
Afbeelding

Hierna kwam er een touringcar voorbij van Keolis, of mag ik Syntus zeggen? :lol:
Afbeelding

Hierna volgde er een vrij aparte bus. Een Irisbus Citelis waarvan ik er een aantal heb gezien. Deze bussen worden ingezet op lijn T1 in Nîmes:
Afbeelding

Even later kon ik een foto maken van een Citaro G en een Setra naast elkaar:
Afbeelding

Bij deze bushalte werd later een grote controle gehouden door controleurs en de politie. Zolang er plaats was op de halte, werden bussen aan de kant gezet en werd er gecontroleerd of reizigers een geldig vervoerbewijs hadden. Ook bussen die eigenlijk niet bij deze halte hoefden te stoppen, werden aan de kant gezet.

Op zaterdag 3 september reden we door naar Spanje, naar Cambrils om precies te zijn. Vanuit hier zijn we veelal naar het nabijgelegen Salou gelopen, hoewel dit voornamelijk in de late middag en de avond gebeurde: overdag lagen we lekker op het strand. 8-)

Van deze foto’s weet ik niet meer welke foto’s op welke dag zijn gemaakt, dus ik kan er geen mooi verhaal van maken. Wel weet ik dat de meeste foto’s in Salou zijn genomen. :)

Het appartement dat wij hadden was perfect, met uitzicht op de drukke weg vanaf het privéterras en uitzicht op de treinen vanaf de galerij:
Afbeelding

Op de Passeig de Miramar in Salou kon ik deze bus van de maatschappij Bus Plana op de foto zetten:
Afbeelding

Ook waren we even bij het station van Salou met een trein richting Tarragona:
Afbeelding
Afbeelding

Op de Avenue de la Diputació in Cambrils kon ik deze mini-touringcar op de foto zetten:
Afbeelding

Op de vrijwel onopvallende grens tussen Cambrils en Salou kon ik deze bus op de foto zetten:
Afbeelding

Omdat het al september was, werd het al na acht uur, half negen vrij snel donker. Hierdoor kon ik op de Passeig de Jaume 1 in Salou twee foto’s maken van twee bussen terwijl het al begint te schemeren:
Afbeelding
Afbeelding

Of het dezelfde avond was, weet ik niet meer, maar ik kon nog een RENFE-trein op de foto zetten in Salou, tijdens het lange wachten voor de overweg:
Afbeelding

Niet altijd was het echter zonnig in Cambrils en Salou. Op enkele avonden hadden we regen en op één dag begon dat al laat in de middag. Terwijl de lucht steeds dreigender werd, was het nog steeds droog, terwijl ik op de Passeig de Miramar in Salou deze bus op de foto kon zetten:
Afbeelding

Een stukje verderop volgde er weer een bus:
Afbeelding

Ook dit kleine busje kwam voorbij:
Afbeelding

Wat later en aan de overkant kon ik een foto maken van deze Volvo (8700?) met het strand en donkere luchten op de achtergrond. Vanwege het vele verkeer is de foto wat vroeg genomen, dan weten jullie dat ;) :
Afbeelding

De volgende dag kon ik vanaf de galerij van het appartement weer een trein op de foto zetten, waarbij de machinist luid toeterde naar mij en zwaaide :D
Afbeelding

Op de donderdag voordat we weer naar Nederland gingen, was in Spanje inmiddels het hoofdseizoen voorbij. De strandhuisjes werden langzaamaan afgebroken, terwijl er op de Passeig de Miramar in Salou een voor mij onbekende, maar wel oude bus, voorbijrijdt:
Afbeelding

Even later volgde weer een wat modernere bus:
Afbeelding

De volgende dag heb ik weer vanaf de galerij een trein op de foto gezet, op weg in zuidelijke richting:
Afbeelding

Voor de laatste keer naar Salou gelopen, waarbij er weer zo’n oudere bus volgde:
Afbeelding

Even later volgde er weer een andere bus:
Afbeelding

De laatste busfoto vanuit Spanje voor dit verslag heb ik ook in Salou gemaakt en van deze bus weet ik dat het een Volvo is. Met dubbele achterassen die je vanuit de verte al aan hoort komen:
Afbeelding

Omdat het bij ons appartement voor de deur overdag betaald parkeren was en wij de auto amper hebben gebruikt tijdens de vakantie, parkeerden wij ‘m een kleine twee kilometer verderop. Op de vrijdag voordat we naar Nederland gingen, haalden mijn vader en ik de auto op. Vanaf de Avinguda del Mas de Clariana kon ik twee foto’s maken van een RENFE-trein in noordelijke richting. De foto’s zijn wat donker, zeker de eerste, maar ik vind ze wel erg mooi om te tonen:
Afbeelding
Afbeelding

Dit was het! Bedankt voor het kijken! Hopelijk vonden jullie het wat! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: September 2016: op vakantie in Nîmes, Salou en Cambrils (40 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag, met afwisselende foto's. :D
Milco schreef: Hierna liep ik naar het treinperron. Door de warmte ben ik eigenlijk onder de overkapping gebleven, dus de foto’s zijn niet de állerbesten.
Een echter treinfotograaf trekt zich daar toch niks van aan?! 8-)
Vanaf de Avinguda del Mas de Clariana kon ik twee foto’s maken van een RENFE-trein in noordelijke richting. De foto’s zijn wat donker, zeker de eerste, maar ik vind ze wel erg mooi om te tonen:
Afbeelding
Ik vind dit anders één van de mooiste foto's van het verslag. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: September 2016: op vakantie in Nîmes, Salou en Cambrils (40 foto's)

Bericht door isadora »

Dar laatste ben ik zeker met Milco eens.
Verder vond ik het fijn eens foto's met wolkenluchten uit die regio te zien.
Top verslagje! :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: September 2016: op vakantie in Nîmes, Salou en Cambrils (40 foto's)

Bericht door Daniel »

Die foto die Meltrain quote is inderdaad zeker een hele fraaie. Juist ook het niet een standaard plaatje zijn maakt 'm extra bijzonder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: September 2016: op vakantie in Nîmes, Salou en Cambrils (40 foto's)

Bericht door Suus »

Het was de eerste dagen van september inderdaad echt bloedheet in Zuid-Frankrijk, in Toulouse ook de 36 graden in de schaduw gehaald die dagen inderdaad.

Gelukkig heeft je camera dat probleemloos overleefd en ons deze mooie foto's geschonken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten