mb90 on Tour #88: Een lang weekend Brabant en vooral Limburg [56 foto's]
mb90 on Tour #88: Een lang weekend Brabant en vooral Limburg [56 foto's]
In het weekend van 8/9 oktober ben ik voor een lang weekend naar Limburg. Op de reisdagen vrijdag en maandag via verschillende omwegen door Brabant naar mijn slaapplek in Weert.
De reis begon op vrijdag 7 oktober en ging via de Brabantse Langstraat naar Oost-Brabant en verder. De eerste foto komt vanuit het grijze en nevelige Waspik. Hier rijdt Arriva met lijn 634 tussen Raamsdonksveer en Waalwijk en met daarop een Friese bus in de vorm van de Citea 8611. Een demobus wat hier te zien als de 8611 opweg is naar Waalwijk:
De volgende bus naar Waalwijk was een gewone Brabantse Citea. Deze kwam vlak voor Sprang-Capelle langs, waarbij rechts in de nevel nog net de Amercentrale en de A59 zichtbaar zijn:
In het centrum van Waalwijk kon ik nog net een andere scholierenlijn meepakken, namelijk lijn 633. Hier te zien met een Lion's City van TCR:
Opweg naar het oosten maakte ik nog even een ommetje via Wijk en Aalburg en Andel. In Wijk en Aalburg kon lijn 121 naar Den Bosch namelijk op de foto:
Andel werd bezocht voor de scholengemeenschap daar die elke schooldag wordt bediend door een flink aantal scholierenlijnen uit vrijwel alle dorpen in de omgeving. Deze lijnen worden door TCR gereden, zoals hier bijvoorbeeld met lijn 603 die met een ex-Veolia Amba reed, de TCR 562:
Ook Juijn komt langs in Andel, maar deze trof ik net buiten het dorp met lijntje 49 vanuit hun oorspronkelijke thuisbasis Rossum:
Een grotere bus van Juijn trof ik een stukje verderop aan in Hedel. Hier kwam Setra 5031 net uit Brabant als lijn 166 opweg naar Well:
Na een tussendoortje in de vorm van een Bossche bol kwam ik uit in Vught. Daar was het tijd voor de eerste treinen van dit verslag. De DD-AR maakt hier namelijk binnenkort plaats voor de splinternieuwe Flirts. In Vught trof ik tweemaal een DD-AR met ook nog eens 2x de loc voorop. Als eerste als 9639 naar Deurne en 20 minuutjes later als 9638 naar Nijmegen:
Daarna ging ik nu echt naar het oosten van Brabant en kwam ik uit in het dorpje Stevensbeek. Hier rijdt Arriva nu nog met lijn 92, maar dit wordt de Limburgse lijn 84. Deze Amba kwam zonder zichtbaar lijnnummer door het dorp opweg naar Venray:
Vanaf Stevensbeek was ik op 10 kilometer van de Maaslijn. Hier wilde nog de buitenbeentjes (de Veolia LINTen en de Breng GTW's) meepikken. De eerste rit naar Venray was echter een GTW, maar een 'geluk' was dat het licht toch ineens erg donker werd. Daarna trok het gelukkig weer een beetje open en was de 32249 naar Roermond te zien met 2 GTW's:
Vanaf de andere kant kwamen daarna wel gelukkig de andere buitenbeentjes langs, namelijk de Breng GTW's opweg naar Nijmegen:
De volgende tussenstop was in het grensdorpje Smakt. Dit dorpje ligt namelijk op de grens tussen Brabant en Limburg, maar dan net aan de Limburgse kant. Zo komen deze 2 GTW's voor de 2e en laatste keer van deze rit Limburg binnen opweg naar Roermond:
Er vanuit gaande dat de Breng GTW's weer terug gingen naar Roermond ging ik even een stukje wandelen, zodat ik ze een uur later hier nogmaals op de plaat kon zetten. Wat ik daarbij niet verwachte was dat de zon er ook nog eens bij kwam. :) Zo kwamen de 5045 en 5049 hier langs als 32255 opweg naar Roermond:
De zon won daarna steeds meer terrein en dus bleef ik nog een half uurtje wachten in de zon. De volgende rit reed namelijk met 3 GTW's (in totaal 7 bakken) als 32257 naar Roermond:
Toen was het de hoogste tijd om richting Weert te gaan. In Panningen was er nog wel een tussenstop voor het avondeten. In het centrum komen ook genoeg buslijnen langs. Als eerste lijn 68 die hier verder gaat als lijn 76 naar Station Horst-Sevenum:
Een andere buslijn die hier alleen doordeweeks langskomt is lijn 62 naar Venlo via Blerick:
Bij Weert maakte ik daarna nog even een kort uitstapje naar onze zuiderburen. In Molenbeersel komt lijn 74 namelijk heel even op Belgisch grondgebied. Rond zonsondergang komt hier de Amba 5142 net de grens over om een paar minuten later weer terug te gaan naar Weert:
De volgende dag begon met een wandeling en de rondritje voor wat boodschappen. Onderweg kwam ik Hermes lijn 173 tegen nabij de zinkfabriek in Budel-Dorplein:
In Budel-Schoot kwam na de inkopen de volgende bus langs. Dit keer een Amba in Brabantse kleuren opweg naar Weert:
Via Belgisch Limburg kwam ik daarna uit in Stevensweert. Daar rijdt ieder uur lijn 71 over de dijk langs de Maas. Hier te zien met links in beeld de toren bij Thorn en rechts de Clauscentrale bij Maasbracht:
De route van deze lijn volgend kwam ik uit in Linne. Daar loopt de spoorlijn net langs het dorp en de A73. Naast de Sprinters van de NS zal ook het ICM hier planmatig verdwijnen. Daarom gingen beide nog even op de foto. Eerst het ICM als IC 3539 naar Heerlen:
En een kwartiertje daarna een SGMm als Sprinter 6841 naar Maastricht Randwyck:
In het dorp zelf komt naast lijn 71 ook nog lijn 72. Hier te zien opweg naar Ittervoort:
Vanaf Linne was het een mooie route naar het oosten om dan uit te komen in Vlodrop. Daar komen lijn 178 en 179 langs. De 178 reed met een Sprinter City door het dorp:
De 179 (die het rondje andersom rijdt) reed met een grotere bus, namelijk een Amba. Hier te zien in Posterholt:
De hoofdreden om deze kant op te gaan was De Meinweg. Na een mooie wandeling door dit gebied ging de zon alweer onder. Via Duitsland kwam ik vlak voor zonsondergang uit in Baarlo, waar lijn 77 met een ex-Brabantse Amba langskwam opweg naar Roermond:
Het werd nu echt donker en dus ging ik weer terug naar Weert. De volgende morgen begon het vroeg, want het was een lekker zonnige en frisse morgen. Ik begon in Nederweert, waar lijn 61 opweg naar Venlo langskwam:
Dan naar Neeritter. Daar rijdt in lijn 73 in het weekend nu nog een rondje door het dorpje, maar dit zal bij Arriva niet meer gebeuren. Eerst kwam lijn 73 naar Weert langs:
Net buiten het dorp kwam de andere lijn 73 langs, die naar Roermond:
Langzaam ging ik verder naar het zuiden van Limburg, maar eerst nog een tussenstop in Linne voor deze goederentrein met de 1616 van DB Cargo voorop:
In het zuiden kwam ik als eerste uit in Sittard. Om precies te zijn bij het stadion van de voetbalclub Fortuna Sittard, waar lijn 12 langs de hoofdingang kwam:
Vlakbij het stadion ligt de spoorlijn naar Maastricht. Hier kwam de Sprinter 6833 langs met een SGMm-III naar het zuiden:
Dan weer terug naar de bus, want de bus van lijn 12 kwam later ook weer terug als lijn 11 en dit keer wel in de volle zon:
Een opvallend perron in Limburg is het perron van Geleen Lutterade. Dit eilandperron heeft in het midden namelijk een aantal hoge bomen staan. Hier goed te zien met een SGMm als Sprinter 6837 naar Maastricht Randwyck:
Daarna trok ik het Limburgse heuvelland in. Hier kwam in Wijlre lijn 49 naar Gulpen voorbij met een ex-Brabantliner en dus wat luxere Amba:
Na wat klimwerk kwam ik bij station Klimmen-Ransdaal uit. Hier kwam deze GTW langs het mooie stationsgebouw als Stoptrein 32050 naar Maastricht Randwyck:
Weer terug naar lijn 49. De andere omloop werd ook gereden door een ex-Brabantliner. Dit was de 5361 die hier bijna de drukte van Valkenburg in rijdt:
En weer terug naar de Heuvellandlijn en wel naar het stationnetje Houtem-Sint Gerlach. Daar kwam dezelfde GTW langs maar nu opweg naar nu nog Kerkrade Centrum:
Kenmerkend aan dit station is het houten stationsgebouwtje. Niet zo lang geleden is het opgeknapt, maar de houten stijl is wel gebleven. Hier te zien met de volgende GTW naar Maastricht Randwyck:
In tegenstelling tot de Stoptrein had de Sneltrein een extra bak te bieden op deze dag. Hier te zien vanaf het puntje van het perron met de 652 als Sneltrein naar Maastricht:
De volgende treinfoto stond in de planning in Geulle. Ik zou daar echter precies uit komen op het 'verkeerde' moment, aangezien er hier een uursdienst gereden wordt door de Sprinters. Daarom werd er een tussenstop gemaakt in Itteren, waar deze Volvo 7700 de rit op lijn 9 naar Bunde reed:
Dan dus naar Geulle. Daar had de Sprinter er nog een SGMm-II tje bijgekregen, waardoor deze 5 bakken langskwamen opweg naar Maastricht Randwyck:
Op de terugweg naar Weert ging ik nog even naar een plekje net buiten Geleen met uitzicht op de Limburgse heuvels. Als eerste een ICMm vanuit Heerlen opweg naar Schiphol:
En terwijl de zon weg is gezakt ook een SGMm vanuit Heerlen opweg naar Sittard:
Via Belgie (inclusief een heerlijk frietje) ging ik weer naar Weert om de volgende en laatste morgen weer terug te gaan naar het zuiden van Limburg. Dit keer vooral voor de gelede bussen en voor de Volvo's. In Windraak was het voor een gelede bus al meteen raak met deze 6762 als lijn 41 naar Kerkrade:
Bovenop de heuvel ligt het dorpje Windraak. Hier kwam de ex-Zeeuwse Amba 5385 langs als lijn 36 naar Heerlen:
Een stukje verderop kon de volgende gelede bus worden vastgelegd, de 6761. Geheel toevallig is er boven in beeld een NATO-vliegtuig te zien. Deze hoorde ik wel uiteraard, want dat is niet te missen, maar zag ik na afloop pas in beeld:
In Heerlen, nabij het Parkstad Stadion, trof ik later nogmaals de 6762 opweg naar Kerkrade:
Dan naar lijn 50. Daar reden 2 van de 3 Volvo's op deze dag rond. Als eerste de 5809 vlak voor Lemiers opweg naar Maastricht met rechts in beeld de Vaalserberg:
In Lemiers zelf kwam deze 5366 langs als lijn 43 naar Vaals:
Net buiten Wittem kon ik met uitzicht op de Gulperberg wachten op de andere Volvo. Eerst kwam er een ex-Brabantliner langs opweg naar Aachen:
Een kwartier later kwam dan de 5810 langs opweg naar Duitsland:
Dat was een mooi einde voor mij van dit rondje door Limburg. Via Maastricht en Belgisch Limburg ging ik via de N-wegen langzaam richting huis. Onderweg werd er nog wel een tussenstop gemaakt in Valkenswaard. Hier kwamen op lijn 172 bij de Markt nog 2 Amba's in de echte Hermes kleuren langs. Als eerste bij de bushalte en als laatste vlak daarvoor:
Na deze foto kwam er echt een eind aan dit mooie weekend en ging ik nu echt terug naar huis.
De reis begon op vrijdag 7 oktober en ging via de Brabantse Langstraat naar Oost-Brabant en verder. De eerste foto komt vanuit het grijze en nevelige Waspik. Hier rijdt Arriva met lijn 634 tussen Raamsdonksveer en Waalwijk en met daarop een Friese bus in de vorm van de Citea 8611. Een demobus wat hier te zien als de 8611 opweg is naar Waalwijk:
De volgende bus naar Waalwijk was een gewone Brabantse Citea. Deze kwam vlak voor Sprang-Capelle langs, waarbij rechts in de nevel nog net de Amercentrale en de A59 zichtbaar zijn:
In het centrum van Waalwijk kon ik nog net een andere scholierenlijn meepakken, namelijk lijn 633. Hier te zien met een Lion's City van TCR:
Opweg naar het oosten maakte ik nog even een ommetje via Wijk en Aalburg en Andel. In Wijk en Aalburg kon lijn 121 naar Den Bosch namelijk op de foto:
Andel werd bezocht voor de scholengemeenschap daar die elke schooldag wordt bediend door een flink aantal scholierenlijnen uit vrijwel alle dorpen in de omgeving. Deze lijnen worden door TCR gereden, zoals hier bijvoorbeeld met lijn 603 die met een ex-Veolia Amba reed, de TCR 562:
Ook Juijn komt langs in Andel, maar deze trof ik net buiten het dorp met lijntje 49 vanuit hun oorspronkelijke thuisbasis Rossum:
Een grotere bus van Juijn trof ik een stukje verderop aan in Hedel. Hier kwam Setra 5031 net uit Brabant als lijn 166 opweg naar Well:
Na een tussendoortje in de vorm van een Bossche bol kwam ik uit in Vught. Daar was het tijd voor de eerste treinen van dit verslag. De DD-AR maakt hier namelijk binnenkort plaats voor de splinternieuwe Flirts. In Vught trof ik tweemaal een DD-AR met ook nog eens 2x de loc voorop. Als eerste als 9639 naar Deurne en 20 minuutjes later als 9638 naar Nijmegen:
Daarna ging ik nu echt naar het oosten van Brabant en kwam ik uit in het dorpje Stevensbeek. Hier rijdt Arriva nu nog met lijn 92, maar dit wordt de Limburgse lijn 84. Deze Amba kwam zonder zichtbaar lijnnummer door het dorp opweg naar Venray:
Vanaf Stevensbeek was ik op 10 kilometer van de Maaslijn. Hier wilde nog de buitenbeentjes (de Veolia LINTen en de Breng GTW's) meepikken. De eerste rit naar Venray was echter een GTW, maar een 'geluk' was dat het licht toch ineens erg donker werd. Daarna trok het gelukkig weer een beetje open en was de 32249 naar Roermond te zien met 2 GTW's:
Vanaf de andere kant kwamen daarna wel gelukkig de andere buitenbeentjes langs, namelijk de Breng GTW's opweg naar Nijmegen:
De volgende tussenstop was in het grensdorpje Smakt. Dit dorpje ligt namelijk op de grens tussen Brabant en Limburg, maar dan net aan de Limburgse kant. Zo komen deze 2 GTW's voor de 2e en laatste keer van deze rit Limburg binnen opweg naar Roermond:
Er vanuit gaande dat de Breng GTW's weer terug gingen naar Roermond ging ik even een stukje wandelen, zodat ik ze een uur later hier nogmaals op de plaat kon zetten. Wat ik daarbij niet verwachte was dat de zon er ook nog eens bij kwam. :) Zo kwamen de 5045 en 5049 hier langs als 32255 opweg naar Roermond:
De zon won daarna steeds meer terrein en dus bleef ik nog een half uurtje wachten in de zon. De volgende rit reed namelijk met 3 GTW's (in totaal 7 bakken) als 32257 naar Roermond:
Toen was het de hoogste tijd om richting Weert te gaan. In Panningen was er nog wel een tussenstop voor het avondeten. In het centrum komen ook genoeg buslijnen langs. Als eerste lijn 68 die hier verder gaat als lijn 76 naar Station Horst-Sevenum:
Een andere buslijn die hier alleen doordeweeks langskomt is lijn 62 naar Venlo via Blerick:
Bij Weert maakte ik daarna nog even een kort uitstapje naar onze zuiderburen. In Molenbeersel komt lijn 74 namelijk heel even op Belgisch grondgebied. Rond zonsondergang komt hier de Amba 5142 net de grens over om een paar minuten later weer terug te gaan naar Weert:
De volgende dag begon met een wandeling en de rondritje voor wat boodschappen. Onderweg kwam ik Hermes lijn 173 tegen nabij de zinkfabriek in Budel-Dorplein:
In Budel-Schoot kwam na de inkopen de volgende bus langs. Dit keer een Amba in Brabantse kleuren opweg naar Weert:
Via Belgisch Limburg kwam ik daarna uit in Stevensweert. Daar rijdt ieder uur lijn 71 over de dijk langs de Maas. Hier te zien met links in beeld de toren bij Thorn en rechts de Clauscentrale bij Maasbracht:
De route van deze lijn volgend kwam ik uit in Linne. Daar loopt de spoorlijn net langs het dorp en de A73. Naast de Sprinters van de NS zal ook het ICM hier planmatig verdwijnen. Daarom gingen beide nog even op de foto. Eerst het ICM als IC 3539 naar Heerlen:
En een kwartiertje daarna een SGMm als Sprinter 6841 naar Maastricht Randwyck:
In het dorp zelf komt naast lijn 71 ook nog lijn 72. Hier te zien opweg naar Ittervoort:
Vanaf Linne was het een mooie route naar het oosten om dan uit te komen in Vlodrop. Daar komen lijn 178 en 179 langs. De 178 reed met een Sprinter City door het dorp:
De 179 (die het rondje andersom rijdt) reed met een grotere bus, namelijk een Amba. Hier te zien in Posterholt:
De hoofdreden om deze kant op te gaan was De Meinweg. Na een mooie wandeling door dit gebied ging de zon alweer onder. Via Duitsland kwam ik vlak voor zonsondergang uit in Baarlo, waar lijn 77 met een ex-Brabantse Amba langskwam opweg naar Roermond:
Het werd nu echt donker en dus ging ik weer terug naar Weert. De volgende morgen begon het vroeg, want het was een lekker zonnige en frisse morgen. Ik begon in Nederweert, waar lijn 61 opweg naar Venlo langskwam:
Dan naar Neeritter. Daar rijdt in lijn 73 in het weekend nu nog een rondje door het dorpje, maar dit zal bij Arriva niet meer gebeuren. Eerst kwam lijn 73 naar Weert langs:
Net buiten het dorp kwam de andere lijn 73 langs, die naar Roermond:
Langzaam ging ik verder naar het zuiden van Limburg, maar eerst nog een tussenstop in Linne voor deze goederentrein met de 1616 van DB Cargo voorop:
In het zuiden kwam ik als eerste uit in Sittard. Om precies te zijn bij het stadion van de voetbalclub Fortuna Sittard, waar lijn 12 langs de hoofdingang kwam:
Vlakbij het stadion ligt de spoorlijn naar Maastricht. Hier kwam de Sprinter 6833 langs met een SGMm-III naar het zuiden:
Dan weer terug naar de bus, want de bus van lijn 12 kwam later ook weer terug als lijn 11 en dit keer wel in de volle zon:
Een opvallend perron in Limburg is het perron van Geleen Lutterade. Dit eilandperron heeft in het midden namelijk een aantal hoge bomen staan. Hier goed te zien met een SGMm als Sprinter 6837 naar Maastricht Randwyck:
Daarna trok ik het Limburgse heuvelland in. Hier kwam in Wijlre lijn 49 naar Gulpen voorbij met een ex-Brabantliner en dus wat luxere Amba:
Na wat klimwerk kwam ik bij station Klimmen-Ransdaal uit. Hier kwam deze GTW langs het mooie stationsgebouw als Stoptrein 32050 naar Maastricht Randwyck:
Weer terug naar lijn 49. De andere omloop werd ook gereden door een ex-Brabantliner. Dit was de 5361 die hier bijna de drukte van Valkenburg in rijdt:
En weer terug naar de Heuvellandlijn en wel naar het stationnetje Houtem-Sint Gerlach. Daar kwam dezelfde GTW langs maar nu opweg naar nu nog Kerkrade Centrum:
Kenmerkend aan dit station is het houten stationsgebouwtje. Niet zo lang geleden is het opgeknapt, maar de houten stijl is wel gebleven. Hier te zien met de volgende GTW naar Maastricht Randwyck:
In tegenstelling tot de Stoptrein had de Sneltrein een extra bak te bieden op deze dag. Hier te zien vanaf het puntje van het perron met de 652 als Sneltrein naar Maastricht:
De volgende treinfoto stond in de planning in Geulle. Ik zou daar echter precies uit komen op het 'verkeerde' moment, aangezien er hier een uursdienst gereden wordt door de Sprinters. Daarom werd er een tussenstop gemaakt in Itteren, waar deze Volvo 7700 de rit op lijn 9 naar Bunde reed:
Dan dus naar Geulle. Daar had de Sprinter er nog een SGMm-II tje bijgekregen, waardoor deze 5 bakken langskwamen opweg naar Maastricht Randwyck:
Op de terugweg naar Weert ging ik nog even naar een plekje net buiten Geleen met uitzicht op de Limburgse heuvels. Als eerste een ICMm vanuit Heerlen opweg naar Schiphol:
En terwijl de zon weg is gezakt ook een SGMm vanuit Heerlen opweg naar Sittard:
Via Belgie (inclusief een heerlijk frietje) ging ik weer naar Weert om de volgende en laatste morgen weer terug te gaan naar het zuiden van Limburg. Dit keer vooral voor de gelede bussen en voor de Volvo's. In Windraak was het voor een gelede bus al meteen raak met deze 6762 als lijn 41 naar Kerkrade:
Bovenop de heuvel ligt het dorpje Windraak. Hier kwam de ex-Zeeuwse Amba 5385 langs als lijn 36 naar Heerlen:
Een stukje verderop kon de volgende gelede bus worden vastgelegd, de 6761. Geheel toevallig is er boven in beeld een NATO-vliegtuig te zien. Deze hoorde ik wel uiteraard, want dat is niet te missen, maar zag ik na afloop pas in beeld:
In Heerlen, nabij het Parkstad Stadion, trof ik later nogmaals de 6762 opweg naar Kerkrade:
Dan naar lijn 50. Daar reden 2 van de 3 Volvo's op deze dag rond. Als eerste de 5809 vlak voor Lemiers opweg naar Maastricht met rechts in beeld de Vaalserberg:
In Lemiers zelf kwam deze 5366 langs als lijn 43 naar Vaals:
Net buiten Wittem kon ik met uitzicht op de Gulperberg wachten op de andere Volvo. Eerst kwam er een ex-Brabantliner langs opweg naar Aachen:
Een kwartier later kwam dan de 5810 langs opweg naar Duitsland:
Dat was een mooi einde voor mij van dit rondje door Limburg. Via Maastricht en Belgisch Limburg ging ik via de N-wegen langzaam richting huis. Onderweg werd er nog wel een tussenstop gemaakt in Valkenswaard. Hier kwamen op lijn 172 bij de Markt nog 2 Amba's in de echte Hermes kleuren langs. Als eerste bij de bushalte en als laatste vlak daarvoor:
Na deze foto kwam er echt een eind aan dit mooie weekend en ging ik nu echt terug naar huis.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: mb90 on Tour #88: Een lang weekend Brabant en vooral Limburg [56 foto's]
Prachtige platen weer :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: mb90 on Tour #88: Een lang weekend Brabant en vooral Limburg [56 foto's]
Limburg blijft mooi. *O*
Re: mb90 on Tour #88: Een lang weekend Brabant en vooral Limburg [56 foto's]
Niks mis mee, gave foto's. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: mb90 on Tour #88: Een lang weekend Brabant en vooral Limburg [56 foto's]
Mooi hoor. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: mb90 on Tour #88: Een lang weekend Brabant en vooral Limburg [56 foto's]
Erg mooie foto's. Ik wil er ook nog een keer heen maar dan als Arriva er rijdt. *bus*
Re: mb90 on Tour #88: Een lang weekend Brabant en vooral Limburg [56 foto's]
Er zitten echt mooie foto's tussen :pos: :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: mb90 on Tour #88: Een lang weekend Brabant en vooral Limburg [56 foto's]
Mooie foto's inderdaad! (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: mb90 on Tour #88: Een lang weekend Brabant en vooral Limburg [56 foto's]
Mooi, en binnenkort al historisch.....
Nog even twee vragen (misschien heb ik het ergens anders nog niet gelezen): Waarom hebben de Veolia-GTWs geen portretten meer op de motor? En de Koplopers op de 3500, worden deze vervangen door VIRM?
Nog even twee vragen (misschien heb ik het ergens anders nog niet gelezen): Waarom hebben de Veolia-GTWs geen portretten meer op de motor? En de Koplopers op de 3500, worden deze vervangen door VIRM?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: mb90 on Tour #88: Een lang weekend Brabant en vooral Limburg [56 foto's]
De Koplopers uit de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] en het VIRM uit de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] worden inderdaad weer teruggeruild omdat laatstgenoemde series niet meer hoeven te splitsen door de werkzaamheden in Utrecht en dus weer met ICM voldoende lang kunnen rijden.
Het verwijderen van de portretten zal te maken hebben met het schadevrij en dergelijke maken voor de overgang naar Arriva, daar is men nu al mee bezig. Er schijnen zelfs al GTWs met Arriva-logo's te rijden.
Het verwijderen van de portretten zal te maken hebben met het schadevrij en dergelijke maken voor de overgang naar Arriva, daar is men nu al mee bezig. Er schijnen zelfs al GTWs met Arriva-logo's te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1630
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: mb90 on Tour #88: Een lang weekend Brabant en vooral Limburg [56 foto's]
Bedankt, Daniel, voor het antwoord! Dus een achteruitgang qua comfort op de 3500.... :(
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten