Joshua On Tour: Arriva Limburg

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Joshua On Tour: Arriva Limburg

Bericht door Joshua »

Na een veel te lange tijd eindelijk weer eens tijd vrij kunnen maken voor mijn OV hobby.

Er was nog een twijfel of ik voor Zuid Holland of Limburg zou gaan, maar uiteindelijk koos ik voor het laatste. Daarbij besloot ik de reis zo veel mogelijk met Arriva af te leggen. Het enige stukje NS was eigenlijk dat van Arnhem naar Nijmegen en weer terug.

Mijn reis begon vanmorgen om 9:52 uur op het prachtige Arnhem Velperpoort waar ik met de Arriva trein naar Arnhem Centraal mocht.
Arnhem Velperpoort oogt voor mij nog altijd een beetje troosteloos. Een station daar naar mijn idee ook echt eens gerenoveerd mag worden.
Afbeelding

Met op Arnhem Centraal de korte overstap naar Nijmegen wilde ik toch even de NS FLIRT op de foto hebben. Ook deze zal ik met jullie delen. Ook de Arriva trein waarmee ik naar Arnhem heb gereisd is nog in beeld te zien.
Afbeelding

Station Nijmegen. Mijn thuishaven, al ruim 6 jaar werkzaam daar. Maar het Arriva hoekje is voor mij een beetje vreemd aan het worden sinds ik niet meer in Brabant woon. Toen ik buitenom naar perron 1b/35 liep zag ik dat Arriva hier ook een winkel zit.
Door de poortjes bij perron 35 weer het station in en in de trein naar Limburg!
Afbeelding

Afbeelding

Mijn volgende stop was in Venlo! Deze stond niet op de planning maar was pure noodzaak door een defect toilet in de trein.
Maar geluk bij ongeluk. In Venlo stonden een paar mooie LINT treinen die ik graag nog op de foto wilde zetten.
Afbeelding

Afbeelding

De EX Veolia GTW kwam tegelijk met de Keolios EuroBahn FLIRT binnen rijden. Ze reden mooi op hetzelfde tempo langs elkaar. Ik was eigenlijk niet helemaal tevreden over deze foto. Maar een herkansing kreeg ik niet omdat er vanaf de andere kant alweer een NS trein aan kwam om het uitzicht te blokkeren. Daarom liep ik met een stukje verder het perron op en kreeg ik nog wel de kans om de Keolios EuroBahn FLIRT vanaf de andere kant op de foto te zetten. Thuis viel me pas mijn eigen shaduw op helaas.
Afbeelding

Afbeelding

Hierna reisde ik verder naar Roermond. Waar ik mij nogal verbaasde over een bijzonder overstappunt.
Afbeelding

In Roermond kreeg ik ook eindelijk de kans een ARRIVA LIMBURG FLIRT op de foto te zetten. Met deze FLIRT ben ik ook verder gereisd tot Sittard.
Afbeelding

Ik was van plan in Sittard flink wat foto's te maken. Maar wat er voorbij kwam viel een beetje tegen. Wel heb ik de ARRIVA GTW waarmee ik door mocht naar Heerlen nog even mooi op de foto kunnen zetten.
Afbeelding

Ik zag in deze trein een poster hangen waarmee Arriva ons welkom heet en laat zien op welke trajecten ze rijden in Limburg.
Ik vind de lijnnummers die Arriva vermeld wel opvallend. Deze staan ook zo op vertrekstaten op perron's. Iets wat we eigenlijk niet gewend zijn in Nederland.
Afbeelding

En toen kwam dus station Heerlen. Daar had ik ook het geluk de euregiobahn op de foto te zetten.
Afbeelding

Afbeelding

Elke keer opnieuw in Heerlen kijk ik met verbazing naar het mooie busstation (met weinig bussen) naast een lelijk station. Maar dat station is nu dan ook wel een bouwput.
Afbeelding

Met een bijna lege trein richting Maastricht kon ik het niet laten even wat foto's te maken van de nieuwe ARRIVA LIMBURG FLIRT van binnen. Ben benieuwd wat ze met het 2de scherm gaan doen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een gedeelte van dit traject heb ik echter niet per trein afgelegd maar per benenwagen. Namelijk van Schin op Geul naar Valkenburg.
Daarbij zag ik dat ze de Veolia bordjes in het zuiden al hebben vervangen.
Afbeelding

Niet echt OV gerelateerd, maar dit blijft een prachtig landschap.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar het OV, ik wilde ook nog rijdende treintjes op de foto. Onder het wachten kreeg ik nog even gezelschap van een vogel (zie jij hem?)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar was ik dan eindelijk in Valkenburg! De trein die ik moest hebben stond al klaar en werd tegen gehouden door de Politie. Deden ze vast niet speciaal voor mij, maar ik was er wel blij mee.
Afbeelding

Afbeelding

In Maastricht mocht ik er 3 naast elkaar op de foto zetten, alsof ze het speciaal voor de spotters zo hadden klaar gezet.
Afbeelding

Nog wat foto's voor de bus liefhebbers.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De trein naar Hasselt. Verbaas mij om de één of andere reden altijd weer om het materiaal zat ze in België in zetten op de trajecten naar Nederland.
Afbeelding

Vanuit Maastricht ben ik eigenlijk in 1 keer door gegaan naar Roermond met Arriva en daar uit ook in 1 keer door naar Nijmegen en weer naar Arnhem. Pas daar weer een foto gemaakt. Ik vond dat de BRENG GTW er gewoon goed bij stond voor een foto.
Afbeelding

Ook de NS FLIRT moest van mij even van binnen op de foto.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor het laatste stukje van Arnhem Centraal naar huis ging ik weer me de benenwagen. Als afsluiting heb ik nog voor jullie de foto van de buitenkant van Arnhem Centraal!
Afbeelding

Bus liefhebbers sorry, ik ben nou eenmaal meer van het materiaal op rails. Maar ik heb mijn best gedaan er weer een leuk verslagje van te maken!
Laatst gewijzigd door Joshua op do 05 jan 2017, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Joshua On Tour: Arriva Limburg

Bericht door isadora »

Leuk verslag Joshua, maar ik mis nogal een paar plaatjes.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Joshua On Tour: Arriva Limburg

Bericht door Joshua »

isadora schreef:Leuk verslag Joshua, maar ik mis nogal een paar plaatjes.
Thanks voor het melden. Ik zie nu inderdaad wanneer ik ze in een andere browser open ik niet alle foto's zie. Ik ga ze even opnieuw uploaden.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Joshua On Tour: Arriva Limburg

Bericht door Joshua »

Foto's moeten nu als het goed is werken!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Joshua On Tour: Arriva Limburg

Bericht door isadora »

Yep, allemaal aanwezig zo te zien.

Dank voor het delen. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Joshua On Tour: Arriva Limburg

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Joshua On Tour: Arriva Limburg

Bericht door Daniel »

Leuk verslag. Ik blijf het alleen knullig vinden dat Arriva in Nijmegen blauwe poortjes heeft en de kleurcodering op de borden erboven vervolgens rood is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Joshua On Tour: Arriva Limburg

Bericht door Hendrik »

De Lijn is best geestig met 'GEEN DIENST - Mijn collega pikt je op'. :)

Leuke fotoserie trouwens!
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Joshua On Tour: Arriva Limburg

Bericht door Joshua »

Hendrik schreef:De Lijn is best geestig met 'GEEN DIENST - Mijn collega pikt je op'. :)

Leuke fotoserie trouwens!
Ik moest daar ook om lachen. Vooral omdat de 2 chauffeurs van De Lijn gewoon slap met elkaar aan het ouwehoeren waren een stukje verder op.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten