Met Dylan door 2016.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Met Dylan door 2016.

Bericht door dylanwild94 »

Een beetje laat ik weet het maar het is nog de eerste maand van 2017 dus hier mijn jaaroverzicht.

Mijn eerste reis in 2016 was op 16 Januari waar ik via Limburg,verviers naar Luik ging. En in Verviers was het net zo wit als nu zoal je op de foto kan zien.
AfbeeldingTEC 5.274 by Dylan Wildschut, on Flickr

In de nieuwe Dienstregeling van toen nog Veolia werd Lijn 33 Naaldwijk Busstation - Maassluis Station West door getrokken naar Delft en verviel Lijn 38 Maasland Viaduct - Delft Station. Op 17 januari trok ik eropuit om lijn 33 op zijn nieuwe route te vereeuwigen.
AfbeeldingVeolia 6748 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Voorne-Putten en Rozenburg kregen we er een gelede bus bij (of weer een oude terug want deze bus heeft eerder hier gereden). Op 5 februari legde ik de bus vast onderweg naar de Hoeksewaard.
AfbeeldingConnexxion 9113 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 5 februari ging ik dus naar de Hoeksewaard waar Connexxion toen 3 maanden geleden het stokje weer terug heeft overgenomen van Arriva. Op busstation Heienoord kon ik scholierenlijn 666 op de foto zetten.
AfbeeldingConnexxion 5850 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Haarlem-IJmond zijn er vanuit Nijmegen CNG-Citaro's overgebracht ter vervanging van een deel van de oudere MAN's die daar rijden. dat bracht me op 19 februari naar Amsterdam waar ik deze Ex Hermes(breng) 4513/4524 op de foto kon zetten.
AfbeeldingConnexxion 4524 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 19 Februari kwam ik als toevalstreffer ook deze trein tegen op Amsterdam CS die toelatingsritten aan het doen was om in december op de lijn Gouda-Alphen aan de Rijn te gaan rijden.
AfbeeldingNS 2010 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 19 februari ging ik naast de Nieuwe CNG citaro's ook op stap voor deze lange bus. de Capacity die hier in nieuw-Vennep begon aan de instructieritten die dag. Om later in het jaar proefritten te rijden op de zuidtangendt.
AfbeeldingConnexxion 1104 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 25 februari ging ik naar de Concessie Zuidoost Friesland want daar verdween Qbuzz en zou Arriva het stokje overnemen. In Oosterwolde maakte ik dus deze foto.
AfbeeldingQbuzz 2006 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 20 maart Organiseerde stichting Nostalbus een excursie t.b.v het afscheid van de Mercedes-Benz O405 in het Belgische Limburg. Bij de speeltuin In Lommel kon ik beide excursiebussen op de foto zetten.
Afbeelding14 Lommel Speelpleinstraat (Speeltuin) (3) by Dylan Wildschut, on Flickr

In maart ging de keukenhof in Lisse open en dat levert altijd bijzonder materieel op in de concessie Zuid-Holland-Noord. Nadat er in 2014 scania's uit de eigen vloot van arriva werden ingezet waren het dit jaar scania's die gehuurd zijn van EBS/TCR.
AfbeeldingArriva 5030 by Dylan Wildschut, on Flickr

Helaas komt er nu een gat in het overzicht aangezien in Lisse me oude Nikon D40 kapot ging.

Eind juni had ik een Nieuwe camera het eerste reisje met mijn nieuwe Nikon D5300 was op 1 Juli voor de vele Pendelbussen van Concert at Sea. Waar ik deze overbeladen Mercedes-Benz O405NG op de foto heb gezet.
AfbeeldingTCR 397 by Dylan Wildschut, on Flickr

Naast de Concessie Zuidoost Friesland heeft Arriva ook de Concessie in Limburg gewonnen en daarmee verdween naast Veolia ook deze Gelede bussen uit Limburg. waarvoor ik op 4 juli voor naar Limburg ben afgereisd.
AfbeeldingVeolia 6763 by Dylan Wildschut, on Flickr

Een bus op een fietspad gebeurt niet zoveel maar in Amstelveen is het heel normaal. Voor dit bijzonder stukje route heb ik dus op 8 juli een foto gemaakt.
AfbeeldingConnexxion 3697 by Dylan Wildschut, on Flickr

In juli zijn er in Nijmegen de vierdaagsefeesten waar ik al 2 jaar op een rij als EHBO'er aanwezig was. Hermes zet rond deze tijd versterking in op de lijnen rond Nijmegen maar die vond ik niet zo bijzonder aangezien Betuwe Express een pendel reed met 2 ex Connexxion MAN caetano's waaronder deze ex 8269 die tussendoor op 17 juli heb weten vast te leggen.
Afbeeldingbetuwe express 813 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 27 Juli heb weer eens een bezoekje gebracht aan de zuiderburen en wel in Antwerpen waar deze foto heb gemaakt.
AfbeeldingDeLijn 5526 by Dylan Wildschut, on Flickr

Sinds dat de stadsregio's zijn af geschaft viel de regio van Eindhoven onder de provincie brabant die een eigen huisstijl heeft voor het OV. En wil nou net de concessie aflopen dit jaar (die overigens behouden is gebleven aan Hermes) in de aanloop naar de nieuwe Concessie reden de bussen van Hermes tijdelijk op deze manier rond. Op 16 Augustus heb ik dus een kijkje genomen wat dit plaatje heeft opgeleverd.
AfbeeldingHermes 3414 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 22 Augustus ben ik naar Leer gegaan waar je toch behoorlijk exotische bus types ziet zoals deze gelede Setera.
AfbeeldingAndreesen AUR-AN70 by Dylan Wildschut, on Flickr

In augustus werd in zevenhuizen het WK roeien georganiseerd waarbij arriva een Pendeldienst had opgezet. ik ben op 24 Augustus dus naar Zevenhuizen gegaan om dit plaatje te kunnen maken.
AfbeeldingArriva 8740 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 18 September werd voor de 2e maal de nostalgische OV dag georganiseerd in Numansdorp. Ik was er ook voor een flitsbezoek heb deze plaat kunnen maken.
AfbeeldingSVA BBA 881 by Dylan Wildschut, on Flickr

Naast Voorne-Putten en Rozenburg kreeg U-OV ook nieuwe bussen erbij en wel een paar van deze Citaro LE en een paar HESS dubbelgelede bussen. op 10 oktober kon ik allebei de bus types op de foto zetten in de Uithof.
AfbeeldingQbuzz 3114 by Dylan Wildschut, on Flickr

AfbeeldingQbuzz 4219 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 12 november organiseerde de ADV de mergelandexcursie in het kader van het afscheid van Veolia in Limburg. in Epen kon ik de excursie bus mooi op de foto zetten in de dutch mountains.
AfbeeldingVSL 0-535 by Dylan Wildschut, on Flickr

in de provincie Utrecht gaat Connexxion het stokje overdragen aan Syntus en kwam het besluit om op 25 November nog een foto te maken in dat gebied en wel in willeskop. waar lijn 105 vervangen zou worden door lijn 5 en met midi-busjes is gaan rijden.
AfbeeldingConnexxion 4225 by Dylan Wildschut, on Flickr

Zoals gezegd neemt Syntus het stokje over van Connexxion in Utrecht en wel met deze Setera's die ik tijdens de overbrengingen op 10 december in Nijkerk op de foto heb gezet.
AfbeeldingSyntus 1055 en 1033 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Dordrecht werd in het weekend van 17 december een kerstmarkt gehouden waar arriva een pendel verzorgde van de verschillende parkeerplaatsen naar het centrum. het was gelukkig niet zo druk op 17 December. :mrgreen:
AfbeeldingArriva 5419 by Dylan Wildschut, on Flickr

Omdat nog niet alle setera's zijn geleverd heeft syntus een hoop tijdelijke bussen naar Utrecht gehaald waaronder deze Twenste Ambassador die een Citea wilde zijn. Op 21 December kon ik in Mijdrecht deze foto maken.
AfbeeldingSyntus 3249 by Dylan Wildschut, on Flickr

Dit is het jaar 2016 door mijn ogen.
In 2017 ga ik zuidoost Friesland en Limburg nogmaals bezoeken om daar de nieuwe Arriva bussen op de foto te zetten, Krijgt Almere meer aandacht en zo zullen er nog meer dingen terug komen in mijn jaaroverzicht.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door JWM »

Op busstation Heienoord kon ik scholierenlijn 666 op de foto zetten.
Die rijdt toch niet naar een christelijke scholengemeenschap :shock:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door isadora »

Misschien laat, maakt mij niks uit, vind het een schitterend verslag. :pos: :pos:
Ja ook, die perron-vandaal op CS, en wat staat die R-Net daar schitterend te glimmen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door dylanwild94 »

JWM schreef:
Op busstation Heienoord kon ik scholierenlijn 666 op de foto zetten.
Die rijdt toch niet naar een christelijke scholengemeenschap :shock:
Jawel. Deze lijn gaat van het CSG Willem van oranje naar Maasdam. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door Globetrotter »

dylanwild94 schreef:
Op 22 Augustus ben ik naar Leer gegaan waar je toch behoorlijk exotische bus types ziet zoals deze gelede Setera.
AfbeeldingAndreesen AUR-AN70 by Dylan Wildschut, on Flickr
Mooi divers verslag. Wat heb je nog meer aan busmaterieel in Leer gezien, want dit zijn zeker tripjes die het overwegen waard zijn?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door dylanwild94 »

een kleine greep.
AfbeeldingFischer LER-SC219 by Dylan Wildschut, on Flickr

AfbeeldingAndreesen AUR-AN53 by Dylan Wildschut, on Flickr

AfbeeldingFischer LER-SC125 by Dylan Wildschut, on Flickr

Verder ook Mercedes-Benz O408 gezien en dacht een Citea en O405 ook te hebben gezien. Het is het zeker waard om er eens heen te gaan. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door Globetrotter »

Eenmaal, andermaal... verkocht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door Daniel »

Leuk overzichtje :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door Etienne »

Er zitten bekende plaats tussen en verder een mooi overzichtje. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door regenmaker »

Ezra schreef:Mooi divers verslag. Wat heb je nog meer aan busmaterieel in Leer gezien, want dit zijn zeker tripjes die het overwegen waard zijn?
Verder rijden er bij Fischer Linienverkehre ook diverse Neoplan bussen, waaronder de N 318 K en de Neoplan N 4407 (midi-bus).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door busfanNL »

Leuke plaatjes Dylan. En niet alleen leuk maar van jouw foto's leer ik ook om zelf betere foto's te maken. :Y *bus*
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door Hendrik »

Leuk overzicht!
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door Durashift »

Leuk, kort jaaroverzicht met afwisselende foto's en gebeurtenissen. Top. :pos:
MichaelV
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 14:37

Re: Met Dylan door 2016.

Bericht door MichaelV »

Mooi jaaroverzicht: ik wil met jou ook wel door 2017, 2018, et setera :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten