Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

Goeden dag iedereen. Ik reis sinds augustus iedere dag met de bus en heb een hobby opgestart om foto's te maken van bussen. Ik studeer, daarom heb ik gratis OV en kan overal heen. Hierin plaats ik de bijzondere bus foto's.

AfbeeldingQbuzz GD Mercedes Benz Citaro C2 LE Ü 3366 by Jeroen pijper photography, on Flickr

nieuwe citaro. Lijn 39 Surhuisterveen

AfbeeldingQbuzz GD ex-Fryslan Mercedes Benz Citaro LE Ü 3308 by Jeroen pijper photography, on Flickr

Deze bus rijdt weer bij Qbuzz GD met de Frieze qbuzz logo. Peizerweg hoofdkwatier Qbuzz GD.

AfbeeldingArriva Heerenveen 3 generaties van de VDL. de nieuwe Citea, Citea,Ambassador 8660 9212 8533 by Jeroen pijper photography, on Flickr

3 Generaties VDL (rammelbakken) behalve de middelste (redelijk) bussen van arriva HS Heerenveen.

Probeer zo objectief mogelijk te zijn. 8-)

AfbeeldingEx-Qbuzz fryslân mercedes benz intouro L 2607 by Jeroen pijper photography, on Flickr

Oude tijd transitie van Qbuzz naar Arriva. Deze intouro M 2607 wordt een 75??

AfbeeldingArriva touring Mercedes Benz intouro 7191. Groningen by Jeroen pijper photography, on Flickr

Kan iemand vertellen waar deze Integro M van arriva touring heen Gaat?

AfbeeldingArriva (Touring) Setra S 416 LE business 045 lijn 320 Drachten by Jeroen pijper photography, on Flickr

Aparte vondst een arriva setra S 416 LE bus. Drachten

AfbeeldingArriva / Qbuzz GD 044 / 3368 Mercedes Benz Citaro C2 LE Ü Drachten lijn 320 by Jeroen pijper photography, on Flickr

nog een apart verschijnsel. Met dubbele inventarisatie nummers. Qbuzz GD 3368 en de arriva 044. Drachten.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door isadora »

Leuk verslagje van een bonte verzameling JP. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

bedankt voor je reactie ik hoop nog meer bijzonder plaatjes te fotograferen
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door Daniel »

Aan sommige plaatjes moet ik het bijzondere nog ontdekken, maar het zijn in elk geval wel mooie plaatjes. Zeker gezien je er nog maar net mee begonnen bent, de foto-ervaring was er zo te zien al wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

Kun je uitleggen welke?
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door Hendrik »

Leuke variatie aan materieel!
Tip voor volgende foto's: bekijk niet alleen of het vervoermiddel op de foto staat, maar bekijk ook hoe de omgeving op de foto staat.

Vraagje over de eerste foto: wat is de 'bult' aan de voorkant, op het dak? Extra (chauffeurs)airco?
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

Die unit erboven gaat inderdaad om een airco unit. Alleen de vraag is dat het voor de hele bus is of alleen voor de chauffeur. Moeten we afwachten. Ik probeer de omgeving ook bij te zetten voor de volgende sessie. Ik ben ook vliegtuig spotter. Daar ben ik alleen gericht op het materieel. Ik heb ook heel wat foto ervaringen.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door isadora »

Om heel eerlijk te zijn, zie ik van het omgevingsgebied van Knobeldorffsplein het liefst zo weinig mogelijk, net als bijvoorbeeld station Heerenveen en omliggend ghetto. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door regenmaker »

Heerenveen gaat toch op de schop.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door Hendrik »

JP13357 schreef:Die unit erboven gaat inderdaad om een airco unit. Alleen de vraag is dat het voor de hele bus is of alleen voor de chauffeur. Moeten we afwachten. Ik probeer de omgeving ook bij te zetten voor de volgende sessie. Ik ben ook vliegtuig spotter. Daar ben ik alleen gericht op het materieel. Ik heb ook heel wat foto ervaringen.
Die 'bult' aan de voorkant zal niet de airco voor de hele bus zijn. Die is veel groter en zit erachter, zo te zien.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

Heerenveen gaat op de schop. Drachten heeft 2 hoofd stations 1 van knobbeldorffsplein dat is die oude ghetto en 1 nieuwe transferium oost. Beide zijn typische arriva stations zonder realtime borden. Ik mis die realtime info schermen die je hebt in de concessie GD. Die unit erachter is een lucht ververs unit voor de blower.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door regenmaker »

Realtime informatie wordt niet bepaald door arriva maar door de provincie lijkt me
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

De volgende foto's bedoelde ik ook dat het een typische Arriva station is. Van Knobelsdorffplein. De info borden gaat via de provincie. Mijn vriend heeft een voorstel gedaan om digitale infoschermen in Friesland te gaan invoeren.

AfbeeldingArriva Borden uit de late jaren 90 by Jeroen pijper photography, on Flickr

Die hangen nog steeds in drachten.

AfbeeldingOude VSN-Groep (connexxion interliner halte) by Jeroen pijper photography, on Flickr

AfbeeldingVSN-Groep Interliner logo voorloper van de Qliner by Jeroen pijper photography, on Flickr (http://www.rovm-digitaal.nl/wp-content/ ... 31-2-a.jpg)

Kijk wat we hier hebben. VSN interliner materieel. Oude halte + telefooncel uit Het oude VSN (connexxion interliner) tijdperk.

AfbeeldingArriva Lijn 21 VDL Citea Euro 5 LLE 120 8525 Drachten by Jeroen pijper photography, on Flickr

Het nieuwe transferium Oost. Met een standaard VDL citea Euro 5 LLE 120
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door ODRAIL »

Zo'n oude interlinerhalte stond in 2014 ook nog in Gieten. Weet alleen niet of deze er nu nog staat.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door Chrysa »

In Gorinchem staat ie nog steeds!
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door zone2000 »

in fryslan kom je wel meer oud spul tegen, zo staan er ook nog diverse connexxion dris palen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door isadora »

En kijk eens rond in Heerenveen, vooral het stationsgebied dan. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door regenmaker »

Bij Joure Rotonde staat ook nog Interliner spul.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door dylanwild94 »

Op het Haarlemmerstation in Amsterdam staat ook nog een interliner paal.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door zone2000 »

Kijk wat we hier hebben. VSN interliner materieel. Oude halte + telefooncel uit Het oude VSN (connexxion interliner) tijdperk.
splitting, drachten staan ze ook nog zag ik gisteren. :Y
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

Afgelopen vrijdag was ik vrij van school. Wat ga je doen als je een studenten OV kaart hebt? Natuurlijk ga je Nederland ermee verkennen. Ik begon mijn reis met de 13 richting drachten. Daar ben ik overgestapt op de nieuwe qliner lijn 322 naar Oosterwolde. In Oosterwolde heb ik de treinenzaak Treintje Oost bezocht.

AfbeeldingMercedes Benz Citaro C2 LE Ü Qbuzz 3348 + arriva 8598 Oosterwolde by Jeroen pijper photography, on Flick

Paar mooie foto's gemaakt. Deze foto is mooi te zien het verschil tussen het materieel van Friesland en Groningen met het prachtige omgeving van Oosterwolde.

AfbeeldingMercedes Benz Intouro M Arriva 7513 lijn 322 Oosterwolde by Jeroen pijper photography, on Flickr

De nieuwe qliner naar Oosterwolde. Ik ging toen weer terug naar drachten om reis verder te vervolgen naar Heerenveen om op jacht te gaan naar oude haltes en Dris borden

AfbeeldingSetra S 416 LE Arriva 0045 Lijn 320 Transferium Oost by Jeroen pijper photography, on Flickr
AfbeeldingSetra S 416 LE Arriva 0045 Lijn 320 Transferium Oost inside by Jeroen pijper photography, on Flickr

Eenmaal in Drachten kwam deze bus langs. Ik kon de kans niet laten liggen om met deze bus naar Leeuwarden te gaan. Dan maar een omweg naar Heerenveen.

AfbeeldingLeeuwarden CS New by Jeroen pijper photography, on Flickr

Eenmaal op het nieuwe centraal station van Leeuwarden aangekomen. Wat is het mooi en overzichtelijk geworden, maar ik vond het materieel wat daar rijdt tegen vallen. Veel Franse irisbussen en VDL bussen.

AfbeeldingNS ICMm 4229 Leeuwarden CS by Jeroen pijper photography, on Flickr

Op de Intercity naar Heerenveen gestapt en richting Oost A32.

AfbeeldingOude Interliner Halte VSN-group Oost A32 Heerenveen Qliner logo (2) by Jeroen pijper photography, on Flickr

kijk is aan wat we hier hebben gevonden. Een werkende Interliner VSN halte maar met de oude arriva Qliner bestickering. Toen ging ik met lijn 99 richting de Rotonde van Joure.

AfbeeldingInterliner VSN-groep Connexxion Bus hok Joure Rotonde by Jeroen pijper photography, on Flickr

AfbeeldingJoure Rotonde oude Connexxion Dris (4) by Jeroen pijper photography, on Flickr

AfbeeldingConnexxion Routo'matic automaat by Jeroen pijper photography, on Flickr

Met de 99 in Joure bij de halte rotonde aangekomen. Wauw wat is daar nog veel oud OV materiaal overgebleven. De oude Interliner bus hokje, connexxion dris systemen en een Routo'matic automaat.

AfbeeldingMercedes Benz Intouro L Arriva 7544 Ex-Qbuzz 2604 Rotonde Joure (2) by Jeroen pijper photography, on Flickr

Daar komt mijn bus aan richting Groningen. De ex-Qbuzz 2604 Intouro L. Mooi contrast tussen de oude omgeving met een Connexxion dris en Interliner halte, met de nieuwste snelliner van Arriva.

AfbeeldingQbuzz Airport Link Ebusco + Vanhool Ag330 Fuel Cell demo Bus Groningen by Jeroen pijper photography, on Flickr

In Groningen aangekomen, Ik zag daar 2 bijzondere bussen geparkeerd staan. 1 lijn 100 airport link bus van het merk Ebusco en een Van Hool Ag330 Fuel Cell demo bus Waterstof. Ik ging met de 133 naar huis dat was een leuk dagje.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door Chrysa »

Ik weet niet wat je met de belichting gedaan hebt, maar het ziet er wat vreemd uit. Op de eerste 2 foto's vind ik het goed staan, maar de foto's van het busstation en de trein zijn wel heel erg wit.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

De trein heb ik niks aangepast lucht was gewoon wit. Als ik de belichting naar beneden trek in de trein te donker, kun je niet zien. En de bus station heb ik wat lichter gezet vanwege dat je het materiaal niet ziet en de lucht wat donker gedaan anders zie je de wolken niet. En de presentatie helderheid in lightroom op 100% gezet om wat dramatische look te geven en levendiger.

Afbeelding

het origineel smaken verschillen. als deze beter is
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door isadora »

Op her origineel heb je zo veel effecten doorgevoerd, dat die voor mij helemaal niet eens zichtbaar is. :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door isadora »

Overigens, dank voor de nieuwe foto's ( :pos: ) uit crisisgebied, wat een triestheid ten top. :neg:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten