Daniel on tour #109: Syntus in de sneeuw (14 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #109: Syntus in de sneeuw (14 foto's)

Bericht door Daniel »

Door weersomstandigheden, laten we het daar maar op houden, twee keer achter elkaar een fotoserie uit dezelfde regio voor deze ene keer. Dat witte spul dat naar beneden kwam vallen in het afgelopen weekend was de reden :P
We beginnen op de zaterdag waarop ik wat meer de tijd had en zodoende besloot eens een rondje Heuvelrug te maken. Dat begon uiteraard met een stukje door de stad om die aan de zuidkant te verlaten, maar net daarvoor trof ik nog lijn 1 op de Saffierweg gereden door een van de Tourquase-amba's (klik op de link onder de foto voor het de niet geschaalde afmetingen)...
Afbeelding
Tourquase 1166 - Amersfoort, Saffierweg

Eenmaal de stad uit werd de Arnhemseweg gevolgd langs Leusden-Zuid, waar alleen 's avonds en in het weekend lijn 80 de afslag naar Tabaksteeg neemt...
Afbeelding
Tourquase 1177 - Leusden, Arnhemseweg

Net voor Woudenberg staat vervolgens een oud pand langs de provinciale weg. Geen idee wat het nu eigenlijk is, maar het biedt wel een leuk decortje voor de foto. Meestal gaat dat niet door het tegenlicht, maar het vrij bewolkte weer op de zaterdag bood kansen...
Afbeelding
Syntus 1191 - Woudenberg, Geeresteinselaan

Eigenlijk was die vorige foto echter wat meer tijdvulling want er moest even gewacht worden. De andere kant op kijkend was er het immers een wel heel fraai plaatje :) Best een leuk effect met vrij weinig objecten met kleur in de compositie...
Afbeelding
Syntus 3060 - Woudenberg, Geeresteinselaan

Het waren niet alleen maar Ambassadors op lijn 80 afgelopen zaterdag, zowaar bleek men zelfs van elk materieeltype wat er aan tijdelijk spul is wel iets ingezet te hebben. Zolang het 12 meter lang was dan. Maar past dit nu door het tunneltje eigenlijk?
Afbeelding
Syntus 1135 - Scherpenzeel, Stationsweg

En het koste me wat geduld en ging alsnog bijna de mist in, maar jawel, daar is dan de eerste MAN Ceatano die ik in deze regio trof. Of nouja, eigenlijk in Gelderland :wink:
Afbeelding
Syntus 1157 - Scherpenzeel, Dorpsstraat

Vanaf Scherpenzeel ging het vervolgens binnendoor de Heuvelrug over naar Leersum. Die route bracht me ook langs De Haar, een plekje waar ik niet eerder op deze manier langs gekomen was. Wat zie je daar nog fraai de oude spoorlijn Amersfoort - Nijmegen door het landschap lopen zeg, die oude spoordijk is onmiskenbaar. Al was het aantreffen van een baanwachterswoning hetgene wat voor het oja-momentje zorgde.
Maar daar eenmaal voorbij werd het landschap alleen maar mooier dus werd maar even een tussenstopje voor een plaatje gemaakt...
Afbeelding

Maar uiteindelijk kwam ik dus in Leersum uit. Tussen de besneeuwde daken door verscheen daar de eerste Setra van de dag voor de lens...
Afbeelding
Syntus 1032 - Leersum, Rijksstraatweg

En dan ruilen ze een ex-Veolia Amba met airco naar Tourquase, krijgen ze dit er voor terug. Ja dat schiet lekker op :mrgreen:
Afbeelding
Tourquase 1165 - Leersum, Rijksstraatweg

'tis niet de meest geweldige foto ooit, maar de omgeving doet 't 'm...
Afbeelding
Syntus 1108 - Leersum, Rijksstraatweg

Tot slot van de zaterdagse serie nog een plaatje uit Doorn...
Afbeelding
Syntus 1194 - Doorn, Leersumsestraatweg

Zondag lag er dan weer een flink dikker pak sneeuw, al smolt het snel, maar was er ook wat minder tijd beschikbaar dus bleef ik binnen Amersfoort. Op lijn 1 deze zondag wel Mercedessen, maar dan ietsje langer dan een week eerder...
Afbeelding
Syntus 1049 - Amersfoort, Arubalaan

Iets in me zei dat ik toch nog wat met een vergezichtje in combinatie met een winters landschap moest doen, maarja, waar doe je dat vlak bij de stad. Ik miste echter ook nog 'n lijntje bij de foto's wat me op een idee bracht: de Stichtse Rotonde was wel een geschikt plekje...
Afbeelding
Syntus 1016 - Amersfoort, Utrechtseweg

Kwam er overigens niet veel later achter dat er nog bijna een OVNL'er op de foto had gestaan, want langs het station fietsend zag ik dat marvinkok de volgende rit van de 356 mocht rijden :wink:
Ik was echter op zoek naar wat nog niet gesmolten sneeuw die werd gevonden in Schothorst...
Afbeelding
Syntus 1034 - Amersfoort, Kattenbroekerweg

En tot zover deze sneeuw-fotoserie. Hopelijk was 'ie de moeite waard :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Daniel on tour #109: Syntus in de sneeuw (14 foto's)

Bericht door waldo79 »

Zeker de moeite waard. Vooral de zondagse foto's. 25 kilometer naar het zuiden lag nauwelijks sneeuw.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #109: Syntus in de sneeuw (14 foto's)

Bericht door Milco »

Altijd mooi, foto's in de sneeuw! :)
Uit Almere helaas geen foto's, want je zal zien dat er een keer sneeuw ligt...ben ik ziek -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #109: Syntus in de sneeuw (14 foto's)

Bericht door Etienne »

Weer een mooie serie foto's?

Die Tourquase-amba's rijden dus voornamelijk gewone lijndienst in plaats van Uithoflijnen? Aangezien ik op laatstgenoemde lijnen steeds vaker Setra's en Citaro LE's voorbij zien komen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Daniel on tour #109: Syntus in de sneeuw (14 foto's)

Bericht door Hendrik »

Leuke fotoserie weer!
Daniel schreef:Net voor Woudenberg staat vervolgens een oud pand langs de provinciale weg. Geen idee wat het nu eigenlijk is, maar het biedt wel een leuk decortje voor de foto. Meestal gaat dat niet door het tegenlicht, maar het vrij bewolkte weer op de zaterdag bood kansen...
De straatnaam maakt de zoektocht gemakkelijk: het is Klein-Geeresteijn. Ooit gebouwd als boerderij, maar dan wel in een heel bijzondere stijl... Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_G ... Geerestein
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #109: Syntus in de sneeuw (14 foto's)

Bericht door Meltrain »

Mooie serie foto's. :pos:
Daniel schreef: Eigenlijk was die vorige foto echter wat meer tijdvulling want er moest even gewacht worden. De andere kant op kijkend was er het immers een wel heel fraai plaatje :)
Toch vond ik die foto erboven eigenlijk mooier. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Daniel on tour #109: Syntus in de sneeuw (14 foto's)

Bericht door isadora »

Dank je Daniel. :pos: :pos:

Heb je alles op de fiets gedaan?
Of zijn dat de autosporen van jouw auto op de vierde foto?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Daniel on tour #109: Syntus in de sneeuw (14 foto's)

Bericht door marvinkok »

Mooie serie. Bijna een dubbele meet op zondag dus :)
Mocht die dag zelfs 2x naar het prachtige museum.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #109: Syntus in de sneeuw (14 foto's)

Bericht door Daniel »

Etienne schreef:Die Tourquase-amba's rijden dus voornamelijk gewone lijndienst in plaats van Uithoflijnen? Aangezien ik op laatstgenoemde lijnen steeds vaker Setra's en Citaro LE's voorbij zien komen.
Voornamelijk degene zonder airco zijn geruild met Setra's e.d. om meer tunnelbussen te hebben. Maar er rijden nog wel Tourquase amba's (met airco) op de Uithoflijnen.

Ik zie trouwens vooral in het weekend meer Tourquase-bussen op willekeurige lijnen. Doordeweeks zitten ze vaker op bv. de 80.
isadora schreef:Dank je Daniel. :pos: :pos:

Heb je alles op de fiets gedaan?
Of zijn dat de autosporen van jouw auto op de vierde foto?
Alles op de fiets ja, zoals gebruikelijk. Dit was nog een klein rondje, heb 'm ooit ook helemaal via Veenendaal gedaan. (Dat wel in de zomer)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Daniel on tour #109: Syntus in de sneeuw (14 foto's)

Bericht door busfanNL »

Leuke foto's Daniel. Altijd weer genieten. Wat voor camera gebruik je voor je foto's als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #109: Syntus in de sneeuw (14 foto's)

Bericht door Daniel »

Canon EOS1100D :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten