mb90 on Tour #92: De laatste week voor de Hoekse Lijn (15 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #92: De laatste week voor de Hoekse Lijn (15 foto's)

Bericht door mb90 »

Op het moment van het typen van dit verslag zijn de laatste uren geslagen voor de Hoekse Lijn. Zelf heb ik verspreid over de afgelopen week (in ieder geval niet de erg drukke zondag, toen was ik in het hoge noorden van het land waar nog een verslag van volgt) nog wat laatste foto's langs de lijn gemaakt.

Ik begin bij vorige week vrijdag. Bij de Vlaardingse brug trof ik 1 van de 2 omlopen van de spitspendel tussen Rotterdam en Vlaardingen. De schoonste van de 2 bleek later en dat was de 2120 als 7129 net na vertrek van Vlaardingen Centrum:
Afbeelding

Op de sporen naast Vlaardingen Centrum wordt al het nodige materiaal aangebracht voor de grote vernieuwing de komende maanden. Hier goed te zien met langs het perron de 2938 als 4129 naar Rotterdam:
Afbeelding

Daarna trok ik verder naar Maassluis en wel naar Station West. Daar stond de eerste 4200 die hier begon (de eerdere ritten begonnen in Hoek van Holland) klaar voor vertrek:
Afbeelding

Wachtend op de volgende trein ging ik even kijken bij de bussen. Daar kwam de Connexxion 6717 als lijn 33 naar Naaldwijk langs:
Afbeelding

De volgende trein was deze 2995 langs het perron van Maassluis West die uit Hoek van Holland komt:
Afbeelding

Dan gaan we een paar dagen verder en wel naar de dinsdagavond. Opnieuw begon ik in Vlaardingen met de spitspendel. Dit keer alleen wel aan de andere kant van de brug met de 2111 die bijna de eindbestemming Vlaardingen Centrum bereikt heeft:
Afbeelding

Dan naar een andere brug langs de lijn. De Havenbrug in Maassluis. Daar reed de 2946 het stroomloze deel op opweg naar Hoek van Holland:
Afbeelding

Vanuit De Hoek kwam daarna de 2991 over deze brug:
Afbeelding

Vanaf het station van Maassluis vertrok niet veel later de 2964 naar deze brug en de eindbestemming van deze rit, Maassluis West:
Afbeelding

Een kwartier later ging ik vanaf Maassluis verder naar Hoek van Holland. Dit gebeurde met de 2978 die hier langs het nu behoorlijk kale perron binnenkomt:
Afbeelding

Bij aankomst in Hoek van Holland was het een stuk frisser dan verder landinwaarts. Daarom ben ik maar een stukje gaan lopen rondom het station. Daar kwam ook nog deze Connexxion 6654 langs als lijn 35 naar Den Haag:
Afbeelding

Het uiteindelijke doel hier was deze foto van de 4160 die gereden werd door de 2991. Deze reed met een vertraging van 5 minuten. Vaak vervelend, maar nu kwam het goed uit, want de zon was er op het juiste moment goed bij:
Afbeelding

De laatste 3 foto's van deze lijn kwamen van de heuvel bij de Maeslantkering waar ik gistermiddag was. Eerst een kruising die net goed ging tussen de 4150 en de 4163 met op de achtergrond de skyline van o.a. Rotterdam en Maassluis:
Afbeelding

Een half uur later was de kruising net even anders en kwam eerst de 4152 naar Hoek van Holland langs met nu rechts ook een deel van de Nieuwe Waterweg erbij:
Afbeelding

De 4165 naar Rotterdam volgde nu namelijk net wat later. Hier als laatste foto van dit verslag te zien, ingezoomd op de Rotterdamse skyline:
Afbeelding
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5827
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: mb90 on Tour #92: De laatste week voor de Hoekse Lijn (15 foto's)

Bericht door isadora »

Mooie reportage Mario. :pos:

Prachtig perron daar op station Hoek van Holland-Haven, gras met tegels. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4496
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: mb90 on Tour #92: De laatste week voor de Hoekse Lijn (15 foto's)

Bericht door en-es »

Dat was een van de internationale perrons, de kopsporen ernaast zien er ook niet meer uit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39213
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #92: De laatste week voor de Hoekse Lijn (15 foto's)

Bericht door Daniel »

Fraaie reportage :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7958
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #92: De laatste week voor de Hoekse Lijn (15 foto's)

Bericht door Etienne »

Leuke reportage met prachtige foto's.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: mb90 on Tour #92: De laatste week voor de Hoekse Lijn (15 foto's)

Bericht door Ardan »

Leuk! Ik heb de lijn niet heel vaak bereden, maar vond het altijd wel een bijzonder lijntje. Ben benieuwd wat het straks gaat worden en dan mag je weer zo'n mooie repo maken :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39213
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #92: De laatste week voor de Hoekse Lijn (15 foto's)

Bericht door Daniel »

't was ook een bijzonder lijntje met z'n voor een Sprinterdienst deels uitzonderlijk hoge frequentie. Heb er zelf ooit nog een half jaartje overheen geforenst, was toch altijd wel aangenaam wachten op het boomrijke perron in Maassluis (wat afgelopen weekend al stukken kaler was).
Ook een van de weinige lijntjes waarop ik ooit met een defecte trein gestrand ben trouwens :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten