Een rondje belgië.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Een rondje belgië.

Bericht door dylanwild94 »

In het weekend van 8 op 9 Aril ben ik weer eens op stap geweest met Shesepankh90.

Ditmaal Was het een rondje door West-Vlaanderen.
Al ging ik op 8 April al naar België waar ik Shesepankh90 in Turnhout zou ontmoeten om zo op de zondag het maximale uit de dag te kunnen halen. Na in de ochtend van 8 April gewerkt te hebben in Rotterdam ging ik via Tilburg en Turnhout naar Gent alwaar ik overnachtte. Shesepankh90 ging Vanuit Gent naar Turnhout.

En het was nog licht genoeg voor foto's en dan ben je ook gek om de camera niet te pakken en een paar foto's te maken. En zo kon bij het station van Turnhout deze VanHool op foto gezet worden naar Antwerpen.
AfbeeldingDe Lijn 5554 by Dylan Wildschut, on Flickr

Gevolgd door de bus die me van Tilburg naar Turnhout bracht.
AfbeeldingB&C 111065 by Dylan Wildschut, on Flickr

Turnhout kent een stadsdienst dat door een pachter wordt uitgevoerd met Midibusjes zo als deze kleine MAN. In België worden trouwens erg veel stadsdiensten met midi bussen gereden. Enkele voorbeelden zijn dus Turnhout,Mol,Sint-Niklaas en een plaatsje dat nog in het verslag voor gaat komen.
AfbeeldingB&C 105888 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ik had een beetje heimwee dus we gingen even de grens terug over naar Reusel waar onze bus op de foto gezet kon worden mooi in de zon.
AfbeeldingKAV 110326 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Reusel komen 3 vervoersmaatschappijen De Lijn zoals hierboven, Arriva en Hermes met deze mooie Citea SLE.
AfbeeldingHermes 1243 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na een hapje te hebben gegeten in Reusel gingen we toch maar weer terug naar Turnhout. Waar voor de stelplaats van De Lijn in Turnhout deze bus met een Identiteitscrisis op de foto gezet kon worden onderweg naar die Stelplaats voor een pauze, om daarna treinvervangend vervoer te gaan rijden tussen Turnhout en Tielen in verband met werken.
AfbeeldingDe Lijn 4795 by Dylan Wildschut, on Flickr

En toen was het alweer tijd om naar Gent te gaan omdat de zon toch al aardig achter de horizon aan het verdwijnen was en het in Antwerpen al gewoon Donker was zijn er helaas onderweg geen foto's meer gemaakt.

Dus de volgende dag begon on rondje west Vlaanderen dan met als eerste foto een midi bus van de stadsdienst van Brugge want ook daar worden de stdasdiensten uitgevoerd met midi's. Zoals deze kleine hybride VanHool.
AfbeeldingDe Lijn 5357 by Dylan Wildschut, on Flickr

Maar ook deze oude midi van 16 jaar oud doet nog gewoon zijn ronde door de stad.
AfbeeldingDe Lijn 4136 by Dylan Wildschut, on Flickr

In de ochtend is de streekdienst rond Brugge nog niet echt op gang en komen voornamelijk de midi's op het station. sterker nog de vroegste streekdienst is niet eens van de Lijn zelf maar wordt gereden naar Connexxion op Lijn 42 naar Breskens.
AfbeeldingConnexxion 5552 by Dylan Wildschut, on Flickr

De reis ging gelijk helemaal naar het Zuiden en wel via de De Panne naar het Franse Duinkerke waar de stadsdiensten overigens gratis zijn in het weekend. En die komt zelfs in het Belgische De Panne.

in Duinkerke kon allereerst onze bus die ons naar Duinkerke bracht een een uur later ook weer terug naar de Panne op de foto op als lijn 2A, de terug reis zal onder lijnnummer 2B worden uitgevoerd.
AfbeeldingDKbus 752 by Dylan Wildschut, on Flickr

De Iveco Urbanway die je voornamelijk in Duinkerke aantreft zijn hagelnieuw en rijden tevens ook op gas.
De Urbanway heeft DKbus in het geel,Groen en Blauw en in zowel 12 als 18 meter variant. Hierboven zie je dus een gele 18 meter variant en hieronder een 12 meter groene versie.
AfbeeldingDKbus 456 by Dylan Wildschut, on Flickr

Naast de urbanway zijn deze Irisbus Crealis neo ook nog te vinden in Duinkerke. Ook zowel in de 12 meter en 18 meter variant zoals hieronder maar ook in diesel en CNG. dit is een diesel bus.
AfbeeldingDKbus 810 by Dylan Wildschut, on Flickr

Het uurtje in Duinkerke was weer voorbij en we zijn weer terug in de Panne waar ik de kusttram naar Knokke op zijn beginpunt op de foto heb kunnen zetten.
AfbeeldingDe Lijn 6003 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na een hapje te wezen eten ging de reis verder. En wel via Veurne naar Ieper met deze lijn 50 die op zondag maar 1 rit heeft per richting.
Op het station van Ieper kon onze bus nog op de foto die met een open voordeur wegreed.
AfbeeldingDe Lijn 5004 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op de lijn naar Moeskroen reed deze oude VanHool van 16 jaar oud. Helaas kreeg ik hem niet zo goed voor de lens.
AfbeeldingDe Lijn 4163 by Dylan Wildschut, on Flickr

De reis ging verder langs de zuid grens van West-Vlaanderen en wel naar kortrijk. Waar ik deze foto van een Transit2000 kon maken.
AfbeeldingDe Lijn 5142 by Dylan Wildschut, on Flickr

We gingen verder naar Moeskroen waar door een verkeerde zonnestand ik helaas niet zoveel foto's heb kunnen maken. Daarom gingen we maar weer snel naar het Noorden van België en wel naar Antwerpen. Waar een Nederlandse bus op de foto gezet kon worden. En wel deze Iveco Crossway op Lijn 19 naar Hulst.
AfbeeldingConnexxion 5568 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na het avond eten in Antwerpen ging het weer terug naar het station en ook het einde van dit weekend. Maar niet voordat deze nieuwe vanHool op de foto gezet werd op het van Rooseveltplaats.
AfbeeldingDe Lijn 2210 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na deze foto scheiden ook onze wegen. Shesepankh90 ging met de IC naar Gent en ik met de IC naar Noorderkempen om vervolgens met de bus naar Breda te gaan en via Rotterdam weer naar huis.

Hopelijk was dit verslag weer een leuk stukje tijd verdrijf. *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MichaelV
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 14:37

Re: Een rondje belgië.

Bericht door MichaelV »

Wat een mooi verslag weer: leuk om te bekijken en om te lezen (op het gebruik van het woord 'stukje' in je slotwoord na dan, tenzij dat humoristisch en als sneer naar zot managementtaalgebuik is) *O* :pos: *O*
Klopt mijn vermoeden dat je zo'n dag van minuut tot minuut van tevoren voorbereidt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een rondje belgië.

Bericht door Daniel »

D'r zitten mooie plaatjes tussen, maar ben wel beter van je gewend hoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een rondje belgië.

Bericht door Suus »

Het gaat een beetje van hot naar her. Belangrijkste tip die ik kan geven: lees je bericht nog een keer door voor je het plaatst, er zitten best wat spijtige taalfouten in die ik niet onder de helaasheid der dingen kan scharen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een rondje belgië.

Bericht door waldo79 »

Op zich prima foto's, maar ik mis een beetje het spontane van een foto "en route".
Dat kan een niet-bussen fan als ik beter waarderen :o Het zijn veel foto's bij busstations en dat soort oorden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten