Maurice' hobby *15: Pre-examenreis Normandië/Bretagne

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Maurice' hobby *15: Pre-examenreis Normandië/Bretagne

Bericht door Maurice Hooikammer »

Met veel plezier hebben wij al negen jaar lang de meivakantie in hetzelfde huisje in Frankrijk doorgebracht, dus dit jaar was het tijd voor de jubileumeditie: de tiende keer! In de muziekwereld wordt ‘de tiende’ van een componist geassocieerd met ongeluk en mislukking. Het zou fijn zijn als dat niet van toepassing zal zijn op mij, want ik moet momenteel eindexamen vwo doen…

In de nacht van 24 op 25 april vertrokken we om zo rond het middaguur in Brainville aan te komen. Dit is een gehuchtje in Manche, Basse Normandie, op tien kilometer van de stad Coutances. De Mont-St-Michel is ongeveer tachtig kilometer zuidwaarts en de grote stad Caen is honderd kilometer naar het noordoosten. ’s Middags gingen we naar de E.Leclerc, een van de waanzinnige hypermarchées die Frankrijk kent. Het busvervoer wordt in opdracht van het departement uitgevoerd door diverse tourbedrijven onder de merknaam Manéo. Het lijnennet omvat veertien lijntjes (gebied is zo groot als Noord en Zuid Holland…) die in de spits gemiddeld 2 a 3 ritten hebben en rond het middaguur eentje. Daarvan kon ik bij de supermarkt direct twee vastleggen, want in Coutances kruisen de ritten van lijn 2 (St Lo – Coutances – Granville) elkaar. De bus naar Granville was een bekende Irisbus Récréo (voor Frankrijk aangepaste Crossway), de bus richting St Lo was een Iveco Crossway PRO. In het afgelopen jaar heeft Normandie Voyages, de grootste onderaannemer, weer een aantal van dit type aangeschaft, waardoor de variatie in het materieel min of meer beperkt is tot Mercedes Intouro, Iveco Crossway PRO en Irisbus Récréo.
AfbeeldingNormandie Voyages (Maneo) by mauricehooikammer, on Flickr
Op zondag gingen we noordwaarts naar Barneville-Carteret. Een voor het gebied ‘grote’ badplaats, vooral bekend om de grote rotsen. Dit keer was het eens laag water, dus kon ik eens foto’s maken vanuit een laag perspectief.
AfbeeldingCarteret by mauricehooikammer, on Flickr

Op maandag reden we weer in dezelfde richting, maar reden we verder richting het uiterste westpuntje van het schiereiland Cotentin (het stukje land boven de grens Carentan – La Haye du Puits). Het Cotentin wordt van de rest van het departement gescheiden door een moerasvlakte. Het uiterste noorden vind je veel meer reliëf. In Vauville, ooit het mooiste plaatsje van Frankrijk geweest, kwam ik zowaar een schoolritje tegen. In het Cotentin is naast Normandie Voyages ook Collas Voyages erg actief. Door de eenheidsworst in het materieel voor Manéo zijn alle oude bussen, waaronder deze Irisbus Karosa Récréo naar het scholierenvervoer verbannen.
AfbeeldingCollas Voyages by mauricehooikammer, on Flickr

Het uiterste westpuntje van Cotentin bereik je nadat je langs een van Frankrijks grootste kerncentrales bent gereden (later meer). Auderville is het laatste dorpje, waarna alleen nog een haventje rest en een vuurtoren op een rots in zee. In dit dorpje woont ook Paul Bedel, van de film Paul dans sa Vie. Toevallig kwamen we hem ook tegen.
AfbeeldingAuderville by mauricehooikammer, on Flickr

Kenmerkend voor de dorpjes hier is de beschutte en kleinschalige opzet. Dit alles tegen de ruige zeewind, waar op dat moment niets van te merken viel.
AfbeeldingAuderville by mauricehooikammer, on Flickr

Het landschap doet erg Engels aan, met vele mooie maar smalle weggetjes. In de zomer moet je hier echt niet wezen, dan geldt er eenrichtingsverkeer voor ongeveer veertig kilometer kust…
AfbeeldingAuderville by mauricehooikammer, on Flickr

Bij ons huisje hadden we enkele schattige huisdiertjes. Ze hadden echter een hol onder de muur van het huis, waardoor de muur al wat aan het afbrokkelen was…
AfbeeldingBrainville, lapin by mauricehooikammer, on Flickr

Op dinsdag wilde ik een trein fotograferen bij Coutances. Onderweg troffen we bij een zwembad diverse bussen aan die scholieren vervoerden voor schoolzwemles. Een daarvan was een mooie Iveco in een promotiejasje voor het mooie landschap van Manche.
AfbeeldingNormandie Voyages (Maneo) by mauricehooikammer, on Flickr

De trein haalde ik nog net, hier zien we een Bombardier trein uit Haute Normandie poseren voor de prachtige skyline van Coutances. De trein reed vanuit Rennes via Pontorson, Folligny en St Lo naar Caen.
AfbeeldingTER (SNCF) by mauricehooikammer, on Flickr

Vooraf had ik al wat uitzoekwerk gedaan en daaruit bleek dat St Lo, een stadje op dertig kilometer naar het oosten, een eigen stadsdienst heeft. Ik was eigenlijk op jacht naar een Citaro K BHNS (later meer), maar deze oude Van Hool vond ik ook niet erg.
AfbeeldingTUSA by mauricehooikammer, on Flickr

Via een klooster in Juaye-Mondaye…
AfbeeldingJuaye-Mondaye, abbaye by mauricehooikammer, on Flickr

…kwamen we in Bayeux terecht. Een stad in Calvados, dicht bij Caen. Ze hebben hier een bescheiden stadsdienstje met vier bussen, waarvan deze Heuliez nieuw was geïmporteerd uit Bretagne, waarschijnlijk uit Rennes of St-Malo.
Afbeeldingby [url=https://www.flickr.com/photos/133889489@N02/]mauricehooikammer, on Flickr

We aten er wat zodat we nog even konden genieten van het mooie avondlicht…
AfbeeldingMagny-en-Bessin, vache by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingSt-Vigor-le-Grand, vue vers Bayeux by mauricehooikammer, on Flickr

Op woensdag trokken we wat dieper de binnenlanden in, naar Mortain. Hier zijn twee grote watervallen.
AfbeeldingMortain, grand cascade by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingMortain, grand cascade by mauricehooikammer, on Flickr
In deze regio rijdt Mayen’Voyages met Intouro’s de lijndiensten van Manéo. Nadat ik er eentje in Mortain net miste, werd de achtervolging ingezet naar St-Hilaire. Hier kon ik er twee fotograferen, waaronder eentje op de lijndienst naar Vire in Calvados.
AfbeeldingMayenn' Voyages (Maneo) by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingMayenn' Voyages (Maneo) by mauricehooikammer, on Flickr
‘s Avonds ging ik met mijn statief wat foto’s proberen te maken van Coutances, maar al snel gingen de hemelsluizen open…
AfbeeldingCoutances, cathédrale by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingCoutances, cathédrale by mauricehooikammer, on Flickr
Mijn ouders en ik musiceren en richten ons daarbij vooral op wat klassiekere muziek. Orgels vind ik over het algemeen niet zo veel aan, maar in Franse kathedralen heeft men symfonische orgels, die een bijzonder aparte en imponerende klank hebben. In Bayeux zagen we dinsdag dat er op donderdag een concert zou zijn, dus daar wilden we graag heen. Temeer omdat in Bayeux een orgel van de meesterorgelbouwer Cavaillé-Coll staat. Overdag spendeerden we bij de Pegasus Bridge, het eerste bevrijde stukje Frankrijk op D-Day. Hier passeerde een kleurloze Intouro van Keolis Manche (dit is in Calvados) die naar een lyceum gingen om kinderen op te halen en naar huis, zo’n zeventig kilometer naar het westen, te brengen.
AfbeeldingKeolis by mauricehooikammer, on Flickr
Na het concert in Bayeux maakte ik dankbaar gebruik van de geactiveerde lichten in en om het prachtige bouwwerk.
AfbeeldingCathedrale Notre Dame de Bayeux by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingCathedrale Notre Dame de Bayeux by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingCathedrale Notre Dame de Bayeux by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingCathedrale Notre Dame de Bayeux by mauricehooikammer, on Flickr
Granville werd de bestemming op vrijdag. Hier rijdt de gemeente zelf een stadsdienstje onder de naam NÉVA. Hiervoor heeft met een zestal Vehixel Irisbus midibusjes in bezit, voor de schoollijntjes worden enkele geïmporteerde Heuliez en Citaro-bussen ingezet. Ook Lemare Voyages rijdt met een Van Hool rond.
AfbeeldingLemare Voyages (NÉVA) by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingConseil général de Granville (NÉVA) by mauricehooikammer, on Flickr
Op weg naar huis fotografeerde ik nog een rit van lijn 2. Wederom een Iveco Crossway PRO. En wel de nieuwste. En aangezien de nummering bij Normandie Voyages helemaal geen enkele logica heeft, kreeg deze bus een 26xx nummer, terwijl alle soortgenoten in de 15xx/16xx zijn genummerd.
AfbeeldingNormandie Voyages (Maneo) by mauricehooikammer, on Flickr
De kathedraal van Coutances is zeer prominent te zien vanuit de omgeving. Zelfs vanaf de Bretonse kust is hij te zien (60 kilometer afstand). Hier gezien vanuit Montchaton.
AfbeeldingMontchaton by mauricehooikammer, on Flickr
Zaterdagochtend gingen we even Coutances in, maar we reden eerst via een omweg voor wat panorama’s.
AfbeeldingCoutances by mauricehooikammer, on Flickr
Deze kathedraal wordt zeer ondergewaardeerd en persoonlijk vind ik deze toch wel de mooiste van Frankrijk.
AfbeeldingCathedrale Notre Dame de Coutances by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingCathedrale Notre Dame de Coutances by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingCathedrale Notre Dame de Coutances by mauricehooikammer, on Flickr
‘s Middags deden we een rondje via de oostkant van het Cotentin. Op het oostpunt heeft men ook een vuurtoren, de op een na hoogste van Frankrijk. Hij heeft 365 treden, 52 ramen en 12 verdiepingen.
AfbeeldingPhare de Gatteville by mauricehooikammer, on Flickr
Maar al gauw waren we weer in het (mooiere) westelijke deel van Cotentin.
AfbeeldingÉculleville by mauricehooikammer, on Flickr
De al genoemde kerncentrale AREVA is immens en bovenop het plateau gebouwd, waardoor hij niet te missen is. Hier rijden enkele Citaro’s van Keolis rond. Die staan natuurlijk achter slot en grendel, maar in de hoop van niet bezocht ik de stalling die in een dorpje in de buurt is. Hier stonden twee bussen die op de AREVA hebben gereden, maar nu min of meer plukbussen zijn.
AfbeeldingKeolis by mauricehooikammer, on Flickr
Op zondag regende het bijzonder veel. In de hoop op wat verbetering gingen we richting het ‘Suisse Normande’. Een gebied met kliffen en heuvels, wat men in Normandië al snel Zwitsers aan vindt voelen. Maar ja, het is zo dat je hier hellingen van 30% hebt…
AfbeeldingClécy by mauricehooikammer, on Flickr
Op de terugweg mocht ik even in St Lo stoppen bij de stalling van Normandie Voyages. Hier staan ook de bussen van TUSA. De Citaro K Bus à Haut Niveau de Service (BHNS), stonden er, evenals de overige Heuliez bussen en de twee Van Hools. Citaro’s worden in Frankrijk veel verkocht met verhogend plaatwerk op het dak en lage ramen: BHNS.
AfbeeldingTUSA by mauricehooikammer, on Flickr
De maandag verregende eveneens, al probeerden we het op Pointe du Hoc nog wel. Immers, zo waren de omstandigheden op 6 juni 1944 daar ook.
AfbeeldingPointe du Hoc by mauricehooikammer, on Flickr
Dinsdag werd een drukke dag, vanwege het weekend en maandag 1 mei (vrije dag) moesten we naar de winkel. Ik kon daar nog een rit lijn 9 meepakken.
AfbeeldingNormandie Voyages (Maneo) by mauricehooikammer, on Flickr
Vervolgens gingen we naar Rennes, in Bretagne. Mijn broertje wilde naar de fanshop van Stade Rennais FC, maar die was net op die dag dicht. Star (Keolis) rijdt hier, we zien een stadsbus en een streekbus.
AfbeeldingStar (Keolis) by mauricehooikammer, on Flickr
Gekozen werd om naar St-Malo te rijden, een ommuurde stad in zee. Hier rijdt Keolis de stadsdiensten met enkele nieuwe Citaro’s BHNS.
AfbeeldingKSMA (Keolis) by mauricehooikammer, on Flickr
En een mooie Heuliez, hier gefotografeerd langs het strand.
AfbeeldingKSMA (Keolis) by mauricehooikammer, on Flickr
‘s Avonds reden we via de kust terug. We stopten op een plek waar we nog nooit geweest waren: Pointe du Grouin, bij Cancale. Vanaf een rots heb je hier een mooi 360* uitzicht van Cap Fréhel (100 km westwaarts) tot Coutances (60 km noordoostelijk) en tot de Mont Saint Michel (foto3) en de Mont Dol(zuidelijk).
AfbeeldingCancale by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingCancale by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingCancale by mauricehooikammer, on Flickr
Op woensdag gingen we naar Caen, de hoofdstad van Basse Normandie. Hier rijdt Twisto (Keolis) het stadsvervoer en het streekvervoer richting de kust van Ouistreham, waarvoor deze Iveco Crossway wordt gebruikt.
AfbeeldingTwisto (Keolis) by mauricehooikammer, on Flickr
De laatste maanden voor deze vreemde trambussen zijn ook begonnen.
AfbeeldingTwisto (Keolis) by mauricehooikammer, on Flickr
Waarachtig zelfs een gasbus op proef! Al ging dat wel heel erg traag de heuvel op…
AfbeeldingTwisto (Keolis) by mauricehooikammer, on Flickr
Ook rijden hier enkele nieuwe Iveo Urbanway’s rond. Hier met op de achtergrond de Abbaye aux Hommes, die werd gebouwd in opdracht van Willem de Veroveraar, die er ook begraven ligt. Hij veroverde Engeland in 1066.
AfbeeldingTwisto (Keolis) by mauricehooikammer, on Flickr
Ook rijden ze hier een frequentnet onder de naam Lianes. Hier rijden omgebouwde Citelissen op: Crealis! Zowel 12 als 18 meter overigens.
AfbeeldingTwisto (Keolis) by mauricehooikammer, on Flickr
Wederom een mooi orgel hier, met een beetje geld kun je hiervan samples kopen en ben je in staat in je eigen huiskamer op dit orgel te spelen.
AfbeeldingAbbaye aux Hommes Caen by mauricehooikammer, on Flickr
Van Busverts (Keolis) had ik in een vorig verslag uit dit gebied al de Crossways en Intouro’s laten zien. Maar ook hier zijn veelvuldig Iveco Crossway PRO’s aangeschaft.
AfbeeldingBusverts (Keolis) by mauricehooikammer, on Flickr
Op donderdag kreeg mijn broertje een herkansing in Rennes, dus schoot ik maar weer een plaatje van een Star bus. Deze Citaro C2 rijdt inmiddels alweer een jaartje rond.
AfbeeldingStar (Keolis) by mauricehooikammer, on Flickr
We reden vervolgens naar Fougères, waar mijn MAN-hart weer nieuw leven werd ingeblazen na anderhalve week zonder. Hier rijdt SURF (Transdev) met midi- en standaard Lion’s City’s.
AfbeeldingIMG_6218 by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingSURF by mauricehooikammer, on Flickr
Hier is een mooi kasteel dat nog vrij intact gebleven is. Fougères heeft een frequente verbinding met Rennes. Illenoo (Keolis) verzorgt het streekvervoer in Ille et Vilaine. In deze hoek zitten vooral Crossway’s.
AfbeeldingIllenoo (Keolis) by mauricehooikammer, on Flickr
Het stadje is niet eens zo heel erg groot, het is zoiets als Valkenburg. Maar toch rijden er in de spits veertig stampvolle bussen over dit busstationnetje. Het stadje heeft een regiofunctie vanwege de vele scholen.
AfbeeldingIllenoo (Keolis) by mauricehooikammer, on Flickr
Zelfs de reservebus van SURF moest opgetrommeld worden, een voormalige bus uit St Brieuc.
AfbeeldingSURF by mauricehooikammer, on Flickr
‘s Avonds sloten we af op de Mont St Michel die al uitgebreid vorig jaar in mijn verslag is besproken. Er was zo laat op de avond nauwelijks iemand, heel erg apart, want normaal stromen er duizenden mensen rond door de straatjes. (meer foto’s op Flickr)
AfbeeldingLe Mont St Michel by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingMont St Michel (Le Passeur) by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingLe Mont St Michel by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingLe Mont St Michel by mauricehooikammer, on Flickr
Op vijf mei was mijn broertje jarig en deden we wat hij wilde, maar bij het eten ontsnapte ik even voor wat bussen in Avranches. Er bleek ook bij Autocars Delcourt nog een Tour de France bus rond te rijden.
AfbeeldingAutocars Delcourt (Maneo) by mauricehooikammer, on Flickr
Boven de A84 kwam ook een Intouro langs.
AfbeeldingMayenn' Voyages (Maneo) by mauricehooikammer, on Flickr
‘s Avonds maakte ik met statief dit plaatje van de skyline van Coutances.
AfbeeldingSt Pierre de Coutances by mauricehooikammer, on Flickr
We konden nog blijven tot zondag, dus we maakten nog een rondje op zaterdag. In Granville kon ik nog twee bussen vastleggen die ik misgelopen was in die twee weken. Een Citaro van NEVA en een Iveco Crossway PRO, ingezet voor de TER treindiensten.
AfbeeldingConseil général de Granville (NÉVA) by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingNormandie Voyages (TER & Maneo) by mauricehooikammer, on Flickr
‘s Avonds nam ik nog een keer afscheid van de mooie kathedraal…
AfbeeldingCathedrale Notre Dame de Coutances by mauricehooikammer, on Flickr
Via een vlotte rit van zo’n acht uur moesten we op zondag dan helaas weer terug. En toen: blokken…
Kritiek en vragen natuurlijk welkom!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *15: Pre-examenreis Normandië/Bretagne

Bericht door Daniel »

Prachtige platen zeg, leuke variatie erin ook :pos: En wat rijdt Keolis daar onder een hoop namen zeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *15: Pre-examenreis Normandië/Bretagne

Bericht door Milco »

Leuk verslag weer! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *15: Pre-examenreis Normandië/Bretagne

Bericht door Suus »

Mooie platen.

Alleen bestaan Basse-Normandie en Haute-Normandie niet meer. Het is nu "gewoon" Normandie met Rouen als hoofdstad, maar met Caen als zetel van de regioraad. En als een van de eerste regio's is men ook klaar met het samenvoegen van de twee TER-netwerken, het is nu gewoon TER Normandie :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Maurice' hobby *15: Pre-examenreis Normandië/Bretagne

Bericht door Zugführer »

Mooie foto's inderdaad!
Zoals wel vaker bij de verslagen die hier op het forum langs komen ben ik vooral onder de indruk van de foto's waar geen OV op staat :p
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *15: Pre-examenreis Normandië/Bretagne

Bericht door Etienne »

Alle foto's zijn echt netjes om te zien. :pos: (hoewel die kerken mij minder bekoren)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maurice' hobby *15: Pre-examenreis Normandië/Bretagne

Bericht door Meltrain »

Mooi foto's. :pos:
Caen. *O*
Ik begrijp dat jij van kathedralen houdt? En welke instellingen heb je gebruikt bij enkele interieurfoto's?
Ik wist wel dat de trambus in Caen binnenkort wordt vervangen door een echte tram, maar weet jij dan ook wanneer precies?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' hobby *15: Pre-examenreis Normandië/Bretagne

Bericht door Maurice Hooikammer »

Bedankt voor de complimenten!
Suus schreef: Alleen bestaan Basse-Normandie en Haute-Normandie niet meer. Het is nu "gewoon" Normandie met Rouen als hoofdstad, maar met Caen als zetel van de regioraad. En als een van de eerste regio's is men ook klaar met het samenvoegen van de twee TER-netwerken, het is nu gewoon TER Normandie :)
Aha, bedankt voor de informatie, dat verklaart ook waarom het icoontje met 'Basse Normandie' op het nummerbord al nauwelijks meer te zien was!
Meltrain schreef: Ik begrijp dat jij van kathedralen houdt? En welke instellingen heb je gebruikt bij enkele interieurfoto's?
Ik wist wel dat de trambus in Caen binnenkort wordt vervangen door een echte tram, maar weet jij dan ook wanneer precies?
En ik ben nog niet eens echt heel erg gelovig ofzo. Vind het qua architectuur best imponerend hoe groot die dingen zijn en er hangt altijd wel een aparte sfeer (of walm van een iets te enthousiast geopend doosje wierook...). Ik gebruik de P-stand, maar bewerk met een programma wel diverse dingen. Ik probeer altijd ISO 100/200, in het donker ISO 800/1600 uit de hand en ISO 100 met statief.

Ik geloof dat die ombouw in december van dit jaar begint in Caen. Men had daartoe al een hoop oude gelede Renault Agora's en Heuliez bussen weer opgetrommeld voor de vervangende busdienst. Ook enkele oude bussen uit Rennes.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maurice' hobby *15: Pre-examenreis Normandië/Bretagne

Bericht door Jef400 »

Ik heb zelf ook genoten van dit verslag. Waarschijnlijk ook omdat het veel van mijn hobby's combineert.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *15: Pre-examenreis Normandië/Bretagne

Bericht door jensvdkroft »

Leuk verslag, met mooie foto's!!
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten