Het vervangend vervoer van de Hoekselijn. Hemelvaart editie.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Het vervangend vervoer van de Hoekselijn. Hemelvaart editie.

Bericht door dylanwild94 »

Zo het is weer tijd voor een verslagje van mijn kant.

Met Hemelvaart ben ik op de fiets gestapt om het vervangend vervoer van de Hoekselijn weer eens vast te leggen met de extra strandlijnen in dit geval er ook bij.

We beginnen in Maassluis waar ik van de veerpont af ben gekomen en bijna direct langs de route van de vervangende lijnen sta. We zien hier de ex Hermes 3449 op Lijn 712 op de havenbrug in Maassluis.
AfbeeldingRET 3449 (ex Hermes 3449) by Dylan Wildschut, on Flickr

Helaas is de foto niet zo mooi als gehoopt maar toch wil ik hem met jullie delen. Omdat ik de compositie wel geslaagd vind.
de ex Hermes 3430 op de laan 1940-1945 in Maassluis bij Molen de hoop als lijn 713.
AfbeeldingRET 3430 (ex Hermes 3430) by Dylan Wildschut, on Flickr

De reis ging verder naar Station Maassluis west waar de eerste afwijking te zien is op de vervangende lijnen. Namelijk Citaro's met hier lesbus 375 te wachten op wat komen gaat.
AfbeeldingRET 375 by Dylan Wildschut, on Flickr

Al reden er ook MAN's op de strandlijnen want hier komt de RET 3468 het stationsplein op rijden als lijn 718.
AfbeeldingRET 3468 (ex Hermes 3468) by Dylan Wildschut, on Flickr

Een buitenbeentje onder de vervangende bussen is deze 3451 die als enige deze reclame voert voor de vervanging van de Hoekse lijn. Op deze dag reed de bus op lijn 712 en komt hier aan mijn zijn eindhalte.
AfbeeldingRET 3451 (ex Hermes 3451) by Dylan Wildschut, on Flickr

De reis ging een een stuk terug en wel naar mijn geboortestad Vlaardingen. Waar we hier de gewone lijn 56 zien die zijn tijd afwacht op station Vlaardingen west.
AfbeeldingRET 269 by Dylan Wildschut, on Flickr

Aan de andere kant van het spoor in het industrieterrein komt lijn 713 bij het station van Vlaardingen west. Aan het begin van het rondje door het industrieterrein aldaar kon ik deze foto maken met mijn vervoersmiddel voor deze dag met de bus richting Hoek van Holland.
AfbeeldingRET 3423 (ex Hermes 3423) by Dylan Wildschut, on Flickr

Op de weg het terrein uit kon ik overigens deze foto maken van lijn 713 richting Schiedam.
AfbeeldingRET 3430 (ex Hermes 3430) by Dylan Wildschut, on Flickr

De reis ging weer verder en wel naar de Vondelstraat in Vlaardingen waar lijn 717 langs komt over de burgemeester Pruissingel. Helaas is deze weg te druk om een goede foto te maken van deze lijn dus moest ik het doen met Lijn 56 die hier de Bilitonlaan uitrijdt.
AfbeeldingRET 355 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na een hapje te hebben gegeten kwam ik uit bij station Vlaardingen centrum waar lijn 713 langs kwam met deze Citaro richting Hoek van Holland.
AfbeeldingRET 344 by Dylan Wildschut, on Flickr

Een tijd later kon Lijn 717 toch nog op de foto. En wel op zijn begin punt op Vlaardingen Centrum.
AfbeeldingRET 3442 (ex Hermes 3442) by Dylan Wildschut, on Flickr

Het eindpunt van lijn 57 aan het Westerhoofd werd gebruikt als bufferplaats voor lijn 717 waardoor er bussen op dat eindpunt waren die er bij een zondagsdienst normaal helemaal niet zijn. Hier zien we Citaro 372 wachten op wat nog komen gaat.
AfbeeldingRET 372 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ik ging weer verder en wel naar station Vlaardingen oost waar ik op lijn 126 deze ex Qbuzz tegen ben gekomen op een lijn waar hij dus zijn dienst o.a. op begonnen is Bij Qbuzz en nu op rijdt bij de RET.
AfbeeldingRET 1016 (ex Qbuzz 1016) by Dylan Wildschut, on Flickr

Aan alles komt een eind en zo dus ook weer een eind aan dit verslag want na Vlaardingen oost ben ik weer huiswaarts gegaan waarbij ik nog net op de maassluisedijk in Vlaardingen deze MAN op de foto heb gezet. Overigens rijdt over deze weg na ongeveer 20 jaar weer een lijndienst maar lijn 125 is dus ten einde net zoals dit verslag.
AfbeeldingRET 3423 (ex Hermes 3423) by Dylan Wildschut, on Flickr

Feedback mag altijd. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten