mb90 on Tour #94: Een dag door het oosten van het land (31 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #94: Een dag door het oosten van het land (31 foto's)

Bericht door mb90 »

Op de dag na hemelvaart trok ik erop uit voor lange dag door het oosten van het land. De wekker ging iets voor vijven om een klein uurtje later in de polder bij Sliedrecht en Hardinxveld de zon op te zien komen. Het was het vroege opstaan waard 8-) :
Afbeelding

Afbeelding

Ik hoopte op nog een trein over de MerwedeLingeLijn in deze ochtendzon, maar daar stond de zon nog te laag voor. Dan maar naar het oosten. Ik kwam vlakbij station Hemmen-Dodewaard uit. Daar kwam weer een uur later deze GTW langs opweg naar Arnhem:
Afbeelding

Om even wat geld uit de muur te halen ging ik naar Herveld. Daar kwam ook gelijk lijn 35 naar Bemmel met ex-Hermes Amba 3395 langs:
Afbeelding

Daarna ging ik verder naar de Rijnbrug bij Oosterbeek. Vanuit de Rosandepolder was er met wat water een leuke locatie gevonden. Als eerste hier 2 Flirts als Sprinter naar Arnhem:
Afbeelding

Met vlak daarna deze DDZ-6 als IC naar Zwolle:
Afbeelding

Vanaf de andere kant kwam deze GTW opweg naar Tiel langs:
Afbeelding

Om daarna vanaf deze locatie af te sluiten met deze SGMm-en als Sprinter naar Zutphen:
Afbeelding

Voor een warm tussendoortje ging ik even naar het centrum van Oosterbeek. Daar kwam ook deze nieuwe trolley langs als lijn 1 naar Velp:
Afbeelding

Vanaf Oosterbeek ging ik naar de Achterhoek met als hoofddoelen de Breng GTW's zonder draad erboven en de 3-delige GTW's buiten de stations vast te leggen. In het bos tussen Didam en Wehl (waar de onverharde wegen door de droogte nogal stoffig waren :P ) kwam deze Breng GTW langs opweg van Doetinchem naar Arnhem:
Afbeelding

Buiten het bos kwam aan de Didamse kant de volgende Breng GTW langs. Deze 5045 die onderweg is naar Doetinchem:
Afbeelding

Met een kwartier later Guus Hiddink die als 3-delige GTW langskwam:
Afbeelding

Via de mooie heuvels rondom Zeddam kwam ik in het dorp zelf deze Amba van Arriva lijn 24 tegen die van Doetinchem naar 's-Heerenberg reed:
Afbeelding

In het centrum van Doetinchem werden weer wat versnaperingen gehaald. Ook daar kwamen wat busjes langs. Eerst deze Lion's City op lijn 29 die bijna de eindbestemming (het station in Doetinchem) bereikt heeft:
Afbeelding

Met vlak daarna deze nieuwe Mercedes Sprinter-City op de stadslijn 1:
Afbeelding

Na deze 2 vertrok ik weer om weer verder de Achterhoek in te duiken. Net na het station van Varsseveld kwam deze GTW 370 langs opweg naar Winterswijk:
Afbeelding

Vanaf het station vertrok daarna ook deze Optare voor lijn 72 naar Neede:
Afbeelding

Weer terug naar de treinen, want de rust in dit mooie landschap in Winterswijk Miste werd bij deze foto even verstoord door deze GTW naar Arnhem:
Afbeelding

Al tourend door deze mooie omgeving kwam ik vlak buiten Winterswijk weer uit bij de spoorlijn en daar kwam de volgende GTW naar Arnhem langs:
Afbeelding

Verder rijdend kwam ik ook nog langs deze mooie steengroeve 8-) :
Afbeelding

Afbeelding

Daarna trok ik langzaam naar het noordwesten. Tussen Winterswijk en Lievelde kwam dit GTW-tje langs opweg naar Winterswijk:
Afbeelding

Onderweg van de Achterhoek naar Salland kwam ik door Borculo. Daar vertrok net deze Optare vanaf het busstation als lijn 95 naar Goor:
Afbeelding

Nadat een plaatje van de andere Optare op deze lijn mislukte door fietsende tegenliggers ging de Optare van de vorige foto daarom tussen Diepenheim en Goor nog een keer op de foto:
Afbeelding

In Goor was het weer tijd voor een foto van een trein. Het werd deze Twentse LINT die naar Zutphen reed:
Afbeelding

Voor een volgende foto met een Twentse LINT ging ik naar Delden. Daar kwam deze 42 door het stadje gereden:
Afbeelding

Daarna ging ik verder naar het noorden om uit te komen bij de Vechtdallijnen. Even buiten Marienberg kwamen deze 2 GTW's langs met achteraan de van Connexxion overgekomen GTW die nu met het nummer 525 rondtuft:
Afbeelding

Over de andere Vechtdallijn kwam deze LINT 34 langs opweg naar Almelo:
Afbeelding

Via de toeristische route door de bossen langs de Vecht ging ik langzaam weer richting het westen. Bij Rechteren werd er even een tussenstop gemaakt voor een foto van deze GTW die opweg is naar Zwolle:
Afbeelding

Nog meer naar het westen kwam ik bij het laatste lijntje wat deze dag bezocht werd, namelijk het Kamperlijntje wat nu nog een diesellijntje is. Nog net bij de Zwolse wijk Stadshagen (rechts net buiten beeld is het gelijknamige station al in aanbouw) kwam deze DM'90 3439 over dat lijntje langs opweg naar Kampen:
Afbeelding

Omdat ik in de polder al de nodige foto's had van het lijntje en de zon al best 'kops' stond werd er voor de laatste foto van de dag even geëxperimenteerd met mijn begin dit jaar aangeschafte drone. Ik had er tot nu toe alleen maar simpele foto's van landschappen mee geschoten, maar nog nooit iets wat beweegt. Hier is vanaf een meter of 20 hoog dezelfde DM'90 te zien die weer opweg is naar Kampen:
Afbeelding

Via de Flevopolder werd er uiteindelijk weer richting Rotterdam gereden en kwam ik net na zonsondergang weer thuis. :)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #94: Een dag door het oosten van het land (31 foto's)

Bericht door Lijn 45 »

Mooie foto's, vooral de eerste 2! :pos:
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #94: Een dag door het oosten van het land (31 foto's)

Bericht door Etienne »

Hier zitten knap mooie foto's tussen. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #94: Een dag door het oosten van het land (31 foto's)

Bericht door Daniel »

Zeer fraaie platen hoor :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: mb90 on Tour #94: Een dag door het oosten van het land (31 foto's)

Bericht door Durashift »

Mooie foto's, Die van de drone is ook wel goed gelukt, denk ik. Al valt de trein wat weg tegen het grasland volgens mij.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: mb90 on Tour #94: Een dag door het oosten van het land (31 foto's)

Bericht door Zugführer »

Gave plaatjes hoor, vooral die eerste 2 en die met de drone gemaakt is :Y
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: mb90 on Tour #94: Een dag door het oosten van het land (31 foto's)

Bericht door Hendrik »

Gave foto's! :pos:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: mb90 on Tour #94: Een dag door het oosten van het land (31 foto's)

Bericht door isadora »

Schitterende verzameling, en voor mij ook de eerste twee. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten