Zoek de verschillen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Zoek de verschillen

Bericht door tsov »

Omdat ik inmiddels al aardig wat jaartjes aan het fotograferen ben, leek het me leuk wat toen-en-nu-plaatjes met jullie te delen.
Ik begon vandaag heel gemakkelijk bij mij in de buurt, al wist ik tien jaar geleden nog niet dat ik daar zou gaan wonen.

Afbeelding
Afbeelding
Lijn 145 rijdt nog steeds langs het dorp Sloten, maar hier zal in december verandering in komen, dan neemt de nieuwe Schipholnet-lijn 195 deze route over. In 2007 reden op deze lijn met name Alliances, en reed lijn 145 nog naar het Busstation Marnixstraat, in de binnenstad van Amsterdam. Tegenwoordig is het een gemengde exploitatie met Lion's City's van Connexxion en Citaro LE's van onderaannemer TCR.
In de tussentijd zijn hier duidelijk ook een aantal bomen gekapt om een fietspad aan te kunnen leggen.

Afbeelding
Afbeelding
Even verderop langs lijn 145, vlak voor de brug over de Ringvaart van de Haarlemmermeer, staat de Molen van Sloten. Tegenwoordig rijdt hier alleen lijn 145; op de foto een Lion's City op een tussenrit tot Badhoevedorp. Vroeger, in 2007, reed hier ook nog een Schiphol Sternet-lijn. Destijds waren er twee Sternetlijnen van het GVB, waaronder deze lijn 192. Hiervoor waren een aantal Jonckheeren in het Sternet-rood gestoken.

Afbeelding
Afbeelding
Op de Pieter Calandlaan maakte ik vandaag een foto van GVB-Citea 1135 op lijn 63. In december 2011 reed hier nog lijn 19, die met geleed materieel reed. Twee dagen na het maken van deze foto, op 1 januari 2012, werd lijn 19 opgeheven en opgenomen in de nieuwe lijn 69.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zoek de verschillen

Bericht door Daniel »

Leuk ideetje zo, zou ik zelf eigenlijk ook 'ns moeten doen. Het aantal jaren dat ik al OV fotografeer zal jouw aantal jaren niet veel ontlopen vermoed ik zo, sommige plaatjes heb ik mogelijk zelfs uit drie verschillende concessies.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Zoek de verschillen

Bericht door trolly »

Leuke idee, mooie plaatjes, maarre...
tsov schreef:Lijn 145 rijdt nog steeds langs het dorp Sloten
:N
Lijn 145 rijdt daar weer, terug van weggeweest.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zoek de verschillen

Bericht door tsov »

Hij reed in de tussentijd ook langs Sloten, maar aan de andere kant :Y (A)
Maar je hebt gelijk, die zwarte bladzijde had ik even weggedrukt in mijn geheugen :@
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Zoek de verschillen

Bericht door trolly »

Dat dus. En ik pas even de cursivering aan:
trolly schreef:Lijn 145 rijdt daar weer, terug van weggeweest.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Zoek de verschillen

Bericht door AppleMoose »

Foto 1 is ook weer een perfect voorbeeld van hoe sommige bushaltes op idiote punten geplaatst worden in dit land.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Zoek de verschillen

Bericht door trolly »

...en motiveer uw antwoord.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zoek de verschillen

Bericht door tsov »

Gezien de situatie ter plaatse is dit inderdaad de minst slechte optie...

Ook een gevalletje toen-en-nu:
AfbeeldingDe grijze 9246 by Tim Swart, on Flickr
AfbeeldingDe rode 9246 by Tim Swart, on Flickr
Dezelfde bus in een andere concessie en (dus?) in een ander kleurtje.
Daniel schreef:sommige plaatjes heb ik mogelijk zelfs uit drie verschillende concessies.
Drie concessies haal ik inderdaad ook. Al vond ik plaatjes op stations een beetje saai, dus het is niet drie keer dezelfde locatie geworden. Maar hieronder wel driemaal Waterland.
AfbeeldingWaterland 1 by Tim Swart, on Flickr
AfbeeldingWaterland 2 by Tim Swart, on Flickr
AfbeeldingWaterland 3 by Tim Swart, on Flickr
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Zoek de verschillen

Bericht door AppleMoose »

trolly schreef:...en motiveer uw antwoord.
Een halte vlak voor een bocht vind ik nou niet echt veilig. Je ziet al dat de auto aan het inhalen is. Ik weet niet hoe het zicht aldaar is, maar over het algemeen is het toch niet handig om in een dergelijke bocht in te gaan halen. Een stilstaande bus lokt daarentegen inhalen wel uit.
ik ben niet bekend met de plaats zelf, maar afgaande op de foto lijkt mij een meter of 50 nog wel ruimte voor een halte. Maargoed, de huidige situatie is al beter met een stuk inhaalverbod (doorgetrokken streep). Anyway, in Portugal heb ik de meest idiote bushalte gezien, midden op een rotonde... Het kan dus nog gekker :D

Maar verder, leuke serie foto's. Zo zie je maar weer dat in 10 jaar tijd behoorlijk wat kan veranderen. (of juist nauwelijks)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Zoek de verschillen

Bericht door dylanwild94 »

In Vlaardingen hebben we ook bushaltes op een rotonde. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Zoek de verschillen

Bericht door trolly »

@Ronaldussen: In een ideale wereld heb je gelijk, maar... de Sloterweg (waar de bus na halteren naar links op zal draaien) heeft een hoop versmallingen om de vaart uit het verkeer te halen, en de verkeerssituatie ter plekke is hoe dan ook chaotisch, met als wonderlijk gevolg dat de meeste bestuurders daar rekening mee houden. Je bent stapelgek als je de bus probeert in te halen, maar 't zal wel lukken.

En omgekeerd: het is niet helemaal voor niks dat de 145 daar een tijdje niet gereden heeft, want de route zal niet bij alle chauffeurs even populair zijn... De halte verplaatsen levert overigens geen grote verbetering, en is bovendien ongunstig voor de passagiers.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Zoek de verschillen

Bericht door dylanwild94 »

*topic kick*

Dezelfde locatie maar er zit een halfjaar tussen beide foto's.
AfbeeldingConnexxion 4134 by Dylan Wildschut, on Flickr

AfbeeldingSyntus 1881 by Dylan Wildschut, on Flickr
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Zoek de verschillen

Bericht door dylanwild94 »

*veegt wat stof af*

2 foto's van een Connexxion 3246.

29-7-2018 in Den helder.
AfbeeldingConnexxion 3246 by Dylan Wildschut, on Flickr

7-8-2011 in Utrecht.
AfbeeldingConnexxion 3246 by Dylan Wildschut, on Flickr
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Zoek de verschillen

Bericht door ODRAIL »

Mag ik dan aannemen dat de bus op de tweede foto inmiddels niet meer voor Connexxion rijdt of is afgevoerd?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Zoek de verschillen

Bericht door Lijn 45 »

Die rijdt nu voor U-OV.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Zoek de verschillen

Bericht door ODRAIL »

Bedankt :pos: . Ik ben niet zo van die busnummertjes. Ik heb meer met trein en tramnummers :wink: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten