Meltrain in South West England #1: Somerset [53 foto's]
Meltrain in South West England #1: Somerset [53 foto's]
Van 4 t/m 17 juni was ik op vakantie. De bestemming was ditmaal het zuidwesten van Engeland.
Op zondag 4 juni vertrokken we ’s avonds met de Stena Line vanuit Hoek van Holland naar Harwich.
Voordat we op de boot mochten, konden er nog (tegenlicht)foto’s gemaakt worden richting de zee:
IMG_3503 by Melvin Koote, on Flickr
IMG_3504 by Melvin Koote, on Flickr
Na vertrek kon de aanlegplaats op de foto gezet worden:
SAM_5479 by Melvin Koote, on Flickr
Net na vertrek kruisten we dit grote containerschip, de Ebba Maersk:
SAM_5489 by Melvin Koote, on Flickr
De zonsondergang vanaf het schip:
SAM_5462 by Melvin Koote, on Flickr
Hierna werd nog een ale gedronken in de bar om vervolgens te gaan slapen, aangezien de ontscheping al rond 7:00 (plaatselijke tijd) was.
De eerste bestemming deze vakantie was Cheddar, in Somerset.
Cheddar is vooral bekend van de kaas en de kloof die naast het dorp ligt en waarvan ik enkele foto’s heb:
SAM_5878 by Melvin Koote, on Flickr
SAM_5881 by Melvin Koote, on Flickr
Vlakbij Cheddar ligt de plaats Wells, die vooral beroemd is vanwege zijn mooie kathedraal:
IMG_2844 by Melvin Koote, on Flickr
IMG_2852 by Melvin Koote, on Flickr
Een bus, met op de achtergrond de kathedraal:
IMG_2841 by Melvin Koote, on Flickr
De dichtstbijzijnde grote plaats is Weston-super-Mare, wat ook een station heeft, gelegen aan de spoorlijn Taunton – Bristol. Op dinsdag 6 juni werd een bezoek gebracht aan dit station:
IMG_2714 by Melvin Koote, on Flickr
De basisbediening van dit station bestaat uit een uurdienst Taunton – Cardiff (via Bristol) en een uurdienst Weston-super-Mare – Bristol. Op een enkele langafstandstrein van CrossCountry na, worden alle treinen geëxploiteerd door Great Western Railway, voorheen bekend als First Great Western.
Een trein van deze maatschappij, bestaande uit een Class 153 + 150, komt binnen vanuit de richting Taunton:
IMG_2678 by Melvin Koote, on Flickr
Niet veel later kwam uit de andere richting een Class 158 binnen:
IMG_2683 by Melvin Koote, on Flickr
Omdat deze hier keerde, kon ik die trein bij vertrek nogmaals fotograferen en hierbij de trein met het station combineren:
IMG_2687 by Melvin Koote, on Flickr
Vanaf het viaduct waar ik op stond, kon ik ook de busstalling …..:
IMG_2685 by Melvin Koote, on Flickr
… en rijdende bussen op de foto zetten:
IMG_2686 by Melvin Koote, on Flickr
Terug op het station, kon vanaf het perron nogmaals een Class 150 naar Cardiff op de foto gezet worden:
IMG_2689 by Melvin Koote, on Flickr
Hierna liep ik nog naar een ander viaduct, om een Class 150 vanuit Bristol op de foto te zetten. Dit was overigens de enige trein die ik die dag zag die al de kleurstelling van GWR heeft:
IMG_2692 (2) by Melvin Koote, on Flickr
Hierna was het de bedoeling om even bij het strand te gaan kijken, maar het waaide zo hard dat ook al het zand werd weggeblazen, zodat dat idee enigszins werd losgelaten. Wel kon nog een foto worden gemaakt van het Knightstone Island wat een soort schiereiland is en voor de kust van Weston-super-Mare ligt:
IMG_2697 by Melvin Koote, on Flickr
Deels langs de kust werd naar Clevedon gereden, alwaar nog enkele foto’s van de kust gemaakt konden worden:
IMG_2698 by Melvin Koote, on Flickr
IMG_2705 by Melvin Koote, on Flickr
Net voor 17:00 uur zou er op het station van Weston-super-Mare een Intercity vanuit London Paddington aankomen. Deze wilde ik heel graag op de foto zetten en daarom werd op de terugweg naar Cheddar nog even een tussenstop gemaakt bij het station. Op hetzelfde viaduct als eerder kon deze Intercity 125 op de foto gezet worden:
IMG_2709 by Melvin Koote, on Flickr
Terwijl ik terugliep naar het station kon deze bus nog op de foto:
IMG_2711 by Melvin Koote, on Flickr
Onderweg naar Cheddar moest in Banwell bij een wegversmalling even op deze bus gewacht worden:
IMG_2715 by Melvin Koote, on Flickr
Op woensdag 7 juni werd de West Somerset Railway bezocht. Deze museumlijn ligt tussen Bishops Lydeard en Minehead en is met een lengte van 20,5 miles (33 km) de langste (normaalsporige) museumspoorlijn van Engeland. Voorbij Bishops Lydeard is er een aansluiting op het nationale spoorwegnet, maar deze wordt niet vaak gebruikt.
Op deze dag waren er drie treinen actief: twee stoomtreinen die elk twee retourritten rijden (allebei startend en eindigend op een ander eindpunt) en één dieseltreinstel, die één retourrit vanaf Bishops Lydeard rijdt.
De opstapplaats deze dag was Bishops Lydeard, wat op ongeveer een uur rijden van Cheddar lag.
Bij aankomst stond de eerste trein, getrokken door loc 53808, al klaar:
IMG_2729 by Melvin Koote, on Flickr
Toevallig ging er met die rit ook een basisschoolklaas mee en uiteraard moesten de leerlingen ook poseren naast de stoomloc terwijl een begeleidster vanaf het viaduct een foto nam ;) :
IMG_2724 by Melvin Koote, on Flickr
Vanuit de trein kon het heuvelachtige landschap op de foto gezet worden:
IMG_2734 by Melvin Koote, on Flickr
Uiteraard kon in de bochten ook de stoomlocomotief zelf op de foto gezet worden ;) :
IMG_2736 by Melvin Koote, on Flickr
In Williton werd gekruist met de andere stoomtrein. Helaas was de WSR vandaag niet erg creatief met de materieelinzet, want de andere ingezette stoomlocomotief was de identieke 53809 :') :
IMG_2742 by Melvin Koote, on Flickr
Bijna anderhalf uur na het vertrek uit Bishops Lydeard werd eindpunt Minehead bereikt:
IMG_2753 by Melvin Koote, on Flickr
Een deel van de voorzijde van het station:
IMG_2757 by Melvin Koote, on Flickr
Ongeveer 40 minuten na aankomst van de stoomtrein, zou de dieseltrein al arriveren. Ik liep daarom naar een (onbewaakte) spoorwegovergang net buiten Minehead om deze op te wachten. De dieseltrein bestond uit bakken Class 115:
IMG_2760 by Melvin Koote, on Flickr
Omdat de stoomtrein ongeveer 10 minuten later alwaar zou vertrekken, kon ik deze op de foto zetten met de “skyline” van Minehead op de achtergrond:
IMG_2765 by Melvin Koote, on Flickr
Onderweg terug naar het station kwam ik toevallig nog de rangerende DMU tegen:
IMG_2766 by Melvin Koote, on Flickr
Minehead ligt aan de zee, al was het op dat moment eb:
IMG_2769 by Melvin Koote, on Flickr
IMG_2779 by Melvin Koote, on Flickr
Minehead werd maar kort bezocht en ik heb er weinig foto’s gemaakt.
Net na 14:00 kwam de trein getrokken door de 53809 binnen:
IMG_2780 by Melvin Koote, on Flickr
Helemaal aan het eind van het perron kon deze loc gecombineerd worden met de 4110, die op restauratie wacht:
IMG_2781 by Melvin Koote, on Flickr
Nu kon er ook eens een foto gemaakt worden waar de hele loc goed op stond :) :
IMG_2785 by Melvin Koote, on Flickr
Met de door deze loc getrokken trein werd de terugreis aanvaard. Het eerste station na Minehead is Dunster en in deze plaats ligt ook een kasteel:
IMG_2789 by Melvin Koote, on Flickr
Het tweede station is Blue Anchor en hier werd ditmaal uitgestapt. Blue Anchor heeft echt de uitstraling van een typisch Engels plattelandsstation :D :
IMG_2792 by Melvin Koote, on Flickr
Blue Anchor heeft ook een seinhuis:
IMG_2799 by Melvin Koote, on Flickr
Ook Blue Anchor ligt bij de zee:
IMG_2794 by Melvin Koote, on Flickr
In Blue Anchor werd even over het (kiezel)strand gelopen en een ijsje gegeten. Exact een uur nadat we waren uitgestapt, kwam de volgende trein er alweer aan en dat was ditmaal de dieseltrein:
IMG_2803 by Melvin Koote, on Flickr
Omdat deze keer gekruist werd in Blue Anchor, konden de stoom- en dieseltrein samen op één foto:
IMG_2805 by Melvin Koote, on Flickr
De DMU’s van dit type hebben als eigenschap dat er alleen een ruit zit tussen de bestuurderscabine en het reizigerscompartiment, zodat je met de machinist kunt meekijken. Hiervan maakte ik gebruik om het binnenrijden van station Washford te fotograferen:
IMG_2807 by Melvin Koote, on Flickr
Eén station verder, in Watchet, werd de trein alweer verlaten. Hier konden de railbus, een echte bus en de kerk samen op de foto:
IMG_2808 by Melvin Koote, on Flickr
In tegenstelling tot Washford, ligt Watchet ook weer aan het water:
IMG_2820 by Melvin Koote, on Flickr
Vanaf de andere kant van de haven kon een overzichtsfoto van het dorp gemaakt worden:
IMG_2816 by Melvin Koote, on Flickr
Na wederom een uur wachten, kwam de volgende (en laatste) trein naar Bishops Lydeard eraan, getrokken door de 53808. Ik besloot deze op te wachten vanaf de loopbrug vlak voor het station om deze foto te kunnen maken:
IMG_2826 by Melvin Koote, on Flickr
Gelijk na het maken van de foto moest, ik wel naar het station lopen, maar zonder enige moeite haalde ik de trein en na een rustige rit werd om 17:45 beginpunt Bishops Lydeard weer bereikt.
Onderweg viel wel op dat er op de stations van Stogumber….:
IMG_2828 by Melvin Koote, on Flickr
…. en Bishops Lydeard plantenbakken in de vorm van een trein zijn geplaatst:
IMG_2830 by Melvin Koote, on Flickr
Na het maken van een allerlaatste foto van de stoomlocomotief….:
IMG_2831 by Melvin Koote, on Flickr
… werd de terugreis naar Cheddar aanvaard en kwam er een eind aan deze dag en tegelijk ook aan dit verslag.
Op zondag 4 juni vertrokken we ’s avonds met de Stena Line vanuit Hoek van Holland naar Harwich.
Voordat we op de boot mochten, konden er nog (tegenlicht)foto’s gemaakt worden richting de zee:
IMG_3503 by Melvin Koote, on Flickr
IMG_3504 by Melvin Koote, on Flickr
Na vertrek kon de aanlegplaats op de foto gezet worden:
SAM_5479 by Melvin Koote, on Flickr
Net na vertrek kruisten we dit grote containerschip, de Ebba Maersk:
SAM_5489 by Melvin Koote, on Flickr
De zonsondergang vanaf het schip:
SAM_5462 by Melvin Koote, on Flickr
Hierna werd nog een ale gedronken in de bar om vervolgens te gaan slapen, aangezien de ontscheping al rond 7:00 (plaatselijke tijd) was.
De eerste bestemming deze vakantie was Cheddar, in Somerset.
Cheddar is vooral bekend van de kaas en de kloof die naast het dorp ligt en waarvan ik enkele foto’s heb:
SAM_5878 by Melvin Koote, on Flickr
SAM_5881 by Melvin Koote, on Flickr
Vlakbij Cheddar ligt de plaats Wells, die vooral beroemd is vanwege zijn mooie kathedraal:
IMG_2844 by Melvin Koote, on Flickr
IMG_2852 by Melvin Koote, on Flickr
Een bus, met op de achtergrond de kathedraal:
IMG_2841 by Melvin Koote, on Flickr
De dichtstbijzijnde grote plaats is Weston-super-Mare, wat ook een station heeft, gelegen aan de spoorlijn Taunton – Bristol. Op dinsdag 6 juni werd een bezoek gebracht aan dit station:
IMG_2714 by Melvin Koote, on Flickr
De basisbediening van dit station bestaat uit een uurdienst Taunton – Cardiff (via Bristol) en een uurdienst Weston-super-Mare – Bristol. Op een enkele langafstandstrein van CrossCountry na, worden alle treinen geëxploiteerd door Great Western Railway, voorheen bekend als First Great Western.
Een trein van deze maatschappij, bestaande uit een Class 153 + 150, komt binnen vanuit de richting Taunton:
IMG_2678 by Melvin Koote, on Flickr
Niet veel later kwam uit de andere richting een Class 158 binnen:
IMG_2683 by Melvin Koote, on Flickr
Omdat deze hier keerde, kon ik die trein bij vertrek nogmaals fotograferen en hierbij de trein met het station combineren:
IMG_2687 by Melvin Koote, on Flickr
Vanaf het viaduct waar ik op stond, kon ik ook de busstalling …..:
IMG_2685 by Melvin Koote, on Flickr
… en rijdende bussen op de foto zetten:
IMG_2686 by Melvin Koote, on Flickr
Terug op het station, kon vanaf het perron nogmaals een Class 150 naar Cardiff op de foto gezet worden:
IMG_2689 by Melvin Koote, on Flickr
Hierna liep ik nog naar een ander viaduct, om een Class 150 vanuit Bristol op de foto te zetten. Dit was overigens de enige trein die ik die dag zag die al de kleurstelling van GWR heeft:
IMG_2692 (2) by Melvin Koote, on Flickr
Hierna was het de bedoeling om even bij het strand te gaan kijken, maar het waaide zo hard dat ook al het zand werd weggeblazen, zodat dat idee enigszins werd losgelaten. Wel kon nog een foto worden gemaakt van het Knightstone Island wat een soort schiereiland is en voor de kust van Weston-super-Mare ligt:
IMG_2697 by Melvin Koote, on Flickr
Deels langs de kust werd naar Clevedon gereden, alwaar nog enkele foto’s van de kust gemaakt konden worden:
IMG_2698 by Melvin Koote, on Flickr
IMG_2705 by Melvin Koote, on Flickr
Net voor 17:00 uur zou er op het station van Weston-super-Mare een Intercity vanuit London Paddington aankomen. Deze wilde ik heel graag op de foto zetten en daarom werd op de terugweg naar Cheddar nog even een tussenstop gemaakt bij het station. Op hetzelfde viaduct als eerder kon deze Intercity 125 op de foto gezet worden:
IMG_2709 by Melvin Koote, on Flickr
Terwijl ik terugliep naar het station kon deze bus nog op de foto:
IMG_2711 by Melvin Koote, on Flickr
Onderweg naar Cheddar moest in Banwell bij een wegversmalling even op deze bus gewacht worden:
IMG_2715 by Melvin Koote, on Flickr
Op woensdag 7 juni werd de West Somerset Railway bezocht. Deze museumlijn ligt tussen Bishops Lydeard en Minehead en is met een lengte van 20,5 miles (33 km) de langste (normaalsporige) museumspoorlijn van Engeland. Voorbij Bishops Lydeard is er een aansluiting op het nationale spoorwegnet, maar deze wordt niet vaak gebruikt.
Op deze dag waren er drie treinen actief: twee stoomtreinen die elk twee retourritten rijden (allebei startend en eindigend op een ander eindpunt) en één dieseltreinstel, die één retourrit vanaf Bishops Lydeard rijdt.
De opstapplaats deze dag was Bishops Lydeard, wat op ongeveer een uur rijden van Cheddar lag.
Bij aankomst stond de eerste trein, getrokken door loc 53808, al klaar:
IMG_2729 by Melvin Koote, on Flickr
Toevallig ging er met die rit ook een basisschoolklaas mee en uiteraard moesten de leerlingen ook poseren naast de stoomloc terwijl een begeleidster vanaf het viaduct een foto nam ;) :
IMG_2724 by Melvin Koote, on Flickr
Vanuit de trein kon het heuvelachtige landschap op de foto gezet worden:
IMG_2734 by Melvin Koote, on Flickr
Uiteraard kon in de bochten ook de stoomlocomotief zelf op de foto gezet worden ;) :
IMG_2736 by Melvin Koote, on Flickr
In Williton werd gekruist met de andere stoomtrein. Helaas was de WSR vandaag niet erg creatief met de materieelinzet, want de andere ingezette stoomlocomotief was de identieke 53809 :') :
IMG_2742 by Melvin Koote, on Flickr
Bijna anderhalf uur na het vertrek uit Bishops Lydeard werd eindpunt Minehead bereikt:
IMG_2753 by Melvin Koote, on Flickr
Een deel van de voorzijde van het station:
IMG_2757 by Melvin Koote, on Flickr
Ongeveer 40 minuten na aankomst van de stoomtrein, zou de dieseltrein al arriveren. Ik liep daarom naar een (onbewaakte) spoorwegovergang net buiten Minehead om deze op te wachten. De dieseltrein bestond uit bakken Class 115:
IMG_2760 by Melvin Koote, on Flickr
Omdat de stoomtrein ongeveer 10 minuten later alwaar zou vertrekken, kon ik deze op de foto zetten met de “skyline” van Minehead op de achtergrond:
IMG_2765 by Melvin Koote, on Flickr
Onderweg terug naar het station kwam ik toevallig nog de rangerende DMU tegen:
IMG_2766 by Melvin Koote, on Flickr
Minehead ligt aan de zee, al was het op dat moment eb:
IMG_2769 by Melvin Koote, on Flickr
IMG_2779 by Melvin Koote, on Flickr
Minehead werd maar kort bezocht en ik heb er weinig foto’s gemaakt.
Net na 14:00 kwam de trein getrokken door de 53809 binnen:
IMG_2780 by Melvin Koote, on Flickr
Helemaal aan het eind van het perron kon deze loc gecombineerd worden met de 4110, die op restauratie wacht:
IMG_2781 by Melvin Koote, on Flickr
Nu kon er ook eens een foto gemaakt worden waar de hele loc goed op stond :) :
IMG_2785 by Melvin Koote, on Flickr
Met de door deze loc getrokken trein werd de terugreis aanvaard. Het eerste station na Minehead is Dunster en in deze plaats ligt ook een kasteel:
IMG_2789 by Melvin Koote, on Flickr
Het tweede station is Blue Anchor en hier werd ditmaal uitgestapt. Blue Anchor heeft echt de uitstraling van een typisch Engels plattelandsstation :D :
IMG_2792 by Melvin Koote, on Flickr
Blue Anchor heeft ook een seinhuis:
IMG_2799 by Melvin Koote, on Flickr
Ook Blue Anchor ligt bij de zee:
IMG_2794 by Melvin Koote, on Flickr
In Blue Anchor werd even over het (kiezel)strand gelopen en een ijsje gegeten. Exact een uur nadat we waren uitgestapt, kwam de volgende trein er alweer aan en dat was ditmaal de dieseltrein:
IMG_2803 by Melvin Koote, on Flickr
Omdat deze keer gekruist werd in Blue Anchor, konden de stoom- en dieseltrein samen op één foto:
IMG_2805 by Melvin Koote, on Flickr
De DMU’s van dit type hebben als eigenschap dat er alleen een ruit zit tussen de bestuurderscabine en het reizigerscompartiment, zodat je met de machinist kunt meekijken. Hiervan maakte ik gebruik om het binnenrijden van station Washford te fotograferen:
IMG_2807 by Melvin Koote, on Flickr
Eén station verder, in Watchet, werd de trein alweer verlaten. Hier konden de railbus, een echte bus en de kerk samen op de foto:
IMG_2808 by Melvin Koote, on Flickr
In tegenstelling tot Washford, ligt Watchet ook weer aan het water:
IMG_2820 by Melvin Koote, on Flickr
Vanaf de andere kant van de haven kon een overzichtsfoto van het dorp gemaakt worden:
IMG_2816 by Melvin Koote, on Flickr
Na wederom een uur wachten, kwam de volgende (en laatste) trein naar Bishops Lydeard eraan, getrokken door de 53808. Ik besloot deze op te wachten vanaf de loopbrug vlak voor het station om deze foto te kunnen maken:
IMG_2826 by Melvin Koote, on Flickr
Gelijk na het maken van de foto moest, ik wel naar het station lopen, maar zonder enige moeite haalde ik de trein en na een rustige rit werd om 17:45 beginpunt Bishops Lydeard weer bereikt.
Onderweg viel wel op dat er op de stations van Stogumber….:
IMG_2828 by Melvin Koote, on Flickr
…. en Bishops Lydeard plantenbakken in de vorm van een trein zijn geplaatst:
IMG_2830 by Melvin Koote, on Flickr
Na het maken van een allerlaatste foto van de stoomlocomotief….:
IMG_2831 by Melvin Koote, on Flickr
… werd de terugreis naar Cheddar aanvaard en kwam er een eind aan deze dag en tegelijk ook aan dit verslag.
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 23 jun 2017, 23:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Meltrain in South West England #1: Somerset [53 foto's]
Leuke plaatjes, maar bij eentje zie ik dubbel
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Meltrain in South West England #1: Somerset [53 foto's]
Een leuk verslag! :Y
Die uithoek van de Britse eilanden moet ik ook nog eens gaan bezoeken, maar mijn portie voor dit jaar zit er alweer op. :')
Die uithoek van de Britse eilanden moet ik ook nog eens gaan bezoeken, maar mijn portie voor dit jaar zit er alweer op. :')
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Meltrain in South West England #1: Somerset [53 foto's]
Mooi verslagje inderdaad, vooral die foto's aan het begin vanaf de boot en waar wat landschap op staat *O*
Re: Meltrain in South West England #1: Somerset [53 foto's]
Mooie plaatjes Melvin. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Meltrain in South West England #1: Somerset [53 foto's]
Een leuke serie plaatjes. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8666
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Meltrain in South West England #1: Somerset [53 foto's]
Leuk verslag! (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Meltrain in South West England #1: Somerset [53 foto's]
Mooie foto's, van een hele mooie streek.. Ziet er allemaal bekend uit voor mij, kom er best vaak en heel graag! :pos: :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Meltrain in South West England #1: Somerset [53 foto's]
Bedankt voor de leuke reacties. :pos:
Ik probeer inderdaad zo veel mogelijk het OV met de omgeving te combineren, maar af een toe "inzoomen" op een mooie stoomlocomomotief kan ook geen kwaad.
Ik ben zelf alweer een tijdje niet in deze omgeving geweest. Een flauw raadseltje: wat hebben 1999 en 2017 met elkaar gemeen?
Antwoord: Feyenoord werd kampioen en ik ben met de West Somerset Railway meegeweest. :')
Ik probeer inderdaad zo veel mogelijk het OV met de omgeving te combineren, maar af een toe "inzoomen" op een mooie stoomlocomomotief kan ook geen kwaad.
Ik ben zelf alweer een tijdje niet in deze omgeving geweest. Een flauw raadseltje: wat hebben 1999 en 2017 met elkaar gemeen?
Antwoord: Feyenoord werd kampioen en ik ben met de West Somerset Railway meegeweest. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Meltrain in South West England #1: Somerset [53 foto's]
Leuk en gevarieerd verslag, maar van de vormgeving van de huidige Britse treinen ben ik niet zo onder de indruk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten