mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door mb90 »

Dit voorjaar heb ik de nodige fotorondjes gemaakt in mijn 'eigen' omgeving, die van Rotterdam dus met soms wel wat kleine uitstapjes. Apart van elkaar te weinig voor een echt verslag, vandaar deze compilatie.

Ik begin bij eind april. Om precies te zijn op Koningsdag met de Schouwen Duiveland rondritlijn 830. Hier met deze ex-Hermes Amba naast de Plompetoren:
Afbeelding

Een dag later werd er even lekker uitgewaaid op het strand van Hoek van Holland. 8-) Op de terugweg kwamen er nog wat busjes langs van het vervangend vervoer voor de Hoekse Lijn. Eerst deze op lijn 711 vlak voor het strand:
Afbeelding

Bij Station Haven kwam de volgende op de foto, waar het links in beeld zonder bovenleidingsportalen wel een stuk kaler oogde:
Afbeelding

Een week later, op Bevrijdingsdag, ging ik via een omweg naar Haarlem. In Maassluis kwam ik daarbij ook een Alliance tegen op die op lijn 712 tussen Schiedam en Maassluis reed. Hier te zien bij station West:
Afbeelding

Op een dag als deze rijdt de RET met vlaggetjes rond op de trams en de stadsbussen. Een leuk gezicht. Hier bijvoorbeeld op deze Citadis op het Willemsplein met rechts in beeld de MSC Preziosa:
Afbeelding

De volgende dag zou een mooie zonnige dag worden, maar deze begon toch nog behoorlijk grijs. Omdat er door werkzaamheden verderop wat DDZ-6 jes op de Zeeuwse Lijn reden ging ik weer richting het Zeeuwse. Bij station Kruiningen-Yerseke kwam er een DDZ-6 binnen in het nog grauwe weer:
Afbeelding

Verder naar de kust brak de zon gelukkig toch goed door en kon er alsnog genoten worden van de zon. :) Het luieren in de zon werd even onderbroken voor deze foto van deze nieuwe Setra als TCR 566 op lijn 830 nabij Noordwelle:
Afbeelding

Op de terugweg werd er nog een tussenstop gemaakt tussen Rockanje en Oostvoorne. Hier kwam namelijk deze ex-Utrechtse Amba langs als lijn 103 naar Rockanje:
Afbeelding

In Hoek van Holland werd er met wat water gespeeld. Dat was vanaf de landtong van Rozenburg mooi te zien, terwijl de enige veerdienst van de RET net vanaf 'De Hoek' vertrok naar de Maasvlakte:
Afbeelding

In het centrum van Rotterdam was er eerder op deze dag een gigantische vlag van Rotterdam opgehangen voor het toen nog naderende kampioenschap van Feyenoord. Bij het Hofplein was deze mooi te zien met rechts ervan de Citadis 2133 als lijn 24 naar Holy:
Afbeelding

De maandag erna was ik vrij voor een feestje wat er nog niet kwam en dus ging 's ochtends maar boodschappen doen. Na de inkopen kwam de tijdelijk hier rondrijdende Arriva 0214 langs als lijn 93 naar het Zuidplein:
Afbeelding

In de middag werd het centrum van Amersfoort. Al vaak genoeg langsgereden met de trein maar nog nooit was ik er echt geweest. Bij de spoorlijn kwamen de 2 Breng GTW-tjes nog langs in de laatste zonnestralen van dat moment:
Afbeelding

Een week later was er dan wel eindelijk een groot feest in Rotterdam. 8-) Dat zorgde er ook voor dat er een Feyenoord-tram rond ging rijden. De Citadis 2126, hier te zien als lijn 23 naar het Marconiplein:
Afbeelding

De dagen erna begon er een periode dat er een aantal Citaro's vanuit de stalling Ridderkerk gingen rijden. Een beetje variatie dus aan die kant van het RET busgebied. Zo ook in Dordrecht waar deze Citaro 275 langskomt als lijn 143:
Afbeelding

Die avond was ook de Citaro 338 in deze hoek terechtgekomen. In Ridderkerk te zien als lijn 144 naar Drievliet:
Afbeelding

De volgende ochtend was ik vroeg uit de veren voor wat foto's van het ochtendgloren wat achteraf niet zo mooi uitpakte als ik hoopte. Een nachtbus op lijn B16 naar Ridderkerk Drievliet kon daarentegen nog wel op de foto:
Afbeelding

Een uurtje later ging ik, omdat ik toch al wakker was, maar alsnog op pad en kwam ik in Zevenbergschen Hoek uit. Daar kwam deze Benelux met 2 locs en een Belgische stam langs als IC 9211:
Afbeelding

Na nog een foto van de kampioenstram, hier op de Mathenesserdijk:
Afbeelding

Maakte ik 's middags even een rondje met de trein door Brabant. Een weinig bijzonder ritje, waarbij ik in Tilburg nog wel deze op tijd rijdende [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] naar Den Haag trof:
Afbeelding

De week erna was het doordeweeks ideaal weer om na het werk nog een stukje te gaan fietsen. Zo ook de 23e mei. Toen kwam bij Oud IJsselmond deze Citaro langs als lijn 140 naar Slikkerveer:
Afbeelding

En 2 dagen later overdag deze Citaro op de Ridderkerkse Sportlaan:
Afbeelding

Later op de dag ging ik ook nog even naar Maassluis voor lijn 712. Eerst trof ik deze bij de molen:
Afbeelding

En een stukje verderop kwam de opvallende 3451 langs:
Afbeelding

Onderweg zag ik de kampioenstram op lijn 21 rijden en met wat rekenwerk zag ik dat deze rond een uur of 8 in zou rukken naar de remise. De 2126 komt dan langs het stadion van de 3e betaald voetbalclub van Rotterdam: Excelsior. De rekensom klopte, want iets voor achten kwam de 2126 hierlangs:
Afbeelding

We blijven bij de kampioenstram, want een paar dagen later kwam deze bij nog een ander voetbalstadion. Bij het Kasteel van Sparta. Als lijn 8 in Spangen dus:
Afbeelding

Een week later was het feest The Flying Dutch in Rotterdam. Hiervoor reed er een pendeldienst tussen Ahoy en De Kuip. In de middag reed TCR hier met 2 gelede Citaro's. Naast een ex-Hermes Citaro reed er ook een Citaro in de Brabantse kleuren bij De Kuip:
Afbeelding

Een stukje verderop kwam later op de dag de tot nu toe enige 6 delige VIRMm langs, de 8637. Hier als IC 2277:
Afbeelding

Weer een week later ging ik een dag naar de Belgische HSL. Dat verslag is verderop op het forum te vinden, maar voordat ik naar België reed maakte ik een tussenstop op de Maasboulevard. Hier kwam de omgeleide BOB Bus 4 naar Capelle via Krimpen langs:
Afbeelding

De volgende dag was het weer tijd voor een lekkere fietstocht met als hoofddoel een familiebezoek en weer de al genoemde Citaro's. Als eerste kwam de net vanaf het station van Barendrecht vertrokken Citaro 255 tegen als lijn 84:
Afbeelding

En in Ridderkerk kwam de 353 langs als lijn 146 met voor de oplettende kijker nog een mooi sjaaltje voorop 8-) :
Afbeelding
Afbeelding

In Slikkerveer kwam ik op de terugweg naar huis nog een 'gewone' Lion tegen, want die waren uiteraard nog ruim in de meerderheid:
Afbeelding

De laatste in de Citaro-serie is deze 352 op lijn 183 naar de Kralingse Zoom tijdens opnieuw een lekker avondfietstochtje:
Afbeelding

In het weekend daarop ging ik op de zaterdag weer naar Zeeland. Het was heerlijk weer en dus waren de cabriobussen buiten voor lijn 830. :) In Brouwershaven trof ik de TCR 40:
Afbeelding

En bij de Plompetoren in Koudekerke trof ik de andere cabriobus, de TCR 61:
Afbeelding

De volgende morgen was het tijd voor wat nachtbussen in de vroege ochtendzon. Om 6:20 uur kwam BOB Bus 16 naar Ridderkerk over de Laan op Zuid voorbij:
Afbeelding

BOB Bus 5 naar Capelle Oostgaarde draait hier een uurtje van de Maasboulevard de Willem Ruyslaan op:
Afbeelding

En als laatste van de dag de BOB Bus 3 vanuit Schiedam over de nog erg rustige Vierhavensstraat:
Afbeelding

Dan naar de laatste dag van deze serie, afgelopen maandag. Er reden toen 2 grijze combi's rond in de Benelux. Hier de eerste met de grijze loc 2861 voorop. Het was nog wel even peentjes zweten voor een net gepasseerde IC naar Eindhoven en een van achter naderende Sprinter naar Dordt wat dus net goed ging:
Afbeelding

In Brabant trof ik vlak voor zonsondergang de andere combi, maar eerst nog wat anders, want in de 2200 kwam deze combi van een VIRMm met een nog 'oude' VIRM langs opweg naar Vlissingen:
Afbeelding

Vanuit België kwam er ook nog een leuke combi langs, want achterop werd de grijze loc 2845 meegenomen:
Afbeelding

De Benelux naar Belgie had wat vertraging en helaas ging het zonnetje weg achter wat sluierwolkjes. Desalniettemin was daar dan de IC 9268 met loc 2863 met een Belgische stam en achterop als toetje nog 2 locs op sleeptouw:
Afbeelding

In een weer iets feller zonnetje kon voor de laatste foto van dit verslag nog de vlak achter de Benelux rijdende Sprinter naar Roosendaal met deze SGMm op de foto:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door Lijn 45 »

Mooie foto's! :pos:
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door Hendrik »

Er zitten echt prachtige foto's tussen! En zo veel variatie is ook leuk. Mooie serie! :pos:
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door Etienne »

Inderdaad een flinke variatie in de foto's :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door isadora »

Dank Mario voor dit mooie fotoboek. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door waldo79 »

Lekker gevarieerd :)
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door PatrickM »

Die eerste foto in één woord: WAUW. Mooi eilandje toch?

De rest ook leuke plaatjes trouwens.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door Lijn 45 »

Ik denk dat de eerste mooi zal staan op de banner. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door Daniel »

Hele fraaie plaatjes weer, zoals altijd van jou eigenlijk :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door Meltrain »

Een gevarieerde set mooie foto's. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door Milco »

Mooie foto's inderdaad :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door jelmerrr »

Mooi en leuk gevarieerd
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door OmniLezer »

Is dat nieuw ofzo dat Ridderkerk nu bijna alleen maar Citaro's bevat?
Steeds vaker zijn ze op de streeklijnen.
Mooie foto's trouwens. Foto's van Rotterdam lijken me meestal saai omdat ik ze te vaak heb gezien, maar dit is echt andere leukere koek.

Ga zo door.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door mb90 »

Bedankt voor alle reacties. :)
OmniLezer schreef:Is dat nieuw ofzo dat Ridderkerk nu bijna alleen maar Citaro's bevat?
Steeds vaker zijn ze op de streeklijnen.
Het waren er in deze periode maar hooguit 4 of 5 per dag. Deze week was het naar mijn idee al minder en nu met de zomervakantiedienst zullen ze gok ik niet meer nodig zijn.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: mb90 on Tour #96: Het voorjaar in de regio Rotterdam in 43 foto's

Bericht door OmniLezer »

Ik zag er echt veel meer. Op lijn 84, 143, 144, 146 en 83/183. Het zullen er vast 4 of 5 zijn, maar ze waren echt verstrooid over al deze lijnen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten