Zomaar wat foto's van Marthijn

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
ZO6176

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Berichtdoor ZO6176 » Vr 18 Mei 2018, 04:47

30 mark was in 1997 voor de polen hwel veel geld.
In 1995 liep ik stage bij ömv in schwechat. Ik zat toen op duitse les met heel veel au-pairs uit het oostblok. Een meisje kwam uit ostrava en de maandhuur voor haar flatje bedroeg omgerekend 42 gulden.

ZO6176

Berichtdoor ZO6176 » Di 01 Jan 2019, 18:14

Alweer een lange tijd geleden dat ik iets op fotogebied heb ingebracht. Een van mijn voornemens voor 2019 is wat meer met OV bezig te houden. Dan maar gelijk op nieuwjaarsdag starten. Was wel wat laat weg en werd dus wat schemerig. Om begrijpelijke redenen was het laat op staan.

Ik ben in mijn buurt gebleven en had in ieder geval 2 doelen om te fotograferen: elektrisch geleed op lijn 2 en het busje van lijn 9. Voor de verdere rest nog geen idee. Alle foto's zijn van 1 januari 2019.

Afbeelding
Op weg naar de Huizingalaan was ik net op tijd om een bus van lijn 3 op de Noordzeelaan te platen. In dit geval de 3366. De eerste foto van 2019 is een feit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dan door naar de busbaan van de Huizingalaan. De Huizingalaan kent tegenwoordig een buslijn meer namelijk 400 die niet meer via de Boschdijk rijdt maar via WoensXL.
Achtereenvolgens:
9542 lijn 405 Achtse Barrier - Eindhoven Station
9524 lijn 400 Eindhoven Station - Airport
9520 lijn 405 Eindhoven Station - Achtse Barrier

Afbeelding
Dan het busjejejeje van lijn 9. Lijn 9 is in het weekend (en dus ook vandaag) een zielig lijntje. Voortaan verplicht overstappen bij WoensXL. Zou me niks verbazen als dit het laatste jaar is van deze lijn. Ook niet gek wanneer je ruim 3 kwartier onderweg bent van Breugel naar het Station met de ene slinger naar de ander. Ter vergelijking: Wanneer je vanuit Sint-Oedenrode (1 dorp verder) met lijn 156 of 157 reist ben je binnen het half uur op het Station en met lijn 305 binnen 20 minuten. Het voertuigje was de 49416 die onder het nummer 483 op OVZoeker en andere sites te vinden is. Het busje rijdt hier over de Fakkellaan.

Afbeelding
Ik ben vervolgens verder gefietst naar WoensXL waar lijn 406 (met wagen 9525) nog langs kwam. Lijn 406 rijdt tegenwoordig ook op zondagen in verband met de zondagopenstellingen op het Meubelplein. De chauffeur wachtte netjes met doorrijden totdat de foto gemaakt was waarvoor uiteraard dank.

Afbeelding
Op de WInston Churchilllaan nog een keer lijn 406 ditmaal in tegengestelde richting. Wagen 9511.

Afbeelding
Zoals gezegd lijn 2 (en 4) rijden in het weekend met de gelede elektrische wagens. Doordeweeks is slechts 1 wagen van dit type gedeeld over beide lijnen actief. Wagen 9533 is onderweg van Blixembosch naar Eindhoven Station en verlaat de Rooseveltlaan.

Afbeelding
Het werd wat donkerder. Daarom de laatste foto van een bus vandaag. De 1241 is onderweg van Eindhoven Station naar Gemert Slenk als lijn 322. Foto is gemaakt op het kruispunt Winston Churchilllaan - Rooseveltlaan.

Afbeelding
Sinds een tijdje staan er 2 zuilen in het WoensXL met de vertrektijden vanaf de gelijknamige bushalte. Nieuwjaarsdag was blijkbaar lastig. Het scherm op deze locatie vermeld - wanneer deze wel werkt - alleen de vertrektijden vanaf 7 minuten in verband met de looptijd. De halte van lijn 2 is wel dichterbij.
Dit was het voor vandaag. Bedankt voor het lezen.

ZO6176

Berichtdoor ZO6176 » Zo 10 Feb 2019, 11:17

Hier weer een bijdrage van mij van een reisverslagje die op 3 februari 2019 plaatsvond. Het idee was om de tijdelijke lijn 124 op de foto te zetten. Daarna richting Helmond en dan verder naar Gemert - Uden. De 3 dames (vrouw en 2 dochters) wilden ook mee. De 2 dochter wilden vooral niet-OV-gerelateerde zaken fotograferen.
Gewapend met 2 dagkaarten (de kinderen mogen gratis mee) gingen we op pad. Vanaf het Belgiëplein hadden we lijn 2 van 12.37 naar het Station. Het was maar goed dat lijn 2 voortaan op zondag met geleed reed. Alle zitplaatsen waren bezet en ongeveer 2/3 van alle staanplaatsen. Dit wel uiteraard vlak voor het station. Op het station overgestapt op lijn 24 tot de halte Otto Veniusweg. Onderweg zag ik dat de 3346 ook op lijn 24 actief was. Dat zou een mooie bonus zijn.
Afbeelding
Vanaf de halte ben ik gelopen naar de Sint Bonifaciuslaan om de tijdelijke lijn 124 te fotograferen. Lijn 124 is in het leven geroepen in verband met de werkzaamheden in de Eindhovense binnenstad en dat lijn 324 teveel vertraging ondervindt. Lijn 324 slaat richting Geldrop de wijk Burghplan geheel over. Stadinwaarts wijdt deze wel via Burghplan. De materieelinzet is gevarieerd. Zo ongeveer iedere dag een ander type wagen die de gehele dag op deze lijn zit. Zelfs gelede wagen 9246 heeft deze lijn gereden. Vandaag was het gewoon een MAN, in dit geval de 3432. Foto ter hoogte van de halte Roothaanstraat.
Afbeelding
Over werkzaamheden gesproken: ook lijn 12 rijdt om in verband met werkzaamheden en rijdt ook via de Sint Bonifaciuslaan. Wagen 3457 is onderweg van Gijzenrooi naar het Station.
Afbeelding
Zoals gezegd rijdt lijn 324 stadinwaarts wel via Burghplan. Op de Peter Canisiuslaan is de 1258 onderweg van Geldrop naar Eindhoven. Toch maar even kijken wat de 3346 verder doet. Helaas is deze onderweg naar Bladel op lijn 19. We besloten dan te lopen naar de halte DAF2 om vervolgens dan lijn 24 weer verder te nemen. De naam DAF2 komt voort uit de feit dat DAF vroeger 3 poorten had met de bijbehorende gebouwen. DAF1 is het Hoogbouw (wat inmiddes verkocht is) met de ingang aan de Hugo van der Goeslaan. DAF2 bij die halte. DAF3 is de ingang (en halte) in Geldrop. Vroeger bestond ook nog DAF4. Dat was een café aan de overkant wat inmiddels een grieks restaurant is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onderweg nog wat materieel gefotografeerd. Achtereenvolgens:
1280 lijn 320 Helmond - Eindhoven
3356 lijn 24 Helmond - Eindhoven
1249 lijn 320 Eindhoven - Helmond

In Helmond zouden we overstappen op lijn 25 ware het niet dat het koekblikje vol zat. Het schijnt een bekend probleem te zijn. Dan maar Helmond in. Daar een consumptie genoten. Via het kasteel terug gelopen naar het Station. Daar nog een tweetal foto's gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
De 1237 staat klaar om als lijn 320 naar Eindhoven te rijden.
Uit Boxmeer is de 49421 (op OV-zoeker als 488) uit Boxmeer aangekomen. Aantal reizigers uit dit busje bedraagt 5. Met andere woorden als we in Bakel of zo met vieren meewilden ging dat dus niet.
Met lijn 24 weer terug naar Eindhoven. Onderweg de 3346 nog gepasseerd. Helaas hadden we op station Eindhoven de overstap op lijn 2 niet kunnen maken. Gelukkig rijdt lijn 400 voortaan via WoensXL. De wens op overstap bij WoensXL kenbaar gemaakt bij de chauffeur en hij tufte goed door waardoor we toch lijn 2 konden pakken. We hebben met viertjes een leuk middagje gehad

Terug naar “OV in Beeld”