Zomaar wat foto's van Marthijn
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
30 mark was in 1997 voor de polen hwel veel geld.
In 1995 liep ik stage bij ömv in schwechat. Ik zat toen op duitse les met heel veel au-pairs uit het oostblok. Een meisje kwam uit ostrava en de maandhuur voor haar flatje bedroeg omgerekend 42 gulden.
In 1995 liep ik stage bij ömv in schwechat. Ik zat toen op duitse les met heel veel au-pairs uit het oostblok. Een meisje kwam uit ostrava en de maandhuur voor haar flatje bedroeg omgerekend 42 gulden.
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Alweer een lange tijd geleden dat ik iets op fotogebied heb ingebracht. Een van mijn voornemens voor 2019 is wat meer met OV bezig te houden. Dan maar gelijk op nieuwjaarsdag starten. Was wel wat laat weg en werd dus wat schemerig. Om begrijpelijke redenen was het laat op staan.
Ik ben in mijn buurt gebleven en had in ieder geval 2 doelen om te fotograferen: elektrisch geleed op lijn 2 en het busje van lijn 9. Voor de verdere rest nog geen idee. Alle foto's zijn van 1 januari 2019.
Op weg naar de Huizingalaan was ik net op tijd om een bus van lijn 3 op de Noordzeelaan te platen. In dit geval de 3366. De eerste foto van 2019 is een feit.
Dan door naar de busbaan van de Huizingalaan. De Huizingalaan kent tegenwoordig een buslijn meer namelijk 400 die niet meer via de Boschdijk rijdt maar via WoensXL.
Achtereenvolgens:
9542 lijn 405 Achtse Barrier - Eindhoven Station
9524 lijn 400 Eindhoven Station - Airport
9520 lijn 405 Eindhoven Station - Achtse Barrier
Dan het busjejejeje van lijn 9. Lijn 9 is in het weekend (en dus ook vandaag) een zielig lijntje. Voortaan verplicht overstappen bij WoensXL. Zou me niks verbazen als dit het laatste jaar is van deze lijn. Ook niet gek wanneer je ruim 3 kwartier onderweg bent van Breugel naar het Station met de ene slinger naar de ander. Ter vergelijking: Wanneer je vanuit Sint-Oedenrode (1 dorp verder) met lijn 156 of 157 reist ben je binnen het half uur op het Station en met lijn 305 binnen 20 minuten. Het voertuigje was de 49416 die onder het nummer 483 op OVZoeker en andere sites te vinden is. Het busje rijdt hier over de Fakkellaan.
Ik ben vervolgens verder gefietst naar WoensXL waar lijn 406 (met wagen 9525) nog langs kwam. Lijn 406 rijdt tegenwoordig ook op zondagen in verband met de zondagopenstellingen op het Meubelplein. De chauffeur wachtte netjes met doorrijden totdat de foto gemaakt was waarvoor uiteraard dank.
Op de WInston Churchilllaan nog een keer lijn 406 ditmaal in tegengestelde richting. Wagen 9511.
Zoals gezegd lijn 2 (en 4) rijden in het weekend met de gelede elektrische wagens. Doordeweeks is slechts 1 wagen van dit type gedeeld over beide lijnen actief. Wagen 9533 is onderweg van Blixembosch naar Eindhoven Station en verlaat de Rooseveltlaan.
Het werd wat donkerder. Daarom de laatste foto van een bus vandaag. De 1241 is onderweg van Eindhoven Station naar Gemert Slenk als lijn 322. Foto is gemaakt op het kruispunt Winston Churchilllaan - Rooseveltlaan.
Sinds een tijdje staan er 2 zuilen in het WoensXL met de vertrektijden vanaf de gelijknamige bushalte. Nieuwjaarsdag was blijkbaar lastig. Het scherm op deze locatie vermeld - wanneer deze wel werkt - alleen de vertrektijden vanaf 7 minuten in verband met de looptijd. De halte van lijn 2 is wel dichterbij.
Dit was het voor vandaag. Bedankt voor het lezen.
Ik ben in mijn buurt gebleven en had in ieder geval 2 doelen om te fotograferen: elektrisch geleed op lijn 2 en het busje van lijn 9. Voor de verdere rest nog geen idee. Alle foto's zijn van 1 januari 2019.
Op weg naar de Huizingalaan was ik net op tijd om een bus van lijn 3 op de Noordzeelaan te platen. In dit geval de 3366. De eerste foto van 2019 is een feit.
Dan door naar de busbaan van de Huizingalaan. De Huizingalaan kent tegenwoordig een buslijn meer namelijk 400 die niet meer via de Boschdijk rijdt maar via WoensXL.
Achtereenvolgens:
9542 lijn 405 Achtse Barrier - Eindhoven Station
9524 lijn 400 Eindhoven Station - Airport
9520 lijn 405 Eindhoven Station - Achtse Barrier
Dan het busjejejeje van lijn 9. Lijn 9 is in het weekend (en dus ook vandaag) een zielig lijntje. Voortaan verplicht overstappen bij WoensXL. Zou me niks verbazen als dit het laatste jaar is van deze lijn. Ook niet gek wanneer je ruim 3 kwartier onderweg bent van Breugel naar het Station met de ene slinger naar de ander. Ter vergelijking: Wanneer je vanuit Sint-Oedenrode (1 dorp verder) met lijn 156 of 157 reist ben je binnen het half uur op het Station en met lijn 305 binnen 20 minuten. Het voertuigje was de 49416 die onder het nummer 483 op OVZoeker en andere sites te vinden is. Het busje rijdt hier over de Fakkellaan.
Ik ben vervolgens verder gefietst naar WoensXL waar lijn 406 (met wagen 9525) nog langs kwam. Lijn 406 rijdt tegenwoordig ook op zondagen in verband met de zondagopenstellingen op het Meubelplein. De chauffeur wachtte netjes met doorrijden totdat de foto gemaakt was waarvoor uiteraard dank.
Op de WInston Churchilllaan nog een keer lijn 406 ditmaal in tegengestelde richting. Wagen 9511.
Zoals gezegd lijn 2 (en 4) rijden in het weekend met de gelede elektrische wagens. Doordeweeks is slechts 1 wagen van dit type gedeeld over beide lijnen actief. Wagen 9533 is onderweg van Blixembosch naar Eindhoven Station en verlaat de Rooseveltlaan.
Het werd wat donkerder. Daarom de laatste foto van een bus vandaag. De 1241 is onderweg van Eindhoven Station naar Gemert Slenk als lijn 322. Foto is gemaakt op het kruispunt Winston Churchilllaan - Rooseveltlaan.
Sinds een tijdje staan er 2 zuilen in het WoensXL met de vertrektijden vanaf de gelijknamige bushalte. Nieuwjaarsdag was blijkbaar lastig. Het scherm op deze locatie vermeld - wanneer deze wel werkt - alleen de vertrektijden vanaf 7 minuten in verband met de looptijd. De halte van lijn 2 is wel dichterbij.
Dit was het voor vandaag. Bedankt voor het lezen.
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Hier weer een bijdrage van mij van een reisverslagje die op 3 februari 2019 plaatsvond. Het idee was om de tijdelijke lijn 124 op de foto te zetten. Daarna richting Helmond en dan verder naar Gemert - Uden. De 3 dames (vrouw en 2 dochters) wilden ook mee. De 2 dochter wilden vooral niet-OV-gerelateerde zaken fotograferen.
Gewapend met 2 dagkaarten (de kinderen mogen gratis mee) gingen we op pad. Vanaf het Belgiëplein hadden we lijn 2 van 12.37 naar het Station. Het was maar goed dat lijn 2 voortaan op zondag met geleed reed. Alle zitplaatsen waren bezet en ongeveer 2/3 van alle staanplaatsen. Dit wel uiteraard vlak voor het station. Op het station overgestapt op lijn 24 tot de halte Otto Veniusweg. Onderweg zag ik dat de 3346 ook op lijn 24 actief was. Dat zou een mooie bonus zijn.
Vanaf de halte ben ik gelopen naar de Sint Bonifaciuslaan om de tijdelijke lijn 124 te fotograferen. Lijn 124 is in het leven geroepen in verband met de werkzaamheden in de Eindhovense binnenstad en dat lijn 324 teveel vertraging ondervindt. Lijn 324 slaat richting Geldrop de wijk Burghplan geheel over. Stadinwaarts wijdt deze wel via Burghplan. De materieelinzet is gevarieerd. Zo ongeveer iedere dag een ander type wagen die de gehele dag op deze lijn zit. Zelfs gelede wagen 9246 heeft deze lijn gereden. Vandaag was het gewoon een MAN, in dit geval de 3432. Foto ter hoogte van de halte Roothaanstraat.
Over werkzaamheden gesproken: ook lijn 12 rijdt om in verband met werkzaamheden en rijdt ook via de Sint Bonifaciuslaan. Wagen 3457 is onderweg van Gijzenrooi naar het Station.
Zoals gezegd rijdt lijn 324 stadinwaarts wel via Burghplan. Op de Peter Canisiuslaan is de 1258 onderweg van Geldrop naar Eindhoven. Toch maar even kijken wat de 3346 verder doet. Helaas is deze onderweg naar Bladel op lijn 19. We besloten dan te lopen naar de halte DAF2 om vervolgens dan lijn 24 weer verder te nemen. De naam DAF2 komt voort uit de feit dat DAF vroeger 3 poorten had met de bijbehorende gebouwen. DAF1 is het Hoogbouw (wat inmiddes verkocht is) met de ingang aan de Hugo van der Goeslaan. DAF2 bij die halte. DAF3 is de ingang (en halte) in Geldrop. Vroeger bestond ook nog DAF4. Dat was een café aan de overkant wat inmiddels een grieks restaurant is.
Onderweg nog wat materieel gefotografeerd. Achtereenvolgens:
1280 lijn 320 Helmond - Eindhoven
3356 lijn 24 Helmond - Eindhoven
1249 lijn 320 Eindhoven - Helmond
In Helmond zouden we overstappen op lijn 25 ware het niet dat het koekblikje vol zat. Het schijnt een bekend probleem te zijn. Dan maar Helmond in. Daar een consumptie genoten. Via het kasteel terug gelopen naar het Station. Daar nog een tweetal foto's gemaakt.
De 1237 staat klaar om als lijn 320 naar Eindhoven te rijden.
Uit Boxmeer is de 49421 (op OV-zoeker als 488) uit Boxmeer aangekomen. Aantal reizigers uit dit busje bedraagt 5. Met andere woorden als we in Bakel of zo met vieren meewilden ging dat dus niet.
Met lijn 24 weer terug naar Eindhoven. Onderweg de 3346 nog gepasseerd. Helaas hadden we op station Eindhoven de overstap op lijn 2 niet kunnen maken. Gelukkig rijdt lijn 400 voortaan via WoensXL. De wens op overstap bij WoensXL kenbaar gemaakt bij de chauffeur en hij tufte goed door waardoor we toch lijn 2 konden pakken. We hebben met viertjes een leuk middagje gehad
Gewapend met 2 dagkaarten (de kinderen mogen gratis mee) gingen we op pad. Vanaf het Belgiëplein hadden we lijn 2 van 12.37 naar het Station. Het was maar goed dat lijn 2 voortaan op zondag met geleed reed. Alle zitplaatsen waren bezet en ongeveer 2/3 van alle staanplaatsen. Dit wel uiteraard vlak voor het station. Op het station overgestapt op lijn 24 tot de halte Otto Veniusweg. Onderweg zag ik dat de 3346 ook op lijn 24 actief was. Dat zou een mooie bonus zijn.
Vanaf de halte ben ik gelopen naar de Sint Bonifaciuslaan om de tijdelijke lijn 124 te fotograferen. Lijn 124 is in het leven geroepen in verband met de werkzaamheden in de Eindhovense binnenstad en dat lijn 324 teveel vertraging ondervindt. Lijn 324 slaat richting Geldrop de wijk Burghplan geheel over. Stadinwaarts wijdt deze wel via Burghplan. De materieelinzet is gevarieerd. Zo ongeveer iedere dag een ander type wagen die de gehele dag op deze lijn zit. Zelfs gelede wagen 9246 heeft deze lijn gereden. Vandaag was het gewoon een MAN, in dit geval de 3432. Foto ter hoogte van de halte Roothaanstraat.
Over werkzaamheden gesproken: ook lijn 12 rijdt om in verband met werkzaamheden en rijdt ook via de Sint Bonifaciuslaan. Wagen 3457 is onderweg van Gijzenrooi naar het Station.
Zoals gezegd rijdt lijn 324 stadinwaarts wel via Burghplan. Op de Peter Canisiuslaan is de 1258 onderweg van Geldrop naar Eindhoven. Toch maar even kijken wat de 3346 verder doet. Helaas is deze onderweg naar Bladel op lijn 19. We besloten dan te lopen naar de halte DAF2 om vervolgens dan lijn 24 weer verder te nemen. De naam DAF2 komt voort uit de feit dat DAF vroeger 3 poorten had met de bijbehorende gebouwen. DAF1 is het Hoogbouw (wat inmiddes verkocht is) met de ingang aan de Hugo van der Goeslaan. DAF2 bij die halte. DAF3 is de ingang (en halte) in Geldrop. Vroeger bestond ook nog DAF4. Dat was een café aan de overkant wat inmiddels een grieks restaurant is.
Onderweg nog wat materieel gefotografeerd. Achtereenvolgens:
1280 lijn 320 Helmond - Eindhoven
3356 lijn 24 Helmond - Eindhoven
1249 lijn 320 Eindhoven - Helmond
In Helmond zouden we overstappen op lijn 25 ware het niet dat het koekblikje vol zat. Het schijnt een bekend probleem te zijn. Dan maar Helmond in. Daar een consumptie genoten. Via het kasteel terug gelopen naar het Station. Daar nog een tweetal foto's gemaakt.
De 1237 staat klaar om als lijn 320 naar Eindhoven te rijden.
Uit Boxmeer is de 49421 (op OV-zoeker als 488) uit Boxmeer aangekomen. Aantal reizigers uit dit busje bedraagt 5. Met andere woorden als we in Bakel of zo met vieren meewilden ging dat dus niet.
Met lijn 24 weer terug naar Eindhoven. Onderweg de 3346 nog gepasseerd. Helaas hadden we op station Eindhoven de overstap op lijn 2 niet kunnen maken. Gelukkig rijdt lijn 400 voortaan via WoensXL. De wens op overstap bij WoensXL kenbaar gemaakt bij de chauffeur en hij tufte goed door waardoor we toch lijn 2 konden pakken. We hebben met viertjes een leuk middagje gehad
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Naar aanleiding van de vraag van Aking:
Op 17 juni 2019 werd in de avonduren Acht bediend. Rail Terminal Eindhoven bevindt zich aan de Achtseweg Noord en heeft regelmatig vervoer. De locomotief was de RRF 1103.
Op 17 juni 2019 werd in de avonduren Acht bediend. Rail Terminal Eindhoven bevindt zich aan de Achtseweg Noord en heeft regelmatig vervoer. De locomotief was de RRF 1103.
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Ook ik ben een keer rond gaan rijden op de fiets in de buurt. Je moet toch wat. Ik had niet een specifiek doel voor ogen. Gewoon van het mooie weer genieten en mocht er iets voorbij komen op OV-gebied dan zetten we dat op de foto. De foto's zijn van 13 april 2020.
Allereerst ben ik naar Tongelre gefietst. Lijn 5 (wagen 3450) heeft bijna zijn eindpunt 't Hofke bereikt en rijdt hier op de Pagelaan.
Vervolgens ben ik naar Geldrop gefietst. Ik vind de Loostraat altijd een leuk weggetje om door heen te fietsen. Helaas zijn de fotopunten van de spoorlijn naar Helmond niet fotogeniek. Dus snel door via het voormalig station Nuenen naar Geldrop.
Lijn 324 wordt uitgevoerd als HOV-lijn. Dus met bijhorend materieel. In dit geval de 1261. Er is naar mijn mening niks HOV's aan deze lijn. Het is gewoon een stadslijn met wat luxer materieel.
Nadat ik in de Coevering wat proviand had ingeslagen ben ik richting Heeze gefietst. Hierbij de oversteek van de Kleine Dommel. Uiteindelijk de fietspaden en zandpaden langs het spoor gevolgd waarbij ik bij het buurtschap 't Kreijl ben uiitgekomen.
Een gewoon plaatje van de Flirt naar Weert (stel 2525, trein 6445). Toch ook maar het gewone materieel op de foto gezet, eens is het historie.
En de IC naar Maastricht. De 8676 als trein 700847.
Vervolgens heerlijk door het bos en Leenderheide gefietst naar Aalst. Als men zou zeggen dat deze foto uit een natuurdocumentaire in Zambia komt zou ik het zo geloven. Ik mis dan alleen de zebra's.
De normaal altijd zo drukke Eindhovenseweg in Aalst is, net als in veel andere plaatsen, super rustig. Dit geeft dan wel een uniek beeld op. De 1275 onderweg naar Luyksgestel als lijn 318.
Dan is het langzaam an tijd om huiswaarts te keren. Onderweg bij het Parktheater nog een tweetal foto's gemaakt.
De 1254 als lijn 318 naar Valkenswaard en de 9525 als lijn 7. Op dat laatste had ik niet gerekend. Ik wist niet dat lijn 7/17 (en ook lijn 3) in verband met de Corona met geleed reed. Als ik dat geweten had, dan was ik in Aalst wel een plekje gaan zoeken. In ieder geval was dit voor mij een leuke verrassing. Met een goed gevoel kwam ik dus thuis. Ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's.
Allereerst ben ik naar Tongelre gefietst. Lijn 5 (wagen 3450) heeft bijna zijn eindpunt 't Hofke bereikt en rijdt hier op de Pagelaan.
Vervolgens ben ik naar Geldrop gefietst. Ik vind de Loostraat altijd een leuk weggetje om door heen te fietsen. Helaas zijn de fotopunten van de spoorlijn naar Helmond niet fotogeniek. Dus snel door via het voormalig station Nuenen naar Geldrop.
Lijn 324 wordt uitgevoerd als HOV-lijn. Dus met bijhorend materieel. In dit geval de 1261. Er is naar mijn mening niks HOV's aan deze lijn. Het is gewoon een stadslijn met wat luxer materieel.
Nadat ik in de Coevering wat proviand had ingeslagen ben ik richting Heeze gefietst. Hierbij de oversteek van de Kleine Dommel. Uiteindelijk de fietspaden en zandpaden langs het spoor gevolgd waarbij ik bij het buurtschap 't Kreijl ben uiitgekomen.
Een gewoon plaatje van de Flirt naar Weert (stel 2525, trein 6445). Toch ook maar het gewone materieel op de foto gezet, eens is het historie.
En de IC naar Maastricht. De 8676 als trein 700847.
Vervolgens heerlijk door het bos en Leenderheide gefietst naar Aalst. Als men zou zeggen dat deze foto uit een natuurdocumentaire in Zambia komt zou ik het zo geloven. Ik mis dan alleen de zebra's.
De normaal altijd zo drukke Eindhovenseweg in Aalst is, net als in veel andere plaatsen, super rustig. Dit geeft dan wel een uniek beeld op. De 1275 onderweg naar Luyksgestel als lijn 318.
Dan is het langzaam an tijd om huiswaarts te keren. Onderweg bij het Parktheater nog een tweetal foto's gemaakt.
De 1254 als lijn 318 naar Valkenswaard en de 9525 als lijn 7. Op dat laatste had ik niet gerekend. Ik wist niet dat lijn 7/17 (en ook lijn 3) in verband met de Corona met geleed reed. Als ik dat geweten had, dan was ik in Aalst wel een plekje gaan zoeken. In ieder geval was dit voor mij een leuke verrassing. Met een goed gevoel kwam ik dus thuis. Ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's.
Laatst gewijzigd door ZO6176 op zo 10 mei 2020, 10:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
De lijnen 2, 3, 4, 7, 8 en 17 met electrisch geleed inderdaad. Alle dagen, alle ritten.
Vanaf 1 juni zal dat dan weer verleden tijd zijn.
Er komt dan een 3de tijdelijke dienstregeling.
Vanaf 1 juni zal dat dan weer verleden tijd zijn.
Er komt dan een 3de tijdelijke dienstregeling.
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Heb je al wat zicht op de wijzigingen of is het nog keigeheim?huibf schreef:De lijnen 2, 3, 4, 7, 8 en 17 met electrisch geleed inderdaad. Alle dagen, alle ritten.
Vanaf 1 juni zal dat dan weer verleden tijd zijn.
Er komt dan een 3de tijdelijke dienstregeling.
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Leuke foto's. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Mooie foto's :pos: .
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Nope.ZO6176 schreef:Heb je al wat zicht op de wijzigingen of is het nog keigeheim?huibf schreef:De lijnen 2, 3, 4, 7, 8 en 17 met electrisch geleed inderdaad. Alle dagen, alle ritten.
Vanaf 1 juni zal dat dan weer verleden tijd zijn.
Er komt dan een 3de tijdelijke dienstregeling.
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Het was vandaag (17 mei 2020) lekker weer en ik had zin om er eens met de fiets op uit te gaan om wat bussen in de omgeving op de foto te zetten. Ik wilde in ieder geval een electrische gelede op lijn 7 of 17 en voor de rest had ik geen plannen.
Ik ben van huis uit gefietst door het centrum naar de andere kant van de stad. Ik keek daarbij steeds wel of iets in de buurt langs kwam. Zodoende ben ik gestopt op Willem de Zwijgerlaan omdat de 4214 op lijn 18 aan kwam. De 4214 komt van Connexxion en als ik het goed heb heeft deze wagen rondom Amersfoort gereden.
Van de andere kant kwam lijn 19 aan. Deze gaat naar Bladel. Het wagennummer is 3394.
Daarna heb ik verder gefietst naar het stadsdeel Gestel. Op de Sibeliuslaan rijden nu de lijnen 15 en 16. Nog niet zo gek geleden reed hier stadslijn 19. De lijn 19 is vernummerd in 16 en de dienst is ongeveer gehalveerd en aangevuld met lijn 15. Voor de wijken Hanevoet en Ooievaarsnest een flinke achteruitgang. Nog verder in het verleden was het lijn 3 die toen nog gekoppeld zat aan de huidige lijn 3 naar Woensel
Achtereenvolgens kwamen hier voorbij de 3443 (16 naar Eindhoven Station) en 3469 (15 naar Veldhoven Centrum).
Toen door naar Waalre. Via een stukje over het oude spoortrace naar Neerpelt (nu Bayeuxlaan) ging ik langs het Waalrese Meer tot de Willibrorduslaan. Hier lijn 7 (wagen 9510) op de foto gezet.
Ik ben toen doorgefietst naar Dommelen. Een stukje langs de route van buurtbus 277. Maar uiteindelijk via het eindpunt van lijn 317 in Dommelen-Noord de Tienendreef bereikt alwaar de 1229 voorbij kwam.
Toen bij een snackbar de lunch gehaald en vervolgens ben ik bij mijn schoonouders op de koffie geweest in Westerhoven. Tussen Dommelen en Westerhoven wordt flink gewerkt aan de aanleg van de nieuwe N69. Nadat ik met mijn schoonouders heb bij gekletst weer richting huis.
Ik zag dat lijn 18 er aan kwam. Hier maar opgewacht. De 3390 rijdt hierbij op de Heuvel in Westerhoven.
Via Riethoven en Veldhoven weer Eindhoven bereikt. Op de Noord-Brabantlaan is het altijd een komen en gaan van de lijnen 103 (alleen spits), 401, 402 en 403. Er is voor de busbaan een maximum ingesteld van 17 bussen per richting. De bussen zaten (voor de Corona-crisis) hier altijd al ramvol, geen idee hoe hier extra capaciteit te kunnen bieden. De 9541 komt hier voorbij als lijn 402 naar Veldhoven Sondervick bij de passage van de brug over het Beatrixkanaal.
Dan tot slot nog een electrische gelede op lijn 3. Ook deze lijn rijdt nu tijdelijk met deze wagens zoals hier de 9507 op de Noordzeelaan.
Dit was het weer voor vandaag. Ik hoop dat jullie de plaatjes mooi vonden.
Ik ben van huis uit gefietst door het centrum naar de andere kant van de stad. Ik keek daarbij steeds wel of iets in de buurt langs kwam. Zodoende ben ik gestopt op Willem de Zwijgerlaan omdat de 4214 op lijn 18 aan kwam. De 4214 komt van Connexxion en als ik het goed heb heeft deze wagen rondom Amersfoort gereden.
Van de andere kant kwam lijn 19 aan. Deze gaat naar Bladel. Het wagennummer is 3394.
Daarna heb ik verder gefietst naar het stadsdeel Gestel. Op de Sibeliuslaan rijden nu de lijnen 15 en 16. Nog niet zo gek geleden reed hier stadslijn 19. De lijn 19 is vernummerd in 16 en de dienst is ongeveer gehalveerd en aangevuld met lijn 15. Voor de wijken Hanevoet en Ooievaarsnest een flinke achteruitgang. Nog verder in het verleden was het lijn 3 die toen nog gekoppeld zat aan de huidige lijn 3 naar Woensel
Achtereenvolgens kwamen hier voorbij de 3443 (16 naar Eindhoven Station) en 3469 (15 naar Veldhoven Centrum).
Toen door naar Waalre. Via een stukje over het oude spoortrace naar Neerpelt (nu Bayeuxlaan) ging ik langs het Waalrese Meer tot de Willibrorduslaan. Hier lijn 7 (wagen 9510) op de foto gezet.
Ik ben toen doorgefietst naar Dommelen. Een stukje langs de route van buurtbus 277. Maar uiteindelijk via het eindpunt van lijn 317 in Dommelen-Noord de Tienendreef bereikt alwaar de 1229 voorbij kwam.
Toen bij een snackbar de lunch gehaald en vervolgens ben ik bij mijn schoonouders op de koffie geweest in Westerhoven. Tussen Dommelen en Westerhoven wordt flink gewerkt aan de aanleg van de nieuwe N69. Nadat ik met mijn schoonouders heb bij gekletst weer richting huis.
Ik zag dat lijn 18 er aan kwam. Hier maar opgewacht. De 3390 rijdt hierbij op de Heuvel in Westerhoven.
Via Riethoven en Veldhoven weer Eindhoven bereikt. Op de Noord-Brabantlaan is het altijd een komen en gaan van de lijnen 103 (alleen spits), 401, 402 en 403. Er is voor de busbaan een maximum ingesteld van 17 bussen per richting. De bussen zaten (voor de Corona-crisis) hier altijd al ramvol, geen idee hoe hier extra capaciteit te kunnen bieden. De 9541 komt hier voorbij als lijn 402 naar Veldhoven Sondervick bij de passage van de brug over het Beatrixkanaal.
Dan tot slot nog een electrische gelede op lijn 3. Ook deze lijn rijdt nu tijdelijk met deze wagens zoals hier de 9507 op de Noordzeelaan.
Dit was het weer voor vandaag. Ik hoop dat jullie de plaatjes mooi vonden.
Laatst gewijzigd door ZO6176 op zo 17 mei 2020, 22:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Leuke plaatjes weer :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Mooie foto's :pos: .
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Fraaie foto's!
Klopt, hij heeft ook nog even in Zeeland gereden.De 4214 komt van Connexxion en als ik het goed heb heeftg deze wagen rondom Amersfoort gereden.
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Met de zomervakantie van 2020 in het zicht toch maar een verslag geplaatst van de zomervakantie van 2019. Oorspronkelijk was het niet de bedoeling om te gaan. Ik ben aan het solliciteren en wil niet dat een geboekte vakantie een carriereswitch in de weg staat. Echter het begint toch te kriebelen om een paar daagjes tussenuit te gaan. Ik loop met mijn gezin op de kermis van Best en vertel dit aan mijn vrouw. ZIj wil ook wel even tussenuit. Tussen de attracties door vind ik op booking.com een huisje aan de rand van Dresden. De kritieken zijn goed en de prijs ook. Waarom ook niet. Terwijl mijn dochters in een attractie zitten snel geboekt. Het liefst zouden we per trein gaan maar de prijs is te hoog. Dan maar de auto.
We vertrekken op 12 augustus. Na een vlot 1e deel verlaten we bij Unna de autobahn. We hebben ontzettende trek in koffie en gaan op zoek naar een bakker.
Het smaakte prima en gaan verder. De meiden vallen in slaap en voor Nordhausen wordt de jongste als laatste wakker. We gaan wat boodschappen doen en nemen een picknick. Dan kunnen de meiden nog wat rennen. Met Maps een geschikte locatie gezocht en gevonden:
Daarna snel verder. De meiden beginnen het autorijden wat beu te worden. Maar ik moet wel nog tanken. Alleen is het langs de autobahn wat duurder en de eerstvolgende pomp is wat ver weg. Dan maar naar een dorp. We komen in Leisnig en geen tankstation te vinden. Het werkt ook niet mee dat het halve dorp is opgebroken. We vragen nog of er iets zit aan een dorpsbewoner. Die is er maar door de opbrekingen ver omrijden. Dat gaat niet want ik kan nog volgens de meter nog 25 kilometer rijden. Dan maar richting Dresden. De omgeving is schitterend maar ik krijg toch wat stress omdat de meter gestopt is met het geven van een schatting hoever je nog kan. Het megatrage Duitse internet werkt ook niet in ons voordeel. Ik zie me al met een jerrycan wandelen naar een tankstation. Uiteindelijk heeft ze een pomp in Döbeln gevonden, alleen aan de andere kant van het dorpje. We rijden er naar toe en zowaar we hebben het gehaald. Opgelucht tank ik de wagen vol. Ik wist niet sat je zoveel in een keer kon tanken. Snel door naar Dresden.
Het huisje bevindt zich in het stadsdeel Lockwitz. Het huisje is prima.
Omdat de meiden zich onderweg keurig hebben gedragen gaan we naar de McDonalds. Dat wordt met gejuich ontvangen. Ikzelf vind daar niet zoveel aan.
13 augustus 2019:
We hebben vandaag als uitje het Hygiënemuseum gepland. We gaan per OV naar toe. Alleen verkopen de chauffeurs op de bus geen dagkaarten. We lopen naar het Kaufpark. Daar kopen we de kaarten en lopen we naar de tram. Het is een mooi net bedrijf. Helaas rijden de Tatra's niet meer.
Het hygiënemuseum is wat ver van de tramhalte verwijderd. Maar dat geeft niet. De meiden vermaken zich wel met het straatmeubilair.
Voordat we het museum betreden eerst nog wat drinken. We gaan naar de koffiecorner van het Hygiënemuseum en toen gebeurde er niks. Wij wachten en wachten maar niemand die een bestelling kwam op nemen. Wel bij anderen maar kennelijk zijn we er niet. We raken wat ontstemd. Er zijn nog andere leuke musea en stel het DDR-museum voor. We verlaten het hygiënemuseum zonder het bezocht te hebben. Eerst koffie. BBij een bakker gastvrij ontvangen en lekker smikkelen.
Dat smaakte meer dan uitstekend en we lopen naar de juiste tramhalte. Onderweg wat trams op de foto gezet en wat andere gebouwen.
Wel handig dat als er onderweg een omleiding is dat dit op de bestemmingsaanduiding wordt weergegeven. Dit had ik nog niet elders gezien.
Onderweg nog overstappen. Vklakbij station Neustadt. Lijn 48 is een tijdelijke lijn vanwege de omleidingen
De tram mag blijkbaar ook linksaf.
Te station Neustadt kopen we nog een Sinterklaascadeautje voor de jongste: een prachtige uilenkalender. Ze is helemaal gek van uilen. Goed inpakken. Ze mag niks zien.
Fraaie bus van de firma Stülpner. Wat het "plusje" bij het lijnnummer geen idee. Misschien een routevariant.
Het museum zit in een winkelcentrum. Het is echt leuk om met een gezin naar toe te gaan. Wel vind ik dat de DDR vrolijker wordt weergegeven dan dat het daadwerkelijk was.
Er hingen wat kleren om te passen en dan mocht je plaatsnemen in de huiskamer.
Ook mochten er wat uniformen gepast worden:
Ik denk niet dat dit voor veel mensen in de DDR was weggelegd:
Ook was er een afdeling met DDR-porno. Ik zal de foto hier maar niet plaatsen maar Nena (mijn jongste dochter) is er nog steeds niet mee eens dat ik er een foto van gemaakt heb.
Wel kan ik zonder problemen de andere kant van de ruimte van de DDR-filmindustrie laten zien:
Naar de kapper:
Ik heb wat hoofdpijn gekregen. Het is enorm benauwd die dag maar zowel ik als mijn vrouw hebben geen paracetamol bij. Ik ren de de drogist in het winkelcentrum in maar kan het niet vinden. Gevraagd en ze verkopen het niet. Ik moet naar de apotheek. Deze is gelukkig niet ver. Daar aangekomen is het verkrijgen van paracetamol niet eenvoudig. Gevraagd wordt of het voor mezelf is, mijn leeftijd (ik was toen 47 dus wat maakt dat nu uit), mijn gewicht (valt die 90 kilogram van mij niet te schatten), wat ik mankeer, of ik allergisch ben, ik bekend ben met de neveneffecten die ik verplicht moet aanhoren. Waar je in nederland gewoon een doosje bij Lidl uit het rek trek is dit dus andere koek. Ik deel dat de beste man mee en hij is compleet verbaasd en dat dat gewoon niet moet kunnen. Wanneer ik hem vertel wat je allemaal gewoon kunt kopen zonder gezeur wordt hij bij. na compleet gek.
De 2 dames hebben inmiddels een klimboom gevonden midden in de stad:
Ik neem de paracetamol met een slok water in (en ik leef nog steeds). Vlakbij het museum zijn de markthallen en die willen we graag zien. Maar er is veel politie op straat. Geen idee waarvoor maar het wordt snel duidelijk. Er is een demonstratie voor een beter leefmilieu in de stad.
Zoals gezegd het was erg warm en dit koelt prima:
De markthallen vallen wat tegen. Het is niet zo groot. Ook is er veel dicht.
In de avond eten we in het huisje. Ik wil nog wat treinenfoto's maken en pak de auto en rijd richting Pirna. Het stationsgebouw van Pirna.
Het busstation (de garage bevindt zich achter het busstation):
Serie 143 wordt langzaam wat schaarser.
Goederentreinen blijven leuk:
Ook wat lokaal spul:
In de hal hangen nog wat schilderijen van de stad Pirna:
Het zijlijntje naar Sebnitz heeft een vervangbus. Deze vertrekt van het busstation en ik wil de bus wel zien. De bus staat klaar met reizigers buiten. Kennelijk wil de voordeur niet opoen want de chauffeur staat er aan te trekken, rukken en nog meer te trekken maar hij wilt niet. Ik kijk dit schouwspel aan en loop om de bus heen. Ik zie dat het raampje openstaat en zeg dat de middendeur wel open kan en ik leun wat door eht raampje en druk op de knop. Taahdaah! Met wat vertraging kunnen ze dan weg.
De volgende keer ga ik verder met de volgende dag.
We vertrekken op 12 augustus. Na een vlot 1e deel verlaten we bij Unna de autobahn. We hebben ontzettende trek in koffie en gaan op zoek naar een bakker.
Het smaakte prima en gaan verder. De meiden vallen in slaap en voor Nordhausen wordt de jongste als laatste wakker. We gaan wat boodschappen doen en nemen een picknick. Dan kunnen de meiden nog wat rennen. Met Maps een geschikte locatie gezocht en gevonden:
Daarna snel verder. De meiden beginnen het autorijden wat beu te worden. Maar ik moet wel nog tanken. Alleen is het langs de autobahn wat duurder en de eerstvolgende pomp is wat ver weg. Dan maar naar een dorp. We komen in Leisnig en geen tankstation te vinden. Het werkt ook niet mee dat het halve dorp is opgebroken. We vragen nog of er iets zit aan een dorpsbewoner. Die is er maar door de opbrekingen ver omrijden. Dat gaat niet want ik kan nog volgens de meter nog 25 kilometer rijden. Dan maar richting Dresden. De omgeving is schitterend maar ik krijg toch wat stress omdat de meter gestopt is met het geven van een schatting hoever je nog kan. Het megatrage Duitse internet werkt ook niet in ons voordeel. Ik zie me al met een jerrycan wandelen naar een tankstation. Uiteindelijk heeft ze een pomp in Döbeln gevonden, alleen aan de andere kant van het dorpje. We rijden er naar toe en zowaar we hebben het gehaald. Opgelucht tank ik de wagen vol. Ik wist niet sat je zoveel in een keer kon tanken. Snel door naar Dresden.
Het huisje bevindt zich in het stadsdeel Lockwitz. Het huisje is prima.
Omdat de meiden zich onderweg keurig hebben gedragen gaan we naar de McDonalds. Dat wordt met gejuich ontvangen. Ikzelf vind daar niet zoveel aan.
13 augustus 2019:
We hebben vandaag als uitje het Hygiënemuseum gepland. We gaan per OV naar toe. Alleen verkopen de chauffeurs op de bus geen dagkaarten. We lopen naar het Kaufpark. Daar kopen we de kaarten en lopen we naar de tram. Het is een mooi net bedrijf. Helaas rijden de Tatra's niet meer.
Het hygiënemuseum is wat ver van de tramhalte verwijderd. Maar dat geeft niet. De meiden vermaken zich wel met het straatmeubilair.
Voordat we het museum betreden eerst nog wat drinken. We gaan naar de koffiecorner van het Hygiënemuseum en toen gebeurde er niks. Wij wachten en wachten maar niemand die een bestelling kwam op nemen. Wel bij anderen maar kennelijk zijn we er niet. We raken wat ontstemd. Er zijn nog andere leuke musea en stel het DDR-museum voor. We verlaten het hygiënemuseum zonder het bezocht te hebben. Eerst koffie. BBij een bakker gastvrij ontvangen en lekker smikkelen.
Dat smaakte meer dan uitstekend en we lopen naar de juiste tramhalte. Onderweg wat trams op de foto gezet en wat andere gebouwen.
Wel handig dat als er onderweg een omleiding is dat dit op de bestemmingsaanduiding wordt weergegeven. Dit had ik nog niet elders gezien.
Onderweg nog overstappen. Vklakbij station Neustadt. Lijn 48 is een tijdelijke lijn vanwege de omleidingen
De tram mag blijkbaar ook linksaf.
Te station Neustadt kopen we nog een Sinterklaascadeautje voor de jongste: een prachtige uilenkalender. Ze is helemaal gek van uilen. Goed inpakken. Ze mag niks zien.
Fraaie bus van de firma Stülpner. Wat het "plusje" bij het lijnnummer geen idee. Misschien een routevariant.
Het museum zit in een winkelcentrum. Het is echt leuk om met een gezin naar toe te gaan. Wel vind ik dat de DDR vrolijker wordt weergegeven dan dat het daadwerkelijk was.
Er hingen wat kleren om te passen en dan mocht je plaatsnemen in de huiskamer.
Ook mochten er wat uniformen gepast worden:
Ik denk niet dat dit voor veel mensen in de DDR was weggelegd:
Ook was er een afdeling met DDR-porno. Ik zal de foto hier maar niet plaatsen maar Nena (mijn jongste dochter) is er nog steeds niet mee eens dat ik er een foto van gemaakt heb.
Wel kan ik zonder problemen de andere kant van de ruimte van de DDR-filmindustrie laten zien:
Naar de kapper:
Ik heb wat hoofdpijn gekregen. Het is enorm benauwd die dag maar zowel ik als mijn vrouw hebben geen paracetamol bij. Ik ren de de drogist in het winkelcentrum in maar kan het niet vinden. Gevraagd en ze verkopen het niet. Ik moet naar de apotheek. Deze is gelukkig niet ver. Daar aangekomen is het verkrijgen van paracetamol niet eenvoudig. Gevraagd wordt of het voor mezelf is, mijn leeftijd (ik was toen 47 dus wat maakt dat nu uit), mijn gewicht (valt die 90 kilogram van mij niet te schatten), wat ik mankeer, of ik allergisch ben, ik bekend ben met de neveneffecten die ik verplicht moet aanhoren. Waar je in nederland gewoon een doosje bij Lidl uit het rek trek is dit dus andere koek. Ik deel dat de beste man mee en hij is compleet verbaasd en dat dat gewoon niet moet kunnen. Wanneer ik hem vertel wat je allemaal gewoon kunt kopen zonder gezeur wordt hij bij. na compleet gek.
De 2 dames hebben inmiddels een klimboom gevonden midden in de stad:
Ik neem de paracetamol met een slok water in (en ik leef nog steeds). Vlakbij het museum zijn de markthallen en die willen we graag zien. Maar er is veel politie op straat. Geen idee waarvoor maar het wordt snel duidelijk. Er is een demonstratie voor een beter leefmilieu in de stad.
Zoals gezegd het was erg warm en dit koelt prima:
De markthallen vallen wat tegen. Het is niet zo groot. Ook is er veel dicht.
In de avond eten we in het huisje. Ik wil nog wat treinenfoto's maken en pak de auto en rijd richting Pirna. Het stationsgebouw van Pirna.
Het busstation (de garage bevindt zich achter het busstation):
Serie 143 wordt langzaam wat schaarser.
Goederentreinen blijven leuk:
Ook wat lokaal spul:
In de hal hangen nog wat schilderijen van de stad Pirna:
Het zijlijntje naar Sebnitz heeft een vervangbus. Deze vertrekt van het busstation en ik wil de bus wel zien. De bus staat klaar met reizigers buiten. Kennelijk wil de voordeur niet opoen want de chauffeur staat er aan te trekken, rukken en nog meer te trekken maar hij wilt niet. Ik kijk dit schouwspel aan en loop om de bus heen. Ik zie dat het raampje openstaat en zeg dat de middendeur wel open kan en ik leun wat door eht raampje en druk op de knop. Taahdaah! Met wat vertraging kunnen ze dan weg.
De volgende keer ga ik verder met de volgende dag.
Re: Zomaar wat foto's van Marthijn
Leuk verslagje met mooie foto's (mn wifi heeft er duidelijk moeite mee )
Dresden is een mooie stad, maar ik vond dat die heropbouw lang niet overal even succesvol was.
Dresden is een mooie stad, maar ik vond dat die heropbouw lang niet overal even succesvol was.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten