VIRM'en op de Valleilijn en meer

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

VIRM'en op de Valleilijn en meer

Bericht door mb90 »

Door werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen kwam er een tijdelijke IC tussen Amersfoort en Arnhem. Tussen Amersfoort en Ede verving deze de normale CXX-treinen en zo was de NS dus weer op de Valleilijn te vinden en wel met VIRM's. :) Voor mij genoeg redenen om (nadat ik eerder dan gepland klaar was met werken) de Valleilijn per fiets en per trein te bezoeken.

Met de IC t2851 en Stoptrein t31441 ging het naar Barneveld Noord. Daar kon ik mijn Protos van daarnet op de foto zetten, de 5034:
Afbeelding

Nog wat ingezoomd op de 5034:
Afbeelding

Voor de volgende foto ging ik naar de volgende overweg. Deze onbewaakte overweg. Dat zie je niet zo vaak meer:
Afbeelding

Dan de eerste foto van een VIRM op de Valleilijn. De 9412 als IC 692055 naar Arnhem:
Afbeelding

Toen ging verder naar een overweg in een boog tussen Barneveld en Lunteren. Om precies te zijn bij de Molenweg. Hier lag nog wat oude rails:
Afbeelding

En niet veel later kwam VIRM 9508 als IC 692057 in de stralende nazomerzon langs:
Afbeelding

Hierna ging het weer terug naar Barneveld Noord. Daar begon de ellende. De al genoemde Protos 5034 was defect geraakt tussen Amersfoort en Barneveld Noord. Hierdoor lag vrijwel al het treinverkeer hier plat. Daardoor stond bijvoorbeeld IC t1756 (met nog de 4044) hier voor een rood sein:
Afbeelding

Alle IC's vanuit Arnhem gingen met wat moeite, ze gingen namelijk eerst richting Amersfoort verder om 5 minuten later weer terug te keren, terug naar Arnhem. Hierdoor werd station Barneveld Noord een keer druk:
Afbeelding

Deze tekst op deze poster was nu helaas van toepassing:
Afbeelding

Daarna kwam het vervangend vervoer eraan :P :
Afbeelding

Ja, je moet wat als je anderhalf uur op zo'n doodsaai station bent. In totaal waren er 3 luchtballonnen te zien. Dit was de 3e:
Afbeelding

Om 18:15 kwam dan eindelijk de eerste trein naar Amersfoort en ging ik over het linkerspoor, en langs de 5034, naar Amersfoort. Vanaf daar ging het weer rustig naar huis met IC t2864.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: VIRM'en op de Valleilijn en meer

Bericht door Meltrain »

Mooi verslag. :D
Vooral de zesde foto is geweldig. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: VIRM'en op de Valleilijn en meer

Bericht door Geert »

bijvoorbeeld IC t1756 (met nog de 4044) hier voor een rood sein:
Die is dan nog redelijk bijtijds weer vertrokken, want die zag ik iets na 18.00 uur Gouda binnenrijden!

Leuke foto's verder, lekker zomers :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: VIRM'en op de Valleilijn en meer

Bericht door Daan »

Foto's zien er mooi uit :) Weer eens wat anders, daar ;)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: VIRM'en op de Valleilijn en meer

Bericht door MdJ »

Er reden niet alleen VIRM'en in de s692000 , 's ochtends A9,06, V9:16 van en resp. naar Arnhem in Amersfoort reden met 2X V...
Bij twijfel: gebruik beton.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: VIRM'en op de Valleilijn en meer

Bericht door BR628 »

Leuk verslag! Jammer dat je niet de typerende fotolocaties van de Valleilijn/Kippenlijn hebt bezocht, zoals hier of hier. Je had immers een fiets mee toch :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: VIRM'en op de Valleilijn en meer

Bericht door mb90 »

Die eerste plek (in Ede) had ik er graag nog bijgehad, maar daar stond de zon niet meer goed. Ik was er namelijk alleen in de middag, 's ochtends moest ik werken. Die tweede plek komt me bekend voor, ik weet niet precies waar het is, maar bij veel overwegen was het zo dat de zon al te ver doorgedraaid was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten