Randstadnet, aardgaspruttels en meer in Haarlem-IJmond (18 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Randstadnet, aardgaspruttels en meer in Haarlem-IJmond (18 foto's)

Bericht door Milco »

Het is alweer een tijdje geleden, maar zondag 3 september ging dan eindelijk de volgende concessie Haarlem-IJmond van start. Omdat het lekker weer was, besloot ik die kant op te gaan. Geen planning, ik zou wel zien waar ik naartoe zou gaan. :)
Met de Sprinter reisde ik vanuit Almere Centrum naar Amsterdam Sloterdijk met overstap in Weesp. Nadat er bij Amsterdam Centraal wordt omgeroepen dat dit het eindpunt is, stapte ik ook uit maar dan voor een foto:
Afbeelding

Hierna stapte ik weer in op weg naar Amsterdam Sloterdijk. Daar kon ik al snel een Citaro van het GVB op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna volgde de eerste afgeleverde R-Netwagen:
Afbeelding

Helaas miste ik de bus doordat hij licht vertraagd binnenkwam en uiteindelijk vanaf de uitstaphalte vertrok. :( Omdat ik geen zin had om een half uur op de volgende bus te wachten, reisde ik met de licht vertraagde Intercity naar Haarlem. Aldaar liep ik naar de Parkbrug, waar ik een voormalige Hermes-wagen aantrof:
Afbeelding

Even later passeerde er een Citea van Arriva deze locatie...:
Afbeelding

...die op de voet gevolgd werd door een bus die al bijna twaalf jaar in deze regio rijdt:
Afbeelding

Hierna liep ik terug naar het station, precies op tijd voor een ritje met lijn 14. Nadat de chauffeurswissel wat langer duurde, de “nieuwe” chauffeur kon in eerste instantie de bus niet starten en later moest hij nogal zoeken naar de knop om de deur te sluiten, gingen we met slechts een kleine vertraging rijden. Na een leuke rit door Haarlem-Noord en het pittoreske Spaarndam kwamen we uit bij Buitenhuizen Pont. Op de Zijkanaal C Weg kon ik het busje nog op de foto zetten, op weg naar Heemstede-Aerdenhout:
Afbeelding

Een aantal bussen op lijn 382 reed rond als “999 Geen Dienst”, waaronder bus 3206 die onderweg is naar Amsterdam Sloterdijk:
Afbeelding

Aan de andere kant van de brug staan, aan de Amsterdamseweg, enkele rijtjeshuizen zoals hier te zien is met de vertraagde bus 3204 die hier bijna stilstaat voor de geopende brug: Afbeelding

Weer wat later trof ik ter hoogte van de Golfbaan bus 3218 op weg naar Amsterdam:
Afbeelding

Hierna volgde een rit met een Citea van het Randstadnet. Een mooie en nieuwe bus die bovendien als 999 reed; dat leverde een gratis ritje op. In IJmuiden stapte ik uit bij de pont, alwaar ik op de Stationsweg Connexxion 3674 op de foto kon zetten die op een lijn rijdt die sinds 3 september een langere route heeft:
Afbeelding

Even verderop, op het punt waar de Stationsweg en De Noostraat in elkaar overgaan, komt bus 3206 langs als lijn 382 naar Amsterdam Sloterdijk:
Afbeelding

Hierna liep ik naar de vrije busbaan voor lijn 385. Bij halte Briniostraat komt bus 3202 langs op weg naar de Dennekoplaan:
Afbeelding

In de andere richting kwam niet veel later bus 3213 voorbij die hier de vrije busbaan op rijdt:
Afbeelding

Een halte verder en een nummertje lager, oftewel bus 3212 bij de Stadsschouwburg:
Afbeelding

Bij Driehuis Westerveld rijdt kwam bus 3202 weer langs, naast het vroegere stationsgebouw:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 385 naar station Haarlem. Hier maakte ik nog een foto van twee bussen waarvan inmiddels de laatste maanden zijn ingegaan:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 2 naar Haarlem Spaarnwoude. Aldaar besloot ik over te stappen op lijn 80. Ik had namelijk al enkele streek-Citea’s op deze lijn zien rijden, alleen voordat ik er een aan kon treffen ging even duren. Daarom besloot ik deze met lijn 80, gereden met een Citaro, tegemoet te rijden. Uiteindelijk stapte ik uit in Amsterdam en op de Willem de Zwijgerlaan kon ik Citea 3224 op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna ging ik weer naar huis, wat moeizaam ging doordat er minder trams naar het Centraal Station reden en ik inmiddels al zover in de Marnixstraat liep dat het geen nut had om een Connexxion-bus te pakken. Uiteindelijk werd het lijn 21 vanaf de Nieuwe Willemsstraat en na een snelle overstap op de Intercity was ik alsnog aan het begin van de avond thuis. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Randstadnet, aardgaspruttels en meer in Haarlem-IJmond (18 foto's)

Bericht door isadora »

Dank Milco, erg leuke plaatjes van Haarlem en omgeving.
Je hebt het getroffen met het weer. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Randstadnet, aardgaspruttels en meer in Haarlem-IJmond (18 foto's)

Bericht door Lijn 45 »

Leuk verslag! :pos:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Randstadnet, aardgaspruttels en meer in Haarlem-IJmond (18 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Bedankt voor het plaatsen. Was een leuk verslag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten