Reizen in en om Rotterdam (31 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Reizen in en om Rotterdam (31 foto's)

Bericht door Milco »

Op woensdag 18 oktober 2017 ben ik gaan toeren in en rondom Rotterdam.

Voor de verandering ging ik als eerste met de bus naar Almere Buiten. Aldaar kon ik een foto maken van deze ex-Sternet Citaro op lijn 5:
Afbeelding

Daarna volgde één van mijn favoriete bustypen, waarvan ik nog héél even kan genieten… 8-) :
Afbeelding

Niet veel later ging ik naar het perron alwaar de vertraagde Intercity naar Dordrecht aan kwam rijden:
Afbeelding

Ik stapte uit in Delft. Nadat de Intercity vertrokken was, maakte ik een foto van een SGMm als Sprinter naar Dordrecht:
Afbeelding

Op lijn 61 rijden inmiddels twee MAN Lion’s City uit Voorne-Putten, maar op 18 oktober reden er nog MAN LIon’s Çity T’s afkomstig uit Uithoorn en daarvoor Utrecht:
Afbeelding

Hierna vertrok er een aardgasser die ik op de foto zette voor het voormalige stationsgebouw, dat ik persoonlijk mooier vind dan de moderne variant:
Afbeelding

Hierna stapte ik in lijn 33. Bij het inchecken met de OV-dagkaart weigerde deze echter en kreeg ik een foutmelding op de cico. Nadat de chauffeur vroeg of de kaart wel geldig is bij Veolia (uh, nee...), mocht ik doorlopen en gaan zitten. Bij station Maassluis stapte ik uit alwaar ik de vertraagde tegenbus van lijn 33 op de foto kon zetten:
Afbeelding

Hierna volgde een bus die ik in Eindhoven al eens op de foto heb gezet:
Afbeelding

Hierna liep ik naar de kade en was ik net op tijd om met de pont naar Rozenburg te gaan. Aldaar maakte ik een foto van het veer toen deze weer op weg was naar Maassluis:
Afbeelding

Na veel zoeken en verkeerd lopen ( :oops: ) kwam ik uiteindelijk bij de Grote Stern, alwaar ik net op tijd was om een Utrechter op de foto te zetten:
Afbeelding

In de andere richting volgde een MAN als lijn 106:
Afbeelding

Met eveneens een MAN ging ik even later naar Spijkenisse. Nabij het centrum kon ik een MAN als lijn 105 naar Rozenburg op de foto zetten:
Afbeelding

In de andere richting kwam er weer een Utrechtse Ambassador voorbij die ik hier op de foto zette op de Centrumlaan:
Afbeelding

Eenmaal op het metroperron kon ik 3 metrostellen richting De Akkers op de foto zetten:
Afbeelding

Niet veel later kwam de metro om mij naar Zuidplein te brengen. Op de nabijgelegen Gooilandsingel had ik “drie in een” :p :
Afbeelding

Ook op de nabijgelegen Zuiderparkweg was het raak:
Afbeelding
Afbeelding

Na een klein half uurtje had ik het hier wel gezien en ging ik verder en wel naar Heinenoord. Het busstation ligt nogal in een open omgeving, maar daardoor heb ik leuke foto’s kunnen maken. Op deze foto zie je een Ambassador van TCR bovenaan de busafrit als lijn 180:
Afbeelding

Deze bus zal ik vast al eens op de foto hebben gehad, maar niet bij deze vervoerder:
Afbeelding

Op de N217 volgde nog zo een bus als lijn 172:
Afbeelding

Vanaf het viaduct maakte ik ook twee foto’s van bussen die op de snelweg blijven rijden, zoals lijn 310 van Arriva...:
Afbeelding

...gevolgd door Randstadnet lijn 436 van Connexxion:
Afbeelding

Eenmaal terug bij het busstation reed er een Citea het busstation op als lijn 160 naar Zuidplein:
Afbeelding

Ik ging echter met lijn 163 naar de Kralingse Zoom, want ik heb nog nooit de ParkShuttle gezeten. Nadat ik op de terugweg vanuit de bus uit Spanje een maand eerder zo’n wagentje zag rijden, wilde ik er binnen niet al te lange tijd naartoe en wat ritjes maken en dat is gelukt! Ik vond het een leuke, maar unieke ervaring om in een zelfrijdend voertuig te zitten! *O*
Bij de halte Rivium 1e straat zette ik voertuig 5805 op de foto op weg naar de Kralingse Zoom:
Afbeelding

Tja, passeren lukt hier nog wel, maar voor de wegversmalling op de brug in de verte moeten de wagentjes toch echt op elkaar wachten:
Afbeelding

Nadat ik hierna de reis vervolgde naar de eindhalte in Capelle aan den IJssel, kon ik nabij halte Rivium 4e straat voertuig 5806 op de foto zetten:
Afbeelding

Terug bij de Kralingse Zoom kwam toevallig Arriva 0214 voorbij. Deze bus is begonnen als Hermes 1760, heeft later met dat nummer bij Connexxion gereden, is daarna naar VBN in Duitsland gegaan en is nu terug in Nederland en dus bij Arriva:
Afbeelding

Ook bij dit busstation komt de RET met Citaro’s:
Afbeelding

Tja, niet de foto als gehoopt, maar eigenlijk vind ik ‘m toch wel leuk op deze manier:
Afbeelding

Na een diner (friet ;) ) ging ik met de metro naar Rotterdam Alexander. Aldaar maakte ik een foto van een Citaro van de RET en een Citea van Arriva:
Afbeelding

Dezelfde Citaro als bij de Kralingse Zoom kwam voorbij in de Marten Meesweg als lijn 37 naar de Capelsebrug:
Afbeelding

Hierna wilde ik met de Sprinter naar Duivendrecht om daar over te stappen naar Almere. Dat ging echter niet zoals gepland, want door een persoon op/langs het spoor reden we niet verder dan Nieuwerkerk aan den IJssel. Enkele meters voor ons stond een VIRM stil en al snel werd duidelijk dat ook wij niet door mochten rijden. Na zo’n tien minuten reden we als extra trein, linkerspoor naar Rotterdam Centraal waarbij we vlak voor Alexander rechts werden ingehaald door de eerdergenoemde VIRM. Bij Rotterdam Centraal werden we door een groot aantal wisseltjes gestuurd om uiteindelijk op spoor 1 aan te komen. Aldaar ben ik in de Intercity naar Almere Centrum gestapt, die met een ruime +6 vertrok. Gelukkig was de vertraging bij Schiphol Airport volledig ingelopen en uiteindelijk was ik tegen 21:15 uur thuis na weer een leuke dag.

Bedankt voor het kijken! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Reizen in en om Rotterdam (31 foto's)

Bericht door ArrivaBas »

Er zitten een aantal bekende plekken tussen in Rotterdam. Ziet er allemaal leuk uit, al hadden sommige foto's misschien beter gelukt vanuit een ander standpunt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Reizen in en om Rotterdam (31 foto's)

Bericht door ODRAIL »

Veolia :? ? Dit bedrijf is opgegaan in Connexxion :wink: .

Verder zijn het mooie foto's :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Reizen in en om Rotterdam (31 foto's)

Bericht door Daniel »

Zitten leuke plaatjes tussen inderdaad, bij een paar had een ander standpunt misschien leuker uitgepakt inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reizen in en om Rotterdam (31 foto's)

Bericht door Meltrain »

Het is een combinatie van leuke (en soms iets minder geslaagde) foto's, maar bij een verslag met de naam "Reizen in en om Rotterdam" verwacht ik eerlijk gezegd wel wat meer foto's die in en rond het centrum gemaakt zijn... :X
Op zijn minst één tramfoto moet er wel bijzitten.(A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Reizen in en om Rotterdam (31 foto's)

Bericht door isadora »

Dank Milco voor deze reportage uit de ommelanden van Rotterdam. :pos:
De ParkShuttle is voor mij een primeur, ziet er geinig uit.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Reizen in en om Rotterdam (31 foto's)

Bericht door dylanwild94 »

Hey leuk je was in mijn dorp.
Maar zo moeilijk is het toch niet om van de veerpont op de grote Stern te komen?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reizen in en om Rotterdam (31 foto's)

Bericht door Milco »

Als je er woont is dat niet moeilijk nee, maar als je nauwelijks in Rozenburg komt en denkt de revhterkant van de wijk te moeten hebben dan loop je al gauw verkeerd... Maar het is goed gekomen :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Reizen in en om Rotterdam (31 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Leuke variatie. Bedankt voor het plaatsen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten