Een kort overzicht van het Delftse OV [10 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Een kort overzicht van het Delftse OV [10 foto's]

Bericht door Meltrain »

De afgelopen week ben ik enkele keren in Delft geweest en daarbij heb ik ook enkele foto's gemaakt.

De eerste keer was afgelopen dinsdag.
De tramlijn is recentelijk verlegd langs de andere kant van de molen en hier kon ik een GTL-8 als HTM-lijn 1op de foto zetten:
AfbeeldingLijn 1 langs de molen by Melvin Koote, on Flickr

Ook maakte die dag een RegioCitadis proefritten op het traject tussen de Nieuwe Plantage en station Delft, ter voorbereiding op de naderende verlenging van lijn 19 naar station Delft.
De tram staat hier langs het derde halteperron dat als eindpunt voor lijn 19 gaat dienen (totdat de verlenging naar de TU en Technopolis klaar is):
AfbeeldingRegioCitadis bij station Delft by Melvin Koote, on Flickr

De laatste foto van dinsdag is van een verzameling MAN Lion's City's voor het station onder de ondergaande zon:
AfbeeldingRijtje Lion's City's bij station Delft by Melvin Koote, on Flickr

Vandaag was ik wederom in en net ten noorden van Delft te vinden. Omdat lijn 51 vanaf 10 december een routewijziging krijgt en de vervangende lijn 53 vermoedelijk met taxibusjes gaat rijden (en buiten de spitsuren ook als belbus), wilde ik nog even wat "grote" bussen op dat traject op de foto zetten.
De eerste foto is gemaakt op de Wateringseweg, alwaar de weg een kleine bocht maakt om de brug te bereiken. Dit zorgt ervoor dat je de bus aan de overkant van het water kunt fotograferen:
AfbeeldingLijn 51 over Wateringseweg by Melvin Koote, on Flickr

Nog geen 30 seconden later reed de bus daadwerkelijk over die brug:
AfbeeldingLijn 51 op brug Wateringseweg by Melvin Koote, on Flickr

Hierna kruiste ik de gemeentegrens met Rijswijk en ging ik naar de Lange Kleiweg en buurtschap 't Haantje.
Terwijl ik stond te wachten op de bus richting Den Haag, mochten er twee stellen SGM als Sprinter naar Dordrecht op de foto:
AfbeeldingSGM tussen Rijswijk en Delft by Melvin Koote, on Flickr

Een MAN Lion's City CNG rijdt als lijn 51 naar Den Haag over de Lange Kleiweg. Tussen de bomen is de watertoren uit 1911 zichtbaar:
AfbeeldingLijn 51 bij 't Haantje by Melvin Koote, on Flickr

Eenmaal terug in Delft mocht voor de laatste keer lijn 51 op de foto, terwijl een bus op die lijn de Watertorengracht passeert:
AfbeeldingLijn 51 op brug Watertorengracht by Melvin Koote, on Flickr

Hierna ging het richting de TU-wijk, waar op de busbaan door het Mekelpark een MAN Lion's City op lijn 69 gefotografeerd kon worden:
AfbeeldingLijn 69 op de busbaan Mekelpark by Melvin Koote, on Flickr

En de laatste foto van dit verslag toont 10 bakken VIRM die als Intercity langs station Delft Zuid rijden:
AfbeeldingVIRM bij station Delft Zuid by Melvin Koote, on Flickr

Edit: "vervangende lijn 51" veranderd in "vervangende lijn 53"
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 11 nov 2017, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Een kort overzicht van het Delftse OV [10 foto's]

Bericht door ZO6176 »

Leuk verslag. Die 2 foto's bij het water zijn leuk.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Een kort overzicht van het Delftse OV [10 foto's]

Bericht door Etienne »

Leuk overzicht :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een kort overzicht van het Delftse OV [10 foto's]

Bericht door isadora »

Heel leuke verzameling Meltrain. :pos: :pos:
Dat plaatje van Delft NS in het schemerdonker is echt fraai.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten