OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.

Welke foto verdient volgens jou de titel OVNL Foto van het Jaar 2017? (Op volgorde van inschrijving)

Peiling eindigde op vr 01 dec 2017, 00:11

KiwiRail Crossing, door Mikos
0
Geen stemmen
MBSbus in St. Gallenkirch, door ArrivaBas
2
3%
Qlink in het donker, door Milco
0
Geen stemmen
Buurtbus in de avondschemering, door Daniel
1
2%
Haaglanden excursie met ZWN/WN4408, door dylandwild94
1
2%
Mat'54 766 bij ondergaande zon, door dennistd
7
12%
Arnhem Centraal bij nacht, door Andrei
0
Geen stemmen
WSR loc 53808 vertrekt uit Minehead, door Meltrain
0
Geen stemmen
Het einde van de wereld, door Timon91
8
13%
Tussen hemel en aarde in Armenië, door isadora
3
5%
Leeg stoptreintje, door julsteren
0
Geen stemmen
Op naar de kou, door hidihi
0
Geen stemmen
Intercités 15957 'Cévénol' in Villefort (Lozère), door Z2N
2
3%
De waterbus, door wilburg22
0
Geen stemmen
World on Rails - To the Bar, door Aking
1
2%
Herfst in het Zoniënwoud, door tsov
9
15%
Le Blanc-Argent rijdt station Gièvres binnen, door Suus
0
Geen stemmen
Laatste ronde, door MarkHul
0
Geen stemmen
DB 245 021 met een van de laatste Sylt Shuttles van de dag, door MarkNL
7
12%
Cabriobus TCR 61 langs de Oosterschelde bij de Plompetoren, door mb90
15
25%
De laatste dag van de Hoekse Lijn, door olof
0
Geen stemmen
Ontmoeting van oude bekenden, door reisthijs
2
3%
Eerste inzet, door Lijn45
0
Geen stemmen
Een NS ICM III stel passeert een herfstig station Wierden, door bjorn keith
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Mikos »

Welkom bij de grote OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing!
Ieder jaar weer verschijnen er op dit forum honderden foto's, gemaakt in zowel binnen- als buitenland. De een is er wat meer bedreven in dan de ander, de een zoomt meer in op het vervoermiddel, de ander meer op de omgeving. Vele pareltjes komen op onze schermen voorbij. En nu is er dan de Foto van het Jaar-verkiezing.

Maar het jaar is toch nog helemaal niet om?
Nee, maar in verband met de houdbaarheid van de te vergeven prijs komt dit beter uit.

Prijs?!
De maker van de foto die het meest gekozen wordt aan het einde van de looptijd van de wedstrijd, wint twee Overgangskaartjes 1e klas, ter beschikking gesteld door ene Mikos. Deze kaartjes zijn geldig tot en met 31 december 2017, vandaar dat we er nu maar aan beginnen.

Hoe werkt het?
Vanaf vandaag, 12 november, mag iedereen die een account heeft op dit forum één foto in dit topic plaatsen, waarvan de maker denkt dat dat de mooiste foto is die hij/zij/het in het assortiment heeft. Foto's mogen ingezonden worden tot en met zondag 26 november 2017. Vervolgens mag er gestemd worden op de ingestuurde foto's middels een poll tot en met donderdag 30 november 2017. Op vrijdag 1 december 2017 wordt dan de winnaar bekend gemaakt, waarna de prijs per post zal worden toegestuurd.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten gemaakt zijn tussen 12 november 2016 en 12 november 2017. Foto's die na vandaag gemaakt worden, tellen niet mee (omdat je dan immers alles uit de kast zou kunnen trekken om de allermooiste foto te gaan maken).
  • Foto's moeten een transportmiddel uit het Openbaar Vervoer tonen.
  • De foto moet door jezelf gemaakt zijn.
  • Je moet het volgende onder je foto plaatsen: - Titel van de foto, - Datum waarop de foto gemaakt is en de locatie, - Aangeven of de foto bewerkt is en zo ja, wat er bewerkt is. Voor wie dat wil, mag er ook een omschrijving van de foto, bijvoorbeeld locatie of achterliggend verhaal, onder de foto geschreven worden.
  • Foto's mogen ingestuurd worden tot en met zondag 26 november. Daarna sluit de inschrijving.
  • Er zal een poll worden gemaakt waarin gestemd mag worden op de ingestuurde foto's. De poll loopt van maandag 27 november tot en met donderdag 30 november 2017.
  • De winnaar van de Foto van het Jaar 2017-verkiezing wordt bekend gemaakt op vrijdag 1 december 2017.
  • Om de prijs te kunnen ontvangen, dien je je naam en adresgegevens op verzoek aan Mikos te PB'en, waarna de prijs per post zal worden toegestuurd. Deze persoonsgegevens zullen alleen dienen om de prijs te verzenden, daarna worden ze gewist.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de jury (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens iedereen veel succes en dat de beste moge winnen!
Laatst gewijzigd door Mikos op ma 27 nov 2017, 00:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Mikos »

Afbeelding
KiwiRail Crossing
Gemaakt op 15 maart 2017 te Horopito, Nieuw-Zeeland.
Deze foto is niet bewerkt.

Tijdens mijn reis door Nieuw-Zeeland kwam ik op het Noordereiland ter hoogte van Horopito deze goederentrein van KiwiRail tegen, terwijl ik op een gehuurde mountainbike een trail aan het fietsen was.

(Ik draag zelf deze foto bij aan de wedstrijd, aangezien het publiek bepaalt welke foto de titel Foto van het Jaar 2017 mag dragen en ik daar zelf geen invloed op heb, buiten dat ik op mijn eigen foto zou kunnen stemmen, net als alle andere deelnemers.)
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door dylanwild94 »

Voormalige ov materieel mag dat ook. Denk aan museum materieel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door ArrivaBas »

AfbeeldingMBS 72 St. Gallenkirch by Bas Folles, on Flickr

Titel: MBSbus 72 in St. Gallenkirch.
Plaats: Galgenulerstraße, St. Gallenkirch, Vorarlberg, Oostenrijk.
Datum: 17 juli 2017
De foto is niet bewerkt.
Beschrijving: Na een minder geslaagde wandeling bij de Tafamuntbahn in Partenen werd besloten om op deze mooie maandagmiddag boodschappen te doen, alvorens boven op de Schafberg in Gargellen een lekkere lunch te eten. Tijdens het wachten met de hond en mijn zus besloot ik mijn camera te pakken en zo kwam dit schot met de MBS 72 tot stand in St. Gallenkirch.
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op ma 13 nov 2017, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Mikos »

dylanwild94 schreef:Voormalige ov materieel mag dat ook. Denk aan museum materieel.
Ja, dat mag.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Aking »

Mikos schreef:(Ik draag zelf deze foto bij aan de wedstrijd, aangezien het publiek bepaalt welke foto de titel Foto van het Jaar 2017 mag dragen en ik daar zelf geen invloed op heb, buiten dat ik op mijn eigen foto zou kunnen stemmen, net als alle andere deelnemers.)
En dan die kaartjes aan jezelf geven zeker :twisted:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Mikos »

:Y Lekker de hele dag in de eerste klas hangen op mijn vrije dag, waarop ik niet in de eerste klas hoef te hangen voor het werk. :Y
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Milco »

Afbeelding
Titel: Qlink in het donker
De foto is gemaakt op dinsdag 7 november 2017 in Groningen nabij de Grote Markt.
De foto is niet bewerkt.
Beschrijving: in de laatste minuten van de avondspits staat Qbuzz 3442 bij de halte aan de Grote Markt. De bus is onderweg als Q-link lijn 4 naar Beijum.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Daniel »

Afbeelding Syntus 106 - Kamerik, Van Teylingenweg

Buurtbus in de avondschemering
Gemaakt op 18 februari 2017 op de Van Teylingenweg in Kamerik.
Enige bewerking is het een lichte verscherping na het verkleinen van de foto.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door dylanwild94 »

AfbeeldingStichting Toungtimer bussen 4408 by Dylan Wildschut, on Flickr
Haaglanden excursie met de ZWN/WN 4408
Kandelaarsbrug, de Zweth 26-9-2017
Foto is bijgesneden en er heeft een licht bewerking plaats gevonden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door dennistd »

Afbeelding

Mat'54 766 bij ondergaande zon (Oss, 9 september 2017)
Dit jaar rijdt de mat '54 766 van de Stichting Hondekop een aantal ritten ter gelegenheid van 150 jaar Rode Kruis. Op deze dag werd er vanaf Den Bosch naar Amsterdam Centraal en terug gereden. Nadat de trein zijn laatste reizigers in Den Bosch heeft achtergelaten wordt koersgezet naar de tijdelijke thuisbasis Nijmegen. Terwijl de zon al bijna onder is wordt Oss gepasseerd, alwaar een dreigende wolkenlucht hangt.

(De foto is bewerkt, lichte delen zijn donkerder gemaakt en donkerder delen juist lichter. Ook is de foto recht gezet en bijgesneden, maar er is niets aan bijgeshopt of weggeshopt.)
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Andrei »

Titel: Arnhem Centraal bij nacht
Foto gemaakt op 14 september 2017
Deze foto is geschoten met m’n telefoon via een handmatige camera-app (ProCam) met Afterlight nabewerking.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andrei op ma 13 nov 2017, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Constantia et labore.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Meltrain »

AfbeeldingWSR loc 53808 vertrekt uit Minehead by Melvin Koote, on Flickr

Titel: WSR loc 53808 vertrekt uit Minehead
Datum: 7 juni 2017
Plaats: Minehead
Bewerking: Een klein beetje bijgesneden vanaf linksonder.
Omschrijving: Locomotief 53808 is van het type Somerset & Dorset Joint Railway 7F en rijdt momenteel bij de West Somerset Railway. Op 7 juni 2017 vertrekt deze met een trein vanaf het westelijke eindpunt Minehead, alwaar deze trein net buiten de plaats gefotografeerd kan worden, met op de achtergrond de skyline van Minehead.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Mikos »

Andrei schreef:Arnhem Centraal bij nacht, geschoten met m’n telefoon via een handmatige camera-app (ProCam).
Titel: Arnhem Centraal bij nacht.
Genomen op <datum?>, te Arnhem.
Deze foto is <wel/niet?> bewerkt.

Graag even invullen in je originele post, zodat iedereen hetzelfde vermeldt.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Timon91 »

Afbeelding
Night train to L'viv at Rakhiv train station by Timon91, on Flickr

Titel: Het einde van de wereld
Genomen op: 23 juni 2017
Locatie: Rakhiv/Рахів, Oekraïne
Bewerkt: weet ik niet meer zeker :@ Ik haal sowieso al m'n foto's door Raw Therapee heen om het bestandsformaat te verkleinen, het origineel heb ik dus niet meer. Wellicht dat het contrast wat verscherpt is, maar ik heb er in ieder geval niet veel aan bewerkt.
Beschrijving: de dagelijkse nachttrein van Rakhiv naar L'viv staat klaar voor vertrek, voor een donkere rit door de Oekraïense Karpaten. Voor de 279 km zijn bijna 8 uur en een kwartier nodig. Rakhiv voelt in vele opzichten als het einde van de wereld, daarnaast is het ook het einde van de spoorlijn. Vandaar ook de titel van deze foto - en een vergelijkbare voor het reisverslag waarin deze foto reeds verschenen is ;)
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door isadora »

Titel: Tussen hemel en aarde in Armenië
Genomen op: 10 mei 2017
Locatie: Halidzor, Armenië
Bewerkt: Nee
Beschrijving: Mijn bijdrage moest wel uit de "collectie Caucasus" komen, een reis die me lang bij zal blijven.
Eén van de letterlijke hoogtepunten was "Wings of Tatev", de langste kabelbaan ter wereld.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wings_of_Tatev

Afbeelding
Laatst gewijzigd door isadora op do 16 nov 2017, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door julsteren »

Afbeelding

Titel: leeg stoptreintje
Genomen op: 9 Augustus 2017
Locatie: Rzepin, Polen
Bewerkt: Nee
Beschrijving: De plaatsing van de kop van de trein naast de oude watervuller voor stoomloc's stond mij wel aan en zo werd er een plaatje geschoten.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door hidihi »

Afbeelding
IMG_20170922_124815 by Sven Hueber, on Flickr


Titel. Op naar de kou
Datum. 22 september 2017
Locatie. Llundudno
Bewerking. Foto niet bewerkt. Ik heb de foto rechtstreeks met mijn mobiele telefoon gemaakt
Beschrijving. Deze foto is op 22 september in Llandudno gemaakt. Deze trammaatschapij bestaat sinds 1898 en alle trams zijn nog de originele trams uit die tijd. De trams worden omhoog of omlaag getrokken door een groot wiel. De wielen zijn te vinden bij een van de stationnen. Er zijn drie stationnen op de lijn. Ik heb mijn foto op het middelste station genomen. De tram die staat te wachten gaat naar het hoogste gedeelte van de lijn.Nadat ik een oude ijzer mijn bezocht had(die naast het middelste stattion ligt), was ik met de tram naar het hoogste gedeelte gegaan. Het was daar verschrikkelijk koud!
Laatst gewijzigd door hidihi op zo 19 nov 2017, 09:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Z2N »

AfbeeldingSNCF 67557+67628 + Corail, Villefort by Alfenaar, on Flickr
Intercités 15957 'Cévénol' in Villefort (Lozère)
Datum: 11 augustus 2017
Plaats: Villefort (Lozère)
Bewerking: Lichtjes bijgesneden

De Cévennes-spoorlijn kent drie treinslagen die de volledige afstand tussen Clermont-Ferrand en Nîmes afleggen. Een daarvan is het restant van de historische langeafstandstrein Cévénol, die tot 2007 Parijs en Marseille verbond via het centraal massief. Het restant is vandaag de dag nog steeds een Intercités, en rijdt daarom met Corail-rijtuigen en diesel-locomotieven. Locs 67557 en 67628 rijden de IC-trein naar Nîmes, en kruisen in Villefort (Lozère) de met 80 minuten vertraagde IC-trein terug naar Clermont-Ferrand.
Laatst gewijzigd door Z2N op do 16 nov 2017, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Mikos »

hidihi schreef:Deze foto is op 22 september in Llandudno gemaakt.
Mooi dat de foto geplaatst is, wil je alleen je post nog even aanvullen met onderstaande gegevens, zodat de post voldoet aan de voorwaarden? :pos:
Je moet het volgende onder je foto plaatsen:
- Titel van de foto,
- Datum waarop de foto gemaakt is en de locatie,
- Aangeven of de foto bewerkt is en zo ja, wat er bewerkt is. Voor wie dat wil, mag er ook een omschrijving van de foto, bijvoorbeeld locatie of achterliggend verhaal, onder de foto geschreven worden.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door DrechtBlub »

Afbeelding
- De waterbus
- Precieze datum onbekend (Tussen 4 en 21 september 2017, Dichter bij kan ik het niet nalopen.) (Mijn camera stond niet goed ingesteld om datum op te slaan.)
- Locatie: Dordrecht Merwekade (Naast bushalte Papendrechtse Veer)
- De foto is licht bewerkt. (verscherping, (Licht) aangepaste tint, Resize, Gefotografeerd met automatische verscherping.)
Ik blub in het Drecht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Aking »

Waarom tellen foto's van voor november 2016 eigenlijk niet mee? -o-
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Mikos »

Omdat het dan geen Foto van het Jaar 2017-verkiezing zou heten. Vanwege de geldigheid van de prijs is gekozen tot 12 november 2017 mee te tellen en het jaar ervoor. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door Aking »

Sjonguhjonguhjonguh! :evil:

Nou, hier dan:
Afbeelding
World on Rails - To the Bar
- 18 Juli 2017 (of ergens rond die datum)
- Montenegro (of Monte Negro, volgens die toko van Ome Mikos)
Ik heb er zelf niets (bewust) aan bewerkt, maar aangezien ik dit specifieke exemplaar even snel van Facebook heb geplukt, sluit ik niet uit dat Facebook wel e.a.a. vernaggeld heeft *O* )

We genieten hier van het uitzicht vanuit IC 430/431 "Tara" (Belgrado - Bar v.v.) tijdens zijn tocht door de "Zwarte Bergen" van Montenegro.

Ondanks de geringe afstand van hemelsbreed 500 kilometer heeft deze trein maar liefst 12 uur nodig om, volgens dienstregeling, zijn bestemming te bereiken. Vaak komt daar, door de erbarmelijke staat van het spoor in die regio, nog wel een uurtje of wat aan vertraging bij.

Het grote voordeel is dan weer dat je, onderweg naar "de Bar", zoals men aldaar zegt, wakker wordt met dit uitzicht. Met je eigen coupé in een slaaprijtuig heb je zo dus je eigen "World on Rails"
Laatst gewijzigd door Aking op zo 26 nov 2017, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVNL Foto van het Jaar 2017-verkiezing

Bericht door tsov »

Afbeelding
Herfst in het Zoniënwoud
Datum: 12 november 2017 (rond het middaguur, dus voordat ik weet had van deze verkiezing (A) )
Plaats: Sint-Pieters-Woluwe
Bewerking: Ik fotografeer altijd in RAW, dus zaken als contrast en verzadiging zijn opgeschroefd en ik heb een beetje gespeeld met de belichting. Ook meteen even rechtgezet.

Tussen Brussel en Tervuren loopt lijn 44 door de randen van het immense Zoniënwoud. In herfst geeft dit uiteraard mooie kleuren langs de route, maar ook in andere seizoenen is deze route een absolute aanrader! De lijnen 39 en 44 van de Brusselse tram worden al enige jaren uitgebaat door de gelede PPC's van de serie 7700/7800, gebouwd in de jaren 1971-73. De leeftijd van 45 jaar is ze niet aan te zien, alhoewel het contrast met de moderne Cityrunners wel groot is.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten