Tot (nooit meer) ziens Connexxion Almere [20 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Tot (nooit meer) ziens Connexxion Almere [20 foto's]

Bericht door jensvdkroft »

Vanaf morgen rijdt Connexxion, na 40 jaar, niet meer in Almere. Zo lang maak ik nog geen foto's. Ik ben pas begonnen in maart/april 2017. Dus ik heb een aantal goeie foto's van CXX Almere bij elkaar gezocht van het afgelopen jaar.

Te beginnen bij een bus/lijn die eigenlijk niet bij Almere hoort, maar bij Amstelland-Meerlanden. Maar omdat die lijn ook verdwijnt, doe ik hem er toch in.
Afbeelding
Connexxion 5617 op Lijn 216 te Muiden.
Gemaakt op 19 april.

In mei zijn de Libelle Zomerweken. Dan rijdt Connexxion met lekker veel en oud materiaal. Een geluk dat ik toevallig even bij Poort was uitgestapt om de Duvedec te fotograferen.
Afbeelding
Connexxion 7824 als Pendelvervoer te Almere.
Gemaakt op 26 mei

Deze lijn hoort officieel bij OV Regio IJsselmond, maar werd gereden door Connexxion. Ik heb es de fiets gepakt en ben naar Nijkererksluis gefietst. Aldaar wachtte ik op lijn 160.
Afbeelding
Connexxion 3551 op Lijn 160 te Zeewolde.
Gemaakt op 4 juni.

Tijdens het wachten op de bus, passeerde lijn 151 mij voor een foto.
Afbeelding
Connexxion 8245 op Lijn 151 te Almere.
Gemaakt op 7 juni.

In Amsterdam-ZO passeerde, dichtbij het station Bijlmer ArenA, lijn 328 mij. Ik stond natuurlijk klaar voor een foto!
Afbeelding
Connexxion 5714 op Lijn 328 te Amsterdam.
Gemaakt op 29 juni.

Lekker vroeg naar Almere gegaan voor foto's van de spitslijnen naar Amsterdam. Waaronder Lijn 153.
Afbeelding
Connexxion 5649 op Lijn 153 te Almere.
Gemaakt op 3 juli.

Ik heb aardig wat foto's die tussen de halten 'Stadhuisplein' en 'Station Centrum' zijn gemaakt. Dit is toch wel één van de betere.
Afbeelding
Connexxion 9145 op Lijn 3 te Almere.
Gemaakt op 19 juli.

Als het 's middags lekker weer is, kan ik het mezelf veroorloven ietsje later naar huis te gaan met de bus. Zo kan ik nog wat mooie plaatjes schieten. Waaronder deze bij halte 'Parkwijk West'
Afbeelding
Connexxion 3949 op Lijn 5 te Almere.
Gemaakt op 31 augustus.

Hetzelfde geldt voor de volgende drie foto's.
Afbeelding
Connexxion 8296 op Lijn 6 te Almere.
Gemaakt op 1 september.

Afbeelding
Connexxion 5719 op Lijn 322 te Almere.
Gemaakt op 1 september.

Afbeelding
Connexxion 8317 op Lijn 5 te Almere.
Gemaakt op 5 september.

Toen ik op de OVInfo app zag dat de 8336 reed op Lijn 153, wilde ik hem graag even fotograferen. Nabij halte 'Markerkant' heb ik eventjes op 'm gewacht tot 'ie voorbij kwam.
Afbeelding
Connexxion 8336 op Lijn 153 te Almere.
Gemaakt op 4 september.

Als je met de 7 gaat naar Muziekwijk, kan je hem, na de bocht bij Componistenpad, mooi even op de foto zetten. :D
Afbeelding
Connexxion 9259 op Lijn 7 te Almere.
Gemaakt op 7 september.

Schoolvervoer zal nu ook niet meer door de mooie wit-grijze Volvo's worden gereden. Gelukkig heb ik er op z'n minst één mooie foto van.
Afbeelding
Connexxion 3506 als Schoolvervoer te Almere.
Gemaakt op 27 september.

En zo komt het eind steeds meer in zicht en zijn we al in oktober beland. Het moment waarop ik me besefte dat ik eigenlijk nog zo veel mooie plekken had voor foto's. Ik ging in oktober ook, voor het eerst, naar station Oostvaarders. Waar ik Lijn 5 heb gefotografeerd.
Afbeelding
Connexxion 4645 op Lijn 5 te Almere.
Gemaakt op 27 oktober.

Omdat het steeds slechter weer wordt, is het lastiger mooiere foto's te maken. (Helemaal met een iPhone). Maar toen ik eventjes bij de Steiger uitstapte in November, stond de 4213, in combinatie met de zon, toch wel erg mooi voor een foto.
Afbeelding
Connexxion 4213 als 999 te Almere.
Gemaakt op 17 november.

December... de laatste daagjes van Almere. Ik was bij Station Almere en zag in de verte, op de buffer, een Volvo. Eventjes naartoe gelopen voor een foto.
Afbeelding
Connexxion 4300, klaar om naar Amsterdam te gaan, te Almere.
Gemaakt op 4 december.

En dan komen we bij mijn allerlaatste foto van Connexxion Almere. Gisteren (8 december gemaakt). Jammer genoeg een beetje bewogen. :(
Afbeelding
Connexxion 4644 op Lijn 7 te Almere.
Gemaakt op 8 december.

Dat was het dan. Vaarwel Connexxion Almere... Hopelijk was het een leuk verslagje. :)
Afbeelding
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tot (nooit meer) ziens Connexxion Almere [20 foto's]

Bericht door Daniel »

Fraaie serie! (En had als ik de foto's zo zie niet gezegd dat het telefoonplaatjes waren, maar blijkbaar zijn ze dat dus wel)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Tot (nooit meer) ziens Connexxion Almere [20 foto's]

Bericht door isadora »

Mooie terugblik Jens, er zitten echt een paar heel fraaie kiekjes tussen. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tot (nooit meer) ziens Connexxion Almere [20 foto's]

Bericht door Milco »

Wat komt er dan op het besloten schoolvervoer te rijden? Ik dacht namelijk dat ConnexxionTours gewoon in Almere bleef.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tot (nooit meer) ziens Connexxion Almere [20 foto's]

Bericht door Meltrain »

Leuk overzicht. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Tot (nooit meer) ziens Connexxion Almere [20 foto's]

Bericht door ZO6176 »

Sluit me aan bij de rest. Mooi verslag. Had me niet gerealiseerd dat voor almere de 1e keer was dat een vervoerder wisselde. De voorgangers van connexxion buiten beschouwing gelaten. Als ik me niet vergis warden de 1e 2 wagens voor de stadsdienst in almere tweede handjes uit eindhoven: zuidooster 6854 en 6856.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Tot (nooit meer) ziens Connexxion Almere [20 foto's]

Bericht door regenmaker »

Zeker leuke serie, van alles wat. Al ben ik wel blij dat die Volvo's 8700 weg gaan. Ik vind het echt lelijke bussen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten